
သင္ ဆိုင္ကယ္တစ္စီးနဲ႔ ဘိတ္ဘက္ကို သြားၾကည့္လိုက္ပါ။ ကတၱရာလမ္းအတိုင္းေပါ့။ ဆိုင္ကယ္ေမာင္းရင္း အိပ္ငိုက္လာပါမယ္။ မပူပါနဲ႔ မၾကာမီ အိပ္ငိုက္ေျပသြားမယ္။ အိပ္ငိုက္ေျပရုံတင္မဟုတ္ပါဘူး၊ ေခၽြးပါျပန္လာပါ မယ္။ စိတ္မညစ္ပါနဲ႔ ေရွ႕မွာ လမ္းျပန္ေကာင္းပါလိမ့္မယ္။ ကတၱရာလမ္းသက္သက္မို႔ အာရုံေျပာင္းေပးပါလိမ့္ မယ္။ေျမနီလမ္းကိုေရာက္ပါအုံးမယ္။ၿပီးေတာ့ေက်ာက္လမ္းကိုလည္းေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။
လမ္းသြားရင္း သတိထား ပါ။ ေက်ာက္မိုင္းခြဲလို႔ ဒုကၡေတြ႔ႏိုင္တယ္။ သမုတ္ေခ်ာင္းကို ေလွနဲ႔ကူးၿပီးရင္ ဘိတ္ကို ေရာက္ပါတယ္။ သင္ရဲ႕ ခရီးစဥ္အတြင္း ရသေပါင္းစုံေတြ႔ရပါမယ္။
ကၽြန္ေတာ္ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ေရးဖူးပါတယ္။ “ ေႏြဆိုရင္ဖုန္ထပါလို႔၊ မိုးေရာက္ရင္ဗြက္ထူ ၊ ကတၱရာတကယ္ မေတြ႔ပါဘူး၊ အခါအခါေျမဖို႔ရွာတယ္၊ ပ်က္ေနအစဥ္ ျပင္ခဏပါဘဲ၊ ဘတ္ခ်က္ရယ္မကူ၊ ရျပန္လည္း တလြဲလုပ္ တယ္၊ အမ်ားသိ သူယူ။ ေမြးဇာတာကံရယ္ေခလို႔ သြားရတယ္ဒီလမ္းမွာျဖင့္ ခ်ဳိင့္ခြက္ေတြထူ၊ ကတိေတြရင္၀ယ္ပိုက္ပါလို႔ ျပည္သူေတြ ၀မ္းမနည္းပါဘူး အခ်ိန္တန္ေကာင္းလိမ့္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္ရင္းသာ အိပ္မက္မက္တယ္ ဒို႔ျပည္သူလမ္း။”
ကၽြန္ေတာ့္ ေက်ာင္းဆရာလစာေလးနဲ႔မေလာက္ေတာ့ ေယာကၡမျခံမွာ ကပ္ၿပီး ကြမ္းရြက္ပင္စိုက္၊ ရာဘာေလး စိုက္၊ ကြမ္းပင္ေလးစိုက္ပါတယ္။ (၄၂)မိုင္ေ၀းတဲ့ ရငဲရြာကို ေသာၾကာေန႔ညေနပိုင္းသြားတယ္၊ တနလၤာေန႔ အေစာႀကီးျပန္ပါတယ္။ လမ္းရဲ႕မာယာကုိ ကၽြန္ေတာ္သိပ္သိပါတယ္။ ၄၂မိုင္ေ၀းတဲ့ခရီးကို (၃)နာရီေလာက္သြား ရတယ္။ အေစာပိုင္းမသိသာေပမယ့္ ၾကာလာေတာ့ ရင္ေအာင့္လာတယ္၊ခါးေအာင့္လာတယ္။ ေရာက္ရင္ ၁/၂နာရီၿငိမ္ၿပီးနားေနရတယ္၊ မလႈပ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ဆိုင္ကယ္ဆိုရင္လည္း မၾကာခဏျပင္၊ အစိတ္အပိုင္းေတြ လဲေပါ့ဗ်ာ။ မိုးအခါေရျပည့္ေနတဲ့ ခ်ဳိင့္ထဲ က်လို႔ ေဆးခန္းေရာက္ခဲ့ဖူးတယ္။

