ရန္ကုုန္ၿမိဳ႔ ကမၻာေအးကုန္းေျမ မဟာပါသာဏ လႈိင္ဂူေတာ္တြင္ ေမလ ၁၂ ရက္က ပဥၥမအႀကိမ္ေျမာက္ျပဳလုုပ္သည့္ ဂိုင္းေပါင္းစုံ သံဃာ့အစည္းအေဝးပြဲ က်င္းပေနစဥ္။ (ဓာတ္ပံု - ဟိန္းထက္) |
ၿပီးခဲ့တဲ့ ေမလ ၅ ရက္က အမ်ဳိးသမီး အခြင့္အေရး လႈပ္ရွားသူေတြ၊ အရပ္ဘက္ အဖဲြ႕အစည္းေတြနဲ႔ အစိုးရမဟုတ္တဲ့ အဖဲြ႕အစည္း စုစုေပါင္း ၉၀ ေက်ာ္ အမ်ဳိးေစာင့္ ဥပေဒနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အခ်က္ (၁၁) ခ်က္ပါ အႀကံျပဳခ်က္နဲ႔ ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ျပန္ပါတယ္။ (ခုဆို အဖဲြ႕ ၁၁၀ ရွိပါၿပီ)။ လိုရင္းကေတာ့ “ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတရဲ႕ မ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒ ေရးဆဲြဖို႔ ႀကိဳးပမ္းခ်က္နဲ႔ ေကာ္မရွင္ ဖဲြ႕စည္းတာ၀န္ေပးအပ္မႈအေပၚ အျပင္းအထန္ ကန္႔ကြက္သည္” ဆိုၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ အခ်ိန္သိပ္မၾကာပါဘူး။ ပုဂ္ၢလိကသတင္းစာေတြက သတင္းေဖာ္ျပတဲ့ ေမလ ၉ ရက္မွာပဲ မႏၲေလးတိုင္း အမ်ဳိးဘာသာသာသနာ ေစာင့္ေရွာက္ေရးအဖဲြ႕ (မဘသ) ဦးေဆာင္ ဆရာေတာ္ အရွင္ဣႏၵာစကၠာဘိ၀ံသနဲ႔ တဲြဖက္အတြင္းေရးမွဴး အရွင္ယႆ ႏွစ္ပါး လက္မွတ္ေရးထိုးၿပီး၊ အဲဒီအဖဲြ႕ေတြအားလံုးကို “အမ်ဳိးသား သစၥာေဖာက္”မ်ားအျဖစ္ သတ္မွတ္ေၾကညာ ထုတ္ျပန္ပါတယ္။ ေမ လ ၁၁ ရက္ထုတ္ မက္ဆင္ဂ်ာ သတင္းဂ်ာနယ္ အရွင္ဣႏၵာစကၠာဘိ၀ံသ ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းခန္းမွာေတာ့ ဆရာေတာ္က “သူတို႔က ဘာကို ေတာင္းဆိုေနသလဲဆိုတာ မသိရေသးဘူး၊ သတင္းစာမွာပါလို႔ ဒီလို ကန္႔ကြက္တယ္ဆိုတာ သိရတာ”ဆိုၿပီး ေျဖထားပါတယ္။ တကယ့္ေၾကညာခ်က္ အၾကံျပဳ တင္ျပခ်က္ ၁၁ ခ်က္ကို မေတြ႕ရေသးဘဲနဲ႔ အလြန္ျပင္းထန္လွတဲ့ “အမ်ိဳးသား သစၥာေဖာက္”ဆိုတဲ့ စကားလံုးသံုးျပီး ေၾကညာခ်က္ ထုတ္လိုက္တာပါ။ အရပ္ဘက္ အဖဲြ႕အစည္းေတြက ဘာေတြ အႀကံျပဳသလဲ၊ ဆရာေတာ္ႏွစ္ပါး ေၾကညာခ်က္ ထုတ္လိုက္ေတာ့ ဘယ္လို အဓိပၸာယ္ သက္ေရာက္သြားေစသလဲ၊ ေနာက္ဆက္တဲြ ဘာဆက္ျဖစ္လာႏုိင္သလဲဆိုတာ ဒီကေန႔ ေဆြးေႏြးတင္ျပသြားပါ့မယ္။
