ေရးသားသူ- ေအးသူစံ |
ႏိုင္ငံျခားဇာတ္ကားမ်ားကဲ့သို႔ အျမင္မသင့္ေတာ္ေသာ ဇာတ္၀င္ခန္းမ်ားအား ၾကည့္ရလိမ့္မည္ဟုလည္း ေတြးဆထားၾကမည္လည္း မဟုတ္ပါ။
ျမန္မာဒါ႐ိုက္တာ႐ိုက္သည့္ ဇာတ္၀င္ခန္း၊ ျမန္မာသ႐ုပ္ေဆာင္မ်ား၏ သ႐ုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား ဟုတ္ပါေလစဟု ရင္သပ္႐ႈေမာ အံ့ၾသရေလာက္သည့္ လိင္အသားေပးဇာတ္၀င္ခန္းပါ ျမန္မာဇာတ္ကားအခ်ဳိ႕ ဗီဒီယိုေစ်းကြက္အတြင္း ထြက္ေပၚလာသည္။ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈစံႏႈန္းႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ခ်ိန္ထိုးကာ ၾကည့္႐ႈသူအမ်ားစုက ကန္႔ကြက္ၾကသည္။ ႀကိဳဆိုလက္ခံသူအခ်ဳိ႕လည္း ရွိသည္။
အသက္မျပည့္ေသးသူ ျမန္မာမင္းသမီး သ႐ုပ္ေဆာင္ထားေသာ ဇာတ္၀င္ခန္းအခ်ဳိ႕ လူေျပာမ်ားေနဆဲမွာပင္ လင္မယားအတူေနသည့္ ဇာတ္၀င္ခန္းပါ ဇာတ္ကားတစ္ကား ထြက္လာျပန္သည္။ ႀကိဳဆိုသူ အနည္းစုရွိေသာ္လည္း ယင္းဇာတ္ကားဖန္တီးသူတို႔ ပရိသတ္ကို ေတာင္းပန္ေျဖရွင္းလာရသည္။
ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာန၏ ဗီဒီယိုဆင္ဆာေျဖေလွ်ာ့ေပးမႈအေပၚ အႏုပညာဖန္တီးသူမ်ားက မယံုမရဲႏွင့္ မိမိတို႔ဖန္တီးခ်င္သည့္ ဇာတ္လမ္းေလးမ်ား ေသြးတိုးစမ္းတင္ျပေနရခ်ိန္တြင္ လိင္အသားေပးဟုဆိုေသာ ဇာတ္ကားမ်ား ထြက္ရွိလာျခင္းေၾကာင့္ ရရွိထားသည့္ လြတ္လပ္ခြင့္ကို အဆံုး႐ႈံးမခံႏိုင္သူတို႔ စိုးရိမ္ပူပန္လာၾကသည္။
လိင္အသားေပးဇာတ္၀င္ခန္းမ်ား ထိန္းခ်ဳပ္သင့္ၿပီလား
----------------------------------
ေရးသားသူ- ေအးသူစံ
မင္းသားႏွင့္မင္းသမီးတို႔၏ ပြင့္လင္းလြတ္လပ္ေသာ ခ်စ္ရည္လူးသည့္ဇာတ္၀င္ခန္းမ်ားကို ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ တစ္ႏွစ္၊ ႏွစ္ႏွစ္အတြင္း ေပၚေပၚထင္ထင္ ၾကည့္႐ႈၾကရလိမ့္မည္ဟု မည္သူမွ်ေမွ်ာ္လင့္ထားမည္မဟုတ္ပါ။ ျမန္မာဇာတ္ကားဇာတ္၀င္ခန္းအခ်ဳိ႕ကို
ႏိုင္ငံျခားဇာတ္ကားမ်ားကဲ့သို႔ အျမင္မသင့္ေတာ္ေသာ ဇာတ္၀င္ခန္းမ်ားအား ၾကည့္ရလိမ့္မည္ဟုလည္း ေတြးဆထားၾကမည္လည္း မဟုတ္ပါ။
ျမန္မာဒါ႐ိုက္တာ႐ိုက္သည့္ ဇာတ္၀င္ခန္း၊ ျမန္မာသ႐ုပ္ေဆာင္မ်ား၏ သ႐ုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား ဟုတ္ပါေလစဟု ရင္သပ္႐ႈေမာ အံ့ၾသရေလာက္သည့္ လိင္အသားေပးဇာတ္၀င္ခန္းပါ ျမန္မာဇာတ္ကားအခ်ဳိ႕ ဗီဒီယိုေစ်းကြက္အတြင္း ထြက္ေပၚလာသည္။ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈစံႏႈန္းႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ခ်ိန္ထိုးကာ ၾကည့္႐ႈသူအမ်ားစုက ကန္႔ကြက္ၾကသည္။ ႀကိဳဆိုလက္ခံသူအခ်ဳိ႕လည္း ရွိသည္။
အသက္မျပည့္ေသးသူ ျမန္မာမင္းသမီး သ႐ုပ္ေဆာင္ထားေသာ ဇာတ္၀င္ခန္းအခ်ဳိ႕ လူေျပာမ်ားေနဆဲမွာပင္ လင္မယားအတူေနသည့္ ဇာတ္၀င္ခန္းပါ ဇာတ္ကားတစ္ကား ထြက္လာျပန္သည္။ ႀကိဳဆိုသူ အနည္းစုရွိေသာ္လည္း ယင္းဇာတ္ကားဖန္တီးသူတို႔ ပရိသတ္ကို ေတာင္းပန္ေျဖရွင္းလာရသည္။
ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာန၏ ဗီဒီယိုဆင္ဆာေျဖေလွ်ာ့ေပးမႈအေပၚ အႏုပညာဖန္တီးသူမ်ားက မယံုမရဲႏွင့္ မိမိတို႔ဖန္တီးခ်င္သည့္ ဇာတ္လမ္းေလးမ်ား ေသြးတိုးစမ္းတင္ျပေနရခ်ိန္တြင္ လိင္အသားေပးဟုဆိုေသာ ဇာတ္ကားမ်ား ထြက္ရွိလာျခင္းေၾကာင့္ ရရွိထားသည့္ လြတ္လပ္ခြင့္ကို အဆံုး႐ႈံးမခံႏိုင္သူတို႔ စိုးရိမ္ပူပန္လာၾကသည္။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပင္ ျမန္မာဗီဒီယိုဆင္ဆာအဖဲြ႕ကလည္း ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ မသင့္ေလ်ာ္သည့္ ျပကြက္မ်ားကို ပိုပိုတင္းက်ပ္ေတာ့မည္ဟု စကားဦးသန္းလာၿပီျဖစ္သည္။
“အဲဒါမွမရရင္ ေခြကုိ ေစ်းကြက္ထဲက ျပန္သိမ္းတဲ့အထိ အေရးယူပါမယ္။ အိပ္ရာခန္းေတြကုိ လိုအပ္လို႔ထည့္တာကထည့္ေပါ့။ ဒါေပမယ့္ မူ၀ါဒသတ္မွတ္ထားတာကို ေက်ာ္ၿပီး႐ုိက္ရင္ ပထမေထာက္ညႊန္မယ္။ မရရင္ဒီအခန္းေတြကုိ ျဖတ္ေတာက္ရမယ္”” ဟု ျမန္မာဗီဒီယိုဆင္ဆာအဖဲြ႕မွ အဖဲြ႕၀င္ ဦးခင္ေမာင္ခ်င္းက ေျပာသည္။
တင္းက်ပ္သည့္ ဆင္ဆာမူ၀ါဒဟု ျမန္မာအႏုပညာရွင္တို႔ ေျပာဆိုေ၀ဖန္ခဲ့ေသာ ဆင္ဆာေခတ္သည္ လြန္ခဲ့သည့္ တစ္ႏွစ္ခဲြတြင္ အဆံုးသတ္သြားခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ ဆင္ဆာအဆီးအတားမရွိေတာ့သည့္ေနာက္ “ဘယ္လိုကားေတြ ႐ိုက္လာၾကမွာလဲ”” လို႔ ပရိသတ္ က ေမးခြန္းမထုတ္ႏုိင္ေသးခင္မွာပင္ သရဲတေစၦဇာတ္ကားမ်ား တရစပ္ထြက္ရွိလာသည္။ ယင္းေနာက္မွာေတာ့ ေနာက္ခံအခ်စ္ သီခ်င္းဖြင့္ၿပီး ပန္းၿခံထဲတြင္ ေျပးလႊားေနေသာ ခ်စ္သူစံုတဲြမ်ား၊ ပန္းပြင့္ေလးေပၚ လိပ္ျပာနား၍ ၀တ္ရည္ေသာက္သံုးေနသည့္ တင္စားခ်က္ျပကြက္မ်ား ေနရာတြင္ ျမန္မာမင္းသားႏွင့္ မင္းသမီးတို႔ အၾကင္နာေပးျခင္း (ႏႈတ္ခမ္းခ်င္း ထိေတြ႕နမ္း႐ႈတ္ျခင္း)၊ လင္မယား ခုတင္ေပၚက ဇာတ္၀င္ခန္းအခ်ဳိ႕ ေနရာယူလာသည္။
လြတ္လပ္ခြင့္ေပးလိုက္ခ်ိန္တြင္ ယခင္က မ႐ိုက္ခဲ့ရေသာ ဆင္းရဲမဲြေတသည့္ သ႐ုပ္မွန္စ႐ိုက္၊ မီးျပတ္သည့္အေၾကာင္း၊ ကုန္ေစ်းႏႈန္းျမင့္တက္သည့္အေၾကာင္း၊ အစိုးရဌာနပိုင္းဆိုင္ရာ အက်င့္ပ်က္ျခစားမႈ၊ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈစသည္တို႔ကို အႏုပညာျဖင့္ ေျပာင္ေျမာက္ေအာင္ ေဖာ္ထုတ္သည့္ဇာတ္ကားမ်ား ထြက္မလာခဲ့ဘဲ သရဲကားမ်ားႏွင့္ နမ္း႐ႈတ္သည့္ ဇာတ္ကားမ်ားထြက္လာျခင္းမွာ ဆင္ဆာလြတ္လပ္ခြင့္ တဖြဖြေတာင္းသူတုိ႔ပင္ မ်က္စိလည္ကုန္သည္။
