ရန္ကုန္၊ ႏိုဝင္ဘာ ၆
အသစ္တည္ေဆာက္မည္ ျဖစ္သည့္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ဟံသာဝတီ ေလဆိပ္၏ တည္ေနရာေၾကာင့္ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕တြင္းႏွင့္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ျပႆနာ အဓိက ႀကံဳေတြ႔လာႏိုင္ေၾကာင္း ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားႏွင့္ ခရီးသြားလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ လုပ္ကိုင္သူမ်ားထံမွ စုံစမ္းသိရွိရသည္။
၂၀၂၀ ခုႏွစ္တြင္ အၿပီးတည္ေဆာက္မည္ ျဖစ္ေသာ ဟံသာဝတီ ေလဆိပ္မွာ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ႏွင့္ ကီလိုမီတာ ၈၀ အကြာ ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီး၊ ပဲခူးၿမဳိ႕နယ္၊ ေက်ာက္တိုင္ကန္ေက်း႐ြာ အနီးတြင္ တည္ရွိသည့္အတြက္ သြား၊ ျပန္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္စရိတ္မ်ား ထပ္ေဆာင္း ျမင့္တက္လာႏိုင္ၿပီး လုပ္ငန္းမ်ားမွာလည္း အဆိုပါေလဆိပ္သို႔ ေျပာင္းေ႐ြ႕ရမည္ ျဖစ္သျဖင့္ အေထြေထြစရိတ္မ်ားလည္း ျမင့္တက္လာႏိုင္ေၾကာင္း ၎တို႔က ေျပာဆိုၾကသည္။
“ခုေတာင္ ၿမဳိ႕တြင္းနဲ႔ မဂၤလာဒုံ ေလဆိပ္ကို သြားရတာေတာင္ Traffic ေၾကာင့္ ၁ နာရီ၊ ၁ နာရီခြဲေလာက္ ၾကာတယ္။ ပဲခူးကို ဆက္သြားရမယ္ဆိုရင္ စုစုေပါင္းက ၃ နာရီ၊ ၃ နာရီခြဲေလာက္ ၾကာမယ္။ ခရီးသည္ေတြက ကားေပၚမွာ ေတာ္ေတာ္ဒုကၡေရာက္ႏိုင္တယ္” ဟု Ruby land ခရီးသြားလုပ္ငန္းမွ ဒါ႐ိုက္တာဦးေအးေက်ာ္က ဆိုသည္။
အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ သြားလာရၿပီး ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ဆက္တိုက္ႀကံဳေတြ႔ရပါက ယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ား ျဖစ္ပြားႏိုင္သည့္အတြက္ ရထားလမ္းမ်ား ဖန္တီးသင့္ကာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈကို ေျဖရွင္းႏိုင္ရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ၎ကဆိုသည္။
“ေလဆိပ္က ေဝးေတာ့ ဝန္ထမ္းေတြ သြားဖို႔လာဖို႔ေတြ ရွိမယ္။ သြားရမယ့္ အခ်ိန္အျပင္ ဖယ္ရီေတြ လိုလာၿပီ။ အျခားစရိတ္ေတြလည္း ရွိတဲ့အတြက္ ကာမိေအာင္ ဆိုရင္ေတာ့ ပုံမွန္ေစ်းႏႈန္းေတြပါ လိုက္တက္လာႏိုင္တယ္” ဟု EVA Airline မွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက မွတ္ခ်က္ျပဳ ေျပာဆိုသည္။
ကနဦး ဟံသာဝတီေလဆိပ္ အတြက္ အင္ခြၽန္းကုမၸဏီႏွင့္ ညႇိႏိႈင္းစဥ္က ေလဆိပ္ႏွစ္ခု ဆက္သြယ္ရန္ သီးသန္႔လမ္းေၾကာင္း ပါဝင္သည္ဟု သိရွိရေသာ္လည္း ယခု တည္ေဆာက္မည့္ စင္ကာပူ-ဂ်ပန္ ကုမၸဏီ၏ စီမံကိန္းတြင္ သီးသန္႔လမ္းေၾကာင္း မပါရွိပါက ကားလမ္းပိတ္သည့္ ျပႆနာအျပင္ နံနက္ပိုင္း ေလယာဥ္ျဖင့္ လာေရာက္မည့္ ျပည္ပခရီးသြားမ်ား အတြက္ ပဲခူးတြင္ ညအိပ္ကာ ႀကဳိရႏိုင္သည့္အတြက္ ကုန္က်စရိတ္ ပိုမိုက်ႏိုင္ေၾကာင္း ဧည့္လမ္းညႊန္တစ္ဦး ျဖစ္သူ ဦးညီညီက ဆိုသည္။
လက္ရွိ ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္မွာ တစ္ႏွစ္လွ်င္ ခရီးသည္ ၂ ဒသမ ၇ သန္းကိုသာ လက္ခံႏိုင္ၿပီး ေလဆိပ္ကို တိုးခ်ဲ႕ရန္ ေျမေနရာ ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ား ရွိသည့္အျပင္ တိုးတက္လာမည့္ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားႏွင့္ ေလယာဥ္ႀကီးမ်ား ဆင္းတက္ႏိုင္ရန္ ဟံသာဝတီေလဆိပ္ စီမံကိန္းကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ တည္ေဆာက္မည္ ျဖစ္သည္။
