မေလးရွား ေလေျကာင္းလိုင္းရဲ့ လမ္းေျကာင္း |
လူေပါင္း ၂၃၉ ေယာက္တင္ေဆာင္ထားတဲ့ ဧရာမ ေလယာဉ္ျကီးဟာ ေကာက္ရိုး ပံုထဲ က်သြားတဲ့ အပ္လို အစအနေတာင္ ရွာမရပဲ ေပ်ာက္ျခင္း မလွျကီး ေပ်ာက္ ေန တာဟာ သာမန္လူေတြ အတြက္သာ မကဘဲ ပညာရွင္ေတြ ကြ်မ္းက်င္သူေတြ အတြက္ပါ အံ့အားသင့္စရာ ျဖစ္လာေနပါတယ္။
မျကာခင္တုန္းက ပင္လယ္ျပင္မွာဆီကြက္ျကီးေတြ့တယ္လို့ ေျပာခဲ့ေပမဲ့ တကယ္တန္းစစ္ေဆးျကည့္တဲ့ အခါ အဲဒီ ဆီကြက္ျကီးကလည္း ေလယာဉ္ ဆီ မဟုတ္ပါဘူး။
ဗီယက္နမ္နားမွာ အပ်က္အစီးအစအန ေတြ့တယ္ သတင္းထြက္ေပမဲ့ ဒါကလည္း မဟုတ္ျပန္ပါဘူး။
တရုတ္နိုင္ငံက ေဆြမ်ိုးသားခ်င္းက ခရီးသည္ရဲ့ ဖုန္းကို ေခၚတဲ့ အခါ ဖုန္းကိုင္ မယ့္သူ မရွိေပမဲ့ ဖုန္းလိုင္းက ဝင္ေန တယ္လို့ ဆိုျပန္ပါတယ္။
အေတြ့ျကံုရွိတဲ့ ေလယာဉ္မႉးေတြေရာ လံုျခံုေရးပညာရွင္ေတြေရာ စံုစမ္းရွာေဖြသူေတြပါ ေခါင္းကိုက္ရတဲ့ ျပႆနာ တခုျဖစ္လာပါတယ္။
ေလယာဉ္ ေပ်ာက္ဆံုး နိုင္တဲ့ အေျကာင္း တရားေတြက အမ်ိုးမ်ိုး ရွိနိုင္ ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သဲလြန္စေလးတခုတေလမွ မက်န္တာကေတာ့ သိပ္ဆန္းေနပါတယ္။
တကယ္လို့ ေလယာဉ္အင္ဂ်င္ေတြ စက္ခ်ို့ယြင္း သြားတယ္ ဆိုပါစို့။ အဲသလို စက္ခ်ို့ယြင္းျပီးေနာက္မွာ ေလယာဉ္ဟာ မိုင္ေပါင္း ၈၀ ေက်ာ္ ၉၀ ေလာက္ ေလထဲမွာ ဝဲေနနိုင္ပါေသးတယ္။ ဒါဆိုရင္ ေလယာဉ္မႉး အတြက္ အေရးေပၚ ကယ္ဆယ္ေရး ေတာင္းခံဖို့ရာ အခ်ိန္ ေကာင္းေကာင္း ရနိုင္ပါတယ္။
တကယ္လို့ ေလယာဉ္တံခါးတခုခု ပ်က္စီးလို့ ေလဖိအား ရုတ္တရက္ ေျပာင္းသြားတယ္ ဆိုပါစို့။ ဒါဆိုရင္ေတာ့ ေလယာဉ္မႉးဟာ ေလယာဉ္ကို အျမန္ဆံုး နိမ့္ရာ ေရာက္ဖို့ ျကိုးစားရပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒါကလည္း ေလယာဉ္ကို ရုတ္တရက္ တစစီ ေပါက္ကြဲ သြားတာ မ်ိုးေတာ့ မျဖစ္နိုင္ ျပန္ပါဘူး။
တကယ္လို့ ေလယာဉ္မႉးေတြ အေျကာင္း တစံုတရာ ေျကာင့္ ဥပမာ ေအာက္ဆီဂ်င္ ျပတ္သြားလို့ အားလံုး သတိ လစ္ကုန္တယ္ ဆိုပါေတာ့ ေလယာဉ္ကေတာ့ ဆက္ပ်ံ ေနဉီးမွာပါ။
အဲသလို ပ်ံေနခ်ိန္မွာ ေလယာဉ္မႉးေတြဆီက အသံတိတ္ေနတာကို ေျမျပင္က သတိထားမိရမွာပါ။
ေလယာဉ္ ျပန္ေပး ဆြဲမယ့္ သူေတြက ေလယာဉ္ ေမာင္းခန္း ထဲကို ခ်ိုးဖ်က္ ဝင္ေရာက္ ဖို့ျကိုးစား လာျကတယ္ဆိုပါစို့။ ဒါဆိုရင္လည္း ေလယာဉ္မႉးေတြ အေနနဲ့ ေပးပို့နိုင္တဲ့ အေရးေပၚ စကားဝွက္ေတြ ရွိေနျပန္ ပါေသးတယ္။
တျခားပ်ံသန္းေနတဲ့ ေလယာဉ္ေတြရဲ့ အေရးေပၚလိုင္းေတြကေန ျကားျကရမွာပါ။
စဉ္းစားလို့ ရသမွ်ဟာ အစနေကာက္မရေလာက္ေအာင္ ေပ်ာက္သြား စရာ အေျကာင္း မရွိ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒါ့ေျကာင့္လည္း ရွာေလ မေတြ့ေလ ဂမၻီရပုစၦာတပုဒ္လို အေျဖထုတ္ရခက္ခဲေလျဖစ္ေနပါတယ္။
ဘီဘီစီ (ျမန္မာပုိင္း)