ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္ စီမံကိန္း ေအာင္ျမင္ေရးႏွင့္ အဆိုပါ စီမံကိန္း လုပ္ေဆာင္ျခင္းေၾကာင့္ မူရင္းေနထိုင္ရာ ေဒသမ်ားမွ ေဒသခံမ်ား၏ လူေနမႈဘ၀မ်ား မထိခိုက္ေစေရးအတြက္ အဆိုပါ စီမံကိန္းတြင္ ၀င္ေရာက္ျမႇဳပ္ႏွံမည့္ ႏုိင္ငံတကာ ကုမၸဏီမ်ား လိုက္နာရမည့္ ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရး ဇုန္ဆိုင္ရာ ဥပေဒအား ႏုိင္ငံတကာ စံခ်ိန္စံညႊန္းမ်ားႏွင့္အညီ ေရးဆြဲေနေၾကာင္း ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ဥပေဒႏွင့္ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ား ညႇိႏႈိင္းေရးဆြဲေရး ဆပ္ေကာ္မတီဥကၠ႒ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ဗဟိုဘဏ္ ဒုဥကၠ႒ ဦးဆက္ေအာင္က ဆိုသည္။
ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရး ဇုန္အတြက္ လိုအပ္သည့္ ဥပေဒအား ႏုိင္ငံတကာ စံခ်ိန္စံညႊန္းႏွင့္အညီ ေရးဆြဲႏိုင္ရန္ ႏုိင္ငံတကာ ဥပေဒျပဳ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ တိုင္ပင္ေရးဆြဲခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး လက္ရွိတြင္ ျမန္မာဘာသာသို႔ ျပန္ဆိုသည့္ အဆင့္သို႔ ေရာက္ရွိေနၿပီ ျဖစ္သည္။
ကုမၸဏီ မွတ္ပံုတင္မႈအား ထိုင္းႏုိင္ငံတြင္ တည္ေထာင္မွတ္ပံုတင္ခဲ့သျဖင့္ ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္အား ထိုင္းႏုိင္ငံမွ အလံုးစံု ခ်ဳပ္ကိုင္မည္ဟု ျပည္သူမ်ား စိုးရိမ္မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚခဲ့ေသာ္လည္း အဆိုပါ စီမံကိန္းအား ျမန္မာႏိုင္ငံမွသာ ခ်ဳပ္ကိုင္မည္ ျဖစ္ . . . . . |
၂၀၀၈ ခုႏွစ္မွ စတင္ခဲ့သည့္ ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္ စီမံကိန္းမွာ လက္ရွိစီမံကိန္းမ်ားတြင္ လိုအပ္သည့္ အတိုင္းအတာ တစ္ခုအထိ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ျခင္း မရွိသည့္အျပင္ စီမံကိန္းအား ဦးေဆာင္ခဲ့သည့္ ထိုင္းႏုိင္ငံ အေျခစိုက္ အီတာလ်ံ-ထိုင္းကုမၸဏီမွ ေငြစိုက္ထုတ္ႏိုင္မႈ အခက္အခဲေၾကာင့္ ႏုတ္ထြက္သည့္ အေနအထားမ်ားႏွင့္ ရင္ဆုိင္ခဲ့ရကာ စီမံကိန္း ေအာင္ျမင္ေရးအတြက္ လိုအပ္သည့္လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ရန္ ပင္မကုမၸဏီျဖစ္သည့္ Special Purpose Vehicle-1 အား ႏွစ္ႏုိင္ငံပူးတြဲ တည္ေထာင္၍ ကုမၸဏီ မွတ္ပံုတင္မႈအား ထိုင္းႏုိင္ငံတြင္ တည္ေထာင္မွတ္ပံုတင္ခဲ့သျဖင့္ ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္အား ထိုင္းႏုိင္ငံမွ အလံုးစံု ခ်ဳပ္ကိုင္မည္ဟု ျပည္သူမ်ား စိုးရိမ္မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚခဲ့ေသာ္လည္း အဆိုပါ စီမံကိန္းအား ျမန္မာႏိုင္ငံမွသာ ခ်ဳပ္ကိုင္မည္ ျဖစ္သည္။
လက္ရွိတြင္ ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္မွာ စတင္ႏုိင္မည့္ အေနအထားတြင္ ရွိမေနဘဲ လိုအပ္မည့္ အေျခခံ အေဆာက္အအံု က႑မ်ားတြင္ အီတာလ်ံ-ထိုင္း ကုမၸဏီအစား ၀င္ေရာက္ျမႇဳပ္ႏွံမည့္ ကုမၸဏီႏွင့္ ထိုင္းႏုိင္ငံတြင္ မွတ္ပံုတင္ခဲ့သည့္ Special Purpose Vehicle-1 မွ ရွယ္ယာေရာင္းခ်မႈမ်ား ျပဳလုပ္၍ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံေငြမ်ား ရွာေဖြျခင္းႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာ ေခ်းေငြမ်ား ရရွိရန္ လုပ္ေဆာင္ဆဲ အဆင့္သာ ရွိေနသည္။