သမၼတဦးသိန္းစိန္အစိုးရ အာဏာရလာသည့္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္မွစၿပီး အခြန္မ်ားႏွင့္
လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ား ေလွ်ာ့ေပါ့ေပးလုိက္သည့္အတြက္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံထုတ္
တစ္ပတ္ရစ္ကားမ်ား ျမန္မာႏုိင္ငံသုိ႔ အလုံးအရင္းႏွင့္ ၀င္ေရာက္လာေနသည္။
ထုိကဲ့သို႔ ၀င္ေရာက္လာမႈက ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ စီးပြားေရးၿမိဳ႕ ေတာ္ ရန္ကုန္တြင္
ကားအေရာင္းျပခခန္းမ်ား ဖြင့္လွစ္လာသည့္ ဥေရာပႏွင့္ အေမရိကန္မွ
ကားထုတ္လုပ္သူမ်ားႏွင့္ အၿပိဳင္အဆုိင္မ်ား တုိးလာသလို ရွိေနပါသည္။
စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကေန ဒီမိုကေရစီျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ျပဳလုပ္လာေသာ
ျမန္မာတြင္ အေနာက္ႏုိင္ငံမ်ား၏ စီးပြားေရးပိတ္ဆို႔မႈမ်ား
ဖယ္ရွားလုိက္မႈႏွင့္အတူ အေနာက္တုိင္းကားကုမၸဏီမ်ား ၀င္ေရာက္လာျခင္းျဖစ္သည္။
ျမန္မာပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာန၏ စာရင္းဇယားအရ ၿပီးခဲ့သည့္ ေအာက္တုိဘာတြင္
ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ မွတ္ပုံတင္သည့္ ကားစီးေရ ၃၉၀၀၀၀ ရွိၿပီး ၿပီးခဲ့သည့္ ၂၀၁၂
ဧၿပီလမွ ၁၈ လအတြင္း မွတ္ပုံတင္ႏႈန္း ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ ျမင့္တက္လာသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ လမ္းမ်ားေပၚတြင္ ေျပးေနေသာ ကားမ်ား၏ ၉၀ ရာခိုင္ႏႈန္းမွာ
ဂ်ပန္တစ္ပတ္ရစ္ကားမ်ားသာျဖစ္သည္ဟု ေလ့လာသူမ်ားကဆုိသည္။
သုေတသနလုပ္ငန္းတစ္ခုျဖစ္သည့္ Frost & Sullivan က ျမန္မာကားေစ်းကြက္သည္
အေႏွးအျမန္ဆုိသလို ဆက္တုိက္ တုိးတက္လာမည္ဟု ခန္႔မွန္းထားသည္။
တုိင္းျပည္၀င္ေငြတိုးလာသည့္အတြက္ ၂၀၁၉ အထိ တစ္ႏွစ္လွ်င္ ၇ ဒသမ ၈
ရာခိုင္ႏႈန္း ႏွစ္စဥ္တုိးလာမည္ဟု သူတုိ႔၏ ခန္႔မွန္းမႈတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ကားထုတ္လုပ္သူမ်ားအတြက္ ကားအသစ္ ေတာင္းဆုိသည့္ ေစ်းကြက္ကလည္း အလားအလာ
ေကာင္းေနသည္။ ျမန္မာက စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွ ဒီမုိကေရစီစနစ္သို႔