အရပ္ဘက္ အဖဲြ႕အစည္း ၁၁၀ က လက္မွတ္ေရးထိုးထုတ္ျပန္တဲ့ ေၾကညာခ်က္မွာ ပါတာေတြက ဒီမ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒ ေရးဆဲြေရး အပါအ၀င္ ဘာသာေရးကို အေျခခံတဲ့ ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈဟာ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပဲြမတိုင္ခင္ ျပည္သူလူထုကို အာ႐ံုလဲႊတဲ့ ကိစၥတစ္ခုအျဖစ္ ႐ႈျမင္တဲ့အေၾကာင္း၊ ျပည္သူေတြလိုလားေနတဲ့ ဖဲြ႕စည္းပံုျပင္ေရး၊ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဖာ္ေဆာင္မႈ
လုပ္ငန္းေတြကို အဟန္႔အတား ျဖစ္ေစၿပီး ဒီမိုကေရစီစနစ္ဆီ ကူးေျပာင္းမႈအရွိန္ေႏွာင့္ေႏွးေစတယ္လို႔ ႐ႈျမင္တဲ့အေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ဒီဥပေဒေရးဆဲြဖို႔ ႀကိဳးစားတာဟာ အမ်ဳိးဘာသာ၊ သာသနာ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေရးတာ၀န္ အမ်ဳိးသမီးေတြအေပၚ လံုး၀ ပံုခ်လိုက္ျခင္းျဖစ္တယ္၊ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးေတြရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ ခ်င့္ခ်ိန္ႏိုင္စြမ္းရွိတဲ့ ဆင္ျခင္တံုတရားရွိမႈကို ေလးစား အသိအမွတ္ျပဳျခင္းမရွိဘူး၊ အမ်ိဳးသမီးေတြရဲ႕ ေမြးရာပါ မူလအခြင့္အေရးျဖစ္တဲ့ လြတ္လပ္စြာ ရွင္သန္ခြင့္၊ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ေတြကို တားဆီးပိတ္ပင္ရာ ေရာက္တယ္လို႔ ေဖာ္ျပထားတာပါ။ အရပ္ဘက္ အဖဲြ႕အစည္းေတြရဲ႕ ေၾကညာခ်က္ကိုၾကည့္ရင္ ျငင္းလို႔ ရစရာ တစ္ခ်က္မွ မပါပါဘူး။
ျပႆနာက ဆရာေတာ္ႏွစ္ပါးဟာ ဒီေၾကညာခ်က္ကို လံုး၀ မေတြ႕လိုက္ပါဘဲ Voice ဂ်ာနယ္ပါ သတင္းတို တစ္ပုဒ္ကို ဖတ္ၿပီး “အမ်ိဳးသား သစၥာေဖာက္” အျဖစ္ သံုးႏႈန္းေၾကျငာခ်က္ ထုတ္လိုက္တာပါ။ ေၾကညာခ်က္ထဲမွာ “အမ်ဳိးသားေရး လုပ္ေဆာင္ခ်က္ကို ေဒၚလာစားေသာ ပါးစပ္၊ လူ႔အခြင့္အေရး မ်က္လံုး၊ ျပည္သူကို အက်ဳိးမျပဳေသာလက္၊ ႏိုင္ငံအေပၚ သစၥာမေစာင့္ေသာ အသိၪဏ္တို႕ျဖင့္ ေ၀ဖန္ေနသူ အဖဲြ႕အသီးသီးတို႔အား အျပင္းအထန္ ကန္႔ကြက္သည္” ဆိုၿပီးေတာ့လည္း ေဖာ္ျပထားပါေသးတယ္။ ဗုဒၶဘာသာ ရဟန္းႏွစ္ပါးက ကိုယ့္ႏုိင္ငံသားအခ်င္းခ်င္း အလြန္အံ့ၾသစရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ ရန္လို တုံ႔ျပန္လိုက္တဲ့ တံု႔ျပန္ခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ဆိုရင္ေတာ့ လူမႈအဖဲြ႕အစည္းေတြရဲ႕ အႀကံျပဳခ်က္၊ ရည္ၫႊန္းခ်က္မွာ ဘယ္သံဃာ၊ သံဃအဖဲြ႕အစည္းကိုမွ ရည္ၫႊန္းတာ မပါပါ။ သမ္ၼတကို တိုက္႐ိုက္ ရည္ၫႊန္းကန္႔ကြက္တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဖဲြ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒက ေပးထားတဲ့ ႏိုင္ငံသားေတြရဲ႕ မူလအခြင့္အေရးအရ ကန္႔ကြက္တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ သံဃာတခ်ဳိ႕နဲ႔ ျပည္သူတခ်ဳိ႕ စိတ္၀မ္းကဲြျပားမႈႀကီး ေပၚေပါက္စ ျပဳလာေနၿပီလို႔ မွတ္ခ်က္ခ်ႏိုင္ပါတယ္။ တကယ္လို႔ ဆရာေတာ္ႏွစ္ပါးရဲ႕ ဒီေၾကညာခ်က္ ထုတ္ျပန္မႈကို သံဃာအမ်ားအျပားက ေထာက္ခံတယ္ဆိုရင္ေတာ့ စိတ္၀မ္းကဲြျပားမႈ ပိုၿပီး က်ယ္ျပန္႔လာႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေတာင္ ဥပေဒၾကမ္း ထြက္မလာေသးပါဘူး။ ဥပေဒၾကမ္းထြက္လာလို႔ လက္မခံႏိုင္စရာ သေဘာမတူစရာေတြအမ်ားႀကီးပါလာရင္ ဒီထက္အမ်ားႀကီးပိုတဲ့ စိတ္၀မ္းကဲြျပားမႈႀကီး ေပၚေပါက္လာဦးမွာျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ဆိုရင္ ဒီမ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒ ေရးဆဲြဖို႔ ျဖစ္လာတဲ့အေျခအေနကို အေသအခ်ာ ျပန္ဆန္းစစ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ဆရာေတာ္ အရွင္ဣႏၵာစကၠာဘိ၀ံသ ကေတာ့ သူ႔အင္တာဗ်ဴးမွာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျမန္မာ မိန္းကေလးေတြ စီးပြားေရးအဆင္မေျပဘူး၊ ဆင္းရဲၾကတယ္၊ ဒီအခါ ဘာသာျခားေတြဆီမွာ အလုပ္သြားလုပ္ရတယ္၊ အဲဒီအခါ အႏိုင္က်င့္ခံရ၊ အၾကမ္းဖက္ခံရတယ္ ဒါမ်ဳိးကို ကာကြယ္ဖို႔ မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒ ျပ႒ာန္းဖို႔ ျဖစ္လာတာလို႔ မိန္႔ပါတယ္။ မူလ ဇာစ္ျမစ္ဟာ အမ်ဳိးသမီးေတြ ဆင္းရဲမြဲေတမႈ၊ အၾကမ္းဖက္ခံရမႈလို႔ ဆိုထားပါတယ္။ လက္ရွိ အစိုးရ၊ ႏိုင္ငံေရးပါတီ၊ အရပ္ဘက္
