ေနစြမ္းအင္တစ္ခုတည္းျဖင့္ ကမၻာပတ္ရန္ ႀကိဳးပမ္းေနေသာ ေနစြမ္းအင္သံုးေလယာဥ္ Solar Impulse 2 (Si2) သည္ ခက္ခဲၾကမ္းတမ္းေသာအေျခအေနကို ေက်ာ္လြန္ႏိုင္ခဲ့ၿပီးေနာက္ ဟာ၀ုိင္ယီကြၽန္းစုသို႔ ဇူလုိင္ ၃ ရက္တြင္ ေရာက္ရွိခဲ့သည္။ ဂ်ပန္မွ ထြက္ခြာလာခဲ့ၿပီးေနာက္ Si2 ကုိ ေလးရက္ေက်ာ္ၾကာ ထိန္းခ်ဳပ္ပ်ံသန္းလာခဲ့ရ၍ ေျခကုန္လက္ပန္း က်ေနေသာ ဆြစ္၀ါရင့္ ေလယာဥ္မွဴး Andre Borschberg သည္ စီစဥ္ထားသည့္အတိုင္း ျဖစ္ေျမာက္ပါက ပစိဖိတ္ရွိ အေမရိကန္ကြၽန္းစုျပည္နယ္ ဟာ၀ိုင္ယီသုိ႔ ေဒသစံေတာ္ခ်ိန္ ဇူလိုင္ ၃ ရက္ နံနက္ပိုင္း၌ ဆင္းသက္ႏုိင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ “ေလေၾကာင္းပ်ံသန္းမႈႏွင့္ စြမ္းအင္အသုံးခ်မႈ သမုိင္း၀င္ျဖစ္ရပ္ပါ” ဟု ဘာထရန္ပစ္ကပ္က ေျပာၾကားသည္။
အရွည္ၾကာဆံုးႏွင့္ အပင္ပန္းရဆံုး ယင္းပ်ံသန္းမႈအၿပီး ေလယာဥ္မွဴးႏွင့္ ေလယာဥ္အတြက္ အကန္႔အသတ္ျဖစ္ေစခဲ့ၿပီး အင္ဒရီသည္ ယခုအခါ ပစိဖိတ္သမုဒၵရာေနေရာင္ေအာက္ ေရာက္ရွိေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ယင္းခရီးစဥ္ စီစဥ္သူမ်ားက ေနာက္ဆံုးအေျခအေနကို ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။ ဂရင္းနစ္စံေတာ္ခ်ိန္ ၀၂:၀၀ နာရီတြင္ Si2 ေလယာဥ္သည္ ဟာ၀ိုင္ယီသို႔ သြားေရာက္သည့္ ခရီးစဥ္၏ ၉၁ ရာခုိင္ႏႈန္း ၿပီးစီးခဲ့ေၾကာင္း၊ သီအိုရီအရဆိုလွ်င္ ၇၄၇၁ ကီလိုမီတာ (၄၆၄၂ မိုင္) သြားေရာက္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေနာက္ထပ္ပ်ံသန္းခ်ိန္ ၁၂ နာရီမွ်သာ လိုေတာ့ေၾကာင္း သိရသည္။ ပို၍ အေရးႀကီးသည္မွာ ဟာ၀ိုင္ယီသို႔ မေရာက္မီ ဒုတိယႏွင့္ ေနာက္ဆံုးအတားအဆီးျဖစ္ေသာ ေအးျမေသာရာသီဥတုကို ေက်ာ္ျဖတ္ႏုိင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
အင္ဒရီသည္ ဂ်ပန္မွ ထြက္လာၿပီးေနာက္ ယခုအခ်ိန္အထိ ပ်ံသန္းခ်ိန္ ၁၀၄ နာရီ ေက်ာ္လာၿပီျဖစ္ရာ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္တြင္ စတိဗ္ေဖာဆက္က တစ္ဦးတည္းပ်ံသန္းခ်ိန္ ၇၆ နာရီ ၄၅ မိနစ္ကို အလြယ္တကူ ေက်ာ္ျဖတ္ႏုိင္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ ဂ်ပန္မွ ဟာ၀ိုင္ယီသို႔ ခရီးစဥ္တစ္ခုလံုးသည္ ပ်ံသန္းခ်ိန္နာရီ ၁၂၀ ရွိမည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ထားသည္။ ယင္း စြန္႔ဦးတီထြင္ေလယာဥ္ကို ထိန္းခ်ဳပ္ေမာင္းႏွင္စဥ္ ယခုခရီးစဥ္အတြင္း အင္ဒရီသည္ တစ္ႀကိမ္အိပ္လွ်င္ မိနစ္ ၂၀ သာ အိပ္ေၾကာင္း သိရသည္။ အကယ္၍ ပစိဖိတ္သမုဒၵရာထဲသုိ႔ ေလယာဥ္ပ်က္က်ခဲ့လွ်င္ အေရးေပၚသံုးႏုိင္ရန္ ေလထီးတစ္ခုႏွင့္ ေလထိုးေလွတစ္ခုတို႔ ကို ယူေဆာင္ခဲ့ေၾကာင္းလည္း သိရသည္။
Si2 ေလယာဥ္ကို တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ နန္က်င္းၿမိဳ႕မွေန၍ ဟာ၀ိုင္ယီသို႔ တုိက္႐ိုက္ပ်ံသန္းရန္ အေစာပိုင္းတြင္ စီစဥ္ထားခဲ့ေသာ္လည္း ရာသီဥတုဆုိးရြားမႈေၾကာင့္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံသို႔ ဆင္းသက္ခဲ့ရကာ တစ္လခန္႔ ေႏွာင့္ေႏွးခဲ့ရေၾကာင္း သိရသည္။
Writer:
Ref:AFP
Eleven Media Group