တနသၤာရီတိုင္းေဒသ၏
ထား၀ယ္ ၿမိဳ႕ရွိ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းစီမံကိန္းအေပၚ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၌
ဦးသိန္းၫႊန္႔က ယေန႔ထိတိုင္ေအာင္ လိပ္ခဲတည္းလဲ ျဖစ္ ေနရသည့္
အက်ဳိးအျမတ္ကိစၥႏိုင္ငံသား ကုမၸဏီက မည္သို႔အခန္းက႑မည္မွ်
စြမ္းေဆာင္ႏိုင္သလဲႏွင့္သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ အလုပ္သမားမ်ား၏အလုပ္အကိုင္ရရွိေရး
အလားအလာမ်ားအားျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ သို႔ေမးျမန္းရာ ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ဒုတိယ
၀န္ႀကီး သူရဦးေအာင္လြင္မွလႊတ္ေတာ္ ေရွ႕ေမွာက္တြင္ေျပာၾကားခဲ့သည္မွာၾကား
သိခဲ့ရေသာ္လည္း တြက္ခ်က္မႈအရစီမံ ကိန္းသက္သက္ မဟုတ္ေစဘဲ အက်ဳိးခံ စားမႈအရ
ႏိုင္ငံႏွင့္ႏိုင္ငံသားမ်ားအတြက္ ဟုဆိုခ်င္ပါသည္။
၁။ ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္သေဘာ ညီခ်က္ကဘာလဲ။တကယ္ျဖစ္လာမွာလား။
ဒီစီမံကိန္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ၂၀၁၀ ႏို၀င္ဘာလ(၁)ရက္ေန႔တြင္ စတင္ေဆာင္
ရြက္ခဲ့သည္မွာ ပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာန
ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္ႏွင့္ထိုင္းႏိုင္ငံ အီတာလွ်ံ
ထိုင္းအမ်ားပိုင္ကုမၸဏီလီမီတက္ တို႔ဟာ ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္
စက္မႈဇုန္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းတို႔အတြက္ လက္မွတ္ထိုးခဲ့ရာ မွန္ကန္ေၾကာင္းဆိုခဲ့
ပါသည္။ဒီစီမံကိန္းမ်ားကို ၂၀၁၁ခုႏွစ္ ဇန္ န၀ါရီလမွာ ျပ႒ာန္းခဲ့တာ
ျမန္မာအထူး စီးပြားေရးဇုန္ဥပေဒ ထား၀ယ္စီးပြားေရး
ဇုန္ဥပေဒတို႔ႏွင္အညီၾကပ္မတ္ေဆာင္ရြက္ ခဲ့သည္ဟုသိရပါသည္။အေကာင္အထည္
ေဖာ္ေဆာင္ေရးဟုဆိုရာမွာ သဘာ၀ပတ္
၀န္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရး၊စြန္႔ပစ္ေရႏွင့္ပစၥည္း မ်ားကိုထိန္းသိမ္းေရး
က်န္းမာေရး၊ပညာ ေရး၊အေကာက္အခြန္ စည္ပင္သာယာေရး အစအစရွိသည့္
ေဒသဖြံ႔ၿဖိဳးေရးကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီးေဒသခံမ်ားက ေက်နပ္လံု
ေလာက္တဲ့အခြင့္အေရးမ်ားၿပီးျပည့္စံုစြာ ရရွိေရး
ေဆာင္ရြက္ျခင္းတို႔ကိုေဆာင္ရြက္ ခဲ့သည္ဟု ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ကဆိုေသာ္လည္း ဘဲ
ႏုိင္ငံသားမ်ားအတြက္ေရာ ေဒသဖြံ႔ ၿဖိဳးေရးအတြက္ေရာ အေရးႀကီးေၾကာင္း ကို
လႊတ္ေတာ္က သက္ေသခံေနေလၿပီ။ ၂။ ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္အက်ဳိးအ ျမတ္
ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္အက်ဳိးအျမတ္ ကို တြက္ခ်က္ျပရာ (၁)စတုရန္း ကီလိုမီ တာတြင္
အေမရိကန္ေဒၚလာ (၁)သိန္း ခြဲႏွင့္အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ေျမဧကအတြက္
စုစုေပါင္းအတြက္ဆိုရင္(၃၀.၆၇၅)သန္း ျဖစ္လိမ့္မည္ဟုသိရပါသည္။ႏွစ္စဥ္ႏွစ္
တိုင္းမွာလဲ ပါ၀င္တဲ့စီမံကိန္း နယ္စံုမွ၀င္ လာသည့္အက်ဳိးအျမတ္ရာခိုင္ႏႈန္း
တစ္ ၀က္ရရွိပါလိမ့္မည္။စက္မႈဇုန္တည္ေထာင္
ျခင္းစီမံကိန္း၊ေက်ာက္မီးေသြးသို႔မဟုတ္ ဓာတ္ေငြ႔ ဓာတ္အားေပးစက္႐ံုတည္ေဆာက္
ျခင္းစီမံကိန္း ေသာက္သံုးေရ၊ေရေလွာင္
တမံစီမံကိန္း၊ေရနံဓာတ္ေငြ႕ပိုက္လိုင္းႏွင့္
ရထားလမ္းတည္ေဆာင္ျခင္းစီမံကိန္းတို႔ မွ ႏွစ္စဥ္ခြဲေ၀ရမယ့္
အခ်ဳိးႏႈန္းမ်ားကို လည္း သတ္မွတ္ေပးထားသည္ဟုဆိုလာ
ပါသည္။ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္ရဲ႕ နယ္နမိတ္ကို ရြာတစ္ခ်ဳိ႕ကိုလည္းေျပာင္း
ေရႊ႕ရဦးမည္။စီမံခန္႔ခြဲေရးေကာ္မရွင္အေန နဲ႔ရင္းရင္းႏွီးႏွီးတည္ေဆာင္ၿပီး
သူတို႔ရွင္း လင္းေပးသမွ်နယ္ေျမအစိတ္အပိုင္းကိုသာ
အထူးစီးပြားေရဇုန္ေဖာ္ေဆာင္လုပ္ေဆာင္ ေပးႏုိင္ဖို႔
ေျမငွားမည္ဟုဆိုလာပါသည္။တည္ၿငိမ္မႈမရွိဘဲနဲ႔ေျပာင္းေရႊ႕ရလိမ့္မည္
ဒီလိုေျပာင္းေရႊ႕ၿပီးတာနဲ႔အသစ္ကျပန္စ ရမည့္သံသရာ တ၀ဲ၀ဲလည္ေနဦးမည္လား
ဒီလိုေဆာင္ရြက္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာႏိုင္ငံႏွင့္
ျပည္သူနစ္နာမႈမရွိဘဲနဲ႔အက်ဳိးအျမတ္ရရွိ ဖို႔ညႇိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္ရာမွာ
ဘယ္ေလာက္ မ်ားအက်ဳိးခံစားရမည္မသိ သို႔ေသာ္ တကယ္အက်ဳိးျဖစ္လာမွာကေတာ့
ေျပာင္းေရႊ႕ခံ ေဒသခံမ်ားကေတာ့ စာ မ်က္ႏွာေပၚတက္မွာေသခ်ာပါသည္။
၃။ ထား၀ယ္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ျမန္မာႏိုင္ငံ သားပိုင္ကုမၸဏီ
ထား၀ယ္ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးစီမံကိနး္ ကို မွတ္ပံုတင္ၿပီးဖြဲ႕စည္းတည္ေထာင္ခဲ့
သည့္ေနာက္ျမန္မာႏိုင္ငံသားပိုင္တစ္ခု ျဖစ္တဲ့Max Myanmar အစုရွယ္ယာ
၂၅ရာခိုင္ႏႈန္း ထည့္၀င္ထားသည္ဟု ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ဒု၀န္ႀကီးမွဆိုပါသည္။
လုပ္ငန္းမ်ားကိုလည္း ေဆာင္ရြက္ေနပါ သည္။လက္ရွိအေျခေနမွာဆိုရင္ အီတာလွ်ံ
ထိုင္းအေနနဲ႔ စုစုေပါင္းေဒၚလာ (၈)သန္း ခန္႔ထည့္၀င္ထားေၾကာင္းMax Myanmar
အေနနဲ႔ ေဒၚလာ(၂)သန္းခန္႔ အစုရွယ္ ယာ ပါ၀င္ေၾကာင္းလည္းေျပာထားပါသည္။
ထား၀ယ္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးေကာ္မတီလက္ေအာက္ မွာ လုပ္ငန္းစီမံကိန္းမ်ား
ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံလို တဲ့ ႏုိင္ငံတကာက ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားကို
ဖိတ္ေခၚေနပါသည္။အေျခခံအေဆာက္ အဦးတည္ေဆာက္ဖို႔လည္း အေမရိကန္
ေဒၚလာ(၈၆၂၀၀)သိန္း လုပ္ငန္းေတြအ တြက္ လိုအပ္ေနပါသည္ဟုဖြင့္ဟေျပာ
လာတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ မွေမးလာရသည့္အထိျဖစ္လာပါသည္။
၄။ ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္Max Myanmar ကို ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ မွ
Max Myanmar ကုမၸဏီထြက္ခြာ သြားေၾကာင္း ဒါဆိုရင္ ႏိုင္ငံႏွင့္ႏိုင္ငံသား
မ်ားအတြက္ထိခိုက္မႈရွိမရွိ ဒုတိယအခ်က္ အေနနဲ႔အရင္Max Myanmar ကုမၸဏီ အစား
ျမန္မာႏုိင္ငံသား ကုမၸဏီကို အစား ထိုး၀င္ေရာက္ႏုိင္ျခင္း
ခြင့္ျပဳမျပဳ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒မွ သိခ်င္ပါသည္ဟု သက္ဆိုင္ရာ၀န္ႀကီးကို
ေမးျမန္းသည့္အခါ အတိအက်ထြက္ခြာျခင္းမဟုတ္Max Myanmar ထြက္ခြာသြားေသာ္လည္း
သူ႔ ရဲ႕အရင္ထည့္၀င္ထားတဲ့ေငြကို ဆက္လက္ ၿပီးေတာ့ ႏႈတ္မထားေသးေၾကာင္း ႏႈတ္
သြားတဲ့အခါက်မွျပည္တြင္းက ကုမၸဏီကို ထပ္ထည့္ဖို႔လည္း စဥ္းစားေနသည္ဟု
ဆိုျခင္းမွာလက္ေတြ႕စဥ္းစားတဲ့အဆင့္မွာ သာ ျပသေနပါသည္။အဲ့လို ေဆာင္ရြက္
တဲ့အခါမွာ ေဒသခံမ်ားအတြက္ စက္မႈ ဇုန္တစ္ခုထူေထာင္ခ်င္တယ္ေျပာတဲ့အ
တြက္ေၾကာင့္ အီတာလွ်ံ ထိုင္းကိုေပးထား တဲ့ (၂၀၄.၅)ေငြေရးေၾကးေရးအစား
အခက္အခဲကိုအေၾကာင္းျပကာ (၅၀) ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္သာ စာရင္းမ်ားအရ သိ
ရွိရပါသည္။သေဘာတူညီခ်က္ကို ႏွစ္ဦး ႏွစ္ဖက္ ေဆြးေႏြးၿပီး ျပဳျပင္ဖို႔
ေဆြးေႏြးဖို႔ ဆိုသည္မွာလည္း လက္ခံႏိုင္သည့္အတိုင္း တာထိ ေဆြးေႏြးရဦးမည္
အဲ့ဒါေၾကာင့္ လက္တေလာမွာ ထား၀ယ္ဆိပ္ကမ္းအ ေပၚ မ်က္စိက်ေနသည့္
ကုမၸဏီမ်ားအား တားဆီးေနရသလို ေဒသတြင္းကုမၸဏီမ်ား ကိုလည္း
ေခၚယူပါ၀င္ေစဖို႔ ဆိုသည္မွာ မျဖစ္ႏုိင္ မတိက်မေရရာသည့္ ကိန္းဂဏန္း ေတြ
စီမံကိန္းႀကီးေတြျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ေၾကာင့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ႀကီးမွ ေန
ႏိုင္ငံႏွင့္ႏိုင္ငံသားမ်ားအတြက္ ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းဟာ သိပ္အေရး
ႀကီးေၾကာင္း စီးပြားေရးရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈႏွင့္ ေကာ္မတီက ရထားပို႔ေဆာင္ေရး
ဒု ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ရဲ႕ ေျပာၾကားခ်က္မ်ားအေပၚ
မွတ္သားၿပီးလိုအပ္သည့္ကိစၥဆက္လက္ ၍ ေဆာင္ရြက္ရန္ လႊတ္ေတာ္မွတဆင့္
ေကာ္မတီအားတာ၀န္ေပးအပ္ေနျခင္းကိုက သိပ္အေရးႀကီးေၾကာင္း သက္ေသျပေန သည္။
စိုး၀င္းႏိုင္ (www.hotnewsweekly)