ျမန္မာ မီဒီယာအသိုင္းအ၀ိုင္းနွင္႔ ဂုဏ္သိကၡာရွိျမန္မာအမွဳထမ္း အရာထမ္းမ်ားရွင္႔
ကြ်န္မ စင္ကာပူနုိင္ငံ တြင္ ကြန္ပ်ဴတာပညာျဖင္႔ အလုပ္လုပ္ကိုင္လ်က္ရွိတဲ႔ျမန္မာ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးပါရွင္။
စင္ကာပူနုိင္ငံတြင္
ျမန္မာလူမ်ိဳးအမ်ားစုၾကံဳေတြ႔ေနရတဲ႔ဒုကၡတစ္ခ်ိဳ႔ႏွင္႔
ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားကို ကာကြယ္ျခင္း ကူညီျခင္းမရွိတဲ႔
စင္ကာပူနုိင္ငံျမန္မာသံရုံးအေၾကာင္းေျပာျပခ်င္ပါတယ္ရွင္။
ေရွးဦးစြာ
သံရုံးသို႔ ဖုန္းေခၚျခင္း အေၾကာင္းကို ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ား
အေၾကာင္း ကိစၥၾကီးငယ္ ရွိသည္ျဖစ္ေစ စံုစမ္းေမးျမန္းစရာရွိသည္ျဖစ္ေစ
သံရုံးကို ဆက္သြယ္ေမးျမန္းနုိင္ေၾကာင္း အြန္လို္ငး္ Website
မ်ားတြင္ေဖာ္ျပထားေသာ္လည္း အမွန္တကယ္တြင္ မည္သူကမွ်
အေရးတယူေျဖၾကားျခင္းမရွိပါဘူးရွင္။ အေၾကာင္းၾကီးငယ္ရွိပါက
မိမိအလုပ္အကိုင္ကိုဖ်က္ကာ သံရုံးကို ကိုယ္တိုင္သြားရပါတယ္။
သို႔ေသာ္ေကာင္းမြန္ပ်ဴငွါေသာဆက္ဆံေရးကိုမူ
မည္သည္႔အခါမွ်ေမွ်ာ္လင္႔၍မရနုိင္ပါ။
လြန္ခဲ႔သည္႔ ၂ နွစ္ခန္႔က
သံရုံးသို႔ ဖုန္းေခၚသည္႔ အေတြ႔အၾကံဳနွင္႔ လြန္ခဲ႔သည္႔ တစ္လခန္႔က
သံရုံးဖုန္းေခၚသည္႔ အေတြ႔အၾကံဳတုိ႔ကို ဦးစြာတင္ျပလုိပါတယ္။ လြန္ခဲ႔တဲ႔
၂ႏွစ္က ကြ်န္မတို႔ သူငယ္ခ်င္းတစ္စု စင္ကာပူနုိင္ငံမွ ဒစ္ပလိုမာ တစ္ခု ျပီး
၍႔ အလုပ္အကိုင္ စတင္ရွာေဖြခဲ႔ၾကပါတယ္။ ကြ်န္မ သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ မွာ
အလုပ္ ရရွိခဲ႔ေသာ္လည္း အလုပ္သမား လက္မွတ္ေလ်ာက္ထားရန္ ပတ္စ္ပို႔ သက္တမ္း
ကုန္ဆံုးခါနီးျဖစ္ေနပါသျဖင္႔ သံရုံး သို႔ သက္တမ္းတိုးရန္
သြားေရာက္ခဲ႔ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ သံရုံးမွ အခြန္မေဆာင္လ်င္
တိုးမေပးပါဟုေျပာၾကားခဲ႔ေၾကာင္းကြ်န္မကို ျပန္ေျပာပါတယ္။ ကြ်န္မ နားလည္
