Headlines News :
Home » » သမၼတ အိုဘားမားနဲ႔ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ အိမ္ျဖဴေတာ္ပူးတြဲ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ

သမၼတ အိုဘားမားနဲ႔ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ အိမ္ျဖဴေတာ္ပူးတြဲ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ

Written By လြင္႕ေမာင္ေမာင္ on Tuesday, May 21, 2013 | 8:30 AM

ျ္မန္မာသမၼတ ဦးသိန္းစိန္ နဲ႔ အေမရိကန္သမၼတ အိုဘားမားတို႔ အိမ္ျဖဴေတာ္မွာ ေတြ႔ဆံုစဥ္ (၂၀ ေမ ၂၀၁၃)
ျ္မန္မာသမၼတ ဦးသိန္းစိန္ နဲ႔ အေမရိကန္သမၼတ အိုဘားမားတို႔ အိမ္ျဖဴေတာ္မွာ ေတြ႔ဆံုစဥ္ (၂၀ ေမ ၂၀၁၃)
အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုကို ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ နီးပါးအတြင္း ပထမဆံုး တရား၀င္ခရီးစဥ္အျဖစ္ စေနေန႔က ေရာက္လာခဲ့တဲ့ ျမန္မာသမၼတ ဦးသိန္းစိန္ဟာ မေန႔က တနလၤာေန႔မွာေတာ့ အေမရိကန္သမၼတ အိုဘားမားနဲ႔ သမၼတ အိမ္ျဖဴေတာ္မွာ ေတြ႔ဆံုခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒီလို ေတြ႔ဆံုခ်ိန္မွာ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရးဆုိင္ရာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ၊ လူ႔အခြင့္အေရးအျပင္ တုိင္းရင္းသား ပဋိပကၡနဲ႔ ဘာသာေရး တင္းမာမႈ ျပႆနာေတြကို ေျဖရွင္းဖို႔ အေရးႀကီးတဲ့အေၾကာင္း ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကတယ္လို႔ သိရပါတယ္။
ေဆြးေႏြးပြဲအၿပီး သမၼတ အိမ္ျဖဴေတာ္မွာ သမၼတႏွစ္ဦးတို႔ ပူးတြဲ သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲကိုလည္း က်င္းပခဲ့ပါတယ္။ အျပည့္အစံုကိုေတာ့ အခုပဲ နားဆင္ၾကည့္ၾကရေအာင္ပါ။

သမၼတ အိုဘားမား
“က်ေနာ့္အေနနဲ႔ သမၼတႀကီး ဦးသိန္းစိန္ကို အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုကိုေရာ၊ အိမ္ျဖဴေတာ္ကိုေရာ ႀကိဳဆိုပါတယ္။ မႏွစ္ကဆိုလို႔ရွိရင္ အေမရိကန္ သမၼတတစ္ဦးအေနနဲ႔ ပထမဆံုး ျမန္မာႏိုင္ငံကို ေရာက္ခဲ့တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ က်ေနာ္ ဂုဏ္ယူပါတယ္။ အဲ့ေတာ့ သမၼတႀကီးအေနနဲ႔လည္း ဒီကို လာႏုိင္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဒါဟာလည္း ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ အတြင္းမွာ ပထမဦးဆံုး လာေရာက္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ေကာင္းပါတယ္။ အဲ့ေတာ့ ဒီ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ၾကားထဲမွာေတာ့ က်ေနာ္တို႔မွာ ႏွစ္ဘက္ တင္းမာမႈေလးေတြ ရွိခဲ့ပါတယ္။ အခု ဒီလို ေျပာင္းလဲသြားရတဲ့ကိစၥက သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္မႈနဲ႔ ဒီမိုကေရစီ လမ္းေၾကာင္းေပၚကို စီးပြားေရးအရေရာ၊ ႏုိင္ငံေရးအရေရာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ လုပ္တဲ့အတြက္ ျဖစ္ပါတယ္။”