ကၽြန္၀ယ္ရာအစစ္ပါတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္တပည့္ေတြနဲ႔ ဆိုင္ကယ္စီးရင္း သီခ်င္းေလးညီးမိတယ္။ အိုး...ေတာင္ပိုင္း လမ္း၊ ထား၀ယ္-ဘိတ္ကားလမ္း၊ အိုး..အိုး.. အိုး ေရးကားလမ္း။ ကၽြန္ေတာ္ေလ ရာဘာေပၚခ်ိန္ ကြမ္းသီးခူးခ်ိန္ မွာ ေရႊလီရတနာကားႀကီးနဲ႔ ဘိတ္ၿမိဳ႕ဘက္သို႕ အလည္တစ္ခါသြားတယ္ လမ္းေတြကဆိုး ခ်ဳိင့္ေတြကေပါ ေဇာေခၽြးကေလးမ်ားျပန္ေနေအာင္ေမာင္းတယ္၊ တစ္ခါတစ္ေလကုန္ခ်ိန္မ်ားလို႔ ေလးက်ဳိးခဲ့ရင္ ေရပူမွာေတာင္ တစ္ေထာက္နားအုံးမွာ၊ အိုး..ေတာင္ပိုင္းလမ္း၊ ထာ၀ယ္-ဘိတ္ကားလမ္း၊ အိုး.အိုး..အို ေရးကားလမ္း လို႔ စိတ္ေျဖသီခ်င္းေလးဆိုပါတယ္။
ေျခေဗြပါတဲ့ေကာင္ဆိုေတာ့ ဟိုေရာက္ဒီေရာက္ေပါ့ဗ်ာ၊ ရွင္ေမာ္၊ ကံေပါက္၊ ေမတၱာ အသာထား ဘိတ္၊ တနသၤာရီ၊ ျပည္ႀကီးမ႑ိာဳင္၊ ရတနာပုံအထိ ဆိုင္ကယ္စီးရင္းသြားဖူးတယ္။ ေႏြဆိုရင္ ဖုန္းတေထာင္းေထာင္းနဲ႔။ ကားႀကီးကားငယ္ေတြေက်ာ္ရင္ ရပ္ထားလိုက္ရတယ္၊ ဆက္ေမာင္းလို႔မရေတာ့လို႔။ မိုးဆိုရင္ ဗြက္ထူလို႔ လမ္းေဘးဆိုင္ကယ္လမ္းကေမာင္းရတယ္၊ တစ္ခ်ဳိ႕ေနရာေတြဆိုရင္ ျခံေတြထဲ ရာဘာပင္ေတြ၊ ကြမ္းပင္ေတြထဲ ကေန ေမာင္းခဲ့ဖူးတယ္။ ဘယ္ကေရာက္လာမွန္းမသိတဲ့ သံထိုးလို႔ဘီးေပါက္ရင္ ေၾသာ္...ျပည္ႀကီးရွင္ေတြ... ျပည္ႀကီးရွင္ေတြလို႔ ဂါထာရြတ္တတ္ခဲ့ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္က ေခတ္ပ်က္ႀကီးထဲ လူျဖစ္ရေတာ့ အေတြးအေခၚပ်က္၊ အေတြးအေခၚေဟာင္းေတြဘဲရွိတာပါ။ ျပည္သူေရြးေကာက္တင္ေျမွာက္တဲ့ ဒီမိုကေရစီအစိုးရလက္ထက္ေရာက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဒီမိုကေရစီ အေတြးေလးေတြေတြးတတ္လာပါတယ္။ေခတ္မီေအာင္လို႔ပါ။ ႏိုင္ငံေရးကို နားမလည္ပါဘူး။ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တာ ေလ်ာက္ေျပာတာဘဲ သိပါတယ္။
ကိုယ္သြားတဲ့လမ္းေလးမေကာင္းေတာ့ ေကာင္းခ်င္တာေပါ့ဗ်ာ။ လူဘဲ၊ အေကာင္းႀကိဳက္တာေပါ့။ အခ်ိန္လည္း သက္သာ၊ လူလည္းသက္သာ၊ ပစၥည္းလည္းသက္သာကိုး။ ကၽြန္ေတာ္မွားရင္လည္းမွားမယ္။ မႏွစ္က (၂၀၁၂-၂၀၁၃)လမ္းအတြက္ ဘတ္ခ်က္ ဘီလီယံ ၃၀ေက်ာ္ရသတဲ့။ သန္းေပါင္း ၃၀၀၀၀ေက်ာ္ေပါ့။ သိန္းနဲ႔တြက္ရင္ ၃၀၀၀၀၀ေက်ာ္ရွိတယ္။ ၀မ္းသာလိုက္တာ၊ ငါလမ္းေကာင္းေကာင္းသြားရေတာ့မယ္။ ကေလးတြက္နည္း အတိုင္း စိတ္တြက္ေလးတြက္ၾကည့္တယ္။ ၁မိုင္ သိန္း၁၀၀၀ကုန္မယ္။ မဟုတ္ေသးပါဘူး၊ ငါက အင္ဂ်င္နီယာမွ မဟုတ္တာ၊ မွားႏိုင္တယ္၊ သူငယ္ခ်င္းအင္ဂ်င္နီယာေတြလိုက္ေမးၾကည့္တယ္၊ မ်ဳိးစုံၾကားရတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေခတ္ဆိုးႀကီးရဲ႕ အေတြ႔အၾကဳံအရ ဟို ၁၀%၊ ဒီ၁၀%ဆိုတာလည္းသိထားေတာ့ ၁မိုင္ သိန္း ၂၀၀၀ကုန္ကြာ ဆိုၿပီးတြက္ၾကည့္ေတာ့ မိုင္ ၁၅၀ ေလာက္ခင္းလို႔ရတယ္။ ေပ်ာ္လိုက္တာ။
