ကညနမွ ယာဥ္မွတ္ပံုတင္ေၾကး ေကာက္ခံမႈမွာ ဇြန္လ ၁၄ ရက္ေန႔ အထိ အစီးေရ ၂၇၉၇၁ အတြက္ အက္ဖ္အီးစီ/ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၉၇ ဒသမ ၃၅ သန္းရရွိထားၿပီး ေကာက္ခံရရွိေငြမ်ားအား ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ တည္ေဆာက္မည့္ ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ားအတြက္ အကုန္အက်ခံ သံုးစြဲသြားမည္ဟု ဇြန္လ ၁၆ ရက္ေန႔တြင္ ရထား ပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ ထုတ္ျပန္ထားသည္။
လက္ရွိတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌ လွည္းတန္းခံုးေက်ာ္ တံတားအား တည္ေဆာက္လွ်က္ရွိၿပီး ဘုရင့္ေနာင္ ခံုးေက်ာ္တံတားကိုလည္း တည္ေဆာက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ထုတ္ျပန္ထားသည္။
အဆိုပါ လွည္းတန္းႏွင့္ ဘုရင့္ေနာင္ ခံုးေက်ာ္တံတားႏွစ္ခုတည္း တည္ေဆာက္ရန္အတြက္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၄၅ သန္းအထိ ေတာင္းခံထားေၾကာင္း၊ ေတာင္းခံထားသည့္စာကို လည္း ရထားပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာနသို႔ တရား၀င္တင္ျပထားၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း ရထားပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီး ဌာနႏွင့္နီးစပ္သူမ်ားက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
“ကညနမွတ္ပံုတင္ေၾကးက ဇြန္လ ၁၄ ရက္ေန႔အထိ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၉၇ သန္းေက်ာ္ရတယ္။ ဒီအထဲကေန လွည္းတန္းနဲ႔ ဘုရင့္ေနာင္ခံုးေက်ာ္ ႏွစ္ခုတည္းအတြက္ အေမရိ ကန္ေဒၚလာ ၄၅ သန္းကို တည္ ေဆာက္ေရးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အဖြဲ႕က ေတာင္းထားတယ္။ စာကိုလည္း ရထားပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာနကို တင္ထားၾကတယ္။ ကညနအေနနဲ႔က ေကာက္ခံေပးတယ္၊ အမ်ားျပည္သူ ကလည္းေပးထားတယ္။ ေပးတဲ့အပိုင္းနဲ႔ ေကာက္ခံတဲ့အပုိင္းက တာ၀န္ေက်ၿပီ။ ရထားပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီး ဌာနကလည္း ျမင္သာထင္သာ ထုတ္ျပန္လိုက္တယ္။ အေရးအႀကီးဆံုးပိုင္းက တစ္ကယ္ပဲခံုးတံတားႏွစ္စင္း က အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၄၅ သန္း (က်ပ္သန္းေပါင္း ၃၉၀၀၀ နီးပါး၊ တစ္ေဒၚလာ ၈၆၀ က်ပ္) ကုန္သလား။ ဒါဆိုဘယ္လိုမ်ဳိး Quality နဲ႔ ဘယ္လို တံတားမ်ဳိးရမလဲဆိုတာမ်ဳိးကို ေသခ်ာစိစစ္ရင္ ပိုေကာင္းပါတယ္။ အခု Third party အေနနဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ အင္ဂ်င္နီယာအသင္းကေတာ့ QC ပိုင္းကို ေစာင့္ၾကည့္မယ္လို႔ၾကားသိရ ထားရတယ္။ စာရင္းစစ္ေတြကလည္း ၿပီးစီးရင္ စစ္ေဆးမယ္လို႔ေတာ့ ၾကားတယ္”ဟု ရထားပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီး ဌာနႏွင့္နီးစပ္သူ လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ဇြန္လ ၁၄ ရက္ေန႔အထိ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၉၇ သန္းေက်ာ္ ရတယ္။ ဒီအထဲကေန လွည္းတန္းနဲ႔ဘုရင့္ေနာင္ ခံုးေက်ာ္ ႏွစ္ခုတည္းအတြက္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၄၅ သန္းကို တည္ေဆာက္ေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အဖြဲ႔က ေတာင္းထားတယ္။ စာကိုလည္း ရထားပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာနကို တင္ထားၾကတယ္ |
