ထားဝယ္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ေဆာက္လုပ္ေရး ႏွင့္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းႀကီး တည္ေဆာက္ရန္ ျမန္မာအစိုးရႏွင့္ ဘန္ေကာက္ အေျခစိုက္ အီတာလ်ံထိုင္း ကုမၸဏီ Italian Thai Development (ITD) တို႔သည္ ဩဂုတ္လ ၅ ရက္ေန႔က ေတြ႔ဆံု လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့ေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးဟံစိန္၏ ကိုယ္ေရး အရာရွိ ဦးေက်ာ္စြာဦးက ဧရာဝတီသို႔ ေျပာသည္။
ဩဂုတ္လ ၄ ရက္ေန႔က ေနျပည္ေတာ္တြင္ က်င္းပသည့္ ၆ ႀကိမ္ေျမာက္ လုပ္ငန္းေကာ္မတီ အစည္းအေဝးသို႔ ထိုင္း-ဂ်ပန္မွ အဖြဲ႔ဝင္မ်ားႏွင့္ ျမန္မာအစိုးရတို႔ တက္ေရာက္ခဲ့ၾကၿပီး ထားဝယ္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ အတြက္ ေရရွည္ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံမႈ အစီအစဥ္မ်ားကို အေသးစိတ္ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည္။
“သက္ဆိုင္ရာ ထိုင္းကုမၸဏီနဲ႔ ျမန္မာအစိုးရတို႔ ထားဝယ္ စီမံကိန္း အတြက္ ဒီေန႔ လက္မွတ္ ေရးထိုးခဲ့တယ္” ဟု ဦးေက်ာ္စြာဦးက ဩဂုတ္လ ၅ ရက္ေန႔က ေျပာသည္။
ဩဂုတ္လ ၅ ရက္ေန႔ထုတ္ ျမန္မာ့အလင္း ေန႔စဥ္ထုတ္ သတင္းစာတြင္ ေဖာ္ျပခ်က္အရ အလုပ္သမား၊ အလုပ္ အကိုင္ႏွင့္ လူမႈဖူလံုေရး ဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးေအးျမင့္သည္ ကနဦးစီမံကိန္းကို ITD ႏွင့္ လက္မွတ္ ထိုးၿပီး သည့္ေနာက္ ၈ ႏွစ္အတြင္းမွာ ၿပီးစီးေအာင္ေဆာင္ ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာသည္။
ကနဦး စီမံကိန္းတြင္ ထားဝယ္မွ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕အေနာက္ေျမာက္ ၁၁၉ ကီလိုမီတာအကြာတြင္ တည္ရွိသည့္ ကန္ခ်နာဘူရီသို႔ ႏွစ္လမ္းသြား ကားလမ္းကို အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္း အပါအဝင္ စီမံကိန္းအတြက္ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းသံုး ပစၥည္းမ်ားကို သယ္ယူသည့္ သေဘၤာငယ္မ်ား ဆိုက္ကပ္ႏိုင္ရန္ ဆိပ္ကမ္းငယ္မ်ား ေဆာက္ လုပ္ျခင္းတို႔ ပါဝင္ပါသည္။
ေနာက္ပိုင္းတြင္ စီမံကိန္းအတြက္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းႀကီးကို ထပ္မံတည္ေဆာက္သြားမည္ ျဖစ္သည္။
“လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား ရရွိရန္အတြက္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕သံုး စက္႐ံုတခုကိုလည္း တည္ေဆာက္ ေနပါတယ္” ဟု ဦးေအးျမင့္က ျမန္မာ့အလင္း သတင္းစာသို႔ ေျပာသည္။ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံအေနျဖင့္ ကနဦးစီမံကိန္းမ်ားတြင္ ပါဝင္ ေဆာင္ရြက္ ေသးျခင္းမရွိပါ။
“စီမံကိန္းလုပ္တဲ့ ေနရာမွာ ဒီမွာ မူလရွိၿပီးသား ကုမၸဏီကို ဂ်ပန္က ရွယ္ယာဝင္မွာပါ။ က်ေနာ္တို႔ အခုေဆြးေႏြး ေနၾကပါတယ္” ဟု ဦးေအးျမင့္က ျမန္မာ့အလင္း သတင္းစာသို႔ ေျပာသည္။
