ေဘာလီေဘာျပဳိင္ပြဲ
ျမန္မာႏုိင္ငံတစ္၀ွမ္း ရဟန္းရွင္လူ ျပည္သူ အမ်ားစု လိုလားေနတဲ့
မ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒအတြဲလိုက္ကို အင္းစိန္ရြာမ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ဥကၠဌအျဖစ္
တာ၀န္ယူထားတဲ့ အမ်ဳိး ဘာသာသာသနာ ေစာင့္ေရွာက္ ေရးအဖြဲ႕ (ဗဟို) က
သမၼတဦးသိန္းစိန္ဆီကို ေပးပို႕ခဲ့တာက စျပီး ျဖစ္ေပၚလာခဲ့တဲ့ ဇာတ္လမ္းပါ။
ရဟန္းရွင္လူ တစ္သိန္း သုံးသိန္းေက်ာ္ ေထာက္ခံလက္မွတ္ေရးထိုးထားတယ္လို႔
သမၼတရဲ႔ သ၀ဏ္လႊာမွာ ဆိုပါတယ္။ မ်ဳိးေစာင့္ ဥပေဒ လို႔ ေယဘုယ်ေခၚေနၾကတဲ့
ဒီေပးပို႔ခ်က္မွာ ဥပေဒေလးခု ပါပါတယ္။ ပထမဥပေဒက “ကိုးကြယ္ရာ ဘာသာ
ကူးေျပာင္းျခင္းဆိုင္ရာ ဥပေဒ”၊ ဒုတိယ ဥပေဒက
“လက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္းဆိုင္ရာဥပေဒ” ၊ တတိယ ေျမာက္ဥပေဒက “တစ္လင္တစ္မယားစနစ္
က်င့္သုံးျခင္းဆုိင္ရာဥပေဒ”၊ ေနာက္ဆုံး ဥပေဒကေတာ့ “လူဦးေရတိုးပြားႏႈန္း
ထိန္းညွိျခင္းဆိုင္ရာဥပေဒ” တို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေတြကို ျခဳံငုံျပီး
မ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒလို႔ လြယ္ လြယ္ကူကူ ေခၚတြင္ၾကပုံ ရွိပါတယ္။
သမၼတက လႊတ္ေတာ္ကို ပို႔တယ္။ လႊတ္ေတာ္က သမၼတဆီ ပို႔တယ္။ ဒါကို ျပည္သူေတြက
အျပန္ အလွန္ ပုတ္ထုတ္ေနတဲ့ ေဘာလီေဘာျပဳိင္ပြဲတစ္ခုလို တင္စားျပီး
ေျပာဆိုလာၾကပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္က ေျပာခ်င္တဲ့ သေဘာက အစိုးရ၀န္ႀကီးဌာနေတြက
ဥပေဒၾကမ္း ေရးဆြဲ၊ ျပီးရင္ လႊတ္ေတာ္ကို တင္၊ လႊတ္ေတာ္က ေဆြးေႏြးဆုံးျဖတ္မယ္
ဆိုတဲ့ သေဘာပါ။ ဒါကို ျပည္သူေတြက တာ၀န္မခံလိုဘဲ အျပန္အလွန္ လႊဲခ်ေနတယ္
ဆိုျပီး ျမင္ေနၾကတာပါ။ သူရဦးေရႊမန္း ရွင္းလင္းခ်က္အရ ဆိုရင္ ဒီကိစၥကို
အေရးေပၚအစည္းအေ၀း ျပဳလုပ္ျပီး ဆုံးျဖတ္လိုက္တယ္ လို႔ သိရပါတယ္။ ဒါဟာ
လႊတ္ေတာ္က တာ၀န္ကို ေရွာင္လႊဲသလို ျဖစ္မေနဘူးလား ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းကို
ဘီဘီစီသတင္းဌာနက ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦး၀င္းျမင့္ကို ေမးခဲ့ပါတယ္။
ဦး၀င္းျမင့္ ဟာ သူရဦးေရႊမန္းရဲ႕ အေရးေပၚအစည္းအေ၀း တက္ေရာက္ခဲ့သူ
ျဖစ္ပါတယ္။
“အဲဒါ လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ လုပ္ငန္းဆိုတာ နားလည္မႈ လြဲတာပါ။ လႊတ္ေတာ္က ဥပေဒျပဳတယ္
ဆိုတာ နဂိုတုန္းက သက္ဆိုင္ရာအစိုးရအဖြဲ႕ေတြ၊ ၀န္ႀကီးဌာနေတြက ေပးပို႔တဲ့
