photo - www.express.co.uk |
၂၀၁၄ ခုႏွစ္ မတ္လ ၈ ရက္ေန႔က မေလးရွားႏိုင္ငံ ကြာလာလမ္ပူၿမိဳ႕ကေန တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ ေဘဂ်င္းၿမိဳ႕ကုိ ထြက္ခြာလာတဲ့ မေလးရွားေလေၾကာင္းလိုင္းမွ ခရီးစဥ္ အမွတ္ MH370 ေလယာဥ္ဟာ မလကၠာေရလက္ၾကားကို ျဖတ္ေက်ာ္ပ်ံသန္းေနစဥ္ ထူးဆန္းစြာေပ်ာက္ဆံုးသြားခဲ့တာပါ။ ဘိုးအင္း 777-200 အမ်ိဳးအစား ေလယာဥ္ေပၚမွာ ခရီးသည္ ၂၂၇ဦးနဲ႔ ေလယာဥ္အမႈထမ္း ၁၂ ဦး လိုက္ပါသြားခဲ့ၾကကာ သူတုိ႔နဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ထပ္မံသိရွိရျခင္း မရွိခဲ့ပါဘူး။
ဒါေပမယ့္ တႏွစ္ျပည့္တဲ့ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ မတ္လ ၈ ရက္ေန႔မွာ ထုတ္ျပန္ခဲ့တဲ့ စာမ်က္ႏွာ ၅၈၄ မ်က္ႏွာပါ၀င္တဲ့ အစီရင္ခံစာအရ ေလယာဥ္ Black box တခုရဲ႕တည္ေနရာျပ ကိရိယာမွာ အသံုးျပဳထားတဲ့ ဘက္ထရီမွာ ေလယာဥ္မေပ်ာက္ဆံုးမီ တႏွစ္ေက်ာ္ကတည္းက သက္တမ္းကုန္ဆံုးေနခဲ့ၿပီျဖစ္တယ္လုိ႔ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။
အိႏၵိယ သမုဒၵရာ ေတာင္ပိုင္းတြင္ ရွာေဖြေရးလုပ္ငန္းေတြ လုပ္ကိုင္တဲ့အခါ Black Box မွ ထုတ္လႊင့္ေပးေနတဲ့ အခ်က္ျပမႈကို မဖမ္းမိႏိုင္ခဲ့ျခင္းဟာ ဘက္ထရီသက္တမ္းေက်ာ္လြန္ေနျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ဖြယ္ရာရွိတယ္လုိ႔ စံုစမ္း စစ္ေဆးသူေတြက ယူဆၾကပါတယ္။ ေလယာဥ္ေပ်ာက္ဆံုးၿပီး ရက္သတၱပတ္မ်ားအတြင္း ဘက္ထရီအားကုန္မသြားမီ Black Box ကိုရွာေဖြေရး အဖြဲ႔ေတြက အပူတျပင္း ရွာေဖြခဲ့ၾကတာပါ။ ပံုမွန္အတိုင္းဆိုရင္ ဘက္ထရီက ပ်က္က်ၿပီး ရက္ေပါင္း ၃၀ ၾကာလွ်င္ အားကုန္သြားမွာျဖစ္ပါတယ္။
ပ်ံသန္းေရး အခ်က္အလက္မွတ္တမ္းတင္စက္ရဲ႕ေရေအာက္ အခ်က္ျပ ကိရိယာမွ ဘက္ထရီဟာ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ ကတည္းက သက္တမ္း ကုန္ဆံုးခဲ့ၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း အစားထိုးလဲလွယ္ျခင္း ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ အေထာက္အထား မွတ္တမ္ေတြ ေတြ႔ရွိခဲ့ျခင္းမရွိဘူးလုိ႔ အစီရင္ခံစာက ဆိုပါတယ္။
အခ်က္ျပစနစ္မွ ဘက္ထရီ အလုပ္မလုပ္ေသာ္လည္း ပ်ံသန္းေရးအခ်က္အလက္ မွတ္တမ္းတင္စက္က ပ်ံသန္းေနစဥ္ အတြင္းတြင္ မွတ္သားမႈမ်ားျပဳလုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ တျခားေသာ Black Box တခုျဖစ္တဲ့ ေလယာဥ္ေမာင္းခန္းမွ သတင္းပို႔ ဆက္သြယ္ခ်က္ေတြကို မွတ္တမ္းတင္တဲ့ စက္မွ ဘက္ထရီမွာမူ သက္တမ္းလြန္ျခင္း မရွိေသးတဲ့အတြက္ ၎ရဲ႕ အနီးတ၀ိုက္တြင္ ရွာေဖြေရးအဖြဲ႔ေရာက္ရွိပါက တည္ေနရာျပ ကိရိယာမွ အခ်က္ေပးထုတ္လႊင့္မႈကို ဖမ္းယူႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
ႏိုင္ငံတကာ ၿမိဳ႕ျပေလေၾကာင္းအဖြဲ႔ (ICAO) မွ ႀကီးမႉးၿပီး ကမာၻအရပ္ရပ္မွ အဖြဲ႔၀င္ ၁၉ ဦးပါ၀င္တဲ့အဖြဲ႔က ျပဳစုခဲ့ေသာ အစီရင္ခံစာက တည္ေနရာျပ ကိရိယာတခုရဲ႕ ဘက္ထရီ သက္တမ္းလြန္ေနျခင္းကလြဲလုိ႔ မည္သည့္ ပံုမွန္မဟုတ္တဲ့ အေနအထားမွ် မေတြ႔ရွိရဘူးလုိ႔ ဆိုပါတယ္။
စံုစမ္းေရးအဖြဲ႔က ေလယာဥ္မႉး၊ တြဲဖက္ေလယာဥ္မႉးနဲ႔ ေလယာဥ္၀န္ထမ္း ေတြရဲ႕ပုဂၢိဳလ္ေရး၊ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာနဲ႔ ေငြေရးေၾကးေရး စတဲ့ေနာက္ခံ အေၾကာင္းေတြကိုလည္း စစ္ေဆးေလ့လာခဲ့ရာ မသၤကာဖြယ္ရာ မေတြ႔ရွိရေၾကာင္းသိရပါတယ္။ ေလယာဥ္မႉးေတြရဲ႕ အဲ့ဒီေန႔က CCTV မွတ္တမ္းေတြနဲ႔ အရင္က ပ်ံသန္းမႈ မွတ္တမ္းေတြကိုလည္း စစ္ေဆးခဲ့ပါတယ္။
အခုအခ်ိန္မွာ အိႏၵိယ သမုဒၵရာအတြင္း၌ ဦးစားေပးရွာေဖြရန္ သတ္မွတ္ထားတဲ့ ဇုန္မ်ားရဲ႕ တ၀က္နီးပါးခန္႔ကို ရွာေဖြေရး အဖြဲ႔ေတြက ရွာေဖြခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။
SOURCE: ABC