“လြန္ခဲ့တဲ့ ၂ ႏွစ္အတြင္းမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အပါအ၀င္ ႏုိင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေတြလည္း လြတ္လာၿပီးေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ကိုယ္တိုင္ကလည္း အခုဆုိလို႔ရွိရင္ ႏုိင္ငံေရးလုပ္ေနပါၿပီ။  အဲ့ေတာ့ အခုဆိုလို႔ရွိရင္ ႏုိင္ငံေရးအရ လႊတ္ေတာ္ကလည္းပဲ အားလံုး ပါ၀င္ႏုိင္ေအာင္ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ေအာင္ လုပ္ေနပါၿပီ။ ျမန္မာႏိုင္ငံ အက်ိဳးအတြက္ ေနာက္ အင္မတန္မွ ယံုၾကည္ေလာက္တဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲလည္း က်င္းပၿပီးခဲ့ပါၿပီ။ အဲ့ေတာ့ သမၼတႀကီး ဦးသိန္းစိန္ အေနနဲ႔ကလည္းပဲ အင္မတန္မွ ရွည္ၾကာလွတဲ့ လူမ်ိဳးစုျပႆနာေတြ၊ ပဋိပကၡေတြကို ေျဖရွင္းဖို႔အတြက္ လုပ္ေနပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့လည္းပဲ ျမန္မာျပည္သူ လူထုေတြအားလံုး ေလးစားရမယ့္ ဥပေဒေတြလည္းပဲ ေဖာ္ေဆာင္ဖို႔ လုပ္ေနပါၿပီ။ ဒီလို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြ အမ်ားႀကီး လုပ္ခဲ့တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုကလည္းပဲ ခ်မွတ္ခဲ့တဲ့ ျပစ္ဒဏ္ေပးမႈေတြ ဘာေတြ အားလံုးေပါ့ေလ ကုန္သြယ္ေရး ပိတ္ဆို႔မႈေတြကို က်ေနာ္တို႔ ေလွ်ာ့လိုက္ပါၿပီ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ တျခားႏုိင္ငံေတြကလည္း အလားတူ ေလွ်ာ့လိုက္ပါၿပီ။”

“အဲ့ဒီလို လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္မႈေတြေၾကာင့္ ဒါဟာ ဘာကို ျပသလဲဆိုရင္ ႏုိင္ငံတကာကေနၿပီးေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ စီးပြားေရး ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈအတြက္ ဘယ္လို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ လုပ္ႏိုင္တယ္ဆုိတဲ့ သေဘာကို ျပပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ကုန္သြယ္ေရးေရာ၊ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေရာ လုပ္လိုက္တဲ့အခါက်လို႔ရွိရင္ေတာ့ အလုပ္အကိုင္ေတြလည္း ေပါမ်ားလာၿပီးေတာ့ အကုန္လံုးက အဆင္ေျပသြားဖို႔ ရွိပါတယ္။ အဲ့ေတာ့ သမၼတႀကီး ဦးသိန္းစိန္ ေျပာသလိုပါပဲ ဒါက အင္မတန္မွ ရွည္လ်ားတဲ့ ခရီး ျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးေတာ့ လုပ္ယူရပါလိမ့္မယ္။”

“သမၼတႀကီး ဦးသိန္းစိန္ကေတာ့ ေနာင္ကို ဆက္ၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေတြကိုလည္း လႊတ္ေပးမယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ လူမ်ိဳးစု ျပႆနာေတြ ျဖစ္ေနတဲ့ ကိစၥေတြမွာလည္းပဲ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲယံုတင္မဟုတ္ဘဲနဲ႔ သူတို႔လည္း ႏုိင္ငံေရးမွာ ပါ၀င္ပူးေပါင္းႏုိင္ေအာင္၊ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ေအာင္ လုပ္မယ္လို႔ ေျပာသြားပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံထဲမွာရွိတဲ့ မူဆလင္ေတြအေပၚမွာ အၾကမ္းဖက္မႈေတြ ျဖစ္တဲ့ကိစၥနဲ႔ပတ္သက္လို႔လည္း က်ေနာ္ သမၼတႀကီးနဲ႔ ေဆြးေႏြးခဲ့ပါတယ္။ အဲ့ေတာ့ ဒီဟာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ သူတို႔ အုိးမဲ့အိမ္မဲ့ ျဖစ္သြားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဒုကၡေရာက္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဆက္လက္ၿပီးေတာ့ အကူအညီ ေပးဖို႔အတြက္ က်ေနာ္တုိ႔ သေဘာတူၾကပါတယ္။ ႏုိင္ငံတကာကလည္း ကူညီေပးေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ သူတို႔ကို ေလးေလးစားစားနဲ႔ သူတို႔ကို ဆက္ဆံဖို႔ကိစၥေတြလည္း ပါပါတယ္ခင္ဗ်။”