ထားသေလာက္ အလုပ္မလုပ္ကိုင္ေသးေသာ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ကို နုိင္ငံေတာ္က
အခြန္စည္းၾကပ္ျခင္းမရွိဘူးဆိုတာပါ။ သို႔ေသာ္ သံရုံးမွ တိုးမေပးပါက ပတ္စ္
ေလ်ာက္ထားရန္ အခက္ခဲရွိပါသျဖင္႔ ထိုသူက သေဘာတူညီကာ ေဆာင္ပါမည္ဟု
ကတိျပဳလုိက္ပါသည္။ ထိုအေၾကာင္းကို ၾကားသိေသာအခါ အလြန္အမင္း တရားမမွ်တမွဳကို
ခံစားရပါသျဖင္႔ သံရုံးကို ကြ်န္မဖုန္းဆက္ခဲ႔ပါတယ္။
အၾကိမ္ၾကိမ္ဖုန္းဆက္ခဲ႔ပါေသာ္လည္း နိဳင္ငံျခားသူ အမ်ိဳးသမီး
တစ္ေယာက္နွင္႔သာေတြ႔ဆံုေရြ႔ မည္သည္႔ သံအရာရွိကို မွ
ဖုန္းလႊဲေျပာင္းေပးျခင္းမရွိခဲ႔ပါဘူး။ အရာရွိမ်ား အစည္းအေ၀းေရာက္ေနသည္
အလုပ္ရွဳပ္ေနသည္ဟူေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ကိုသာ အၾကိမ္ၾကိမ္ ရရွိခဲ႔ပါသည္။
ကြ်န္မ တို႔ဘက္က အမွန္တကယ္ လိုအပ္ေနသည္က တေၾကာင္း ကာယကံရွင္ကိုယ္တိုင္က
စိတ္အားထက္သန္မွုမရွိသည္က တစ္ေၾကာင္း ထိုေခတ္ နုိင္ငံအေျခေနအရ ကြ်န္မတို႔
ဘက္ကို ရပ္တည္ေပးနုိင္မည္႔သူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ မရွိနုိင္သည္႔ အေျခေနကို
နားလည္သည္က တစ္ေၾကာင္းတို႔ေၾကာင္႔ ကြ်န္မ ထိုကိစၥကို ထိုတြင္ရပ္ခဲ႔ပါသည္။
ဒုတိယတစ္ခါက
လြန္ခဲ႔ ေသာ တစ္လခန္႔ကပါ။ သံရုံးမွ အြန္လုိင္း Q နံပါတ္ယူျခင္းဆိုတာကို
စတင္မိတ္ဆက္ပါတယ္။ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ႔ ယခင္က လူေပါင္းမ်ားစြာတန္းစီျပီးမွ
မိမိကိစၥျပီးျပတ္မွု သံရုံး မွ ယေန႔အတြက္ ေဆာင္ရြက္ေပးမယ္႔ သူျပည္႔ျပီဆို
ေစာဒကတက္ခြင္႔မရပဲ ျပန္ရမွုစတာေတြကို ေရွာင္ကြင္းနုိင္ေအာင္လုပ္ခဲ႔တာဟု
သိရပါသျဖင္႔ အလြန္မင္း၀မ္းသာခဲ႔ရပါတယ္။
ကြ်န္မတို႔နုိင္ငံရဲ႔တိုးတက္မွုကိုလည္း ၾကိတ္၀မ္းသာခဲ႔ရတာအမွန္ပါပဲ။
ဒီလိုနဲ႔ ကြ်န္မ ပတ္စပို႔သက္တမ္းလည္း ကုန္ေတာ႔မွာျဖစ္လို႔ Q ယူဖို႔
စဥ္းစားလိုက္ပါတယ္။ Q ရယူနုိင္တဲ႔ ေန႔စြဲေတြကို ေရြးခ်ယ္ၾကည္႔လုိက္ေတာ႔
ကြ်န္မ ပတ္စ္ ကုန္မယ္႔ ေန႔ရက္နဲ႔နီးကပ္ေနတာ ေတြ႔ရလို႔ စိတ္ပူသြားပါတယ္။
သံရုံး၀န္ထမ္းေတြမ်ား
