တနသၤရီတိုင္းေဒသႀကီး၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးျမတ္ကို မွ အမွာစကားေျပာၾကားစဥ္။ ဓာတ္ပံု-ထား၀ယ္ၿမိဳ႕ေတာ္ |
ထိုဂိတ္သည္ ဗန္ေကာက္မွ ကီလိုမီတာ ၇၀ ေက်ာ္ ကြာေဝးကာ ထားဝယ္ၿမိဳ႕ႏွင့္ ကီလို မီတာ ၁၆၀ ေက်ာ္ ကြာေဝးသည္။
ထိုလမ္းေၾကာင္း တရားဝင္ ဖြင့္လွစ္လိုက္ျခင္းျဖင့္ တနသၤာရီတိုင္းထြက္ ေရလုပ္ငန္း ပို႔ကုန္မ်ား ထိုင္းသို႔ လြယ္ကူစြာ တင္ပို႔ႏိုင္ေတာ့မည္ ျဖစ္သလို ထိုင္းႏိုင္ငံ ဘက္မွလည္း ေဆာက္လုပ္ေရး ပစၥည္းမ်ား တင္ပို႔ႏိုင္ၾကရန္ ျပင္ဆက္လ်က္ ႐ွိေၾကာင္းလည္း ဦးေအာင္ခိုင္ က ေျပာသည္။
ထီးခီး ဂိတ္သည္ ထိုင္း-ျမန္မာ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ေနသည့္ ထားဝယ္ ေရနက္ ဆိပ္ကမ္းသို႔ သြားေရာက္ႏိုင္ သည့္ အလြယ္ကူဆံုး လမ္းေၾကာင္း တခုလည္း ျဖစ္သည့္ အျပင္ ဘန္ေကာက္ မဟာခ်ိဳင္ ေဒသရွိ ျမန္မာ့
ေ႐ႊ႕ေျပာင္း အလုပ္သမားမ်ား ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ျပန္ရန္အတြက္ သြားလာရန္ လြယ္ကူေသာ လမ္းေၾကာင္းတခု
ျဖစ္လာႏိုင္ဖြယ္႐ွိေၾကာင္း “ထိုင္းႏိုင္ငံေရာက္ ျမန္မာ လုပ္သားမ်ား ကူညီေစာင့္ေ႐ွာက္ေရးအဖဲြ႔” ၏ အဖြဲ႔ဝင္ တဦးလည္း ျဖစ္သည့္ ဦးေအာင္ခိုင္ က ေျပာသည္။
ယာယီ နယ္စပ္ ျဖတ္ေက်ာ္ခြင့္ လက္မွတ္မ်ားလည္း ထုတ္ေပးမည္ျဖစ္ကာ ေဒသခံမ်ားလည္း အျပန္အလွန္ ကူးလူး သြားလာႏိုင္ၾကေတာ့မည္ ျဖစ္ၿပီး ရက္ေပါင္း မည္မွ်ၾကာ ေနထိုင္ခြင့္ ရမည္ကိုမူ ထပ္မံ၍ အသိေပးသြားမည္ဟု ဦးေအာင္ခိုင္ က ဆိုသည္။
လက္ရွိတြင္ ထိုင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္ဂိတ္ ၆ ခု႐ွိၿပီး ၎တို႕မွာ တာခ်ီလိတ္၊ ျမဝတီ၊ ဘုရားသံုးဆူ၊ ေမာေတာင္၊ ထီးခီး၊ ေကာ့ေသာင္း နယ္စပ္ ဂိတ္တို႔ ျဖစ္ၾကသည္။
၂၀၁၁-၂၀၁၂ ခုႏွစ္၌ ထိုင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္မႈမွာ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၃.၀၄၆ ဘီလီယံ ႐ွိကာ ၂၀၁၀-၂၀၁၁ ကမူ ၁.၉ ဘီလီယံ ရွိခဲ့၍ ၆၀ ရာခိုင္ႏႈန္း တိုးတက္လာေၾကာင္း တရားဝင္ စာရင္းဇယား ထုတ္ျပန္ခ်က္မ်ား၌ ေဖာ္ျပထားသည္။
သတင္း- ဟသၤာနီ (မြန္ေျမ) (မဇၥ်ိမ)http://www.mizzimaburmese.com