“သမၼတႀကီး ဦးသိန္းစိန္ကို က်ေနာ္ေဆြးေႏြးတဲ့အခါမွာ ေျပာတာကေတာ့ တျခားႏုိင္ငံေတြမွာ ျဖစ္သလိုပဲေပါ့ ဒါက အားလံုး ေလးေလးစားစားနဲ႔ လုပ္မယ္ ကိုင္မယ္ဆုိလို႔ရွိရင္ စီးပြားေရးအရေရာ၊ ႏုိင္ငံေရးအရာေရာ အားလံုး အဆင္ေျပေျပနဲ႔ တခါတည္း ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြ လုပ္လို႔ရွိရင္ ေအာင္ျမင္မွာပါ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ဆီက USAID ကေနၿပီးေတာ့ အကူအညီေပး ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ ကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဒါကေတာ့ လယ္ယာစိုက္ပ်ိဳးေရးက႑မွာ အဲ့ဒါေတြ တုိးတက္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ က်ေနာ္တို႔ လုပ္ေနပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ရန္ကုန္-မႏၱေလး လမ္းမႀကီး ျပဳျပင္ဖို႔ကိစၥလည္း က်ေနာ္တို႔ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ေနပါတယ္။ သမၼတႀကီး ဦးသိန္းစိန္တို႔အေနနဲ႔လည္း အာဆီယံနဲ႔ေရာ၊ အေရွ႕အာရွ ပစိဖိတ္ ႏုိင္ငံေတြနဲ႔ပါ ေဆာင္ရြက္ေနတာကိုလည္း က်ေနာ္တို႔ အားေပးပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ အေနနဲ႔ကလည္း အဲ့ဒါမ်ိဳးေတြကို ဆက္ၿပီးေတာ့ လုပ္ၿပီးေတာ့ တုိးတက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးခ်င္ပါတယ္။ အဲ့ေတာ့ သမၼတႀကီးကို ႀကိဳဆိုပါတယ္။ သမၼတႀကီးရဲ႕ ဦးေဆာင္မႈနဲ႔ ဒီ လမ္းေၾကာင္းသစ္ကို သြားေနတဲ့ကိစၥမွာ ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ျဖစ္ေအာင္လည္း က်ေနာ္တို႔က အားေပးပါမယ္။ တခ်ိန္တည္းမွာပဲ ဒါကလည္း အင္မတန္မွ ရွည္လ်ားတဲ့ခရီး ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဒီလိုပဲရွိပါလိမ့္မယ္။”

သမၼတ ဦးသိန္းစိန္
“သမၼတႀကီး မစၥတာ အိုဘားမားကို က်ေနာ့္အေနနဲ႔ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ က်ေနာ္ ဒီ ၀ါရွင္တန္ဒီစီကို ပထမဆံုးအႀကိမ္ ေရာက္ဖူးတာျဖစ္သလို၊ ဒီ White House ကိုလည္း ပထမဆံုးအႀကိမ္ ေရာက္ဖူးတာျဖစ္ပါတယ္။ အခုလို က်ေနာ္တုိ႔ႏွစ္ေယာက္ ရင္းႏွီးပြင့္လင္းစြာနဲ႔ တုိင္ပင္ေဆြးေႏြးခြင့္ရတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ မ်ားစြာ ၀မ္းေျမာက္ဂုဏ္ယူမိပါတယ္။ အဲ့ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံနဲ႔ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုဟာ ၁၉၄၇ ခု လြတ္လပ္ေရး မရခင္ကတည္းက သံတမန္ဆက္သြယ္မႈ ရွိခဲ့တဲ့ ႏုိင္ငံေတြျဖစ္ပါတယ္။ ဟုိတုန္းကလည္း ႏုိင္ငံအႀကီးအကဲေတြ လာေရာက္လည္ပတ္မႈေတြ ရွိခဲ့ပါတယ္။ အမွန္ေတာ့ သမိုင္းေၾကာင္းအရ က်ေနာ္တုိ႔ ရင္းႏွီးၿပီးသား ႏုိင္ငံေတြျဖစ္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္းပဲ က်ေနာ္တို႔ အေၾကာင္းေၾကာင္းေတြေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ ႏွစ္ႏုိင္ငံ ဆက္ဆံေရးဟာ ခုနကလုိ အခက္အခဲေတြ ဒါေတြနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ ႀကံဳေတြ႔ရတာေတြ ရွိပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ဆိုလို႔ရွိရင္ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ အတြင္းမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အႀကီးအကဲ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ အခုလို က်ေနာ္တို႔ အေမရိကန္ကို လာခြင့္ က်ေနာ္တို႔ ရတာျဖစ္ပါတယ္။ သမၼတႀကီး ဖိတ္ၾကားေပးတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အခုလို လာေရာက္ႏုိင္ျခင္းလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ေတာ့ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ဒီကေန႔ ဒီမုိကေရစီ စနစ္ကိုလည္း ေျပာင္းလဲၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ က်င့္သံုးေနၿပီျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုနဲ႔လည္း ႏုိင္ငံေရးစနစ္ျခင္း တူညီမႈ က်ေနာ္တို႔ ဒါ ရွိေနၿပီလို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။”