တစ္ခုခု အၾကံဥာဏ္ေပးနုိင္မလား ဆိုတဲ႔ ေမွ်ာ္လင္႔ခ်က္နဲ႔ ကြ်န္မ သံရုံးကို
ဖုံုးဆက္ပါတယ္ ။ အဲ႔မွာလည္း နုိင္ငံျခားသူတစ္ေယာက္ပဲလာကိုင္ပါတယ္။ သူ႔က
ကြ်န္မ ကို သံရုံးပဲလာခဲ႔ဖို႔တြင္တြင္ေျပာပါတယ္။ အရာရွိတစ္ေယာက္ေယာက္ကို
ဖုန္းလႊဲေပးဖုိ႔ ေျပာတဲ႔ အခါ လႊဲေပးဖုိ႔ၾကိဳးစားပါတယ္။ ျပီးရင္
ဘယ္သူမွဖုန္းမကိုင္ဘူး အကုန္ အစည္းေ၀းခန္းထဲေရာက္ေနတယ္လို႔ေျပာပါတယ္။
ကြ်န္မ အပါအ၀င္ တျခားသူငယ္ခ်င္းေတြရဲ႔အေတြ႔ၾကံဳအရ သံရုံးအရာရွိမ်ား
မည္သည္႔အခါမွဖုန္းမကိုင္တတ္မွန္း သိထားပါတယ္။ အဲ႔ဒါေၾကာင္႔ ကြ်န္မ ထို
နုိင္ငံျခားသူကိုေမးပါတယ္ ။ အခုလႊဲေပးတဲ႔ အရာရွိက ဘယ္သူလဲ။
တျခားအရာရွိမရွိေတာ႔ဘူးလားဆိုေတာ႔ အခုလႊဲေပးတာ ဦးတင္၀င္း ျပီးေတာ႔
တျခားသူေတြလည္းမအားဘူး နင္ သံရုံးလာခဲ႔လို႔ေျပာတယ္။ ကြ်န္မလည္း ငါ
ဘာလုပ္ရင္ အဆင္ေျပနုိင္မလဲဆိုတာေလး အရာရွိတစ္ေယာက္ဆီက အၾကံဥာဏ္ေလး သိရဖို႔
ငါက ရုံးတရက္ဖ်က္ရမယ္ဆိုတာ ျဖစ္သင္႔သလား။ ျပီးေတာ႔ ငါက
သံရုံးကိုဖုန္းဆက္ျပီး သိခ်င္တာေလးေမးတာကို ငါ႔ကို သံရုံးလာခုိင္းရေအာင္ ငါ
ကသိပ္အားေနတယ္ထင္လား။ ဟုတ္ျပီ အရာရွိေတြကိုေျပာလိုက္ ။ ကြ်န္မ ေနာက္ ၃၀
မိနစ္မွာျပန္ဆက္မယ္။ အဲ႔ဒီခ်ိန္မွာ ဆက္လို႔ မအားေသးဘူး ဒါမွမဟုတ္
အစည္းေ၀းထဲမွာဆိုရင္ ကိစၥမရွိေသးဘူး။ ေနာက္ထပ္ ၃၀ မိနစ္မွာထပ္ဆက္မယ္။
ဆက္တုိင္းဆက္တုိင္းမွာ နင္ဘာေျပာတယ္ ဘယ္သူ႔ကို လႊဲေပးတယ္ အဲ႔သူက
ဘာျပန္ေျပာတယ္ဆိုတာအားလံုးကို ငါ သက္ေသယူထားမယ္။ သံုးခါေျမာက္လို႔မွ
ဘယ္သူမွမေျဖဘူးဆို ရင္ အဲ႔ ဒီအေၾကာင္းအရာ ကို သက္ဆိုင္ရာကို ငါ
သတင္းပို႔မယ္လို႔ေျပာျပီး ႏွုတ္ဆက္ဖို႔လုပ္ပါတယ္။ အဲ႔ေတာ႔မွာ
ခဏေနပါဦးဆိုျပီး သူ ေနာက္ထပ္ထပ္လႊဲေပးပါတယ္။ မသီရိေအာင္ ဆိုတဲ႔ အမ်ိဳးသမီး
တစ္ေယာက္လာကိုင္ပါတယ္။ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ပါပဲ ။ ကြ်န္မကို ကိုယ္
ထုတ္စရာရွိတဲ႔ နံပါတ္ကုိ ကိုယ္ထုတ္ျပီး သံရုံးလာျပီး
အက်ိဳးအေၾကာင္းလာေဆြးေႏြးဖို႔ နဲ႔
