လက္ရွိတြင္ အဆုိပါ အျမန္လမ္း တစ္ေလွ်ာက္ ယာဥ္အစီး ၁၀၀၀ လွ်င္ ယာဥ္တစ္စီးႏႈန္းျဖင့္ မေတာ္တဆမႈမ်ား ျဖစ္ေနျခင္းေၾကာင့္ ယခင္အျမန္လမ္း တည္ေဆာက္ခဲ့သည့္ မာစတာပလန္အတိုင္း အဆင့္ျမႇင့္တင္မႈမ်ား ေဆာင္ရြက္ရန္ စီစဥ္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ဇြန္ ၂၂ ရက္က ျမန္မာႏုိင္ငံ အင္ဂ်င္နီယာ အသင္းခန္းမတြင္ ျပဳလုပ္သည့္ ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းမႀကီး တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းစဥ္ႏွင့္ ယာဥ္အႏၲယာဥ္ ကင္းရွင္းေရး ေဟာေျပာပြဲတြင္ ယင္းကဲ့သို႔ ေျပာျခင္းျဖစ္သည္။
ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းမႀကီး တည္ေဆာက္ေရး Master Plan အရ လက္ရွိ ေဖာက္လုပ္ထားသည့္ ေလးလမ္းသြား အျမန္လမ္းကို ရွစ္လမ္းသြားအျဖစ္ အဆင့္ျမႇင့္တင္ ေဖာက္လုပ္ရမည္ ျဖစ္ၿပီး ရွစ္လမ္းသြား၏ ေဘးတြင္ လမ္းပုခံုး၊ ၿခံစည္း႐ုိးမ်ား ပါဝင္မည္ျဖစ္သည္။ ယင္းၿခံစည္း႐ိုး၏ ေဘးတြင္ ေက်းလက္သြား အမာခံလမ္းမ်ား ပါဝင္မည္ျဖစ္ကာ ေက်းလက္သြား အမာခံလမ္း၏ ေဘးတြင္ ၿခံစည္း႐ုိး ထပ္မံပါဝင္မည္ဟု သိရသည္။
လမ္းမ၏ မိုင္ ၅၀ အကြာအေဝးတိုင္းတြင္ ယာဥ္ရပ္နားစခန္းမ်ားႏွင့္ မိုင္ ၄၀ အကြာတြင္ အမ်ားသံုးသန္႔စင္ခန္း၊ ေလထုိး၊ ကၽြတ္ဖာဆိုင္မ်ား ထည့္သြင္းကာ လမ္းပိုင္းဝန္ေဆာင္မႈမ်ား ထည့္သြင္းတည္ေဆာက္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ဦးေက်ာ္လင္းက “လက္ရွိ ပလန္အရဆုိရင္ အရင္ေနရာခ်ထားၿပီး လုပ္ငန္းရွင္ေတြက မလုပ္ႏုိင္ရန္ အခုလုပ္ငန္းရွင္အသစ္ေတြကို ေပးၿပီးေတာ့ လုပ္ဖို႔ စီစဥ္ေနပါတယ္” ဟု ေျပာသည္။
လက္ရွိတြင္ အဆုိပါ အျမန္လမ္းပိုင္း (Expressway) အတြက္ လမ္းတည္ေဆာက္ေရးဆုိင္ရာ အေထာက္အကူျပဳ သင္တန္းမ်ားအတြက္ USAID မွ အေမရိကန္ေဒၚလာ တစ္သန္းခြဲတန္ နည္းပညာဆုိင္ရာ သင္တန္းမ်ားကို ရန္ကုန္တြင္ ဖြင့္လွစ္ေပးမည္ျဖစ္ၿပီး ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ JICA မွလည္း လမ္းပိုင္းဆုိင္ရာ စစ္ေဆးေရးလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ ကန္ေဒၚလာ ႏွစ္သန္းတန္ Survey Vehicle ယာဥ္တစ္စီး ေထာက္ပံ့ရန္ရွိေၾကာင္း သိရသည္ဟု ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဇြန္လ ၂၅ ရက္ေန႔ထုတ္ Flower News ဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။
ေခတ္လူငယ္