အဖဲြ႕အစည္းေတြ လုပ္ေနၾကတာေတြကလည္း ဆင္းရဲမြဲေတမႈ ေလွ်ာ့ခ်ေရး၊ ႂကြယ္၀ခ်မ္းသာေရး ျဖစ္သလို အၾကမ္းဖက္မႈေတြ ပေပ်ာက္ဖို႔ကိုလည္း ရည္မွန္းခ်က္ထားေနၾကတာပါ။ မ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒျပ႒ာန္းလိုက္႐ံုနဲ႔ ျပႆနာရဲ႕ မူလဇစ္ျမစ္ျဖစ္တဲ့ ဆင္းရဲမြဲေတမႈ ေလ်ာ့က်သြားမွာ မဟုတ္သလို၊ အၾကမ္းဖက္မႈေတြလည္း ပေပ်ာက္သြားမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒါေတြက ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း ေဆြးေႏြးျငင္းခံုရမယ့္ ကိစၥပါ။
ဒီေနရာမွာ အရပ္ဘက္အဖဲြ႕အစည္းေတြကို ေမတ္ၱာရပ္ခံလိုတာက ဒီဥပေဒ ေလးခု ျပ႒ာန္းဖို႔ ဘယ္လိုအေၾကာင္းေၾကာင့္ ေပၚေပါက္လာသည္ျဖစ္ေစ၊ ဥပေဒၾကမ္း ထြက္မလာေသးပါဘူး။ ဥပေဒအျဖစ္ အတည္ျပဳျပ႒ာန္းႏိုင္ဖို႔ ဘယ္ေလာက္ၾကာမလဲ မမွန္းႏိုင္ေသးပါဘူး။ တကယ္လို႔ အတည္ျပဳျပ႒ာန္းလိုက္မယ့္ ဒီဥပေဒေၾကာင့္ ခုလို ျပည္သူေတြအၾကား စိတ္၀မ္းကဲြမႈေတြ ျဖစ္ေစမယ္၊ တိုင္းျပည္ ဆိုးက်ဳိးေတြျဖစ္ေစမယ္ဆိုရင္ အဲဒီ ဥပေဒေရးဆဲြဖို႔ ၫႊန္ၾကားသူေတြ၊ ေရးဆဲြသူေတြ၊ အတည္ျပဳေပးသူေတြဟာ သမိုင္းတရားခံေတြ ျဖစ္သြားၾကပါလိမ့္မယ္။ ေနာက္လူေတြက အမွန္ျပန္ျပင္ၾကပါလိမ့္မယ္။ ဒီအတြက္ အခ်ိန္ကို ေစာင့္ဆိုင္းပါ၊ စိတ္ရွည္ၾကပါလို႔ ေမတၲာရပ္ခံလိုပါတယ္။ သံဃာနဲ႔ ျပည္သူ၊ ျပည္သူအခ်င္းခ်င္း စိတ္၀မ္းကဲြျပားေအာင္ လုပ္ေနသူေတြရဲ႕ ေထာင္ေခ်ာက္ထဲ အေရာက္မခံၾကပါနဲ႔လို႔ တိုက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။
ခုလို သမၼတရဲ႕ လုပ္ရပ္ကို ဆန္႔က်င္ ကန္႔ကြက္႐ံုနဲ႔ ဆရာေတာ္ႏွစ္ပါးက ကိုယ့္ ဒကာ၊ ဒကာမ ျပည္သူေတြကို “အမ်ဳိးသား သစၥာေဖာက္”လို႔ လြယ္လြယ္ကူကူသတ္မွတ္ လိုက္တာဟာ ရန္သူလို႔ သတ္မွတ္လိုက္တဲ့ သေဘာပါပဲ။ ဒီအတြက္ ဆရာေတာ္ႏွစ္ပါး ျပန္လည္ စဥ္းစားေပးေတာ္ မူၾကေစလိုပါတယ္။ “ေဒါသေရွ႕ထား မွားေတာ္မူၾကပါ့မယ္ ဘုရား”လို႔ ႐ိုေသေလးျမတ္စြာ ဦးတင္ ေလွ်ာက္ထားအပ္ပါတယ္ ဘုရား။
(ေမလ ၁၂ ရက္ထုတ္ မဇၥ်ိမေန႔စဥ္သတင္းစာမွ ....)
စည္သူေအာင္ျမင့္
Mizzima - News in Burmese