တႏွစ္လွ်င္ ေမာ္ေတာ္ကားစီးေရ ၂၀,၀၀၀ မွ ၃၀,၀၀၀ ထိ ထုတ္လုပ္သြားကာ ကမၻာ့အၾကီးဆံုး စက္မႈရံုၾကီးမ်ားထဲမွ တခုအျဖစ္ ဖြံ႔ၿဖိဳးလာရန္ ရည္ရြယ္ထားေၾကာင္း The Asahi Shimbun သတင္းတရပ္တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိသည္။
ထိုအတြက္ ဆူဇူကီး အေနႏွင့္ ယန္းေငြ သန္းေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံရမည္ျဖစ္ၿပီး ရန္ကုန္တိုင္း၊ သီလဝါရွိ ေျမအက်ယ္ ၄၀ ဟက္တာတြင္ တည္ေဆာက္မည္ဟု လ်ာထားသည္။
၁၉၉၉ ခုႏွစ္မွစ၍ ဆူဇူကီးကုမၸဏီသည္ ခရီးသည္တင္ကားမ်ားႏွင့္ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္မ်ားကို တင္သြင္းလာခဲ့သည္။ ဤသည္မွာ ကားထုတ္လုပ္သူမ်ားႏွင့္ ျမန္မာစက္မႈဝန္ၾကီးဌာနတို႔ ပူးေပါင္းထားသည့္ ကုမၸဏီတခုမွတဆင့္ တင္သြင္းခဲ့ရျခင္းျဖစ္ကာ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္တြင္ ခြင့္ျပဳခ်က္ ကုန္ဆံုးၿပီး ပူးေပါင္းကုမၸဏီလည္း ဖ်က္သိမ္းခံရၿပီး စီမံကိန္းမ်ား ရပ္တန္႔သြားခဲ့ရသည္။
၂၀၁၁ ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာအစိုးရ၏ စီးပြားေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလာၿပီး ယၡင္ကဲ့သို႔ ျပန္လည္တင္သြင္းခြင့္ရရန္ ဆူဇူကီး က ျမန္မာအစိုးရအား ေလွ်ာက္ထားခဲ့ေသာ္လည္း ျငင္းပယ္ခံခဲ့ရသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုအစား ထုတ္လုပ္မႈ စက္ရံုၾကီးတခု တည္ေထာင္ရန္ ျမန္မာအစိုးရက ကမ္းလွမ္းလာ၍ ယၡဳကဲ့သို႔ သီလဝါ အထူးစီးပြားေရးဇုန္တြင္ ဆူဇူကီး ေမာ္ေတာ္ကားစက္ရံုၾကီး စီမံကိန္း ေပၚေပါက္လာခဲ့ရသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေမာ္ေတာ္ကားစင္းေရ ႏွစ္သန္း သံုးသိန္းေက်ာ္ လိုင္စင္ျဖင့္ မွတ္ပံုတင္ထားၿပီးျဖစ္ရာ အမ်ားစုမွ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွ တင္သြင္းခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ဂ်ပန္ ေမာ္ေတာ္ကား ကုမၸဏီမ်ားအနက္ ဆူဇူကီးသာလွ်င္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ထုတ္လုပ္မႈ အမာခံနယ္ေျမ ရရွိထားသည္။
ၾကာသပေတးေန႔တြင္ တိုက်ဳိၿမိဳ႕၌ က်င္းပမည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံအား ကူညီရန္ ရည္ရြယ္သည့္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ကြန္ဖရင့္တရပ္တြင္လည္း ဂ်ပန္အစိုးရႏွင့္ ကမၻာ့ဘဏ္ အပါအဝင္ ျမီရွင္မ်ားက ေၾကြးထူလွသည့္ ျမန္မာအစိုးရအား ေခ်းေငြမ်ား ထပ္မံခ်ေပးရန္ ရွိေနသည္။
ဂ်ပန္အစိုးရအေနႏွင့္ ၎တို႔ အဓိက ပါဝင္ေနသည့္ သီလဝါ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ဖြံ႔ၿဖိဳးလာေစေရးအတြက္ ျမန္မာအစိုးရအား ေခ်းေငြမ်ား အျမန္ဆံုးခ်ေပးလိုသည့္ ဆႏၵရွိေနသည္။
လူဦးေရ သန္း ၆၀ ေက်ာ္မွ်ရွိေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အလုပ္လက္မဲ့ျပႆနာမွာ အစိုးရေရာ၊ အတိုက္အခံပါ ေျပာဆိုလာရသည့္ကိစၥတခုျဖစ္ေနၿပီး လုပ္အားခမွာလည္း ထိုင္းႏိုင္ငံ၏ ေလးပံုတပံုမွ်သာ ရွိ၍ ႏိုင္ငံျခားကုမၸဏီၾကီးမ်ား လာေရာက္ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံရန္ အထူးစိတ္ဝင္စားျခင္း ခံရသည့္ အေၾကာင္းအခ်က္တခု ျဖစ္ေနသည္။
- မူရင္းသတင္း--Mizzima - News in Burmese