ျမန္မာႏိုင္ငံအင္ဂ်င္နီယာ အသင္း၀င္ ၿမိဳ႕ျပအင္ဂ်င္နီယာတစ္ဦးက “စီမံကိန္းနဲ႔ေတြပတ္သက္ရင္ ၀န္ႀကီးဌာနေတြက လွ်ဳိ႕၀ွက္လြန္းတယ္။ တစ္ကယ္ေတာ့ ထင္သာျမင္သာျဖစ္တာ ပိုေကာင္းပါတယ္။ ခ်ျပစရာ မလိုဘူးလို႔ တြက္ထားလို႔မရဘူး။ ခံုးေက်ာ္ႏွစ္ခုကို တည္ေဆာက္တယ္ဆိုရင္ အလကားဘယ္သူမွ မေဆာက္ေပးဘူး။ ငွားေဆာက္ရမွာပဲ။ ဒီေတာ့ ဒီခံုးေက်ာ္ေတြကို ေဆာက္ဖို႔အတြက္ ဘယ္သူေဆာက္မလဲဆိုတာ ထင္သာျမင္သာနဲ႔ ေလလံေတာင္ေခၚသင့္ေခၚရမွာ။ ေခၚၿပီးရင္ အမ်ားျပည္သူ အတြက္ စိတ္အခ်ရဆံုးနဲ႔ မွန္မွန္ကန္ ကန္ေဆာက္ေပးမယ့္ ကုမၸဏီကုိေပး ရမယ္။ အခုကဘယ္လိုလုပ္တယ္ ဆိုတာ ထုတ္ျပန္မထားေတာ့ မသိရဘူး။ အစတုန္းက ျမန္မာႏိုင္ငံ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေကာ္မရွင္ တာ၀န္ရွိသူ တစ္ဦးက ခံုးေက်ာ္ေတြအတြက္ ေငြမလံုေလာက္လို႔စသျဖင့္ အားလံုးကို တစ္ ၿပိဳင္နက္မေဆာက္ႏိုင္ဘူး ေျပာထားတယ္။ အခုအမ်ားျပည္သူက ေငြထုတ္ေပးလိုက္တဲ့သေဘာ၊ လံုေလာက္ၿပီ။ တစ္ခ်က္ပဲ က်န္ေတာ့တယ္၊ ဒါကအ ထူးစီမံကိန္းျဖစ္လို႕ အထူးစီမံကိန္း နဲ႔ ဆက္စပ္တဲ့သူေတြနဲ႔ ကုမၸဏီေတြ မွာမကုန္သင့္တာ မကုန္ေအာင္ လႊတ္ေတာ္တင္ၿပီး စိစစ္ခံတာ ပိုေကာင္းပါတယ္။ တင္ၿပီးအစိစစ္ခံတဲ့စနစ္နဲ႔ သြားမယ္လို႔လည္း ၾကားထားတယ္။ ျပည္ေထာင္စု စာရင္းစစ္က စစ္ေဆးတဲ့ပံုစံမ်ဳိး ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ ဒီပံုစံ အတိုင္းဆိုရင္ေတာ့ နည္းလမ္းတက် ျဖစ္လာႏိုင္တာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အစကတည္းက တြက္ခ်က္ၿပီး တင္ဒါ ေခၚတဲ့စနစ္ကပိုၿပီး ထင္သာျမင္သာ ရွိတာေပါ့”ဟု ေျပာျပခဲ့သည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီမွ တာ၀န္ရွိသူမ်ား က လွည္းတန္းခံုးေက်ာ္ တစ္ခုတည္း တည္ေဆာက္မႈပင္ အခ်ိန္တစ္ႏွစ္ၾကာမည္ဟု ခန္႔မွန္းထားေၾကာင္း တရား၀င္ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားခဲ့ သည္။
၂၀၁၁ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ၁၉ ရက္ေန႔မွစ၍ မွတ္ပံုတင္ ဖ်က္သိမ္းၿပီးကာ အစားထိုးတင္သြင္းရန္ ေလွ်ာက္ထားသည့္ ကားအစီးေပါင္း ၄၈၉၁၉ စီးရွိေၾကာင္း ထုတ္ျပန္ထားသည္။
ရထားပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာန အေနျဖင့္ ယာဥ္မွတ္ပံုတင္ေၾကး ေကာက္ခံရရွိမႈမ်ားကို ရန္ကုန္အျပင္ အျခားလိုအပ္သည့္ ေနရာမ်ားတြင္ ယာဥ္အသြားအလာ လြယ္ကူေစရန္ တည္ေဆာက္မည့္ စီမံကိန္းမ်ား အတြက္ လိုအပ္ပါကလည္း အသံုးျပဳသြားမည္ဟု သိရသည္။
ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက "ယာဥ္မွတ္ပံု တင္ေၾကးကရရွိတဲ့ ဘ႑ာေငြေတြကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တင္ မဟုတ္ဘူး။ အျခား လိုအပ္တဲ့ေနရာေတြမွာတည္ေဆာက္ ရင္လည္း အသံုးျပဳသြားမွာပါပဲ။ အစကတည္းကလည္း ဒီလိုေနရာေတြ မွာသံုးဖို႔အတြက္ ေကာက္ခံတာပါ။ အခု လွည္းတန္းနဲ႔ ဘုရင့္ေနာင္ခံုးေက်ာ္အတြက္ အသံုးျပဳမယ္”ဟု ေျပာ ျပခဲ့သည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ လွည္းတန္း၊ ဘုရင့္ေနာင္၊ ေျမနီကုန္း၊ တာေမြ လမ္းငါးခြဆံုတို႔အား ခံုးေက်ာ္မ်ား တည္ေဆာက္သြားမည္ဟု ၂၀၁၁ ခု ႏွစ္ ႏွစ္ကုန္ပိုင္းကတည္းက စတင္ သတင္း ထုတ္ျပန္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။