ဥပေဒၾကမ္းေတြေပၚမွာ လႊတ္ေတာ္က ဥပေဒျဖစ္ေအာင္ စိစစ္တာ။ ျပဳစုတာေပါ့ေနာ္။
အခုဟာက ဥပေဒၾကမ္းကို လုံး၀ မပါဘူး။ ဥပေဒၾကမ္း ပါတာ မဟုတ္ဘူး။
အဲဒီေခါင္းစဥ္ၾကီး ေလးမ်ဳိးကို ဥပေဒျပဌာန္းေပးပါ ဆိုျပီးေတာ့ လႊတ္ေတာ္ကို
လုပ္ခိုင္းလိုက္တာ။ လႊတ္ေတာ္က မူၾကမ္းေရးဆြဲဖို႔ တာ၀န္ မရွိဘူး။
သက္ဆိုင္ရာေတြက ပို႔တဲ့ ဥပေဒၾကမ္းေတြေပၚမွာ အတည္ျပဳ ေပးဖို႔၊
စိစစ္ေပးဖို႔ပဲ တာ၀န္ရွိတယ္ေလ။ အခုဟာက ဥပေဒၾကမ္းကို ကိုယ့္ဟာကိုယ္ေရးျပီး
ကိုယ့္ဟာကိုယ္ လုပ္ခိုင္းတဲ့သေဘာမ်ဳိး ျဖစ္ေနတယ္။ လႊတ္ေတာ္ရဲ႔
တာ၀န္မဟုတ္ဘူး။”
လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြအေနနဲ႔ တစ္ဦးခ်င္းပဲျဖစ္ေစ၊
လႊတ္ေတာ္ေရးရာေကာ္မတီေတြအေနနဲ႕ ျဖစ္ေစ ဥပေဒၾကမ္း တင္လို႔ ရတာ မဟုတ္ဘူးလား
ဆိုျပီး ဘီဘီစီက ဆက္ျပီးေမးပါတယ္။
“အဲဒါက ေကာ္မတီက တင္တာ မဟုတ္ဘူးေလ။ အဲဒါက အစိုးရအဖြဲကေနျပီး ဥပေဒၾကမ္း
ျပဳစုျပီး တင္လာ တာမဟုတ္ဘူး။ ေခါင္းစဥ္ကိုပဲ ေဖာ္ျပျပီးေတာ့ အဲဒီဟာကိုပဲ
ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ဥပေဒၾကမ္းေရးဆြဲျပီးေတာ့ ကိုယ့္ဟာကိုယ္
ဥပေဒျပဌာန္းခုိင္းတာေလ။”
ဦး၀င္းျမင့္ရဲ႔ ေျဖၾကားခ်က္ေတြကိုၾကည့္ရင္ သမၼတသ၀ဏ္လႊာမွာပါတဲ့ ပုဒ္မေတြ၊
သူရဦးေရႊမန္း သ၀ဏ္လႊာ မွာ ပါတဲ့ ပုဒ္မေတြကို အေလးထား ဖတ္ရႈခဲ့ဟန္
မတူတဲ့အျပင္ ဥပေဒၾကမ္းတင္သြင္းခြင့္မွာလည္း နားလည္မႈ လြဲေနပုံ ေပၚတယ္ လို႔
ယူဆရမလို ျဖစ္ေနပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္က မူၾကမ္းေရးဆြဲဖို႔ တာ၀န္မရွိဘူး ဆိုတဲ့
ေျပာၾကားခ်က္ကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးကို လြဲေခ်ာ္ေနတာကို ေတြ႔ရွိရပါတယ္။ ဒါဟာ
အေရးေပၚ အစည္း အေ၀းတက္ေရာက္ခဲ့သူေတြရဲ႕ နားလည္သေဘာေပါက္ထားမႈ ဆိုရင္ေတာ့
ဆက္လက္ရွင္းလင္းရန္ အေၾကာင္း မရွိေတာ့တဲ့ အေျခအေနပါ။
ေနာက္ ဦး၀င္းျမင့္ရဲ႔ ေျပာၾကားခ်က္ေတြကေန ဆြဲယူၾကည့္မယ္ ဆိုရင္ (၁)
အစိုးရက ဥပေဒၾကမ္းျပဳစုဖို႔ ေပးပို႔လာခဲ့အခ်ိန္မွာ လႊတ္ေတာ္ဘာသာလုပ္ဆိုျပီး
တင္လာတယ္၊ (၂) ဥပေဒၾကမ္း ပူးတြဲပါမလာဘူး၊ (၃) အမွန္ဆိုရင္
ဥပေဒၾကမ္းပါတင္ရမယ္၊ ဒီလိုတင္မွ လႊတ္ေတာ္က စိစစ္အတည္ျပဳႏိုင္မယ္၊ (၄)
ဒါ့ေၾကာင့္ ဒီလို သ၀ဏ္လႊာျပန္ပို႔လိုက္တယ္ (ေဘာ္လီေဘာပုတ္လိုက္တယ္) ဆိုျပီး
သုံးသပ္ရရွိလာပါတယ္။ လူတိုင္းနားလည္ ပါတယ္။ ရွင္းလည္း ရွင္းပါတယ္။ ဒါဆို
ကိစၥျပီးသြားျပီေပါ့။
အေျခခံဥပေဒကို ေသခ်ာဖတ္ဖို႔လိုျပီ