“ကၽြန္မ ဆင္ဆာလြတ္လာခြင့္ရတာနဲ႔ ကိုျမေအးနဲ႔ ကိုမင္းကိုႏိုင္တို႔ရဲ႕ ၀တၳဳေတြ ဗီဒီယို႐ိုက္တယ္။ ေအာက္ေျခလူတန္းစား မိသားစုဘ၀ေတြကို အရင္က မ႐ိုက္ခဲ့ရသမွ် အတုိးခ်႐ိုက္ကူးတယ္။ ဒါကို ပရိသတ္ကလည္း အားေပးၾကတာေတြ႕ရတယ္။ ပရိသတ္ေတာင့္တတာက ဇာတ္လမ္းဆန္းသစ္တာလို႔ ကၽြန္မထင္ပါတယ္” ဟု ၈၈ မ်ဳိးဆက္ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ကိုမင္းကိုႏိုင္ႏွင့္ ကိုျမေအးတို႔၏ ၀တၳဳမ်ားကို ဗီဒီယိုဇာတ္ကားျပန္လည္ဖန္တီးခဲ့သူ ဒါ႐ိုက္တာ ၾကည္ျဖဴသွ်င္က ဆုိသည္။
“အခု ျမန္မာကားမွာက ႏႈတ္ခမ္းခ်င္းနမ္းလိုက္တာကိုပဲ အနမ္းခံရတဲ့ မင္းသမီးက အေသးစိတ္ျပန္ခံစားျပေနတယ္။ ဒါကို ကေလးေတြအတုယူမွားႏိုင္တယ္။ လြတ္လပ္ခြင့္ရလာတဲ့အခါ ေရွ႕ဆက္သြားရမွာကို မဟုတ္တမ္းတရားေတြ႐ိုက္ၿပီး လြတ္လပ္ခြင့္ကို အဆံုး႐ံႈးခံၾကေတာ့မွာလား။ ေျပာရင္ေတာ့ ခင္ဗ်ားႀကီးက အသက္ႀကီးလို႔ မ႐ိုက္ရဲတိုင္းေျပာတယ္ ျဖစ္မယ္။ ကေလးေတြအတြက္ စဥ္းစားပါ” ဟု ခ်စ္တင္းေႏွာခန္းမ်ား မပါပါက အႏုပညာမေျမာက္ဆုိသည့္ ႐ႈေထာင့္ကုိ လက္မခံသည့္ ဒါ႐ုိက္တာေမာင္တင္ဦးကဆုိသည္။
တင္းက်ပ္သည္ဆိုေသာ ဆင္ဆာအခ်က္ ၁၀ ခ်က္မွ ေလးခ်က္ကို ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလတြင္ ေလွ်ာ့ေပါ့လိုက္ၿပီးေနာက္ တင္ျပလာသည့္ ျမန္မာဇာတ္ကားမ်ားကို ႏုိင္ငံေတာ္မူ၀ါဒ၊ ကိုးကြယ္သည့္ဘာသာ၊ ျပည္သူတို႔၏ အက်င့္စာရိတၱ၊ တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈ၊ တိုင္းရင္းသားစည္းလံုးညီၫြတ္မႈ၊ အမ်ဳိးသားယဥ္ေက်းမႈတို႔ကို ထိခိုက္ျခင္းရွိ၊ မရွိ ယင္းအခ်က္ ေျခာက္ခ်က္အေပၚအေျခခံ၍ ဆင္ဆာၾကည့္႐ႈခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ထိုအခ်က္ထဲက လြတ္ရင္ၿပီးေရာ ေမာင္ႏွင့္ႏွမ၊ သားႏွင့္အမိ အတူၾကည့္လို႔ မသင့္သည့္ ျမန္မာဇာတ္ကားမ်ား ထပ္မထြက္လာေစရန္အတြက္ ဆင္ဆာျပန္လည္တင္းက်ပ္သည့္စနစ္ကိုေတာ့ ႐ုပ္ရွင္ေလာကသားအားလံုးက ခါးခါးသီးသီး ကန္႔ကြက္ေနၾကသည္။ ထို႔ျပင္ ႏိုင္ငံတကာ ႐ုပ္ရွင္ေစ်းကြက္မ်ားကဲ့သို႔ အသက္ ၁၈ ႏွစ္ ေအာက္ကေလးမ်ား မၾကည့္ရဆိုသည့္ အဆင့္သတ္မွတ္သည့္စနစ္ (Rating) မွာလည္း ျမန္မာ့လူမႈ၀န္းက်င္ႏွင့္ လတ္တေလာျပဳလုပ္ရန္ လံုး၀လြယ္ကူဦးမည္မဟုတ္ေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုး ဥကၠ႒အပါအ၀င္ ေလာကသားအမ်ားစုက ဆိုျပန္သည္။
ထိုသို႔ဆုိလွ်င္ ေနာက္ထပ္ညစ္ညမ္းပါသည္ဆိုသည့္ လင္မယားအတူေနဇာတ္၀င္ခန္းမ်ား၊ သမီးရည္းစား အၾကင္နာေပးသည့္ ဇာတ္၀င္ခန္းမ်ားမပါေအာင္၊ အႏုပညာဖန္တီးသူမ်ားကိုလည္း မပြန္းပဲ့ေအာင္ မည္သို႔ဖန္တီးၾကမည္နည္း။ အေျဖကို ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုး၏ ဥကၠ႒ရာထူးကို မၾကာမီက ရရွိခဲ့သည့္ သ႐ုပ္ေဆာင္ဒါ႐ိုက္တာ ဦးလူမင္းက ေပးပါသည္။
“ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈဆိုတဲ့ ေနရာမွာ ျမန္မာေတြလည္း ခ်စ္တတ္တာပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ခ်စ္ခန္းႀကိဳက္ခန္းေတြကို သဘာ၀က်ၿပီး အျမင္မ႐ိုင္းေအာင္ေတာ့ ဖန္တီးမယ့္သူေတြက ႀကိဳးစားေပးသင့္ပါတယ္။ “မ်က္လံုးေလးကလယ္ကလယ္” ဇာတ္ကားမွာကတည္းက Rating စနစ္လိုေနၿပီလို႔ ကၽြန္ေတာ္ေျပာခဲ့ေပမယ့္ လတ္တေလာလုပ္ဖို႔ လံုး၀အဆင္မေျပပါဘူး” ဟု လူမင္းက ေျပာသည္။
အသက္ ၁၈ ႏွစ္ေအာက္ ကေလးမ်ားမၾကည့္ရဟု တံဆိပ္ကပ္ႏွိပ္လိုက္ပါက အသက္ ၁၈ ႏွစ္ေအာက္မျပည့္ေသးသည့္ ထိုကေလးအမ်ားစုကပင္ ယင္းဇာတ္ကားမ်ားကို ေရြးခ်ယ္ၾကည့္႐ႈသြားလိမ့္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ထပ္မံေျပာၾကားသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ လူဦးေရ၏ ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္းမွာ ၿမိဳ႕စြန္ႏွင့္ ေက်းလက္ေနလူတန္းစားမ်ား ျဖစ္ေနၿပီး ၎တို႔မွာ အခေၾကးေငြယူ၍ ျပသၾကသည့္ ဗီဒီယုိ႐ံုမ်ား၊ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ႀကီးမ်ားတြင္ ျပသသည့္ ျမန္မာဇာတ္ကားမ်ား ကို အားထားၾကည့္ေနၾကရသည္။
ေဆးလိပ္၊ အရက္တို႔ကိုပင္ ကေလးငယ္မ်ားကို ေဖာေဖာသီသီေရာင္းေနသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အသက္ ၁၈ ႏွစ္ေအာက္ ကေလးငယ္မ်ား မၾကည့္ရဟု ဇာတ္ကားမ်ားသတ္မွတ္လိုက္ပါက အတိအက်လိုက္နာက်င့္သံုးေရး စိစစ္ၾကပ္မတ္ရန္မွာ အေတာ္ပင္မလြယ္ကူေသးသည့္ အလုပ္ျဖစ္ေၾကာင္း ဒါ႐ိုက္တာၾကည္ျဖဴသွ်င္က ဆိုသည္။
“ေက်ာ္ေဆြေသနတ္ေျပာင္းျပန္ထမ္းတာေတြ႕ၿပီး အားက်ၿပီး ကၽြန္ေတာ္လည္း ေသနတ္ေျပာင္းျပန္ထမ္းလိုက္တာ တပ္ထဲမွာ အဆူအႀကိမ္းခံလိုက္ရတာပဲ။ ဒါဘာကိုျပလဲဆိုေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔မွာ ပရိသတ္အမ်ားႀကီးရွိတာပဲ” ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးသို႔ ယမန္ႏွစ္က လာေရာက္ခဲ့သည့္ သမၼတ႐ံုးျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးေအာင္မင္း၏ စကားမွာ သမား႐ိုးက်ခ်စ္ႀကိဳက္ကဲြညားကို ဆန္းသစ္ေအာင္ လိင္အသားေပးဇာတ္၀င္ခန္းမ်ား ထည့္သြင္း႐ိုက္ကူးသူတို႔ စဥ္းစားသင့္သည့္အခ်က္ျဖစ္ေနသည္။
“မဂၤလာဦးညကို ရင္ခုန္ေအာင္ ႐ိုက္ျပရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အထိေတြ႕ေလးေတြ၊ အနမ္းေလးေတြပါသင့္တာေပါ့။ ၾကည့္တဲ့သူေတြမွာလည္း အၾကည္ဓာတ္ေလး လိုတယ္ေလ။ ခက္တာက လိုတာထက္ပိုျပေနတာပဲ။ စြတ္လုပ္ေနရင္ ရထားတဲ့ လြတ္လပ္ခြင့္ေလး ျပန္ဆံုး႐ံႈးမွာစိုးတယ္” ဟု ဒါ႐ိုက္တာ၀ိုင္းက ဆိုသည္။ သို႔ေသာ္ သူက ဇာတ္ကားမ်ားအဆင့္ သတ္မွတ္သည့္ စနစ္ကို ေထာက္ခံသူလည္းျဖစ္သည္။
