|Dawei
Watch| ထား၀ယ္၊ ဒီဇင္ဘာ ၅
ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္စီမံကိ န္း၏
ဆက္စပ္စီမံကိန္းတစ္ခုျဖစ္သည့္ ႏွစ္လမ္းသြား ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းမ စီမံကိန္းေၾကာင့္
ထိခိုက္ နစ္နာမည့္ ေက်းရြာမ်ားအနက္ တစ္ရြာျဖစ္သည့္ ကလံုးထားေက်းရြာက ယင္းလမ္းႏွင့္
ပတ္သက္သည့္ သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ ထိခိုက္မႈဆိုင္ရာ ထိခိုက္နစ္နာႏိုင္ေျခစစ္တမ္း( EIA)
ျပဳလုပ္ရာတြင္ ေဒသခံမ်ား ပါ၀င္ခြင့္ မရသည့္အတြက္ လက္ရွိၿပီးစီးေနသည့္ အဆင့္အထိ EIA
ရလဒ္အား လက္မခံႏိုင္ဟု ကလံုးထာ ရြာသူ/သားမ်ားက ေျပာသည္။
ယင္းနွစ္လမ္းသြားလမ္းမ
စီမံကိန္းသည္ ၁၃၈ကီလုိမီတာ အရွည္ရွိၿပီး ထား၀ယ္-ထိုင္း ယခင္လမ္းေဟာင္း ၁၈ကီလုိမီတာ
ေနရာတြင္ စၿပီး ျမန္မာ-ထုိင္းနယ္စပ္ ထီးခီးေက်းရြာရွိ ယခင္လမ္းေဟာင္း ၁၅၆ကီလုိမီတာ
ေနရာအထိ အဆင့္ျမင့္တင္ ေဖာက္လုပ္မည္႔ စီမံကိန္းတစ္ခုျဖစ္သည္ ဟု သိရသည္။
တခ်ိဳ႕ေနရာမ်ားတြင္
ယခင္ေဖာက္ထားသည့္ လမ္းအူေၾကာင္းႏွင့္ တူမည္ျဖစ္ၿပီး တခ်ိဳ႕ေနရာမ်ားတြင္
လမ္းေၾကာင္း ေျပာင္းလဲကာ အသစ္ေဖာက္မည္ဟု သိရသည္။
စီမံကိန္းမေဖာ္ေဆာင္မီ
TEAM Consulting Engineering and Management ကုမၸဏီ ပညာရွင္မ်ားနွင့္သာ ပတ္၀န္းက်င္
ထိခုိက္ႏိုင္ေခ်မ်ားကုိ ေလ႔လာဆန္းစစ္လ်က္ရွိၿပီး ေဒသခံမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္း မလုပ္သည့္အတြက္
ဒီဇင္ဘာလ ၃ရက္က ကလုံးထာ ေက်းရြာမွ ေဒသခံ မ်ားနွင္႔ ယင္းကုမၸဏီမွ တာ၀န္ရွိသူတုိ႔
ေတြ႔ဆုံစဥ္ ေဒသခံမ်ားက အထက္ပါအတုိင္း တုံ႕ျပန္ေျပာဆုိခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
"ေဒသခံေတြ
မပါဘဲ လက္ရွိ လုပ္ထားတဲ့ EIA ရလဒ္ကုိ လက္မခံႏိုင္ဘူး"ဟု ကလုံးထာေက်းရြာဖံြ႔ၿဖိဳးေရးႏွင္ ့
အသိပညာ တုိးပြားေရးကုိ လုပ္ေဆာင္လ်က္ရွိသည့္ ရြာသားတစ္ဦးျဖစ္သူ ကုိစုပုိင္ေထြးက
ဆုိသည္။
EIA
စစ္တမ္း ေကာက္ယူအခ်ိန္တြင္ ရြာသားမ်ားႏွင့္ညိွႏႈိင္းၿပီး လုပ္ေဆာင္ရန္နွင့္
လုပ္ငန္း မစတင္မီ နွစ္ပတ္ၾကိဳတင္ အသိ ေပးရန္၊ EIA လုပ္ေဆာင္ၿပီး ရလဒ္မ်ားအား
ရြာသားမ်ားကုိ ခ်ျပရန္ ၿပီးခဲ့သည္႔ ေဖေဖာ္၀ါရီလက TEAM ကုမၸဏီႏွင့္ ေဒသခံတုိ႔