ဒါေပမယ့္ မရွင္းပါဘူး။ ဒါနဲ႔ ျပီးမသြားပါဘူး။ ကိစၥက ဒီေလာက္ေလး
လြယ္လြယ္စဥ္းစားလို႔ မရပါဘူး။ သမၼတ သ၀ဏ္လႊာကို ျပန္ၾကည့္ဖို႔ လိုပါတယ္။
သမၼတသ၀ဏ္လႊာမွာ အဓိက ေျပာထားတာက (၁)မ်ဳိးေစာင့္ ဥပေဒ (၄)ခုက အေျခခံဥပေဒ
ဇယား (၁)၊ (၂)၊ (၃) မွာ မပါတဲ့ ကိစၥေတြ ျဖစ္ေနတယ္။ (၂) ဒီလိုကိစၥေတြ ဆိုရင္
အေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၉၈ အရ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကို အပ္ႏွင္းထားတဲ့
လုပ္ပိုင္ခြင့္ ျဖစ္တယ္၊ (၃) ဒါ့ေၾကာင့္ ဥပေဒျပဌာန္းဖို႔
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္မွာ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ေဆြးေႏြးဖို႔ လိုတယ္(ဒါ့ေၾကာင့္
လႊတ္ေတာ္ကိုပို႔တယ္) ဆိုတာပါပဲ။
ကဲ ဒီေနရာမွာ အေျခခံစဥ္းစားရမယ့္ အခ်က္(၁)ခ်က္ ရွိပါတယ္။ ဥပေဒၾကမ္းေတြကို
ဘယ္သူေတြ တင္သြင္း ခြင့္ ရွိသလဲ ဆိုတာပါပဲ။ အစိုးရ အပါအ၀င္
ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အဖြဲ႕အစည္းေတြ တင္သြင္းခြင့္ ရွိတယ္။ ျပီးေတာ့
လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္တစ္ဦးခ်င္း တင္သြင္းခြင့္ ရွိတယ္။ ဒါကို အေျခခံဥပေဒ
ပုဒ္မ ၁၀၀၊ ၁၃၈၊ ၁၅၈ ေတြမွာ ျပဌာန္းထားတာ ေတြ႕ရွိရပါတယ္။ ပုဒ္မ ၁၀၀(က)မွာ
“ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒအရ ဖြဲ႕စည္းသည့္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားသည္
ျပည္ေထာင္စုဥပေဒျပဳစာရင္းတြင္ ပါရွိေသာ ကိစၥရပ္မ်ားအနက္ မိမိတို႔
စီမံခန္႔ခြဲသည့္ ကိစၥရပ္မ်ား ႏွင့္စပ္လ်ဥ္းသည့္ ဥပေဒၾကမ္းမ်ားကို
သတ္မွတ္ထားသည့္ နည္းလမ္းမ်ား ႏွင့္အညီ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ သို႔
တင္သြင္းခြင့္ ရွိသည္” ဆိုျပီး ျပဌာန္းထားတာကို ေတြ႔ရွိရပါတယ္။
ဒီပုဒ္မဟာ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရရဲ႕ ဥပေဒၾကမ္းတင္သြင္းပိုင္ခြင့္ကို
အပ္ႏွင္းထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေပးအပ္ ထားတဲ့ တင္သြင္းခြင့္မွာ
“ျပည္ေထာင္စုဥပေဒျပဳစာရင္းတြင္ပါရွိေသာ ကိစၥရပ္မ်ား” ဆိုတဲ့ စကားရပ္ကို
သတိျပဳဖို႔ လိုပါတယ္။ တိတိက်က် ေျပာထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ျပည္ေထာင္စုဥပေဒျပဳစာရင္းမွာ ပါတဲ့ ကိစၥ ရပ္မွ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရက
ဥပေဒၾကမ္း တင္သြင္းခြင့္ ရွိပါတယ္။ ဦးသိန္းစိန္ ေျပာထားတာက မ်ဳိးေစာင့္
ဥပေဒေလးခုဟာ ျပည္ေထာင္စုဥပေဒျပဳစာရင္း(ဇယား ၁)သာမက တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္
ျပည္နယ္ ဥပေဒျပဳစာရင္း (ဇယား ၂)နဲ႔ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရတုိင္း
သို႔မဟုတ္ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရေဒသဦးစီးအဖြဲ႕၏ ဥပေဒျပဳစာရင္း (ဇယား
၃)တို႔မွာ မပါဘူး ဆိုတဲ့အခ်က္ပါ။
ျပည္ေထာင္စုဥပေဒျပဳစာရင္းမွာ ပါတဲ့ကိစၥကိုသာ ဥပေဒၾကမ္းတင္သြင္းခြင့္ ရွိတယ္
ဆိုျပီး အေျခခံဥပေဒမွာ ျပဌာန္းထားတဲ့အတြက္ ဦးသိန္းစိန္အစိုးရက ဥပေဒၾကမ္း
ေရးဆြဲခြင့္ မရွိဘူး ဆိုတဲ့သေဘာ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခါ ဇယား(၂)နဲ႔
ဇယား(၃)မွာလည္း မပါဘူး ဆိုျပီး ဦးသိန္းစိန္က ဆက္ေျပာထားပါတယ္။ ဒီေတာ့
ဘယ္သူက ဥပေဒျပဌာန္းေရး ေဆာင္ရြက္ရမွာလဲ စဥ္းစားစရာ ျဖစ္လာေနပါတယ္။ သမၼတ
ဦးသိန္းစိန္ က အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၉၈ ကို ညႊန္းထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒီေတာ့
ပုဒ္မ ၉၈ မွာ ဘာေတြ ျပဌာန္းထား သလဲ ျပန္ၾကည့္ဖို႔ လိုလာပါျပီ။
အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၉၈ မွာ “ျပည္ေထာင္စု၊ တိုင္းေဒသၾကီး သို႕မဟုတ္
ျပည္နယ္ႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ ခြင့္ရတိုင္း သို႕မဟုတ္
ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရေဒသဦးစီးအဖြဲ႕ ဥပေဒျပဳစာရင္းမ်ားတြင္
ေဖာ္ျပမထားေသာ အျခားကိစၥရပ္မ်ားႏွင့္စပ္လ်ဥ္းသည့္ ဥပေဒျပဳပိုင္ခြင့္အာဏာကို
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သို႔ အပ္ႏွင္းသည္” ဆိုျပီး ျပဌာန္းထားပါတယ္။ ဒါကို
ၾကြင္းက်န္ အာဏာလို႔ ေခၚပါတယ္။ တိတိက်က် လုပ္ပိုင္ခြင့္ အပ္ႏွင္း
ထားတဲ့အထဲမွာ မပါတဲ့ ကိစၥရပ္ေတြဆိုရင္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က လုပ္
ဆိုတဲ့သေဘာပါ။ ဒါကို ဦးသိန္း စိန္က ေျပာခ်င္တာ လို႔ အဓိပၸါယ္ ဖြင့္လို႔
ရပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ သူရဦးေရႊမန္းရဲ႕ သ၀ဏ္လႊာမွာလည္း ပုဒ္မ ၉၈ နဲ႔အညီ
ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ဖို႔ ဥပေဒၾကမ္း ျပဳစုေပးဖို႔ ဆိုထားပါတယ္။ အထက္မွာ
တင္ျပခဲ့တဲ့ ဦး၀င္းျမင့္ရဲ႕ ဘီဘီစီသတင္းဌာနနဲ႔ ေတြ႔ဆုံေမးျမန္းခန္း
