ထား၀ယ္ အေ၀းေျပးဂိတ္ -ဓာတ္ပံု-ဖိုးေဇာ္ |
မိမိတို႔ထား၀ယ္ေဒသအတြက္အေရြ႕တစ္ခုကိုရင္ဆိုင္ရမည့္ကာလတစ္ခုျဖစ္သလို
အရွိန္အဟုန္ျဖင့္ျပိဳင္ဆိုင္ၾကမည့္ကာလတစ္ခုလည္းျဖစ္ဖြယ္ရွိေနေခ်ျပီ။
ႏွစ္ဆန္းကာလ ဇန္န၀ါရီ(၁၀)ရက္ေန႔တြင္ ထား၀ယ္-ရန္ကုန္ျပည္ေထာင္စုလမ္းမၾကီးေပၚ အေရးပါသည့္ သံလြင္တံတား(ေမာ္လျမိဳင္)ကိုႏွစ္ဆယ့္ေလးနာရီဖြင့္လိုက္ျပီးေနာက္ ထိုလမ္းေၾကာင္းေပၚတြင္ေျပးဆြဲလ်က္ရွိေသာအေ၀းေျပးယာဥ္လိုင္းမ်ား၏ ျပိဳင္ဆိုင္မႈကို
စတင္ေတြ႕ရွိလာရျပီျဖစ္သည္။ေရႊလီရတနာယာဥ္လိုင္းက၀န္ေဆာင္မႈအသစ္ဟုဆိုႏိုင္ေသာ
ကားေကာင္းကားသန္႔အဆင့္ျမင့္ေလအိတ္ကားမ်ားကိုစတင္ေျပးဆြဲလိုက္ရာ
ထား၀ယ္အေ၀းေျပးေလာကကိုလႈပ္ႏႈိးလိုက္ျခင္းလည္းျဖစ္ေခ်သည္။
ထို႔ေနာက္“တနသၤာရီ”၊“ေရႊျမင္းပ်ံ” ယာဥ္လိုင္းမ်ားကလည္းအလားတူေလအိတ္ကား တစ္စီးစ၊ႏွစ္စီးစ၀ယ္ယူေျပးဆြဲလာသည္ကိုလည္းေတြ႔ရသည္။အခ်ိဳ႕ယာဥ္လိုင္းမ်ားက လမ္းအထူးအဖြဲ႕(၁၆)ေဖာက္လုပ္ျပင္ဆင္လ်က္ရွိေသာ ထား၀ယ္- ေရးကားလမ္းပိုင္းအေျခအေနကိုအကဲခပ္ေစာင့္ၾကည့္လ်က္ရွိျပီး၊ရန္ကုန္မွထား၀ယ္သို႔ ထား၀ယ္သို႔နံနက္ေစာေစာေရာက္ေအာင္အခ်ိန္ေျပာင္း
ကာ ၀န္ေဆာင္မႈေပးလာသည္ကိုေတြ႔ရသည္။
သံလြင္တံတား(ေမာ္လျမိဳင္)ကို၂၄ နာရီဖြင့္လွစ္လိုက္ျခင္းက ထား၀ယ္-ရန္ကုန္
လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးအေျခအေနကို ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာအတြင္း “အေရြ႕”တစ္ခုကိုျဖစ္ေပၚေစလိုက္ျခင္းပဲျဖစ္သည္။
ျပည္သူ႕ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းအထူးအဖြဲ႔(၁၆)ကတာ၀န္ယူျပင္ဆင္လ်က္ရွိသည့္ ထား၀ယ္-ေရးလမ္းပိုင္း သည္၂၀၁၃ မိုးရာသီမတိုင္မီေကာင္းမြန္သြားပါက အေ၀းယာဥ္လိုင္းမ်ား၏ျပိဳင္ဆိုင္မႈ ပိုမိုအရွိန္ျပင္းလာႏိုင္သလို ေဒသခံမဟုတ္သည့္ယာဥ္လိုင္းမ်ား၏၀န္ေဆာင္မႈေကာင္းေကာင္းတို႔ျဖင့္
ထိုးေဖာက္၀င္ေရာက္လာျခင္းကိုလည္းရင္ဆိုင္လာရဖြယ္ရွိေနေပသည္။
ဓာတ္ပံု - ဖိုးေဇာ္ |
ထိုသို႔ေသာအေျခအေနတြင္ဇန္န၀ါရီလ(၃၁)ရက္ေန႔ကအျမန္ေရယာဥ္လိုင္းတစ္လိုင္းျဖစ္သည့္Fortune Expressကရန္ကုန္-ျမိတ္-ရန္ကုန္ အျမန္ေရယာဥ္ေျပးဆြဲျခင္းကိုစတင္လိုက္ရာ ထိုအခ်က္သည္လည္း
ရန္ကုန္- ထား၀ယ္-ျမိတ္ အေ၀းေျပးယာဥ္လိုင္းမ်ားအေပၚဂယက္ရိုက္ခတ္ႏိုင္ဖြယ္ရာရွိေနေပသည္။
အျမန္ေရယာဥ္စတင္ေျပးဆြဲသည့္ေန႔ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားအရ
ျမိတ္မွ နံနက္ (၄း၃၀)နာရီထြက္ေသာအျမန္ေရယာဥ္သည္ ရန္ကုန္ဗိုလ္တေထာင္ဆိပ္ကမ္းသို႔ မြန္းလြဲ(၂း၃၀)နာရီတြင္ဆိုက္ကပ္ခဲ့ရာရန္ကုန္ထား၀ယ္- ျမိတ္အေ၀းေျပးေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားအတြက္
သံုးသပ္ရမည့္ စိမ္ေခၚမႈတစ္ရပ္ျဖစ္လာသည္။
ရန္ကုန္မွျမိတ္သို႔အေ၀းေျပးေမာ္ေတာ္ယာဥ္ျဖင့္သြားပါကထား၀ယ္တြင္ညအိပ္ရပ္နားရျပီး
ေနာက္တစ္ေန႔နံနက္ေစာေစာထြက္သည့္ထား၀ယ္- ျမိတ္ကားျဖင့္ဆက္လက္ခရီးႏွင္ရျခင္းကအခ်ိန္၊ေငြေၾကး၊
လူအတြက္မ်ားစြာေထာင္းတာလွေၾကာင္းေတြ႕ရသည္။
ရန္ကုန္- ျမိတ္ အေ၀းေျပးေမာ္ေတာ္ယာဥ္ခ ၁၃၅၀၀ က်ပ္ျဖစ္ျပီး ေအာင္မဂၤလာအေ၀းေျပးဂိတ္တကၠစီခ၊ထား၀ယ္တြင္တည္းခိုေနထိုင္စားေသာက္စရိတ္၊
လမ္းခရီးစားေသာက္စရိတ္တို႔ႏွင့္ဆိုလွ်င္ရန္ကုန္- ျမိတ္အျမန္ေရယာဥ္ခနီးနီးကုန္က်ေပရာ
ထိုအခ်က္ကိုလည္းခရီးသည္တို႔ ထည့္သြင္းတြက္ခ်က္လာႏိုင္ေပသည္။အျမန္ေရယာဥ္၏အားသာခ်က္တစ္ရပ္မွာ
ရန္ကုန္ျမိဳ႕တြင္းဗိုလ္တေထာင္ဆိပ္ကမ္းအထိ၀င္ေရာက္ဆိုက္ကပ္ႏိုင္ျခင္းျဖစ္ျပီး
၊အားနည္းခ်က္တစ္ရပ္မွာရာသီဥတုအကန္႔အသတ္ရွိလာႏိုင္ျခင္းျဖစ္သည္။လက္ရွိေျပးဆြဲေနသည့္ အျမန္ေရယာဥ္ ၂၊၇ တို႔တြင္ ခရီးသည္(၃၅၀)ဦးတင္ေဆာင္ႏိုင္ရာ အေ၀းေျပးယာဥ္လိုင္းတို႕၏ ေစ်းကြက္ေ၀စုမ်ားစြာ ခြဲေပးရဖြယ္ရွိေနေပသည္။ထို႔ေၾကာင့္ေရရွည္တြင္ ရန္ကုန္- ျမိတ္ အေ၀းေျပးယာဥ္
လိုင္းတို႔အတြက္ျခိမ္းေျခာက္မႈတစ္ရပ္ျဖစ္လာႏိုင္သလို ခရီးသည္တို႔အတြက္ မ်ားစြာေရြးခ်ယ္ခြင့္ရျပီး၀န္ေဆာင္မႈေကာင္းမ်ားေတြ႕ၾကံဳလာရဖြယ္ရွိေနသည္။
ယခုေလာေလာဆယ္အေျခအေနတြင္ ရန္ကုန္မွလာေသာ ကားမ်ား ထား၀ယ္သို႔အ၀င္ေစာေစကာမူျမိတ္သို႔ဆက္ထြက္သည့္ကားမ်ားႏွင့္ခ်ိတ္ဆက္ထားမႈမရွိေသးသျဖင့္ ခရီးသည္မ်ား ထား၀ယ္တြင္ညအိပ္ေစာင့္ေနရဆဲျဖစ္
ေၾကာင္းေတြ႕ရသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ရန္ကုန္- ျမိတ္ေတာက္ေလွ်ာက္သြားႏိုင္ရန္စီစဥ္ေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္အေျခစိုက္အေ၀းေျပးယာဥ္လိုင္းတစ္ခု၏တာ၀န္ခံကေျပာၾကားသည္။
အျမန္ေရယာဥ္ေျပးဆြဲမႈမွာ ေလာေလာဆယ္တြင္ ရန္ကုန္- ျမိတ္-ရန္ကုန္ ခရီးစဥ္ကိုFortuneExpressသာေျပးဆြဲေနေသာ္လည္းေစ်းကြက္ထံုးစံအရ
ဟိုင္ဖိုင္၊ဧရာနဒီအျမန္ေရယာဥ္လိုင္းမ်ားကပါ ရန္ကုန္ - ထား၀ယ္- ရန္ကုန္ ခရီးစဥ္မ်ားေျပးဆြဲလာခဲ့ပါက ထား၀ယ္၏ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးအေရြ႕ႏွင့္ ျပိဳင္ဆိုင္မႈအေနအထားသည္ အရွိန္ျပင္းလာဖြယ္ရွိသည္။
ဓတ္ပံု - ဖိုးေဇာ္ |
