Pages

Wednesday, July 4, 2012

သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္စရိတ္ ႀကီးျမင့္မႈမႇာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ အပိုကုန္က်စရိတ္ မ်ားျပားရသည့္ အဓိကအခ်က္ျဖစ္ေနၿပီး ျပည္တြင္းကုန္တင္ပုိ႔မႈစရိတ္မႇာ ျပည္ပသုိ႔တင္ပုိ႔မႈထက္ မ်ားျပားေန

Wednesday, 04 July 2012 10:40
AddThis Social Bookmark Button
မူဆယ္ ၁၀၅ မိုင္ ကုန္သြယ္ေရးစခန္းအား ဇြန္လကုန္ပိုင္းက ေတြ႔ရစဥ္
သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ စရိတ္ ႀကီးျမင့္မႈမႇာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ အပုိကုန္က်စရိတ္ မ်ားျပားရသည့္ အဓိကအခ်က္ျဖစ္ေနၿပီး ျပည္တြင္း ကုန္တင္ပုိ႔မႈ ကုန္က်စရိတ္မ်ား ျပည္ပသုိ႔ တင္ပုိ႔မႈထက္မ်ားျပားေနေၾကာင္း စီပြားေရး လုပ္ငန္းရႇင္မ်ားက သုံးသပ္ေျပာၾကားခဲ့သည္။

အေျခခံထုတ္လုပ္သူမ်ား ရန္ကုန္သုိ႔ ကုန္မ်ားသယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ရာတြင္ လမ္းခရီးအဆင့္ဆင့္၌ အာဆီယံ စံခ်ိန္စံညႊန္းေၾကာင့္ ကုန္စည္မ်ားသယ္ေဆာင္ခမႇာ ပ်မ္းမွ်အားျဖင့္ အလြန္ျမင့္မားေနေၾကာင္းႏႇင့္ ရန္ကုန္ရႇိ စက္မႈဇုန္မ်ားမႇ ကုန္မ်ားကုိ ႏုိင္ငံျခားသုိ႔တင္ပုိ႔ရန္ ဆိပ္ကမ္းမ်ားသုိ႔ သယ္ေဆာင္ရာတြင္ တံတားအခ်ဳိ႕၌ ပုံမႇန္ျဖတ္သန္းခထက္ ၁၀ ဆခန္႔ ေပးေဆာင္ေနရေၾကာင္း သိရသည္။

''စက္မႈဇုန္ေတြက သန္႔စင္ၿပီး ပဲမ်ဳိးစုံကုိ ႏုိင္ငံျခားပုိ႔ဖုိ႔ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းေတြကုိ သယ္ေဆာင္ရာမႇာ ေအာင္ေဇယ်တံတားမႇာ တန္ပုိတယ္ဆုိတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔ ဒဏ္ေၾကးေငြကုိ ပုံမႇန္ျဖတ္သန္းခထက္ ၁၀ ဆႏႈန္းေလာက္ ေပးေဆာင္ေနရပါတယ္။ သီလ၀ါဆိပ္ကမ္းကုိ သြားမယ္ဆုိရင္ ေအာင္ေဇယ်တံတားနဲ႔ ကုလား၀ဲတံတား ႏႇစ္ေနရာအတြက္ ဒဏ္ေၾကးေငြက ကြန္တိန္နာတစ္လုံးကုိ ငါးေသာင္းေလာက္ ေပးေနရပါတယ္။ကုန္ပစၥည္းထုတ္လုပ္တာကေန သေဘၤာတင္ၿပီးတဲ့ အဆင့္အထိ သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္စရိတ္ဟာ ေဒသတြင္း ႏုိင္ငံေတြနဲ႔ ယႇဥ္လုိက္ရင္ အလြန္မ်ားျပားေနပါတယ္''ဟု ေဒါက္တာမ်ဳိးလြင္က ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ႏႇင့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရႇင္မ်ား ေတြ႔ဆုံပြဲတြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ျပည္တြင္းသယ္ယူပုိ႔ေဆာင္စရိတ္သည္ ႏုိင္ငံျခားတင္ပို႔မႈထက္ ျမင့္မားေနျခင္းကိုလည္း ''ရန္ကုန္ကေန မႏၲေလးကုိပုိ႔မယ္ဆုိရင္ အနည္းဆုံး တြက္ခ်က္မႈအရေတာင္ မက္ထရစ္တန္ တစ္တန္ကုိ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၃၁ ေလာက္က်ေနပါတယ္။ ကြန္တိန္နာတစ္လုံးဆုိရင္ တန္ ၂၀ ေက်ာ္ပါတဲ့အတြက္ ေဒၚလာ ၆၀၀ ေက်ာ္က်မႇာ ျဖစ္ပါတယ္။ ရန္ကုန္ကေန စင္ကာပူကုိ သေဘၤာနဲ႔ပုိ႔မယ္ဆုိရင္ မက္ထရစ္တန္ တစ္တန္ကုိ ေလးေဒၚလာကေန ေျခာက္ေဒၚလာထိပဲ က်သင့္တဲ့အတြက္ ကြန္တိန္နာတစ္လုံးပုိ႔ရင္ ေဒၚလာ ၁၀၀ ကေန ၁၅၀ ခန္႔ပဲ က်သင့္မႇာျဖစ္ပါတယ္။  ျပည္တြင္းပုိ႔တာက ျပည္ပပုိ႔တာထက္ ပုိ႔ေဆာင္စရိတ္က အဆမ်ားစြာ ႀကီးျမင့္ေနပါတယ္''ဟု ၎က ဆက္လက္ေျပာၾကားခဲ့သည္။
စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ အပုိကုန္က်စရိတ္မ်ား ႀကီးျမင့္မႈႏႇင့္ ပတ္သက္၍ ျမန္မာႏုိင္ငံ ငါးလုပ္ငန္းအဖြဲ႔ခ်ဳပ္မႇ ဦး၀င္းႀကိဳင္က''လမ္းတံတား အသုံးျပဳခ တုိးျမႇင့္လာျခင္း၊ ကုန္တန္ခ်ိန္ သတ္မႇတ္ခ်က္မ်ား ရႇိေနျခင္း၊ သေဘၤာႏႇင့္ ရထားခမ်ား တုိးျမႇင့္ျခင္း၊ လွ်ပ္စစ္မီတာခမ်ား တုိးျမႇင့္ေကာက္ခံျခင္းတုိ႔ကုိပါ ၾကဳံေတြ႔ေနရတာကုိ တင္ျပလုိပါတယ္။ ကုန္တင္ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တန္ဖုိး ႀကီးျမင့္မႈေတြေၾကာင့္ ကုန္တင္ခမ်ားပါ ႀကီးျမင့္ေနျခင္းျဖစ္သျဖင့္ ကုန္တင္ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား၏ တန္ဖုိးကုိ အျခားအိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံမ်ားႏႇင့္ တူညီမႈရႇိေစရန္ စီမံေဆာင္ ရြက္ေပးသင့္ပါတယ္''ဟု ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ထံ တင္ျပခဲ့သည္။