ေျပာၾကားခ်က္အရ ဆိုရင္ အစိုးရက ဥပေဒၾကမ္းနဲ႔ တင္ကိုတင္ရမယ္၊ လႊတ္ေတာ္မွာ
ဥပေဒၾကမ္းေရးဖို႔ တာ၀န္မရွိဘူး ဆိုျပီး ခံယူထားတာကို ၾကည့္ရင္
ဒီေဘာလီေဘာကို ဘယ္သူ ပုတ္တာလဲ စဥ္းစားၾကည့္ႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ျပန္ခ်ဳပ္ၾကည့္ရင္ ဦးသိန္းစိန္က ဒီလိုေျပာပါတယ္။
(၁) မ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒ ၄ ခု ပါ ကိစၥေတြက ဇယား(၁)(၂)(၃)မွာ မပါဘူး။ [ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ဇယား(၁)၊ (၂)ႏွင့္ (၃)]
(၂) ျပည္ေထာင္စုအစိုးရက ဇယား(၁)က ကိစၥေတြကိုပဲ ဥပေဒၾကမ္း တင္သြင္းခြင့္ရွိတယ္။ [ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ(၁၀၀)]
(၃) ဇယား(၁)(၂)(၃)မွာ မပါတဲ့ကိစၥေတြကို ဥပေဒျပဳဖို႔ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကို
ေပးထား တယ္။ဒီေတာ့ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က လုပ္ရမယ္။ [ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ
ပုဒ္မ(၉၈)]
သူရဦးေရႊမန္းက ဒီလိုျပန္ေျပာပါတယ္။
(၁) မ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒ ၄ ခုပါကိစၥေတြကို ၀န္ႀကီးဌာနမ်ားနဲ႔ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားက ဥပေဒၾကမ္း ျပဳစုျပီး ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကို တင္ပါ။
(၂) ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ဥပေဒျပဌာန္းႏိုင္ေရး ဆက္ေဆာင္ရြက္မယ္။ [ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒ ပုဒ္မ (၉၈)]
သူရဦးေရႊမန္းက မ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒ(၄)ခုကို ၀န္ႀကီးဌာန(၂)ခုနဲ႔ ျပည္ေထာင္စု
တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္တို႔ ကို ဥပေဒၾကမ္းတင္သြင္းပါ ဆိုျပီး ေျပာထားတာပါ။
အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ(၁၀၀)အရ ဇယား(၁)မွာ မပါရင္ အဲဒီ ၀န္ႀကီးဌာန(၂)ခုေရာ
ျပည္ေထာင္စု တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ပါ ဥပေဒၾကမ္းတင္သြင္းလို႔ မရပါဘူး။ ဒီလို
တင္သြင္းခြင့္ မရွိတာကို တင္သြင္းပါ လို႔ ေျပာေနတာဟာ ဘယ္လိုအေနအထားလဲ
သုံးသပ္ဖို႔ လိုအပ္ေနပါျပီ။ ဒီလို ပုတ္လိုက္တဲ့ ေဘာ္လီေဘာဟာ
ကစားပြဲစည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းနဲ႔ ညီသလား ဥပေဒပညာရွင္ေတြ အေလး ထား စဥ္းစားဖို႔
လိုအပ္လာပါျပီ။