“ေရရွည္ကို ၾကည့္ပါ။ လတ္တေလာအဆင္ေျပေအာင္ အဲဒီအခန္းျဖတ္ဆိုတာ မလုပ္နဲ႔ေတာ့။ ႏုိင္ငံတကာကို သြားမယ္ဆိုရင္ Rating က အေကာင္းဆံုးပဲ။ စစခ်င္းခက္မွာပဲ။ ဘယ္အလုပ္မဆို ခက္မွာပဲ” ဟု ၀ိုင္းက ဆိုသည္။
ေလာကသားအမ်ားစုမွ စိုးရိမ္သလို ဆင္ဆာျပန္လည္တင္းက်ပ္သည့္စနစ္ကိုေတာ့ မျပဳလုပ္လိုေၾကာင္း ဆင္ဆာအဖဲြ႕၀င္ ဦးခင္ေမာင္ခ်င္းက ကတိျပဳေသာ္လည္း မူ၀ါဒေျခာက္ခ်က္ႏွင့္ ၿငိစြန္းလာလွ်င္ေတာ့ ေနာက္ေနာင္ညႇာတာေတာ့မည္မဟုတ္ဟု ဆိုသည္။
----------------------------------
ေရးသားသူ- ေအးသူစံ
မင္းသားႏွင့္မင္းသမီးတို႔၏ ပြင့္လင္းလြတ္လပ္ေသာ ခ်စ္ရည္လူးသည့္ဇာတ္၀င္ခန္းမ်ားကို ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ တစ္ႏွစ္၊ ႏွစ္ႏွစ္အတြင္း ေပၚေပၚထင္ထင္ ၾကည့္႐ႈၾကရလိမ့္မည္ဟု မည္သူမွ်ေမွ်ာ္လင့္ထားမည္မဟုတ္ပါ။ ျမန္မာဇာတ္ကားဇာတ္၀င္ခန္းအခ်ဳိ႕ကို
ႏိုင္ငံျခားဇာတ္ကားမ်ားကဲ့သို႔ အျမင္မသင့္ေတာ္ေသာ ဇာတ္၀င္ခန္းမ်ားအား ၾကည့္ရလိမ့္မည္ဟုလည္း ေတြးဆထားၾကမည္လည္း မဟုတ္ပါ။
ျမန္မာဒါ႐ိုက္တာ႐ိုက္သည့္ ဇာတ္၀င္ခန္း၊ ျမန္မာသ႐ုပ္ေဆာင္မ်ား၏ သ႐ုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား ဟုတ္ပါေလစဟု ရင္သပ္႐ႈေမာ အံ့ၾသရေလာက္သည့္ လိင္အသားေပးဇာတ္၀င္ခန္းပါ ျမန္မာဇာတ္ကားအခ်ဳိ႕ ဗီဒီယိုေစ်းကြက္အတြင္း ထြက္ေပၚလာသည္။ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈစံႏႈန္းႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ခ်ိန္ထိုးကာ ၾကည့္႐ႈသူအမ်ားစုက ကန္႔ကြက္ၾကသည္။ ႀကိဳဆိုလက္ခံသူအခ်ဳိ႕လည္း ရွိသည္။
အသက္မျပည့္ေသးသူ ျမန္မာမင္းသမီး သ႐ုပ္ေဆာင္ထားေသာ ဇာတ္၀င္ခန္းအခ်ဳိ႕ လူေျပာမ်ားေနဆဲမွာပင္ လင္မယားအတူေနသည့္ ဇာတ္၀င္ခန္းပါ ဇာတ္ကားတစ္ကား ထြက္လာျပန္သည္။ ႀကိဳဆိုသူ အနည္းစုရွိေသာ္လည္း ယင္းဇာတ္ကားဖန္တီးသူတို႔ ပရိသတ္ကို ေတာင္းပန္ေျဖရွင္းလာရသည္။
ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာန၏ ဗီဒီယိုဆင္ဆာေျဖေလွ်ာ့ေပးမႈအေပၚ အႏုပညာဖန္တီးသူမ်ားက မယံုမရဲႏွင့္ မိမိတို႔ဖန္တီးခ်င္သည့္ ဇာတ္လမ္းေလးမ်ား ေသြးတိုးစမ္းတင္ျပေနရခ်ိန္တြင္ လိင္အသားေပးဟုဆိုေသာ ဇာတ္ကားမ်ား ထြက္ရွိလာျခင္းေၾကာင့္ ရရွိထားသည့္ လြတ္လပ္ခြင့္ကို အဆံုး႐ႈံးမခံႏိုင္သူတို႔ စိုးရိမ္ပူပန္လာၾကသည္။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပင္ ျမန္မာဗီဒီယိုဆင္ဆာအဖဲြ႕ကလည္း ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ မသင့္ေလ်ာ္သည့္ ျပကြက္မ်ားကို ပိုပိုတင္းက်ပ္ေတာ့မည္ဟု စကားဦးသန္းလာၿပီျဖစ္သည္။
