
ရန္ကုန္ ဇန္နဝါရီ ၁ဝ
ယခုႏွစ္ ႏွစ္စပိုင္းမွစ၍ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းသူမ်ား အေနျဖင့္ မိုဒယ္အသစ္မ်ားကိုသာ တင္သြင္းရမည္ျဖစ္ၿပီး ၂ဝ၁၄ခုႏွစ္ ႏွစ္ကုန္ပိုင္း မူဝါဒေျပာင္းလဲမႈမ်ား ႏွင့္အတူ ၂ဝ၁၅ခုႏွစ္ ႏွစ္စပိုင္း မွစ၍ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းရာ တြင္ Invoice ေစ်းႏႈန္းမ်ားအတိုင္း ေကာက္ခံသြားမည္ဟု ထုတ္ျပန္ ေၾကညာထားရာ လက္ရွိအခ်ိန္ ကာလတြင္ ကားေစ်းကြက္အတြင္း စလစ္တန္ဖိုး ေစ်းကစားမႈမ်ားျပန္ လည္ျဖစ္ေပၚေနေၾကာင္းျပည္တြင္း ကားေစ်းကြက္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား ထံမွသိရသည္။
''၂ဝ၁၄ခုႏွစ္သတ္မွတ္ရက္အမီ အပ္တဲ့ကားေတြအတြက္ ကားပါ ကင္ေထာက္ခံခ်က္ကင္းလြတ္ခြင့္ ရၿပီ။အခုႏွစ္စမွာလဲ ကားေဟာင္း ရွိသူေတြ အစားျပန္သြင္းတဲ့ေနရာ မွာ ကားပါကင္ေထာက္ခံခ်က္မလို ေတာ့ဘူးဆိုၿပီး ထြက္လာေတာ့ အခြန္ေလွ်ာ့ေပါ့မႈပိုမ်ားတဲ့ ၁က/၂ က စလစ္ေတြေစ်းနည္းနည္း ျပန္မာလာတယ္။ ၂ဝ၁၄ အပ္ ကားစလစ္ေတြကနည္းနည္းေစ်း တက္သြားတယ္။ ရန္ကုန္စလစ္မွာ ၆၅ သိန္း၊ သိန္း ၇ဝ ေလာက္ျဖစ္ သြားၿပီ။ မႏၲေလးကားေစ်းကြက္ မွာလဲစလစ္ေစ်းကအတူတူေလာက္ ပဲ၊ ဂ်စ္ကားစလစ္ေတာ့ ၄၆ သိန္း၊ ၄၇သိန္းေလာက္အထိေပါက္ေစ်းရွိ တယ္။ အေရာင္းအဝယ္ကေတာ့ ေအးေနတုန္းပဲ။ ဂ်စ္စလစ္ကလဲ ကားပါကင္ေထာက္ခံခ်က္မလုိတဲ့ အတြက္ ေစ်းျပန္မာေနတုန္းပဲ။ သက္ဆိုင္ရာက ဒီလ ၁ ရက္က စၿပီး အခြန္ရာခိုင္ႏႈန္းေလွ်ာ့ေပါ့ ခံစားခြင့္မရွိေတာ့တာလဲပါတယ္။ ဒီပံုစံအတိုင္းဆိုရင္ စလစ္ေစ်းက အတက္အက်ျဖစ္ႏိုင္တဲ့အေျခအေန ရွိေသးတယ္။ ကားေစ်းကေတာ့ မက်ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ အတက္ပဲရွိ ေတာ့တယ္''ဟု ေမာ္ေတာ္ကား ေရာင္းဝယ္ေရးအသင္း(ရန္ကုန္)မွ စာရင္းစစ္တာဝန္ခံဦးေအးေက်ာ္က ေျပာသည္။
ယခုႏွစ္ႏွစ္စပိုင္းမွစ၍ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္ေစ်းႏႈန္းမ်ားျမင့္တက္သြားရ ျခင္း၏ အဓိကအေၾကာင္းအရင္း မွာ သက္ဆိုင္ရာမွ CIF တန္ဖိုး ေျပာင္းလဲမႈမရွိသည့္ကိစၥႏွင့္ ေမာ္ ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းသူမ်ားအေန ျဖင့္ကားပါကင္ေလွ်ာက္ထားရမည္ ဟူေသာ ကိစၥမ်ားႏွင့္မ်ားစြာ သက္ ဆိုင္ေနၿပီး အေကာက္ခြန္ႏွင့္ကညန မွ အခြန္ကိစၥရပ္မ်ားတြင္ ေလွ်ာ့ေပါ့ မႈမရွိႏိုင္သည့္အေၾကာင္းအရာမ်ား ႏွင့္ပါ တိုက္႐ိုက္ဆက္ႏႊယ္ေန ေၾကာင္း ျပည္တြင္းအေျခစိုက္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အေရာင္းအဝယ္ လုပ္ငန္းကြၽမ္းက်င္သူမ်ား၏သံုးသပ္ ေျပာၾကားမႈအရ သိရသည္။
ျပည္တြင္းသို႔ ထပ္မံဝင္ေရာက္ လာရန္ရွိေနသည့္ ေလလံေမာ္ေတာ္ ယာဥ္မ်ားအလံုးအရင္းႏွင့္ဝင္ေရာက္ လာၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွသာ လက္ရွိ ျပည္တြင္းကားေစ်းကြက္မွေမာ္ေတာ္ ယာဥ္ေစ်းႏႈန္းမ်ားႏွင့္အတူ ကား တင္သြင္းသည့္ စလစ္ေစ်းႏႈန္းမ်ား ပါ တည္ၿငိမ္လာႏိုင္သည္ဟုဆုိ သည္။
''အေျခအေနက ဘယ္အခ်ိန္ မွာ ဘာေျပာင္းမလဲဆိုတာ ေစာင့္ ၾကည့္ေနၾကတုန္းပဲ။ အနားေရာက္ မွ ကပ္ေျပာင္းတတ္တဲ့ သေဘာ ေလးေတြလဲရွိေနေတာ့ အမ်ားနဲ႔ ဆို အ႐ံႈးအျမတ္ကြာတယ္။ Free ပါမစ္ကလဲ မပိတ္႐ံုျဖစ္ေနေတာ့ ေလာေလာဆယ္စလစ္ေတြက ၂ဝဝ၄မွာအပ္ထားတဲ့စလစ္ေလာက္ ပဲ အေရာင္းအဝယ္နည္းနည္းရွိ တယ္။ ကားတင္သြင္းဖို႔သတ္မွတ္ ေပးထားတဲ့၂ဝ၁၅မတ္လေနာက္ပိုင္း ဆိုရင္ေတာ့ ကားသြင္းမယ္ဆိုရင္ ပါမစ္ေတြ၊ စလစ္ေတြရဲ႕ေနရာမွာ တစ္စီးေပးတစ္စီးယူျဖစ္လာဖို႔ရွိေန တယ္''ဟုသီရိမဂၤလာယာဥ္ေရာင္း ဝယ္ေရးစခန္းမွဝယ္ေရာင္းပြဲစား ႀကီး ဦးသန္းေဌးကဆိုသည္။
ဓာတ္ပံု - ဖိုးခ်ိဳ
ေရႊေအာင္
The Union Daily