ေတြ႔ဆုံအခ်ိန္၌ ေျပာဆုိ
ထားေသာ္လည္း ကုမၸဏီမွ လုိက္နာေဆာင္ရြက္ျခင္းမရွိ ယင္းစီမံကိန္းေၾကာင့္ သဘာ၀
ပတ္၀န္းက်င္ ထိခုိက္မႈရွိလာမည္ကုိ စုိးရိမ္ေၾကာင္း ကလုံးထာေက်းရြာမွ ရပ္မိရပ္ဖ
ဦးလွေရႊက ေျပာသည္။
ယင္းလမ္း
EIA ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး လက္ရွိ ၿပီးစီးေနသည့္ အဆင့္အထိ ေနျပည္ေတာ္သို႕ တင္ျပထားၿပီး
ယင္းေနာက္တြင္ ေဒသခံ မ်ားအား ခ်ျပမည္ျဖစ္ကာ ေနာက္ပိုင္း အဆင့္မ်ားတြင္
ေဒသခံမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္း လုပ္ကိုင္သြားမည္ဟု TEAM Consulting Engineering and
Management ကုမၸဏီက သဘာ၀ပတ္၀န္း က်င္္ပညာရွင္ အမ်ိဳးသမီး Yongyut
Khonchantetက ေျပာသည္။
ေဒသခံမ်ားက
လက္ရွိ ၿပီးေနသည့္ ေဒသခံမ်ား မပါဘဲလုပ္ထားသည့္ အဆင့္မ်ားကို ေဒသခံမ်ား
ပူးေပါင္းမႈျဖင့္ အစက ျပန္လုပ္ရန္ ေျပာေသာ္လည္း ကုမၸဏီဘက္ကမူ ယခင္ျပဳလုပ္ၿပီးျဖစ္သည့္အဆင့္မ် ားကို
ျပန္လုပ္ရန္ မျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း ရွင္းျပသည္။
"ေျပာသြားသလုိ
လက္ေတြ႕က်က် ျဖစ္လာ မလားဆုိတာ ေစာင့္ၾကည္႔ရမယ္"ဟု ကုိစုပုိင္ေထြးက ဆုိသည္။
စီမံကိန္း
လုပ္ေဆာင္ပါက ၾကိဳတင္အသိေပးျခင္း၊ မွန္ကန္ေသာ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားေပးျခင္း၊
ေဒသခံမ်ား နွင့္ပူးေပါင္းကာ လုပ္ေဆာင္ျခင္းတုိ႔ကုိ
EIAစစ္တမ္းေကာက္ယူမည္႔ ကုမၸဏီက လုပ္ေဆာင္ရန္လုိၿပီး ဘက္လုိက္မႈမရွိဘဲ လုပ္ေဆာင္ရန္
လုိအပ္ ေၾကာင္း ၄င္းက ေထာက္ျပသည္။
ယင္းေတြ႔ဆုံပဲြတြင္
လက္ရွိ ျပဳလုပ္ထားသည့္ ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္စီမံ ကိန္း၏
လူမႈေရးနွင့္ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ထိခုိက္မႈ စစ္တမ္းအား ကန္႔ကြက္ေၾကာင္း
အိတ္ဖြင့္စာကုိ TEAM Consulting Engineering and Management ကုမၸဏီမွ တာ၀န္ခံထံ
ကလုံးထာ ရြာသူ/ရြာသားမ်ားက ေပးခဲ့ၾကသည္။
အဆိုပါ
လမ္းစီမံကိန္းေၾကာင့္ ထိခိုက္နစ္နာမည့္ ေက်းရြာ ၁၅ ရြာထက္မနည္းရွိၿပီး
ယင္းေက်းရြာမ်ားတြင္ အထက္ပါ EIA ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ေတြ႕ဆံုပဲြမ်ားကို ကုမၸဏီက
ျပဳလုပ္လ်က္ရွိသည္ဟု သိရသည္။
Dawei
Watch