“အဲဒါမွမရရင္ ေခြကုိ ေစ်းကြက္ထဲက ျပန္သိမ္းတဲ့အထိ အေရးယူပါမယ္။ အိပ္ရာခန္းေတြကုိ လိုအပ္လို႔ထည့္တာကထည့္ေပါ့။ ဒါေပမယ့္ မူ၀ါဒသတ္မွတ္ထားတာကို ေက်ာ္ၿပီး႐ုိက္ရင္ ပထမေထာက္ညႊန္မယ္။ မရရင္ဒီအခန္းေတြကုိ ျဖတ္ေတာက္ရမယ္”” ဟု ျမန္မာဗီဒီယိုဆင္ဆာအဖဲြ႕မွ အဖဲြ႕၀င္ ဦးခင္ေမာင္ခ်င္းက ေျပာသည္။
တင္းက်ပ္သည့္ ဆင္ဆာမူ၀ါဒဟု ျမန္မာအႏုပညာရွင္တို႔ ေျပာဆိုေ၀ဖန္ခဲ့ေသာ ဆင္ဆာေခတ္သည္ လြန္ခဲ့သည့္ တစ္ႏွစ္ခဲြတြင္ အဆံုးသတ္သြားခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ ဆင္ဆာအဆီးအတားမရွိေတာ့သည့္ေနာက္ “ဘယ္လိုကားေတြ ႐ိုက္လာၾကမွာလဲ”” လို႔ ပရိသတ္ က ေမးခြန္းမထုတ္ႏုိင္ေသးခင္မွာပင္ သရဲတေစၦဇာတ္ကားမ်ား တရစပ္ထြက္ရွိလာသည္။ ယင္းေနာက္မွာေတာ့ ေနာက္ခံအခ်စ္ သီခ်င္းဖြင့္ၿပီး ပန္းၿခံထဲတြင္ ေျပးလႊားေနေသာ ခ်စ္သူစံုတဲြမ်ား၊ ပန္းပြင့္ေလးေပၚ လိပ္ျပာနား၍ ၀တ္ရည္ေသာက္သံုးေနသည့္ တင္စားခ်က္ျပကြက္မ်ား ေနရာတြင္ ျမန္မာမင္းသားႏွင့္ မင္းသမီးတို႔ အၾကင္နာေပးျခင္း (ႏႈတ္ခမ္းခ်င္း ထိေတြ႕နမ္း႐ႈတ္ျခင္း)၊ လင္မယား ခုတင္ေပၚက ဇာတ္၀င္ခန္းအခ်ဳိ႕ ေနရာယူလာသည္။
လြတ္လပ္ခြင့္ေပးလိုက္ခ်ိန္တြင္ ယခင္က မ႐ိုက္ခဲ့ရေသာ ဆင္းရဲမဲြေတသည့္ သ႐ုပ္မွန္စ႐ိုက္၊ မီးျပတ္သည့္အေၾကာင္း၊ ကုန္ေစ်းႏႈန္းျမင့္တက္သည့္အေၾကာင္း၊ အစိုးရဌာနပိုင္းဆိုင္ရာ အက်င့္ပ်က္ျခစားမႈ၊ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈစသည္တို႔ကို အႏုပညာျဖင့္ ေျပာင္ေျမာက္ေအာင္ ေဖာ္ထုတ္သည့္ဇာတ္ကားမ်ား ထြက္မလာခဲ့ဘဲ သရဲကားမ်ားႏွင့္ နမ္း႐ႈတ္သည့္ ဇာတ္ကားမ်ားထြက္လာျခင္းမွာ ဆင္ဆာလြတ္လပ္ခြင့္ တဖြဖြေတာင္းသူတုိ႔ပင္ မ်က္စိလည္ကုန္သည္။
“ကၽြန္မ ဆင္ဆာလြတ္လာခြင့္ရတာနဲ႔ ကိုျမေအးနဲ႔ ကိုမင္းကိုႏိုင္တို႔ရဲ႕ ၀တၳဳေတြ ဗီဒီယို႐ိုက္တယ္။ ေအာက္ေျခလူတန္းစား မိသားစုဘ၀ေတြကို အရင္က မ႐ိုက္ခဲ့ရသမွ် အတုိးခ်႐ိုက္ကူးတယ္။ ဒါကို ပရိသတ္ကလည္း အားေပးၾကတာေတြ႕ရတယ္။ ပရိသတ္ေတာင့္တတာက ဇာတ္လမ္းဆန္းသစ္တာလို႔ ကၽြန္မထင္ပါတယ္” ဟု ၈၈ မ်ဳိးဆက္ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ကိုမင္းကိုႏိုင္ႏွင့္ ကိုျမေအးတို႔၏ ၀တၳဳမ်ားကို ဗီဒီယိုဇာတ္ကားျပန္လည္ဖန္တီးခဲ့သူ ဒါ႐ိုက္တာ ၾကည္ျဖဴသွ်င္က ဆုိသည္။
