ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ သမၼတႀကီးကို လႊတ္သေဘာက်တာပါဘဲဗ်ာ။
စစ္အစိုးရ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဆိုတာေတာင္ ေမ့ေမ့သြားတယ္။
ျမန္မာေတြကဒီလိုဘဲ။ ၿမိဳ႕ပိုင္ျဖစ္တုန္းက လုပ္ခ်င္တာလုပ္ခဲ့၊ ေနာက္ ဘုရားတည္၊ ေက်ာင္းေဆာက္ေတာ့ ဘုရားဒကာ၊ေက်ာင္းဒကာေခၚၿပီးေက်နပ္တာပါဘဲ။
ဒီလိုေမ့တတ္၊ခြင့္လြတ္တတ္တဲ့ လူမ်ဳိးပါဗ်ာ။ အမွတ္သည္းေျခအင္မတန္နည္းကိုး။
ထား၀ယ္သားေတြဆိုရင္လည္း သမၼတႀကီးကုိ အားကိုးက် ေပါ့။ အားကိုးစရာလူကရွားသဗ်ား။
အစိုးရသတင္းစာမွာ ျပည္သူ႔စြမ္းအားနဲ႔ ႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးတည္ေဆာက္အ့ံလို႔ ေျပာလာေတာ့ အ့ံၾသလြန္းလို႔ ေသေတာ့မလားဘဲ။
EITI အဖြဲ႔ေတြကလည္း အစိုးရ၊ ကုမၸဏီနဲ႔ ျပည္သူ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မယ္လို႔ လုပ္ျပန္ တယ္။
ဆရာေမာင္၀ံသတို႔ကေတာ့ ျပည္သူ႕ေခတ္၊ of the people, by the people, for the people ဆိုၿပီး လုပ္ခဲ့တာၾကာပါၿပီ။
ျပည္သူ႔အသံ၊ ျပည္သ႔ူဆႏၵဆိုတဲ့ လြတ္ေတာ္ႀကီးလည္းရိွတာပါဘဲ။ သမၼတအၾကံေပးပုဂၢိဳလ္ ႀကီးေတြရဲ႕ တပည့္ေတြကို ျပည္သူဆိုတာ ဘယ္သူေတြလဲလို႔ ေမးေတာ့
လြတ္ေတာ္မွာ ၀န္ႀကီးေတြေျဖသလို ပါဘဲ ဟိုလူလိုလို ဒီလူလိုလို ေျပာပါတယ္။
သမိုင္းတစ္ေလွ်ာက္ ျပည္သူဆိုတာ ကၽြန္လို႔သတ္မွတ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္စကားရိုင္းသြားရင္ခြင့္လႊတ္ေပးပါ။
ဘုရင္ဆိုတာ ေရေျမအရွင္ျဖစ္တယ္။ ငါေျပာတာအမွန္၊ ျပန္မေျပာနဲ႔၊ ေသသြားမယ္။ဒါကို အာဏာရွင္လို႔သတ္မွတ္ပါတယ္။
ဒီလိုအေတြးက ကၽြန္ေတာ္တို႔လူ႔အဖြဲ႔အစည္း တည္ေဆာက္ပုံကို ပုံသြင္း ေပးပါတယ္။
ဘုရင္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ျပည္သူေတြက လူေတြျဖစ္လို႔ ျပည္သူနဲ႔မတူေအာင္ တနည္းေျပာရ ရင္ လူနဲ႔မတူေအာင္ နတ္လိုလို၊ ဘုရားလိုလို၊ နဂါးလိုလို ၊ က်ားလိုလို လုပ္ၾကပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ အခၽြန္အတက္ ေတြေဆာင္း၊ အျမင့္ႀကီးမွာထိုင္ လုပ္ခဲ့ပါတယ္။လူမႈေရးပညာရွင္ေတြက Great Man Theory လို႕ေခၚတယ္။ ျခြင္းခ်က္အေနနဲ႔ ျပည္သူကို လူလိုျမင္ခဲ့တဲ့ ျပည္သူ႔ဘုရင္ေတြ လည္း ရွိခဲ့ပါတယ္။