ဟိုဟိုဒီဒီခရီးသြားရင္း လမ္းေတြလိုက္ၾကည့္မိတယ္။ လမ္းေတြခ်ဲ႕၊ ေတာင္ေတြျဖိဳ ၊ ေက်ာက္ေတြထုတ္၊ လမ္းလုပ္သားေတြ အမ်ားႀကီး ၀မ္းသာလိုက္တာဗ်ာ၊ ေက်းဇူးတင္လိုက္္တာ၊ လုပ္ရင္းနဲ႔မိုးက်လာတယ္။ လုပ္ငန္း အမ်ားစုရပ္သြားတယ္။
မလြဲေတာင္မွာလမ္းေတြက်ယ္သြားတယ္။
ဘို႔ေတာင္မွာ လမ္းေတြက်ယ္သြား တယ္။ ေမတၱာဘက္ သုံးထပ္ေကြ႔၊ ၂၅မိုင္ အတက္ေတြမွာလမ္းေတြက်ယ္သြားတယ္၊ ဗြက္ေတြထသြားတယ္၊ ေခ်ာင္းေတြေနာက္သြားတယ္။ ျခံေတြေျမေအာက္ေရာက္သြားတယ္။ မိုးတြင္းေျမေတြၿပိဳလာတယ္။
ေလာင္းလုံးဘက္ေရာက္ေတာ့ တသက္လုံးေျဖာင့္ေနတဲ့လမ္း တတံတားအသစ္ေဆာက္လို႔ ေကာက္သြားေလရဲ႕။ ေတာ္လိုက္တာ၊ ဆုေပးသင့္တယ္လို႔ အၾကံေပးခ်င္လိုက္မိတယ္။
သိပ္ေတာ္တဲ့လူေတြပါ။ လမ္းခင္းဖို႔ေက်ာက္ အေ၀းႀကီးသြားရွာစရာမလိုပါဘူး။ လမ္းေဘးကပ္ေနတဲ့ ေရတံခြန္ေတြ ဘ၀တစ္ပါးေျပာင္းသြားတယ္။ မိုင္းခြဲမယ္လို႔ေျပာၿပီး လမ္းပိတ္မိုင္းခြဲေလရဲ႕၊ အမိန္႔အရဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျပည္သူက ရပ္ေစာင့္ေပါ့ဗ်ာ။ ၿမိဳ႕ထဲမွာ လမ္းေလးေတြေကာင္းလာလို႔၀မ္းသာေနတုန္း တံတားေတြလုပ္ေလရဲ႕၊ ၿပီးေတာ့ ဒီအတိုင္းထားခဲ့တယ္။ စဥ္းစားမရတာက လမ္းလုပ္တုန္းက မပါဘူးလား၊ တစ္ခါတည္းလုပ္လိုက္ရင္ တံတားလည္းေကာင္း၊ လမ္းလည္းေကာင္းမွာ။ အခု ေမာင္းမကန္လမ္းလုပ္ေနျပန္ၿပီ၊ အမိန္႔အရဆိုေတာ့ လုပ္ခ်င္သလိုလုပ္တာပါဘဲ။
နယ္စပ္ဂိတ္ေတြဖြင့္ေတာ့ ေကာင္းတာေပါ့ ၊ လမ္းက ၾကားေတာ္မူတဲ့အတိုင္းပါဘဲ။
ေမာေတာင္လမ္းကို ကန္ထရိုက္ယူၿပီး မလုပ္ႏိုင္လို႔ ယိုးဒယားကို အပ္တယ္။ ဒီအတြက္ ယိုးဒယားကို ေျမဧက၄၀၀၀၀ေပးရသတဲ့။ တစ္ဦးဆို ဧက ၅၀၀၀၀လို႔ေတာင္ေျပာတယ္။
အခု ၂၀၁၃-၂၀၁၄မွာ ဘတ္ခ်က္ဘယ္ေလာက္ရတယ္မသိရပါဘူး။
မိုးကုန္ပါေတာ့မယ္။ လမ္းေတြခင္းၾကပါအုံး မယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ အိပ္မက္ေတြ ျဖစ္/မျဖစ္ၾကည့္ရအုံးပါမယ္။
မာယာမ်ားလွတဲ့လမ္းအေၾကာင္းထဲက အျဖစ္အပ်က္တစ္ခ်ဳိ႕ျဖစ္ပါတယ္။
ဆရာေဇာ္သူရ