“အခု ျမန္မာကားမွာက ႏႈတ္ခမ္းခ်င္းနမ္းလိုက္တာကိုပဲ အနမ္းခံရတဲ့ မင္းသမီးက အေသးစိတ္ျပန္ခံစားျပေနတယ္။ ဒါကို ကေလးေတြအတုယူမွားႏိုင္တယ္။ လြတ္လပ္ခြင့္ရလာတဲ့အခါ ေရွ႕ဆက္သြားရမွာကို မဟုတ္တမ္းတရားေတြ႐ိုက္ၿပီး လြတ္လပ္ခြင့္ကို အဆံုး႐ံႈးခံၾကေတာ့မွာလား။ ေျပာရင္ေတာ့ ခင္ဗ်ားႀကီးက အသက္ႀကီးလို႔ မ႐ိုက္ရဲတိုင္းေျပာတယ္ ျဖစ္မယ္။ ကေလးေတြအတြက္ စဥ္းစားပါ” ဟု ခ်စ္တင္းေႏွာခန္းမ်ား မပါပါက အႏုပညာမေျမာက္ဆုိသည့္ ႐ႈေထာင့္ကုိ လက္မခံသည့္ ဒါ႐ုိက္တာေမာင္တင္ဦးကဆုိသည္။
တင္းက်ပ္သည္ဆိုေသာ ဆင္ဆာအခ်က္ ၁၀ ခ်က္မွ ေလးခ်က္ကို ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလတြင္ ေလွ်ာ့ေပါ့လိုက္ၿပီးေနာက္ တင္ျပလာသည့္ ျမန္မာဇာတ္ကားမ်ားကို ႏုိင္ငံေတာ္မူ၀ါဒ၊ ကိုးကြယ္သည့္ဘာသာ၊ ျပည္သူတို႔၏ အက်င့္စာရိတၱ၊ တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈ၊ တိုင္းရင္းသားစည္းလံုးညီၫြတ္မႈ၊ အမ်ဳိးသားယဥ္ေက်းမႈတို႔ကို ထိခိုက္ျခင္းရွိ၊ မရွိ ယင္းအခ်က္ ေျခာက္ခ်က္အေပၚအေျခခံ၍ ဆင္ဆာၾကည့္႐ႈခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ထိုအခ်က္ထဲက လြတ္ရင္ၿပီးေရာ ေမာင္ႏွင့္ႏွမ၊ သားႏွင့္အမိ အတူၾကည့္လို႔ မသင့္သည့္ ျမန္မာဇာတ္ကားမ်ား ထပ္မထြက္လာေစရန္အတြက္ ဆင္ဆာျပန္လည္တင္းက်ပ္သည့္စနစ္ကိုေတာ့ ႐ုပ္ရွင္ေလာကသားအားလံုးက ခါးခါးသီးသီး ကန္႔ကြက္ေနၾကသည္။ ထို႔ျပင္ ႏိုင္ငံတကာ ႐ုပ္ရွင္ေစ်းကြက္မ်ားကဲ့သို႔ အသက္ ၁၈ ႏွစ္ ေအာက္ကေလးမ်ား မၾကည့္ရဆိုသည့္ အဆင့္သတ္မွတ္သည့္စနစ္ (Rating) မွာလည္း ျမန္မာ့လူမႈ၀န္းက်င္ႏွင့္ လတ္တေလာျပဳလုပ္ရန္ လံုး၀လြယ္ကူဦးမည္မဟုတ္ေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုး ဥကၠ႒အပါအ၀င္ ေလာကသားအမ်ားစုက ဆိုျပန္သည္။
ထိုသို႔ဆုိလွ်င္ ေနာက္ထပ္ညစ္ညမ္းပါသည္ဆိုသည့္ လင္မယားအတူေနဇာတ္၀င္ခန္းမ်ား၊ သမီးရည္းစား အၾကင္နာေပးသည့္ ဇာတ္၀င္ခန္းမ်ားမပါေအာင္၊ အႏုပညာဖန္တီးသူမ်ားကိုလည္း မပြန္းပဲ့ေအာင္ မည္သို႔ဖန္တီးၾကမည္နည္း။ အေျဖကို ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုး၏ ဥကၠ႒ရာထူးကို မၾကာမီက ရရွိခဲ့သည့္ သ႐ုပ္ေဆာင္ဒါ႐ိုက္တာ ဦးလူမင္းက ေပးပါသည္။
“ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈဆိုတဲ့ ေနရာမွာ ျမန္မာေတြလည္း ခ်စ္တတ္တာပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ခ်စ္ခန္းႀကိဳက္ခန္းေတြကို သဘာ၀က်ၿပီး အျမင္မ႐ိုင္းေအာင္ေတာ့ ဖန္တီးမယ့္သူေတြက ႀကိဳးစားေပးသင့္ပါတယ္။ “မ်က္လံုးေလးကလယ္ကလယ္” ဇာတ္ကားမွာကတည္းက Rating စနစ္လိုေနၿပီလို႔ ကၽြန္ေတာ္ေျပာခဲ့ေပမယ့္ လတ္တေလာလုပ္ဖို႔ လံုး၀အဆင္မေျပပါဘူး” ဟု လူမင္းက ေျပာသည္။