ျပည္သူ႔အတြက္ အသက္စြန္႔ရပ္တည္ေပးသြားတဲ့ သူရဲေကာင္းေတြ ၊ ပညာရွင္ေတြ သမိုင္းမွာ ေပၚလာပါတယ္။ ျပည္သူေတြက ဒီလူေတြကို မေမ့ခဲ့ပါဘူး။
ျပည္သူ႕ဘက္ေတာ္သား ဒီလူေတြေၾကာင့္ ျပည္သူ႕ဘ၀ေတြ ေျပာင္းလဲခဲ့ပါတယ္။
လူဆန္ဆန္ေနႏိုင္လာခဲ့ပါတယ္
ျပည္သူ႔ဆႏၵေတြ၊ ျပည္သူ႔အသံေတြ ပိုမိုပါ၀င္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီလိုလုပ္တဲ့အခါ ကြန္ျမဴနစ္စနစ္တို႔၊ ဆိုရွယ္လစ္စနစ္ေတြဆိုၿပီး ေပၚလာပါတယ္။
သီအိုရီကေကာင္းလြန္းလို႔ သြားမဖတ္နဲ႔၊ နားမေထာင္နဲ႔လို႔ ဆရာတစ္ပါးက ဆုံးမဖူးပါတယ္။ အခုေတာ့ ဒီစနစ္ႀကီးေတြက က်ရႈံးခဲ့ပါတယ္။
စနစ္ကေကာင္းေပမယ့္ လူမေကာင္းဘူးလို႔ဆိုပါတယ္။ မဆလ- ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ဆိုၿပီးလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီဟာကို အတုယူၿပီး စကၤာပူကလုပ္တယ္တဲ့။
အခုစကၤာပူကို အတုျပန္ယူမယ္ဆိုေတာ့ စဥ္းစားၾကည့္ပါေတာ့ အရပ္ကတို႔ရယ္။
ကၽြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္းဆရာတစ္ဦးကလည္းေျပာပါတယ္။ ျပည္သူ႕ေခတ္ဆိုတာ အေစာႀကီးကတည္းကရွိသတဲ့။ ကိုယ္ထူကိုယ္ထ၊ ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုး ၿပီး ေက်ာင္းေဆာက္၊လမ္းေဖာက္ခဲ့တာၾကာၿပီ။
တစ္အိမ္တစ္ေယာက္ လာဆိုရင္ မျငင္းရဲပါဘူး။ သြားရတာပါဘဲ။ တစ္အိမ္ဘယ္ေလာက္ဆိုရင္ ေပးရတာပါဘဲ။ အမ်ားေကာင္းမႈ သူႀကီးဘုရားေတြတဲ့။ ထား၀ယ္က သာသနာ့ဗိမာန္ႀကီးၾကည့္ပါလားတဲ့။
ဖုန္းတစ္လုံး ၂သိန္းနဲ႔ေတာင္းၿပီး ေဆာက္ထားတာ၊ ငါ့အလွဴေတာင္ပါသတဲ့။
ၾသ၀ါဒခံယူပြဲတဲ့။ ျပည္သူက ၾသ၀ါဒလည္းခံရေသးတယ္။ ဧည့္ခံစရိတ္လည္းေပးရေသးတယ္။ ၾသ၀ါဒလာေပးတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ႀကီးအတြက္ ကုန္က်စရိတ္ကို ရပ္ကြက္ေတြ၊ဌာနေတြက
စုေပါင္းက်ခံရပါတယ္။ ၾသ၀ါဒလာေပးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ ႀကီးက ႀကီးရင္ႀကီးသလို ကုန္က်စရိတ္တက္ပါတယ္။ ရပ္ကြက္ထဲ တစ္အိမ္ဘယ္ေလာက္ဆိုတာလည္း တက္လာပါတယ္။