“အဲ့ေတာ့ ႏွစ္ႏွစ္တာကာလအတြင္းမွာ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ အစိုးရသက္တမ္းဟာ ႏွစ္ႏွစ္ က်ေနာ္တုိ႔ ရွိသြားပါၿပီ။ ႏွစ္ႏွစ္တာကာလအတြင္းမွာ ႏိုင္ငံေရး ေျပာင္းလဲမႈေတြ၊ စီးပြားေရး ေျပာင္းလဲမႈေတြ၊ ဒါေတြကို က်ေနာ္တို႔ ႀကိဳးပမ္းၿပီးေတာ့ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔မွာ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ အေတြ႔အႀကံဳေတြ အေလ့အက်င့္ေတြ က်ေနာ္တို႔ ဒါ နည္းပါေသးတယ္။ ေအာင္ျမင္မႈေတြ ရွိခ့ဲသလို အခက္အခဲေတြ၊ စိန္ေခၚမႈေတြ ဒါေတြလည္း က်ေနာ္တုိ႔ ႀကံဳေတြ႔ေနရပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔မွာ ရွိပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္မႈေတြကို က်ေနာ္တို႔ အသိအမွတ္ျပဳတဲ့အေနနဲ႔ အေမရိကန္ႏုိင္ငံနဲ႔ ဆက္ဆံေရး အခုလို ျပန္လည္ၿပီးေတာ့ ေကာင္းမြန္ဖို႔အတြက္ သမၼတႀကီးရဲ႕ မူ၀ါေျပာင္းလဲ သတ္မွတ္ေပးမႈအေပၚမွာ မူတည္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သမၼတႀကီးကိုလည္း က်ေနာ္တို႔ ႏွစ္ႏုိင္ငံရဲ႕ ဆက္ဆံေရးကို စတင္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ေဖာ္ေဆာင္ေပးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ အင္မတန္မွ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔လို ဖြံ႔ၿဖိဳးစ ဖြံ႔ၿဖိဳးဆဲႏုိင္ငံ တစ္ႏုိင္ငံအေနနဲ႔ အခုလို က်ေနာ္တို႔ စနစ္ကို ေျပာင္းလဲတဲ့အခါမွာ အခက္အခဲေတြ မ်ိဳးစံု က်ေနာ္တို႔ ရွိပါတယ္။ ဒီအထဲမွာ က်ေနာ္တုိ႔ ခုနက ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈႏႈန္းေတြ ျမင့္မားေနတာေတြ၊ ေနာက္တခါ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းေတြ နည္းပါးေနတာ ေနာက္တခါ လူေတြရဲ႕ ဒီမိုကေရစီ အေတြ႔အႀကံဳ ဒီမိုကေရစီ အေလ့အက်င့္ေတြ က်ေနာ္တုိ႔ နည္းပါးေနတာေတြ၊ ေနာက္တခါ က်ေနာ္တုိ႔မွာ အလယ္အလတ္တန္းစားေတြ၊ အရည္အခ်င္းရွိတဲ့ အလယ္အလတ္တန္းစားေတြ ဒါေတြ က်ေနာ္တို႔ နည္းပါးေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္မို႔ ႏုိင္ငံေတာ္ကို ေျပာင္းလဲထူေထာင္တဲ့အခါမွာ ခုနကလုိ က်ေနာ္တုိ႔ အခက္အခဲ မ်ိဳးစံုေတြ ေက်ာ္ျဖတ္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ေဆာင္ရြက္ေနရပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္းပဲ တခ်ိဳ႕ အခက္အခဲေတြကို က်ေနာ္တို႔ စာနာေထာက္ထားၿပီးေတာ့ အေမရိကန္ သမၼတႀကီးအေနနဲ႔ တခ်ိဳ႕ဟာေတြကို ကူညီေဆာင္ရြက္ေပးေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ ဒါ အခက္အခဲေတြကို ေက်ာ္လႊားႏုိင္တဲ့ အေျခအေနေတြလည္း က်ေနာ္တို႔ ရွိလာၿပီျဖစ္ပါတယ္။”