တကယ္ ပုတ္တာ ဘယ္သူလဲ
လႊတ္ေတာ္ဟာ ဥပေဒၾကမ္း ျပဳစုဖို႔ တာ၀န္မရွိဘူး၊ ဥပေဒၾကမ္းေတြ တင္လာတာကို
စိစစ္ေပးဖို႔သာ တာ၀န္ ရွိတယ္၊ ဥပေဒၾကမ္းေရးဆြဲဖို႔ဟာ လႊတ္ေတာ္တာ၀န္
မဟုတ္ဘူး ဆိုျပီး ရွင္းလင္းေျပာၾကားသြားခဲ့တဲ့ ျပည္သူ႔
လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦး၀င္းျမင့္ရဲ႕ ဥပေဒဆိုင္ရာဖြင့္ဆိုခ်က္ေတြကလည္း
ဥပေဒပညာရွင္ေတြ အေလး ထား သုံးသပ္ရမယ့္ အေျခအေန ျဖစ္ေနတာကို ေတြ႕ရွိရပါတယ္။
ေဘာလီေဘာေတာ့ ပုတ္ေနပါျပီ။ အျပန္အလွန္ပုတ္တာလား၊ တစ္ဘက္သတ္ ပုတ္တာလား။ ဥပေဒ
ပညာရွင္ ေတြ စဥ္းစားဖို႔ အခ်ိန္တန္ပါျပီ။ ဒီလိုစဥ္းစားသုံးသပ္ေလ့လာၾကရာမွ
ပုဂၢဳိလ္စြဲ၊ အဖြဲ႕အစည္းအစြဲနဲ႔ ကိုယ္က်ဳိး စီးပြားေတြ ေဘးဖယ္ထားၾကဖို႔
လိုအပ္ပါလိမ့္မယ္။ အခုဆိုရင္ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ ပြင့္လင္းလူ႔အဖြဲ႕အစည္း
ထူေထာင္ထားတဲ့ လႊတ္ေတာ္ေစာင့္ၾကည့္ေရးအဖြဲ႕ေတြ ေပၚလာပါျပီ။
ဥပေဒပညာရွင္ေတြ စဥ္းစားရမွာက သာမန္ဥပေဒျပဳေရး ကိစၥ မဟုတ္ဘဲ ၾကြင္းက်န္အာဏာ
Residual Power နဲ႔ ပတ္သက္ေနတဲ့ ဥပေဒျပဳေရးကိစၥ ျဖစ္တဲ့အတြက္
ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုကို ဦးတည္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ အထူးအေလးအနက္ထားဖို႔ လိုပါတယ္။
ျပည္နယ္နဲ႔ ျပည္ေထာင္စုအၾကား အာဏာခြဲေ၀မႈကို သတ္မွတ္ ျပဌာန္းေပးတဲ့
ျပဌာန္းခ်က္ Residual Power ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ေနာင္အစဥ္အဆက္
စံနမူနာယူစရာအျဖစ္ သမိုင္းမွာ တြင္ရစ္ခဲ့မယ့္ကိစၥ ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပေဒျပဳေရး
ကိစၥေတြနဲ႔ပတ္သက္လို႔ တိတိက်က် သတ္မွတ္ေပး ထားတာ မရွိရင္ ဘယ္လိုလုပ္ၾကမလဲ
ဆိုတဲ့ ေနာင္မွာ ရင္ဆိုင္ရမယ့္ ျပႆနာေတြအတြက္ သာဓကတစ္ရပ္ ျဖစ္လာမွာ
ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပေဒေၾကာင္းအရေရာ၊ ဥပေဒျပဳေရးကိစၥအတြက္သာမက ေနာင္အစဥ္အဆက္
အျငင္းပြားမႈေတြအတြက္ပါ သာဓကျဖစ္လာမယ့္ ဒီလိုကိစၥမ်ဳိးကို
ေဘာ္လီေဘာျပဳိင္ပြဲနဲ႔ နိဂုံးခ်ဳပ္ပစ္ဖို႔ မသင့္ ပါဘူး ဆိုတာကိုပဲ
အေလးအနက္ထား တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။
ေဆာင္းနက္
The Messenger ဂ်ာနယ္ အတြဲ ၄ ၊ အမွတ္(၄၁) မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္
ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးေဆာင္းပါးမ်ား (facebook)