အလွဴေငြဆိုတာလည္း ျပည္သူေငြေတြပါ။ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္ႀကီးက ဘယ္ေလာက္လွဴတယ္ဆိုရင္ ေနာက္လိုက္သူေဌးကေပးရပါတယ္။ ဒီသူေဌးကလည္း ေပးရတဲ့ေငြကို ျပန္ရွာပါတယ္။
ဥပမာ-ပစၥည္းတစ္ခုေရာင္းလို႔ ၅က်ပ္ျမတ္ရင္ ၁၀ျမတ္ေအာင္ေရာင္းတယ္။ လမ္းေၾကး ၁၀၀ေကာက္ရင္ ၂၀၀တိုးေကာက္တယ္။ ျပည္သူကေတာ့ ႏွလုံးေအးရင္ၿပီးေရာ ေပးလိုက္တာပါဘဲ။
ျပည္သူက ရပ္ကြက္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးဆိုလည္းေၾကာက္၊ စာေရးကိုလည္းေၾကာက္၊ ေျမတိုင္းဆိုလည္းေၾကာက္၊ သစ္ေတာဆိုလည္းေၾကာက္၊ ရဲဆိုလည္းေၾကာက္၊ စစ္တပ္ဆိုလည္းေၾကာက္၊
သတင္းေပးကိုလည္းေၾကာက္၊ ေၾကာက္တရားေတြနဲ႔ ျပည္သူကို ဗဟိုျပဳခဲ့ပါတယ္။ အေမစုက အေၾကာက္တရားေတြကင္းဖို႔ေဟာပါတယ္။
ဘာလို႕ေၾကာက္လည္းဆိုေတာ့ အသိတရားအားနည္းလို႔ပါ။ အသိတရားအားနည္းေအာင္လည္း ပညာေရးကို နည္းမ်ဳိးစုံနဲ႔ ပိတ္ပင္ခဲ့တယ္။
ျပည္ပႏိုင္ငံေတြမွာ NGOလုပ္စားၿပီးအခုျပည္တြင္းမွာ အစိုးရအၾကံေပးလုပ္ေနတဲ့ အဖြဲ႔က ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္က ေျပာပါတယ္။
ျပည္သူဆိုတာ အသိပညာအားနည္းတဲ့လူေတြ၊ သူတို႔ကို ေမာင္းႏွင္ဖို႔ဘဲလုပ္ရမယ္တဲ့။ ဒီလိုလူေတြလည္းရွိပါတယ္။ သူတို႕က ဘယ္ေလာက္လုပ္ခဲ့တယ္။
ဘယ္ေလာက္တတ္တယ္ဆိုတာလည္းေတြ႕ လာရပါတယ္။ အခုေနာက္ပိုင္း မီဒီယာပြင့္လင္းလာတာနဲ႔ ျပည္သူက အိပ္မေနပါဘူး။
ျပည္သူ႕ေခတ္တို႔ ၊ 7 Days တို႕၊ The Voiceေတြ ရြာမွာဖတ္ေနပါၿပီ။ ျပည္သူက အခ်ဥ္မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ တစ္ခ်ဳိ႕ အေတြ႕အၾကဳံေတြဟာ စာအုပ္ထဲမွာမပါပါဘူး။
ကၽြန္ေတာ္တို႔မသိတာေတြကို သိေနတဲ့ျပည္သူေတြအမ်ားႀကီးပါ။
ျပည္သူေတြက အသိပညာအားနည္းေသးတယ္လို႔ ယူဆရင္ ျပည္သူအတြက္ လုပ္ေဆာင္ေပးေနတဲ့ CSOေတြရွိပါတယ္။ ဒီလူေတြနဲ႔ ဦးစြာေဆြးေႏြးသင့္တယ္။
ၿပီးေတာ့ ျမန္မာယဥ္ေက်းမႈအရ ျမန္မာရြာေတြမွာ အစဥ္အဆက္ ရပ္ရြာအေျချပဳအဖြဲ႔ေတြရွိပါတယ္။ အပ်ဳိလူပ်ဳိအသင္းေတြ၊ နာေရးသာေရးအသင္းေတြ၊ ၀တ္အသင္းေတြရွိပါတယ္။
ဒီလူေတြကို အသိပညာျမွင့္တင္ေပးလာတာနဲ႔ ေက်းရြာေတြတိုးတက္လာပါတယ္။ ေက်းရြာဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအဖြဲ႔ေတြရွိပါတယ္။ ဒီအဖြဲ႔ေတြကိုသာ ဗဟိုျပဳလိုက္ပါ။