အသက္ ၁၈ ႏွစ္ေအာက္ ကေလးမ်ားမၾကည့္ရဟု တံဆိပ္ကပ္ႏွိပ္လိုက္ပါက အသက္ ၁၈ ႏွစ္ေအာက္မျပည့္ေသးသည့္ ထိုကေလးအမ်ားစုကပင္ ယင္းဇာတ္ကားမ်ားကို ေရြးခ်ယ္ၾကည့္႐ႈသြားလိမ့္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ထပ္မံေျပာၾကားသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ လူဦးေရ၏ ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္းမွာ ၿမိဳ႕စြန္ႏွင့္ ေက်းလက္ေနလူတန္းစားမ်ား ျဖစ္ေနၿပီး ၎တို႔မွာ အခေၾကးေငြယူ၍ ျပသၾကသည့္ ဗီဒီယုိ႐ံုမ်ား၊ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ႀကီးမ်ားတြင္ ျပသသည့္ ျမန္မာဇာတ္ကားမ်ား ကို အားထားၾကည့္ေနၾကရသည္။
ေဆးလိပ္၊ အရက္တို႔ကိုပင္ ကေလးငယ္မ်ားကို ေဖာေဖာသီသီေရာင္းေနသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အသက္ ၁၈ ႏွစ္ေအာက္ ကေလးငယ္မ်ား မၾကည့္ရဟု ဇာတ္ကားမ်ားသတ္မွတ္လိုက္ပါက အတိအက်လိုက္နာက်င့္သံုးေရး စိစစ္ၾကပ္မတ္ရန္မွာ အေတာ္ပင္မလြယ္ကူေသးသည့္ အလုပ္ျဖစ္ေၾကာင္း ဒါ႐ိုက္တာၾကည္ျဖဴသွ်င္က ဆိုသည္။
“ေက်ာ္ေဆြေသနတ္ေျပာင္းျပန္ထမ္းတာေတြ႕ၿပီး အားက်ၿပီး ကၽြန္ေတာ္လည္း ေသနတ္ေျပာင္းျပန္ထမ္းလိုက္တာ တပ္ထဲမွာ အဆူအႀကိမ္းခံလိုက္ရတာပဲ။ ဒါဘာကိုျပလဲဆိုေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔မွာ ပရိသတ္အမ်ားႀကီးရွိတာပဲ” ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးသို႔ ယမန္ႏွစ္က လာေရာက္ခဲ့သည့္ သမၼတ႐ံုးျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးေအာင္မင္း၏ စကားမွာ သမား႐ိုးက်ခ်စ္ႀကိဳက္ကဲြညားကို ဆန္းသစ္ေအာင္ လိင္အသားေပးဇာတ္၀င္ခန္းမ်ား ထည့္သြင္း႐ိုက္ကူးသူတို႔ စဥ္းစားသင့္သည့္အခ်က္ျဖစ္ေနသည္။
“မဂၤလာဦးညကို ရင္ခုန္ေအာင္ ႐ိုက္ျပရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အထိေတြ႕ေလးေတြ၊ အနမ္းေလးေတြပါသင့္တာေပါ့။ ၾကည့္တဲ့သူေတြမွာလည္း အၾကည္ဓာတ္ေလး လိုတယ္ေလ။ ခက္တာက လိုတာထက္ပိုျပေနတာပဲ။ စြတ္လုပ္ေနရင္ ရထားတဲ့ လြတ္လပ္ခြင့္ေလး ျပန္ဆံုး႐ံႈးမွာစိုးတယ္” ဟု ဒါ႐ိုက္တာ၀ိုင္းက ဆိုသည္။ သို႔ေသာ္ သူက ဇာတ္ကားမ်ားအဆင့္ သတ္မွတ္သည့္ စနစ္ကို ေထာက္ခံသူလည္းျဖစ္သည္။
“ေရရွည္ကို ၾကည့္ပါ။ လတ္တေလာအဆင္ေျပေအာင္ အဲဒီအခန္းျဖတ္ဆိုတာ မလုပ္နဲ႔ေတာ့။ ႏုိင္ငံတကာကို သြားမယ္ဆိုရင္ Rating က အေကာင္းဆံုးပဲ။ စစခ်င္းခက္မွာပဲ။ ဘယ္အလုပ္မဆို ခက္မွာပဲ” ဟု ၀ိုင္းက ဆိုသည္။
ေလာကသားအမ်ားစုမွ စိုးရိမ္သလို ဆင္ဆာျပန္လည္တင္းက်ပ္သည့္စနစ္ကိုေတာ့ မျပဳလုပ္လိုေၾကာင္း ဆင္ဆာအဖဲြ႕၀င္ ဦးခင္ေမာင္ခ်င္းက ကတိျပဳေသာ္လည္း မူ၀ါဒေျခာက္ခ်က္ႏွင့္ ၿငိစြန္းလာလွ်င္ေတာ့ ေနာက္ေနာင္ညႇာတာေတာ့မည္မဟုတ္ဟု ဆိုသည္။
ေရးသားသူ- ေအးသူစံ 7Day News Journal