ထို႔ျပင္ကုန္းလမ္း၊ေရလမ္းသာမကေလေၾကာင္းလမ္းပါယွဥ္ျပိဳင္မႈတစ္ခုျဖစ္လာဖြယ္လည္းရွိေနေသးသည္။
ယခင္ကာလမ်ားကကဲ့သို႔ခြဲတမ္းစနစ္၊ေစာင့္ဆိုင္း၀ယ္ယူရသည့္စနစ္ေတြမရွိေတာ့သည့္ ထား၀ယ္ေလေၾကာင္းေစ်းကြက္တြင္ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္း၊Air KBZ၊ Air Bagan၊ Air Mandalay၊ Asia Wings တို႔ ပ်ံသန္းေျပးဆြဲေနျပီး Yangon Airways မွာမူထား၀ယ္ခရီးစဥ္
ရပ္နားထားေၾကာင္းေတြ႕ရသည္။အတည္ျပဳခ်က္မရေသးသည့္ သတင္းမ်ားအရ ထား၀ယ္ဖြ႕ံျဖိဳးတိုးတက္ေရးအမ်ားပိုင္ကုမဏီ
(DDPCကလည္းApexအမည္ရွိေလေၾကာင္းလိုင္းႏွင့္အမ်ားပိုင္ကုမဏီတစ္ခုကလည္း
“တနသၤာရီေလေၾကာင္း”တို႕ကိုပ်ံသန္းေျပးဆြဲလာႏိုင္ဖြယ္ရွိေၾကာင္းသိရရာ
ထား၀ယ္ေဒသ၏ေလေၾကာင္းက႑တြင္လည္း အျပိဳင္အဆိုင္ျဖစ္လာဖြယ္ရွိေနသည္။
ရထားလမ္းပိုင္းအေနျဖင့္မူ ထား၀ယ္မွရန္ကုန္သို႔ ရထားေျပးဆြဲမႈရွိေသာ္လည္း ျပည္သူအမ်ားစု အေလးမထားသည့္
လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးက႑တစ္ရပ္အျဖစ္ရွိေနဆဲျဖစ္သည္။ရထားတြဲမ်ားေဟာင္းႏြမ္းအဆင့္မမီျခင္း၊
လမ္းပိုင္းၾကံ႕ခိုင္မႈနည္းျခင္းႏွင့္ခုတ္ေမာင္းခ်ိန္ၾကာျမင့္ျခင္း
၊ေရး(သို႔မဟုတ္)ေမာ္လျမိဳင္တြင္ရထားတစ္ဆင့္တြဲေျပာင္းစီးရျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ခရီးသြားျပည္သူ
တို႔ အသံုးျပဳမႈနည္းေနဆဲျဖစ္သည္။
မည္သို႔ပင္ဆိုေစ….။ရန္ကုန္ဗဟိုျပဳသည့္ ထား၀ယ္လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး အေနအထားသည္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္အတြင္းအေ၀းေျပးေမာ္ေတာ္ယာဥ္လိုင္းမ်ား၌ အဆင့္မီကားမ်ားျဖင့္၀န္ေဆာင္မႈပိုင္းဆိုင္ရာျပိဳင္ဆိုင္မႈမ်ားေပၚေပါက္လာဖြယ္ရွိျပီး၊
ရန္ကုန္ ျမိတ္အျမန္ေရယာဥ္ေျပးဆြဲလာမႈေၾကာင့္ေစ်းကြက္ေ၀စုတစ္ခ်ိဳ႕ခြဲေပးရဖြယ္လည္းရွိလာႏိုင္သည္။
ကုန္းလမ္း၊ေရလမ္း၊ေလေၾကာင္းလမ္းအားလံုးတို႔တြင္ ခရီးသည္ဗဟိုျပဳ၀န္ေဆာင္မႈတို႔ျပိဳင္ဆိုင္လာဖြယ္ရွိျပီး၊စိတ္ခ်လံုျခံဳမႈသည္လည္းအေရးပါေသာ
က႑တစ္ခုအျဖစ္ထည့္သြင္းစဥ္းစားလာဖြယ္ရွိသည္။
အခ်ိဳ႕ေသာကိစၥရပ္မ်ားတြင္(ဥပမာအျမန္ေရယာဥ္ကိုအလွည့္က်ထြက္ခြာေစျခင္းမ်ိဳး)အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႔တို႕
႔၀င္ေရာက္စြက္ဖက္ျခင္းမျပဳပါက
ခရီးသြားတို႔အတြက္အေကာင္းဘက္သို႔ဦးတည္ေနကာ“စားသံုးသူေခတ္”သို႔ေရာက္လာႏိုင္ဖြယ္ရွိေနေပသည္။
ဖိုးေဇာ္(ထား၀ယ္)
၂ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၀၁၃
ထား၀ယ္ျမိဳ႕။