ဒီေနရာမွာ သတိျပဳသင့္တာက အစိုးရနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အစိုးရကဖြဲ႔ေပးထားတဲ့ အမ်ဳိးသမီးေရးရာတို႔၊ မိခင္ကေလးတို႔၊ ရပ္မိရပ္ဖဆိုတာေတြပါ။
အားလုံးမေကာင္းဘူးလို႔ဆိုတာမဟုတ္ပါဘူး။ ျပည္သူကို ဗဟိုမျပဳဘဲ အစိုးရကိုသာဗဟိုျပဳသူေတြကိုေျပာတာပါ။ ၿပီးေတာ့ရွိေသးတယ္၊
အရင္တုန္းက ငါဦးငါယူ၊ ငါရၿပီးေရာလုပ္ခဲ့တဲ့ ခရိုနီေတြဖြဲ႔ထားတဲ့ အမ်ားပိုင္အဖြဲ႔ေတြပါ။ ဒီေနရာမွာ ေသခ်ာစဥ္းစားေစခ်င္တာက အမ်ားဆိုတာ ဘယ္သူေတြ လဲေပါ့။
တနသၤာရီတိုင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္ဥကၠဌႀကီးကေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက ျပည္သူဗဟိုျပဳဖို႔ညႊန္ၾကားထားၿပီး ၿပီ၊ ဘာမွမလုပ္ေသးဘူးလို႔ဆိုတယ္။
အေထာက္အကူျပဳအဖြဲ႔ဖြဲ႔ခိုင္းတယ္။ ရပ္မိရပ္ဖ(၄)ဦးနဲ႔ ၿမိဳ႕နယ္စည္ပင္သာ ယာေရးဦးစီးမွဴးက အတြင္းေရးမွဴးလုပ္ၿပီး
(၅)ဦးေကာ္မတီလုပ္ပါတယ္။ ၿမိဳ႕နယ္ေတြမွာေရြးၿပီးၿပီ ဘယ္သူေတြမွန္း လႊတ္ေတာ္ဥကၠဌေတာင္မသိဘူးတဲ့။ ျပည္သူလူထုဆိုတာေ၀လာေ၀းေပါ့ဗ်ာ။
ထား၀ယ္ၿမိဳ႕မိၿမိဳ႕ဖဆိုတာလည္း လမ္းေတာင္ထြက္မေလွ်ာက္ရဲတဲ့လူေတြပါသတဲ့။ လူမႈထူးခၽြန္ရတဲ့သူက အဓမၼက်င့္မႈနဲ႔တရားစြဲခံတယ္။
လိုအပ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ လူမွန္ေနရာမွန္ျဖစ္ဖို႔လိုပါတယ္။ ( Right person, Right Job in Right time ပါ)
သူရဦးေရႊမန္းလာေတာ့ လူထုနဲ႔မေတြ႕ရဘူး။ လူအတုေတြနဲ႔ေတြ႔သြားတယ္လို႔ ကာတြန္းဆရာကေရးတယ္။ ျပည္သူလူထုနဲ႔ေတြ႔ခ်င္လား။ ေခတ္ေနာက္ျပန္ဆြဲလိုစိတ္၊
အာဏာကိုလက္ကိုင္ထားလိုစိတ္၊ ကိုယ္မတတ္တာကို အမ်ားသိမွာေၾကာက္တဲ့စိတ္၊ အတၱအက်ဳိးရွာစိတ္ေတြ ၊ ကိုယ္မွားတာကို အမ်ားသိမွာေၾကာက္တဲ့စိတ္ေတြဖယ္ၿပီး
ပြင့္လင္းျမင္သာတဲ့စိတ္္၊ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္လိုစိတ္၊ ေဆြးေႏြးညႈိႏႈိင္းလိုစိတ္၊ တိုင္းျပည္ကိုခ်စ္ျမတ္ႏိုးစိတ္ေတြနဲ႔ တံခါးဖြင့္လိုက္ပါ။
ျပည္သူေတြ၀င္လာပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီေန႔ဟာ တိုင္းျပည္တိုးတက္တဲ့ေန႔ပါ။
ဆရာေဇာ္(ေဇာ္သူရ)