အသစ္တည္ေဆာက္မည္ ျဖစ္သည့္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ဟံသာဝတီ ေလဆိပ္၏ တည္ေနရာေၾကာင့္ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕တြင္းႏွင့္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ျပႆနာ အဓိက ႀကံဳေတြ႔လာႏိုင္ေၾကာင္း ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားႏွင့္ ခရီးသြားလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ လုပ္ကိုင္သူမ်ားထံမွ စုံစမ္းသိရွိရသည္။
၂၀၂၀ ခုႏွစ္တြင္ အၿပီးတည္ေဆာက္မည္ ျဖစ္ေသာ ဟံသာဝတီ ေလဆိပ္မွာ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ႏွင့္ ကီလိုမီတာ ၈၀ အကြာ ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီး၊ ပဲခူးၿမဳိ႕နယ္၊ ေက်ာက္တိုင္ကန္ေက်း႐ြာ အနီးတြင္ တည္ရွိသည့္အတြက္ သြား၊ ျပန္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္စရိတ္မ်ား ထပ္ေဆာင္း ျမင့္တက္လာႏိုင္ၿပီး လုပ္ငန္းမ်ားမွာလည္း အဆိုပါေလဆိပ္သို႔ ေျပာင္းေ႐ြ႕ရမည္ ျဖစ္သျဖင့္ အေထြေထြစရိတ္မ်ားလည္း ျမင့္တက္လာႏိုင္ေၾကာင္း ၎တို႔က ေျပာဆိုၾကသည္။
“ခုေတာင္ ၿမဳိ႕တြင္းနဲ႔ မဂၤလာဒုံ ေလဆိပ္ကို သြားရတာေတာင္ Traffic ေၾကာင့္ ၁ နာရီ၊ ၁ နာရီခြဲေလာက္ ၾကာတယ္။ ပဲခူးကို ဆက္သြားရမယ္ဆိုရင္ စုစုေပါင္းက ၃ နာရီ၊ ၃ နာရီခြဲေလာက္ ၾကာမယ္။ ခရီးသည္ေတြက ကားေပၚမွာ ေတာ္ေတာ္ဒုကၡေရာက္ႏိုင္တယ္” ဟု Ruby land ခရီးသြားလုပ္ငန္းမွ ဒါ႐ိုက္တာဦးေအးေက်ာ္က ဆိုသည္။
အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ သြားလာရၿပီး ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ဆက္တိုက္ႀကံဳေတြ႔ရပါက ယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ား ျဖစ္ပြားႏိုင္သည့္အတြက္ ရထားလမ္းမ်ား ဖန္တီးသင့္ကာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈကို ေျဖရွင္းႏိုင္ရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ၎ကဆိုသည္။
“ေလဆိပ္က ေဝးေတာ့ ဝန္ထမ္းေတြ သြားဖို႔လာဖို႔ေတြ ရွိမယ္။ သြားရမယ့္ အခ်ိန္အျပင္ ဖယ္ရီေတြ လိုလာၿပီ။ အျခားစရိတ္ေတြလည္း ရွိတဲ့အတြက္ ကာမိေအာင္ ဆိုရင္ေတာ့ ပုံမွန္ေစ်းႏႈန္းေတြပါ လိုက္တက္လာႏိုင္တယ္” ဟု EVA Airline မွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက မွတ္ခ်က္ျပဳ ေျပာဆိုသည္။
ကနဦး ဟံသာဝတီေလဆိပ္ အတြက္ အင္ခြၽန္းကုမၸဏီႏွင့္ ညႇိႏိႈင္းစဥ္က ေလဆိပ္ႏွစ္ခု ဆက္သြယ္ရန္ သီးသန္႔လမ္းေၾကာင္း ပါဝင္သည္ဟု သိရွိရေသာ္လည္း ယခု တည္ေဆာက္မည့္ စင္ကာပူ-ဂ်ပန္ ကုမၸဏီ၏ စီမံကိန္းတြင္ သီးသန္႔လမ္းေၾကာင္း မပါရွိပါက ကားလမ္းပိတ္သည့္ ျပႆနာအျပင္ နံနက္ပိုင္း ေလယာဥ္ျဖင့္ လာေရာက္မည့္ ျပည္ပခရီးသြားမ်ား အတြက္ ပဲခူးတြင္ ညအိပ္ကာ ႀကဳိရႏိုင္သည့္အတြက္ ကုန္က်စရိတ္ ပိုမိုက်ႏိုင္ေၾကာင္း ဧည့္လမ္းညႊန္တစ္ဦး ျဖစ္သူ ဦးညီညီက ဆိုသည္။
လက္ရွိ ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္မွာ တစ္ႏွစ္လွ်င္ ခရီးသည္ ၂ ဒသမ ၇ သန္းကိုသာ လက္ခံႏိုင္ၿပီး ေလဆိပ္ကို တိုးခ်ဲ႕ရန္ ေျမေနရာ ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ား ရွိသည့္အျပင္ တိုးတက္လာမည့္ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားႏွင့္ ေလယာဥ္ႀကီးမ်ား ဆင္းတက္ႏိုင္ရန္ ဟံသာဝတီေလဆိပ္ စီမံကိန္းကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ တည္ေဆာက္မည္ ျဖစ္သည္။