အဲ႔လိုလူေတြကိုစဥ္းစားေပးတဲ႔အေၾကာင္းေျပာသြားပါတယ္။ ကြ်န္မလည္း
ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းေျပာျပီးဖုန္းခ်လိုက္ပါတယ္။
ဒီမွာ ကြ်န္မသံုးသပ္ခ်င္တာေတြရွိပါတယ္။
၁)
နုိင္ငံသားတစ္ေယာက္ဟာ အျခားနုိင္ငံတစ္ခုကို ေရာက္ရွိေနျပီဆုိရင္
သူတို႔ရဲ႔အဓိကအားကိုးရာ ဟာ သံရုံးပါ။ သံရုံးဆိုတာ မိမိနုိင္ငံသားကို
အကာအကြယ္ေပးဖို႔ တျခားနုိင္ငံက မိမိနုိင္ငံနဲ႔ဆက္ဆံတဲ႔
အခါအဆင္ေျပေခ်ာေမြ႔ဖို႔ ကိုယ္စားလွယ္အျဖစ္ထားတာလုိ႔လက္ခံထားပါတယ္။
ဒီလိုေနရာမ်ိဳးမွာ ဘာလို႔ လုပ္ပိုင္ခြင္႔မရွိ ဆံုးျဖတ္နုိင္ခြင္႔မရွိတဲ႔
နုိင္ငံျခားသူတစ္ေယာက္ကို Information ေကာင္တာမွာထားထားပါသလဲ။
၂)
တျခားသံရုံးမ်ားေတာ႔မသိပါဘူးရွင္။ စင္ကာပူသံရုံးကေတာ႔
ျမန္မာနုိင္ငံရုံးပိတ္ရက္ ေရာ စင္ကာပူနုိင္ငံရုံးပိတ္ရက္ မွာပါ
ရုံးမဖြင္႔ပါဘူး။ ရုံးဖြင္႔ရက္တြင္လည္း မနက္ ၉း၃၀ မွာ ညေန ၅
နာရီထိပဲဖြင္႔ပါတယ္။ ကြ်န္မယူဆတာကေတာ႔ နိဳင္ငံ၀န္ထမ္းဆိုတာ
နုိင္ငံသူနုိင္ငံသားေတြ အဆင္ေျပေရးကို ဦးစားေပးသင္႔တယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။
နုိင္ငံျခားမွာ လာေရာက္အလုပ္ကိုင္တဲ႔သူေတြ ကို အဆင္ေျပေစခ်င္တဲ႔ ေစတနာ
တစ္စံုတစ္ရာသာရွိမယ္ဆို ရုံးပိတ္ရက္မွာ သံရုံးဖြင္႔သင္႔တယ္လို႔
ကြ်န္မယူဆပါတယ္။ အခုေလာေလာဆယ္ေတာ႔ မည္သည္႔ ကိစၥၾကီးငယ္ရွိသည္မဆို သံရုံး
နွင္႔ပက္သက္ပါက အလုပ္ ေက်ာင္း တုိ႔ကို မဖ်က္မေနရဖ်က္ရပါတယ္။ ဒိလိုဖ်က္လို႔
လြယ္ကူ အဆင္ေျပစြာျပီးေျမာက္မယ္လို႔လည္း မွန္းထားလို႔မရျပန္ပါဘူး။ ငါ႔
ဘာမ်ား ရစ္ဦးမလဲ ဆိုတာကို ပဲ ရင္တထိတ္ထိတ္နဲ႔ပါ။ ျဖစ္နိုင္ရင္ Shift နဲ႔
ျဖစ္ေစ သံရုံး ကို စေနတနင္ဂေႏြမွာပါ ဖြင္႔ေစခ်င္ပါတယ္။ ကြ်န္မ အျမင္ေတာ႔
ယခု စင္ကာပူျမန္မာသံရုံး၏ ေပၚလစီတြင္ ၀န္ထမ္း အခြင္႔ေရးကိုသာ
ဦးစားေပးထားေရြ႔ ျပည္သူ႔လိုအပ္ခ်က္ကို ထည္႔သြင္းမစဥ္းစားထားဘူးဆိုတာ
သိသာထင္ရွားပါတယ္။
ဒါက ဖုန္းဆက္တဲ႔ ျပႆနာပါ။