Wednesday, 18 April 2012 20:23 |
လြန္ခဲ့ေသာ ၆၇ ႏႇစ္ ဒုတိယကမၻာစစ္ ၿပီးစီးလုနီးအခ်ိန္ႏႇင့္ ၿပီးစီးခဲ့ၿပီးအခ်ိန္တြင္ မဟာမိတ္တပ္မ်ားက ျမႇဳပ္ႏႇံခဲ့ေသာ ၿဗိတိန္တုိက္ေလယာဥ္ Spitfire အစင္း ၂၀ ကုိ ျပန္လည္တူးေဖာ္ရန္ ႀကိဳးပမ္းေနေၾကာင္း သိရသည္။ ျမန္မာႏႇင့္ၿဗိတိန္ အာဏာပုိင္မ်ားသည္ ယင္းေလယာဥ္မ်ား ရႇာေဖြတူးေဖာ္ေရးကုိ ပူးတြဲလုပ္ေဆာင္ႏုိင္ဖြယ္ရႇိေၾကာင္း ၿဗိတိန္အစုိးရအာဏာပုိင္မ်ားက ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားခဲ့သည္။ ၿဗိတိန္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ေဒးဗစ္ကင္မရြန္၏ ျမန္မာႏုိင္ငံခရီးစဥ္အတြင္း ယင္းကိစၥကုိ ျမန္မာသမၼတဦးသိန္းစိန္ႏႇင့္ ေတြ႕ဆုံစဥ္ ညိႇႏႈိင္းခဲ့သည္ဟု သိရသည္။ ေဒါင္းနင္းလမ္းမႇ သတင္းအရင္းအျမစ္မ်ားကုိ ကုိးကားၿပီး ဘီဘီစီသတင္းဌာန၏ ေဖာ္ျပခ်က္အရ တူးေဖာ္ေရး အေကာင္အထည္ေပၚလာရန္ အေျခအေနေကာင္းေနေၾကာင္း သိရသည္။ ၿဗိတိန္အရာရႇိမ်ားအဆုိအရ ျမန္မာႏုိင္ငံဘက္ကလည္း ယခုကိစၥအတြက္ အထူးပင္စိတ္အား ထက္သန္ေနသည္ဟုဆိုသည္။ တူးေဖာ္ျဖစ္မည္ဆုိပါက ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ မုိးရာသီမ၀င္မီ လုပ္ေဆာင္ျဖစ္မည္ဟုသိရသည္။ SkyNews ၏ ေဖာ္ျပခ်က္တြင္မူ ႏႇစ္ႏုိင္ငံပူးတြဲေဆာင္ရြက္ေရး စီမံကိန္းတစ္ခု စတင္ရန္အတြက္ သေဘာတူညီမႈရသည္ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။ ေလယာဥ္မ်ားမႇာ အစိတ္အပုိင္း တစ္ခုစီျဖဳတ္ၿပီး သယ္ယူလာခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး မတပ္ဆင္ရေသးမီတြင္ ျမႇဳပ္ႏႇံခဲ့သည့္ လုံး၀အသုံးမျပဳရေသးေသာ အသစ္မ်ားျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းမ်ားက ေဖာ္ျပသည္။ ျမႇဳပ္ႏႇံထားသည့္ေနရာကုိ သိရႇိထားၿပီဟု ၁၅ ႏႇစ္ၾကာ လုိက္လံရႇာေဖြေနခဲ့သူ ၿဗိတိန္မႇ ေဒးဗစ္ကြန္းဒဲလ္ အပါအ၀င္ရႇာေဖြေရး လုပ္ေဆာင္ေနသူအခ်ဳိ႕က ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားခဲ့ေသာ္လည္း ေနရာအတိအက်ကုိမူ ထုတ္ျပန္မထားေပ။ တူးေဖာ္ေရးအတြက္ က်န္ရႇိေနေသာအခက္အခဲမႇာ ႏုိင္ငံတကာ ခ်မႇတ္ထားေသာ အေရးယူပိတ္ဆုိ႔မႈမ်ားအရ ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္း၊ အျပင္ စစ္လက္နက္ တင္သြင္းတင္ပုိ့မႈမ်ားကုိ ကန့္သတ္ပိတ္ပင္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ မၾကာမီ အေရးယူပိတ္ဆုိ့မႈမ်ားသာ ႐ုပ္သိမ္းႏုိင္ပါက တူးေဖာ္သယ္ယူေရးမႇာ အဆင္ေျပလာႏုိင္ၿပီး ျမန္မာအစုိးရဘက္မႇလည္း တူးေဖာ္မႈကုိ ခြင့္ျပဳခ်က္ေပးႏုိင္မည့္ အေျခအေနရႇိသည္ဟု သိရသည္။ ၁၉၄၅ ခုႏႇစ္၊ ၾသဂုတ္လအတြင္းတြင္ Spitfire Mark XIV အမ်ဳိးအစား မတပ္ဆင္ရေသးသည့္ တုိက္ေလယာဥ္ အစိတ္အပုိင္းမ်ားကုိ ၿဗိတိန္ရႇိ ကာဆယ္ဘရြန္း၀စ္ခ်္အရပ္ရႇိ စက္႐ုံမႇျမန္မာျပည္သုိ႔ ပုိ႔ေဆာင္ခဲ့သည္ဟု ဆုိသည္။ ယင္းေလယာဥ္မ်ားတြင္ ယခင္အမ်ဳိးအစားကဲ့သုိ႔ မဟုတ္ဘဲ မာလင္းစ္အင္ဂ်င္မ်ား မတပ္ဆင္ဘဲ ႐ိုး႐ြိဳက္စ္ဂရစ္ဖြန္အင္ဂ်င္မ်ား တပ္ဆင္ထားခဲ့သည္ဟုဆုိသည္။ ျမန္မာျပည္သုိ့ ေရာက္ရႇိလာခ်ိန္တြင္ ေလယာဥ္မ်ားမႇာ လုိအပ္ခ်က္ထက္ ပုိလြန္ေနခဲ့သည္။ စစ္ပြဲမႇာ ေနာက္ဆုံးကာလသုိ႔ ေရာက္ရႇိေနၿပီျဖစ္ၿပီး တုိက္ပြဲမ်ားမႇာ ပစိဖိတ္ေဒသတစ္၀ုိက္ရႇိ ဂ်ပန္တုိ႔၏ ေနာက္ဆုံးလက္က်န္ ေျခကုပ္ယူရာေနရာမ်ားကုိသာ ဦးစားေပးတုိက္ခုိက္မႈကုိ တုိးျမႇင့္အာ႐ုံစုိက္ေနရသည့္ အခ်ိန္ျဖစ္သည္။ သုိ့ျဖစ္၍ ေျမျပင္အေျခစုိက္ Spitfire ေလယာဥ္မ်ားမႇာ ေလယာဥ္တင္ သေဘၤာျဖင့္ သယ္ယူႏုိင္ေသာ Seafire မ်ားကဲ့သုိ့ ကြၽန္းမ်ားကုိ တုိက္ခုိက္ရာတြင္ မဆင္မေျပေသာေၾကာင့္ အသုံး၀င္မႈနည္းပါးလာခဲ့သည္။ သုိ႔ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မတပ္ဆင္ရေသးေသာ Spitfire ၁၂ စင္းကုိ ေသတၲာပုံးမ်ားအတြင္းမႇ မထုတ္ရေသးမီ အခ်ိန္တြင္ပင္ ျမႇဳပ္ႏႇံထားရန္ အမိန္႔ထြက္ခဲ့သည္ဟုဆုိသည္။ Spitefire ေလယာဥ္မ်ား ျမန္မာျပည္သုိ႔ေရာက္ရႇိလာၿပီး ႏႇစ္ပတ္အၾကာတြင္ ဟီ႐ိုရႇီးမားတြင္ အေမရိကန္က အဏုျမဴဗုံးၾကဲခ်ခဲ့ၿပီး ၁၉၄၅ ခုႏႇစ္၊ စက္တင္ဘာလ ၂ ရက္ ေန့တြင္ ဂ်ပန္တုိ႔ လက္နက္ခ်ခဲ့သည္။ ၁၉၄၅ ခုႏႇစ္၊ ဒီဇင္ဘာလတြင္ ေနာက္ထပ္ Spitefire ရႇစ္စင္းကုိ ထပ္မံျမႇဳပ္ႏႇံ သိမ္းဆည္းခဲ့သည္ဟု ယူဆရၿပီး စုစုေပါင္း အစင္း ၂၀ အထိ ျမန္မာျပည္တြင္ ျမႇဳပ္ႏႇံခဲ့သည္ဟု ယူဆရသည္။ Spitfire ေလယာဥ္ အစင္းေရ ၂၁၀၀၀ အထိ ထုတ္လုပ္ခဲ့ဖူးေသာ္လည္း ယေန႔အခါတြင္ ပ်ံသန္းႏိုင္ေသာ Spitfire အေရအတြက္မႇာ ၃၅စင္းသာ ရႇိေတာ့သည္ဟု သိရသည္။ Ref; Telegraph,BBC,AFP,AP |