ကူးေျပာင္းသြားသည့္ေနာက္ပိုင္း ဂ်ပန္ဆူဇူကီးကားေကာ္ပိုေရးရွင္းက
ထရပ္ကားအငယ္စားမ်ားကို ထုတ္လုပ္သည့္ လုပ္ငန္းကို ျပန္လည္လုပ္ကိုင္ခဲ့သည္။
နစ္ဆန္းေမာ္ေတာ္ကားစက္႐ုံကလည္း ၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ ကားထုတ္လုပ္သည့္လုပ္ငန္းကို
စတင္လုပ္ကိုင္ေတာ့မည္ဟု ေၾကညာထားၿပီးျဖစ္သည္။
မာဇဒါႏွင့္ မစ္ဆူဘစ္ရွီမွာ ကားအသစ္မ်ား တုိက္႐ိုက္တင္သြင္းေရာင္းခ်ရန္
စီစဥ္ေနသည္။ ဥေရာပႏွင့္ အေမရိကန္ ကားထုတ္လုပ္သူမ်ားထဲတြင္ ဖို႔ဒ္ႏွင့္
ဂ်င္နရယ္ေမာ္ေတာ္ကား ကုမၸဏီမ်ားက အေရာင္းျပခန္းမ်ား
ဖြင့္လွစ္ထားၾကၿပီျဖစ္သည္။ အေနာက္ႏုိင္ငံမ်ား၏ ပိတ္ဆုိ႔မႈမ်ားေအာက္တြင္
ျမန္မာႏုိင္ငံ ႐ုန္းကန္ေနရဆဲအခ်ိန္က ထုိကဲ့သို႔ အျဖစ္မ်ဳိးမွာ စိတ္ကူးပင္
မယဥ္ႏုိင္ေသာ အျဖစ္မ်ဳိးမ်ားျဖစ္သည္။ဂ်ာမန္ဇိမ္ခံကားမ်ားျဖစ္ေသာ
ဘီအမ္ဒဗလ်ဴႏွင့္ မာစီးဒီးဘင့္ဇ္ကလည္း ေစ်းကြက္သို႔၀င္ေရာက္လာပါၿပီ။
သို႔ေသာ္လည္း ျမန္မာကားေစ်းကြက္မွာ အႏၲရာယ္ကင္းလွသည္ေတာ့မဟုတ္။ ႐ုတ္တရက္
အေျပာင္းအလဲမ်ားအေပၚ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ားက တစ္ခ်ိန္လုံး
ေျပာင္းလဲေနခ်ိန္တြင္ တုိးတက္မႈလမ္းေၾကာင္းက ေႏွးေကြးေနသည္။
ဂ်ပန္ကားထုတ္လုပ္သူမ်ားအတြက္ ေခါင္းခဲစရာျပႆနာတစ္ခုမွာ
လက္ယာကပ္ေမာင္းစနစ္ရွိေသာ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ လက္၀ဲေမာင္းကားမ်ား
တင္ပို႔ေနမႈကို ကန္႔သတ္ရန္ ေဆြးေႏြးဖို႔ ရွိလာႏုိင္သည္။ ထို႔အျပင္
စတီယာယင္ညာဘက္မွာရွိေသာ ဂ်ပန္ကားမ်ားက ယာဥ္တုိက္မႈမ်ား တုိးလာသည့္အတြက္
အစိုးရတာ၀န္ရွိသူမ်ားကလည္း သိသိသာသာ စိုးရိမ္မကင္း ျဖစ္လာၾကသည္။
ဂ်ပန္ျပည္ပကုန္သြယ္ေရးအဖဲြ႕၏ ရန္ကုန္႐ုံးအႀကီးအကဲ မာစကီတာကာယာရာက
““ၿပိဳင္ဆုိင္မႈေတြ ျပင္းထန္တဲ့အတြက္ ဂ်ပန္ကားေတြအေနနဲ႔
ေစ်းကြက္ေ၀စုဆုံး႐ႈံးလာလိမ့္မယ္။ အနာဂတ္မွာေတာ့ ကားေရာင္းၿပီးရင္
၀န္ေဆာင္မႈေပးတာကိုပဲ တုိးျမႇင့္လုပ္ေပးဖို႔က အဓိကျဖစ္လာလိမ့္မယ္””
(ဂ်ပန္တုိင္းမ္သတင္းစာတြင္ ေဖာ္ျပထားေသာ က်ဳိဒုိသတင္းဌာနမွ Japanese Cars
Face Fight in Myanmar သတင္းေဆာင္းပါးကို ထားထားျမင့္ ဘာသာျပန္ဆုိသည္။ )
Author: ထားထားျမင့္ (7DAY DAILY)