တ႐ုတ္ႏိုင္ငံမႇ ေခ်းေငြျဖင့္ ရထားစက္ ေခါင္းစက္႐ုံႏႇင့္ လူစီးတြဲ
ထုတ္လုပ္သည့္ စက္႐ုံမ်ား ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ တည္ေဆာက္မည္ဟု ရထားပို႔ေဆာင္ေရး
၀န္ႀကီးဌာန ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဦးခ်န္ေမာင္က ေျပာၾကားသည္။
ၾသဂုတ္ ၂ ရက္က က်င္းပသည့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းတြင္
ရမည္းသင္းၿမိဳ႕နယ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလႇယ္ ဦးဘိုနီ၏
ရထားလမ္းပိုင္းႏႇင့္ ခရီးသည္၊ ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ေရး အဆင့္ျမႇင့္တင္ရန္ ရႇိ၊
မရႇိ ေမးျမန္းခ်က္ကို ျပန္လည္ ေျဖၾကားရာတြင္ ထည့္သြင္း ေျပာၾကားခဲ့ျခင္း
ျဖစ္သည္။
ဒုတိယ၀န္ႀကီးက အဆင့္ျမင့္ လူစီးတြဲမ်ား၊ စက္ေခါင္းမ်ား ျပည္တြင္း၌
တပ္ဆင္ ထုတ္လုပ္ႏိုင္ရန္ႏႇင့္ လုံေလာက္စြာ ထုတ္လုပ္ႏိုင္ရန္ အတြက္
တ႐ုတ္ေခ်းေငြျဖင့္ စက္ေခါင္း စက္႐ုံႏႇင့္ လူစီးတြဲ ထုတ္လုပ္သည့္
စက္႐ုံမ်ားကို စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆို ၀ယ္ယူထားရာ ေရာက္ရႇိလာပါက စက္႐ုံထူေထာင္၍
စက္ေခါင္း၊ တြဲမ်ားကို ထုတ္လုပ္သြားမည္ ျဖစ္သည္။
လက္ရႇိတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ရထားစီး ခရီးသည္ႏႇင့္ ရထားျဖင့္
ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ျခင္းမႇာ က်ဆင္းလ်က္ရႇိေၾကာင္း၊ ထို႔သို႔ေသာ အေျခအေနတြင္
အေမရိကန္ ေဒၚလာမ်ားစြာ အကုန္အက်ခံ၍ အဆင့္ျမႇင့္တင္ရန္ ဆိုသည္မႇာလည္း ဘ႑ာေရး
အေျခအေနအရ ခ်င့္ခ်ိန္သုံးသပ္ရန္ လိုအပ္ေသးသည္ဟု ထပ္မံေျပာၾကား ခဲ့ပါသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံရႇိ ရထားလမ္းမ်ား အဆင့္ျမႇင့္တင္ရန္
ျဖစ္ေျမာက္ႏိုင္ေျခႏႇင့္ ကုန္က်စရိတ္ကို ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ အကူအညီျဖင့္
ေလ့လာခဲ့ရာ ခရီးသည္ႏႇင့္ ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္မႈ အမ်ားဆံုး ရန္ကုန္-မႏၲေလး
ရထားလမ္းအား လက္ရႇိ အက်ယ္အတုိင္ းထပ္မံအဆင့္ျမႇင့္ မည္ဆုိလွ်င္ပင္
တစ္မိုင္လွ်င္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၃ ဒသမ ၆ သန္းအထိ ကုန္က်မည္ ျဖစ္ေၾကာင္းႏႇင့္
အဆုိပါ အဆင့္ျမႇင့္တင္မႈအရ ရထားမႇာ တစ္နာရီ ၇၅ မုိင္သာ ေမာင္းႏႇင္ႏိုင္မည္
ျဖစ္သည္။
တစ္နာရီမိုင္ ၂၀၀ ေျပးဆြဲႏိုင္မည့္ အေနအထား အထိဆိုပါက ရန္ကုန္-မႏၲေလး
ရထားလမ္းအား သံလမ္းအက်ယ္ ၄ ေပႏႇင့္ ၈ ဒသမ ၅ လက္မ အထိ အသစ္ေဖာက္လုပ္
ရမည္ျဖစ္ၿပီး အဆုိပါ လမ္းမ်ဳိးဆိုပါက တစ္မိုင္လွ်င္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၀
သန္းမႇ ၁၅ သန္းအထိ ကုန္က်ႏိုင္ေၾကာင္း၊ တစ္လမ္းလံုး အတြက္ စုစုေပါင္း
ကုန္က်စရိတ္မႇာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၃၈၆၀ သန္းမႇ ၅၈၀၀ သန္းအထိ ကုန္က်သြားမည္
ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။Eleven