ေတာင္ကုိရီးယား ႏုိင္ငံ Daewoo ကုမၸဏီဟာ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ က ကုန္ေသတၱာ သယ္ယူ
ပုိ႔ေဆာင္ေရး ကုမၸဏီ China Shipping Lines အတြက္ The Globe ဆုိတဲ့
သေဘၤာႀကီးကုိ တည္ေဆာက္ ေပးခဲ့တယ္။ အဲဒီ The Globe ဟာ ကမၻာေပၚမွာ ရွိရွိသမွ်
ကုန္တင္ သေဘၤာႀကီး ေတြကို ေက်ာ္လႊားၿပီး ကမၻာ့ အႀကီးဆံုး သေဘၤာႀကီးဘဲြ႕ကုိ
ရရွိထားပါတယ္။
The Globe သေဘၤာႀကီးဟာ အလ်ား ၁၃၁၂ ေပ ၊ အက်ယ္ ၁၈၆ ေပ ၊ အျမင့္ေပ ၂၄၀ ရွိၿပီး ကုန္အေလးခ်ိန္ တန္ေပါင္း ၁၈၅၀၀၀ တင္ေဆာင္ ႏုိင္ပါတယ္။
ဒီတန္ခ်ိန္ဟာ
လန္ဒန္ၿမိဳ႕မွာ ေျပးဆြဲေနတဲ့ ႏွစ္ထပ္ ဘတ္စ္ကား အစီးေပါင္း ၁၄၅ဝဝ
ရဲ႕အေလးခ်ိန္နဲ႔ ညီမွ်ပါတယ္။ ေပ ၂ဝ အရြယ္ ကုန္ေသတၱာ အလံုးေပါင္း ၁၉၁ဝဝ
လံုးကို တင္ေဆာင္ႏိုင္မွာ ျဖစ္ၿပီး ဒီ ကုန္ေသတၱာ ေတြကို ေရွ႕ေနာက္
ေတ့ဆက္တန္းစီ လိုက္မယ္ဆိုရင္ အရွည္ ၇၂ မိုင္ ရွိေန ပါလိမ့္မယ္။ ဒီ
ကမၻာ့အႀကီးဆံုး ကုန္ေသတၱာတင္ သေဘၤာႀကီး The Globe ဟာသူ႔ရဲ႕ ပထမဆံုး
ေရလမ္းခရီးကို ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၃ ရက္မွာ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ
က်င္ေဒါင္ဆိပ္ကမ္း ကေန စတင္ခဲ့ၿပီး ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂၅ ရက္မွာ
တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ နင္ဘိုဆိပ္ကမ္း ကို ေရာက္ရွိ ဆိုက္ကပ္ ၿပီးေတာ့ သူ႕ရဲ႕
ပထမဆံုး ခရီးစဥ္ ကုိ ေအာင္ျမင္စြာ ၿပီးေျမာက္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အခု
ေလာေလာဆယ္ ၿဗိတိန္ႏိုင္ငံ ဖီးလစ္စတုိးဝီ ဆိပ္ကမ္းမွာ ဆိုက္ကပ္
ရပ္နားေနပါတယ္။ ခရီးစဥ္ တစ္ေလွ်ာက္မွာ အျခား ၿဗိတိန္ဆိပ္ကမ္း မ်ားျဖစ္တဲ့
ေရာ့တာဒင္၊ ဟမ္းဘတ္၊ ဘ႐ူးဂ်စ္ တို႔မွာလဲ ဆိုက္ကပ္ရပ္နား ဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေတာင္ကိုရီးယား
ရဲ႕ ဟြန္ဒိုင္း အႀကီးအစား စက္မႈလုပ္ငန္း ကေန ဒီလို သေဘၤာႀကီးမ်ဳိး
ငါးစီးဆက္တိုက္ ထုတ္လုပ္ သြားမွာျဖစ္ၿပီး ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္မကုန္ခင္ ငါးစီးလံုး