“အဲ့ေတာ့ သမၼတႀကီးနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ အခု ေဆြးေႏြးၾကတာက ေစာေစာက သမၼတႀကီး ေျပာသြားသလိုပါပဲ ဥပေဒေရးရာကိစၥေတြ ဒါေတြ က်ေနာ္တုိ႔ ပါ၀င္ပါတယ္။ ေနာက္တခါ က်ေနာ္တို႔ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးအပိုင္းေတြ၊ ေနာက္ ရဲတို႔ တပ္တို႔ အရည္အေသြးေတြ က်ေနာ္တုိ႔ ျမင့္မားေရးကိစၥေတြ၊ ေနာက္တခါ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးတဲ့ ေတာင္သူလယ္သမားေတြရဲ႕ ဘ၀ကို ျမႇင့္တင္ေပးမယ့္ ကိစၥေတြ၊ ေနာက္တခါ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး ဒီကိစၥေတြ က်ေနာ္တို႔ က႑စံု ေဆြးေႏြး က်ေနာ္တို႔ အျမင္ခ်င္း ဖလွယ္ႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။ သမၼတႀကီးဆီကေနလည္း ခုနလို ျမန္မာႏုိင္ငံအေပၚမွာ သေဘာထားေတြ၊ အျမင္ေတြ၊ သိရွိရတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ေတြ မ်ားစြာ ဒီေဆြးေႏြးပြဲကေတာ့ အက်ိဳးရွိတဲ့ ပြဲျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ခရီးစဥ္ကလည္း အင္မတန္မွ အက်ိဳးရွိတဲ့ ခရီးစဥ္တစ္ခု ျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ဒီမိုကေရစီေရွ႕ကို ဆက္လက္ၿပီးေတာ့ ရွင္သန္ဖြံ႔ၿဖိဳးဖို႔အတြက္ က်ေနာ္တုိ႔ ဒီ ႏုိင္ငံေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြ၊ စီးပြားေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြ၊ ဒါေတြကို က်ေနာ္တုိ႔ လုပ္ေနပါတယ္။ ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ စီးပြားေရးဆုိတာ တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု က်ေနာ္တို႔ ခြဲျခားလို႔ မရပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔ ခြန္အားနဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔ႏုိင္ငံအတြက္ လုပ္ေနသလို တဘက္ကလည္း က်ေနာ္တို႔ကို ေထာက္ခံအားေပးတဲ့ ျပည္ပရဲ႕ ခြန္အားေတြကိုပါ က်ေနာ္တို႔ ရယူၿပီးေတာ့မွ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ေနပါတယ္။ ေျပာခ်င္တာကေတာ့ ဒီမိုကေရစီစနစ္ ေရွ႕ကို ဆက္လက္ၿပီးေတာ့ ရွင္သန္ဖြံ႔ၿဖိဳးဖို႔အတြက္ သမၼတႀကီး မၾကာခဏ ေျပာဖူးသလိုပါပဲ Forward ဆိုတဲ့အတိုင္းပဲ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ဒါ Move Forward ဆိုၿပီး ဆက္ၿပီးေတာ့ သြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ အားလံုးကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ခင္ဗ်။” 
ဗြီအုိေအ (ျမန္မာပုိင္း)
Share this article :

တစ္ပတ္အတြင္းသတင္းဒိုင္ယာရီ

email တြင္ဖတ္ရန္ သင္႔ Mail ကို႐ိုက္ထည္႔ပါ

Zawgyi Unicode Font

Download

Total Pageviews

ထား၀ယ္ၿမိဳ႕ဆန္းခ်ီ အ-မ-က ျမတ္ဆရာပူေဇာ္ပြဲ

Mandalay FM Live Radio


Mandalay FM Live Radio


လြင္႔ေမာင္ေမာင္၏ ဒိုင္ယာရီ စာမ်က္ႏွာမ်ား

Followers

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Proudly powered by Blogger
Copyright © 2011. Lwintmgmg Daily News - All Rights Reserved
Template Design by Creating Website Published by Mas Template