ကုန္လမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနမွ တာဝန္ရွိဝန္ထမ္းမ်ားႏွင့္
စက္မႈဇုန္ကား ထုတ္လုပ္သူမ်ား ပူးေပါင္း လုပ္ေဆာင္ေနၾကသည့္
အဂတိလိုက္စားမႈမ်ားေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ အခြန္ဘ႑ာေငြက်ပ္
သိန္းေပါင္းတစ္သိန္းနစ္နာခဲ့သည္ဟု ကန္ပက္လက္ မဲဆႏၵနယ္မွ သူရဦးေအာင္ကိုက
ေျပာၾကားလိုက္သည္။
ပထမအႀကိမ္ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ ၁၂ ႀကိမ္ေျမာက္ ပုံမွန္အစည္းအေဝး ၇၄
ရက္ေျမာက္ေန႔ ျဖစ္သည့္ ဇူလိုင္လ ၁၃ ရက္တြင္ ယခုကဲ့သို႔ ေျပာၾကားလိုက္ျခင္း
ျဖစ္သည္။
“စက္မႈဇုန္က ေနာက္ပိုင္းထုတ္ - အပ္စနစ္နဲ႔ စုစုေပါင္းအေရအတြက္ ၂၀၀၀ ေက်ာ္
အတြက္ဆိုရင္ စလစ္တစ္ေစာင္အတြက္ သိန္း ၅၀ နစ္နာ ခဲ့လို႔ ကားအစီးေရ ၂၀၀၀
အတြက္ ႏိုင္ငံ့ဘ႑ာ သိန္းေပါင္းတစ္သိန္း နစ္နာခဲ့ပါတယ္” ဟု သူရဦးေအာင္ကိုက
ေျပာသည္။
ျပည္တြင္းစက္မႈဇုန္မ်ားမွ ထုတ္လုပ္သည့္ ကားအသစ္မ်ားဝယ္ယူ၍ ကညနတြင္
မွတ္ပုံတင္ျပဳလုပ္ကာ ရက္ပိုင္းအတြင္း ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္းမ်ားအျဖစ္
ျပန္လည္အပ္ႏွံ၍ စလစ္ထုတ္ၿပီး ျပည္ပမွ အဆင့္ျမင့္ကားမ်ား
ျပန္လည္တင္သြင္းေနျခင္းအေပၚ ၎ကထိုသို႔ေျပာဆိုျခင္း ျဖစ္သည္။
ကညနသို႔ ျပန္လည္အပ္ႏွံရာတြင္ ယင္းဝန္ထမ္းမ်ားမွ လိုလိုလားလားလက္ခံၿပီး
ေျပစာစလစ္မ်ား ထုတ္ေပးေနခဲ့ကာ အဆိုပါကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍
တာဝန္ရွိဝန္ထမ္းမ်ားႏွင့္ ဇုန္ထုတ္ကားလုပ္သူမ်ားကို စစ္ေဆးၾကပ္မတ္ရန္
အစီအစဥ္ရွိမရွိ သူရဦးေအာင္ကိုက လႊတ္ေတာ္တြင္း ေမးျမန္းခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
“စက္မႈဇုန္ထုတ္ ယာဥ္ေတြ မမွန္မကန္ အပ္ႏွံမႈရွိေနတယ္ဆိုတာ သန္လ်င္ ကညန
ခ႐ိုင္႐ုံးက တင္ျပလာတဲ့အတြက္ ျပန္လည္စိစစ္ဖို႔ ၂၀၁၅ ေဖေဖာ္ရီဝါလ ၂၇
ရက္ေန႔မွာ စက္မႈဇုန္ ကားအပ္ႏွံမႈေတြကို ေခတၱရပ္ဆိုင္းခဲ့ပါတယ္။
ျပန္လည္အပ္ႏွံထား တဲ့ ၁၁၁၇ စီးကိုအမႈတြဲေတြနဲ႔ ေနျပည္ေတာ္႐ုံးခ်ဳပ္က
ျပန္လည္စိစစ္ရာမွာ ပုံစံ (ဃ) နဲ႔ ထုတ္ေပးထားတဲ့ စစ္ေဆးခ်က္ေတြနဲ႔
တိုက္ဆိုင္ စစ္ေဆးျခင္း၊ ေဘာင္အမွတ္ စစ္ေဆးျခင္း၊ စတင္မွတ္ပုံတင္သည့္ ကာလက
ပုံစံ (ဃ) ထုတ္ေပးစဥ္က ဓာတ္ပုံေတြနဲ႔ တိုက္ဆိုင္စစ္ေဆးရာမွာ တူညီမႈရွိတာကို
ထပ္မံေတြ႕ရွိရပါတယ္” ဟု ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး
ဦးခ်န္ေမာင္က ေျပာသည္။
ျ ျပည္တြင္း စက္မႈဇုန္မ်ားသည္ ၂၀၀၁-၀၂ ခုႏွစ္တြင္ ကားမ်ားကို
စတင္ထုတ္လုပ္ခဲ့ၿပီး ၂၀၁၄-၁၅ ခုႏွစ္ အထိ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ၉၉၅၃၄ စီး
ထုတ္လုပ္ခဲ့ရာ ယခုကဲ့သို႔ ကညနဝန္ထမ္းမ်ားႏွင့္ ဇုန္ကား အသုံးျပဳသူမ်ား
အၾကား မမွန္ကန္သည့္ နည္းလမ္းအသုံးျပဳလာခဲ့သည့္အတြက္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္အတြင္း
ဇုန္ထုတ္ကားမ်ားကို ပိတ္သိမ္းခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ဒုဝန္ႀကီး
ဦးခ်န္ေမာင္ကဆိုသည္။
ထို႔အျပင္ ကညန၏ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ အပ္ႏွံလာသည့္ ယာဥ္ေဟာင္းမ်ားကို
ျမန္မာ့စီးပြားေရးေကာ္ပိုေရးရွင္း၏ စစ္ေဆးေရးအဖြဲ႕မွ အဂၤါရပ္ႏွင့္ မညီသည့္
ယာဥ္မ်ားအား ေဆာင္႐ြက္ေပးျခင္းမရွိခဲ့ေၾကာင္း သူရဦးေအာင္ကို၏ ေျပာဆိုခ်က္အရ
သိရသည္။
MMK
The Ladies News Journal