ၿပီးစီး သြားမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ရ ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လဲ The Globe ဟာ
ကမၻာ့အႀကီးဆံုး သေဘၤာဘြဲ႕ ကိုေတာ့ ၅၃ ရက္ပဲ ထိန္းထား ႏိုင္မွာပါ။ ဇန္နဝါရီ
လကုန္ပိုင္းမွာ The Globe ထက္ကို ပိုႀကီးတဲ့ The Oscar သေဘၤာႀကီး ကို
ေရခ်မွာ ျဖစ္လို႔ပါပဲ။ The Oscar ကို ေျမထဲပင္လယ္ သေဘၤာ ကုမၸဏီႀကီး တစ္ခုက
ပိုင္ဆိုင္ပါတယ္။ Daewoo က တည္ေဆာက္ ေပးတာပါ။ The Oscar ကေတာ့ ကုန္ေသတၱာ
ေပါင္း ၁၉၂၂၄ လံုး တင္ေဆာင္ႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
The Oscar ရဲ႕
ပထမဆံုး ေရလမ္းခရီးကို ဇန္နဝါရီ ၂၅ ရက္မွာ စတင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အာရွကေန
ဥေရာပ အသြားအျပန္ကို ၅၃ ရက္ ၾကာျမင့္ ပါလိမ့္မယ္။ အရွည္ ၂၉၅ ဒသမ ၄ မီတာ၊
အနက္ ၃ဝ ဒသမ ၃ မီတာ၊ အက်ယ္ ၅၉ မီတာရွိၿပီး ကုန္အေလးခ်ိန္ တန္ ၁၉၃ဝဝဝ
တင္ေဆာင္ႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုန္ေသတၱာတင္ သေဘၤာႀကီး ေတြက ပိုၿပီး
ႀကီးလာဖို႔ ရွိေနပါတယ္။ မၾကာခင္မွာပဲ ကုန္ေသတၱာ အလံုး ႏွစ္ေသာင္းထက္ မနည္း
တင္ေဆာင္ ႏိုင္မယ့္ သေဘၤာႀကီး ေတြကို ထုတ္လုပ္ဖို႔ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့
ဒီေလာက္ႀကီးတဲ့ ကုန္ေသတၱာတင္ သေဘၤာႀကီးေတြဟာ ကမၻာတစ္ဝန္း ကိုေတာ့
သြားလာႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဆိပ္ကမ္း အခက္အခဲ ရွိတဲ့အတြက္ ဒီသေဘၤာႀကီး
ေတြဟာ အာရွ - ဥေရာပ လမ္းေၾကာင္းကိုပဲ ခုတ္ေမာင္း သြားလာႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အခုလို
တစ္ကမၻာ လံုးက ေစာင့္ၾကည့္ရတဲ့ ကမၻာ့ အႀကီးဆံုး သေဘၤာ ေတြကို
ေဆာက္လုပ္ခြင့္ ရခဲ့တဲ့ ေတာင္ကိုရီးယား ႏိုင္ငံ အတြက္ေတာ့ ဂုဏ္ယူ
ဝမ္းေျမာက္ စရာပဲေပါ့။
ေျမာက္ကိုရီးယား က ႏိုင္ငံေရး အ႐ႈပ္အေထြး
ေတြနဲ႔ ၿငိတြယ္ၿပီး ေရွ႕ဆက္ မရႏိုင္ဘဲ ေနာက္က်က်န္ ေနခဲ့ခ်ိန္မွာ
ေတာင္ကိုရီးယား က ေအာင္ျမင္မႈ တံခြန္ ေနာက္တစ္ခု စိုက္ထူ လိုက္ႏိုင္
တာပဲလို႔ ကိုရီးယား ကြၽန္းဆြယ္ အေရး ေစာင့္ၾကည့္ ေနၾကသူ မ်ားက ေဝဖန္သံုးသပ္
ေနၾကပါတယ္ လို႔ ေလ့လာေရးသား တင္ျပ လိုက္ရ ပါတယ္။
The world's biggest ship - for 53 days
#PyiChitThar