ယခင္သတင္း ေဖာ္ျပခ်က္မ်ား အရ ITD ႏွင့္ ဖက္စပ္လုပ္ကိုင္သည့္ ထိုင္းစီးပြားေရး ကုမၸဏီ Rojana Industrial Park တို႔သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အေရွ႕ေျမာက္ဘက္ တနသၤာရီတိုင္းတြင္ တည္ရွိသည့္ ထားဝယ္အထူးစီးပြာေရး ဇုန္၏ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၁ ဒသမ ၇ ဘီလီယံတန္ဖိုးရွိ ပထမ အဆင့္ ေဆာက္လုပ္ေရးအား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံရန္ စီစဥ္ခဲ့ၾက သည္။ အဆိုပါစီမံကိန္း၏ ပထမအဆင့္ ေဆာက္လုပ္ေရးတြင္ စက္မႈလုပ္ငန္း အတြက္ စတုရန္းပံု ပတ္လည္ ၂၇ ကီလိုမီတာ အက်ယ္ အဝန္းရွိသည့္ ေျမေနရာ ပါဝင္ပါသည္။
ပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးဟံစိန္က ၎စီမံကိန္း၏ အဓိက ဒုတိယအဆင့္ ေဆာက္လုပ္ ေရးသည္ ဧရိယာဧက ငါးေသာင္း က်ယ္ဝန္းေၾကာင္း ျမန္မာ့အလင္း သတင္းစာသို႔ ေျပာသည္။
“ဆိပ္ကမ္းငယ္ကို တည္ေဆာက္ထားၿပီးေတာ့ အခုလက္ရွိအခ်ိန္မွာ တန္ခ်ိန္ တေသာင္းခြဲရွိတဲ့ သေဘၤာေတြ ဆိုက္ကပ္ႏိုင္ ပါတယ္။ ကုန္ေလွာင္႐ံုေတြ၊ ဆိပ္ကမ္း အဝင္အထြက္ ေသာင္တူး လုပ္ငန္းေတြ ေဆာင္ရြက္ရန္ က်န္ရွိေနပါ ေသးတယ္” ဟု ဦးဟံစိန္က ထပ္ေလာင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ထားဝယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္ စီမံကိန္းသည္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ရပ္တန္႔ေနခဲ့ၿပီး အေၾကာင္းရင္းမွာ ITD ကုမၸဏီသည္ လံုေလာက္ေသာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား မရွာေဖြႏိုင္ျခင္းႏွင့္ လွ်ပ္စစ္ ဓာတ္အားရရွိရန္ မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္
စီမံကိန္း ၿပီးစီးသြားသည့္ အခါတြင္ ကုန္တင္ သေဘၤာမ်ားသည္ ေရလမ္းေၾကာင္း က်ပ္တည္းသည့္ မာလကၠာ ေရလက္ၾကားသို႔ ျဖတ္မည့္အစား ထားဝယ္ ဆိပ္ကမ္းသို႔ ဆိုက္ကပ္ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ ထားဝယ္ အထူးစီးပြား ေရးဇုန္ ျမႇင့္တင္သူမ်ားက အဆိုပါ စီမံကိန္းသည္ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းမ်ား ဖန္တီးေပးႏိုင္ျခင္းႏွင့္ ထားဝယ္၏ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို ျမႇင့္တင္ႏိုင္ေၾကာင္း ေျပာသည္။
သို႔ေသာ္ ေဒၚလာ ဘီလီယံမ်ားစြာ တန္ဖိုးရွိသည့္ စီမံကိန္း ေျမေနရာ အတြက္ ေျမသိမ္းျခင္းမ်ား အေပၚ ေလ်ာ္ေၾကးေငြ လံုေလာက္စြာ မရရွိသည့္ တိုင္ၾကားမႈမ်ား ျဖစ္ေနခ်ိန္တြင္ စီမံကိန္း ဧရိယာတြင္ ေနထိုင္သည့္ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ ထိခိုက္မႈမ်ားကို စိုးရိမ္သည့္ ေဒသခံအခ်ိဳ႕၏ ခုခံမႈမ်ား ရင္ဆိုင္ခဲ့ရသည္။
Kyaw Hsu Mon ၏ Govt, Thai Firm Ink Long-Sought Deal on Dawei SEZ: Source ကို ဆုမြန္ၿဖိဳး ဘာသာျပန္ သည္။