ေရခဲမွတ္က်ေနတဲ့
ျမစ္ထဲ ၁၅ မိနစ္အတြင္ နစ္ျမဳပ္သြားခဲ့တဲ့ Dalny Vostok နဲ႔ ပံုစံတူ
ငါးဖမ္းသေဘၤာကို ႐ုရွား အေရးေပၚအေျခအေနဆိုင္ရာ ဝန္ႀကီးဌာနက ဧၿပီ ၂၊ ၂၀၁၅
မွာ ထုတ္ျပန္ေဖာ္ျပထားပံု။
06.04.2015
နစ္ျမဳပ္ခဲ့တဲ့ ႐ုရွားငါးဖမ္းသေဘာၤေပၚကို ျမန္မာ သေဘာၤသားေတြ
မ႐ိုးမေျဖာင့္ ေစလႊတ္လုပ္ကိုင္ေစခဲ့တာေၾကာင့္ ျပည္တြင္း
ႏုိင္ငံျခားသေသာၤသား ေစလႊတ္ေရး ကုမၸဏီ ၅ ခုကို ပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနက
အေရးယူထားပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ နစ္နာခဲ့တဲ့ သေဘာၤသားေတြအတြက္ေလ်ာ္ေၾကးရရွိေရး၊
ဌာေနျပန္ေရးတို႔အတြက္လည္း အခက္အခဲေတြ႔ေနပါတယ္။ သေဘာၤေမွာက္တာကေန
ကယ္ဆယ္လာသူေတြနဲ႔ ေသဆံုးသူေတြအတြက္ေတာ့ ဌာေန ျပန္ႏုိင္ေရးနဲ႔
ေလ်ာ္ေၾကးရရွိေရးကိုလည္း ႐ုရွားဆိုင္ရာ ျမန္မာသံ႐ံုးက ႐ုရွားအစိုးရနဲ႔
ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္ေနပါတယ္။ အေသးစိတ္ကိုေတာ့ မသိဂႌထိုက္က
စုစည္းတင္ျပထားပါတယ္။
ၾကာသပေတးေန႔ မနက္ပိုင္းက ႐ုရွားကမ္းလြန္ပင္လယ္ျပင္မွာ နစ္ျမဳပ္ခဲ့တဲ့ ငါးဖမ္းသေဘာၤမွာ လိုက္ပါခဲ့သူ ျမန္မာႏုိင္ငံသား ၄၂ ဦးတို႔ကို ျမန္မာျပည္တြင္း ကုမၸဏီ ၅ ခုတို႔က တာဝန္ယူ ေစလႊတ္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ သေဘာၤသား အားလံုးတို႔ဟာ အစိုးရအသိအမွတ္ျပဳ သေဘာၤသား လိုင္စင္ေတြ ရွိၾကၿပီး တာဝန္ယူ ေစလႊတ္တဲ့ ကုမၸဏီ ၅ ခုတို႔ဟာလည္း ျမန္မာ အစိုးရ ပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနက အသိအမွတ္ျပဳထားတဲ့ ကုမၸဏီေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီ ကုမၸဏီ ၅ ခုတို႔က သေဘာၤသားေတြကို ပို႔ေဆာင္ပါမယ္လို႔ ပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနကို ေျပာဆိုထားတဲ့ သေဘာၤကုမၸဏီကိုမပို႔ဘဲ ႐ုရွား ငါးဖမ္း သေဘာၤဆီကို လိမ္လည္ပို႔ေဆာင္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခုေတာ့ ဒီကုမၸဏီ ၅ ခုတို႔ကို ႏုိင္ငံျခား သေဘာၤသား ေစလႊတ္မႈ ေခတၱရပ္နားထားတယ္လို႔ ျမန္မာႏုိင္ငံ ပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန သေဘာၤသား ဌာနခြဲက ညႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးတိုးျမင့္က ေျပာပါတယ္။
“က်ေနာ္တို႔ ဒီမွာရွိတဲ့အခက္အခဲက ဘာလဲဆိုေတာ့ အခုထြက္သြားတဲ့လူေတြက က်ေနာ္တို႔ ကုမၸဏီ ၅ ခုက ထြက္တဲ့လူေတြက က်ေနာ္တို႔ဌာနမွာ တကယ္ေတာ့ ထြက္သြားတုန္းက ေျပာတဲ့သေဘၤာနဲ႔ အခု တကယ္ေရာက္တဲ့သေဘၤာနဲ႔က လဲြေနတယ္ဗ်။ လဲြေနေတာ့ က်ေနာ္တို႔က ေလာေလာဆယ္ အဲဒီ ကုမၸဏီ ၅ ခုကို ႏိုင္ငံျခားသေဘၤာသား ျပန္တင္ခြင့္ကို ယာယီရပ္ထားပါတယ္။ ကုမၸဏီက က်ေနာ္တုိ႔ဌာနမွာ မွတ္ပံုတင္ထားတဲ့သေဘၤာေပၚတင္တာ မဟုတ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ လက္ရွိ သေဘၤာနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အာမခံတဲ့ကိစၥတို႔၊ ဒီက အာမခံအဖြဲ႔အစည္းေတြေပါ့ေလ- အဲဒါေတြ က်ေနာ္တို႔ ေမးျမန္းေနပါတယ္။”
ေမး။ ။ ဆရာတို႔ကို ေျပာထားတဲ့ သေဘၤာက တခု၊ သူတို႔တင္ေပးလိုက္တာ တခုဆိုေတာ့ ဒီကုမၸဏီေတြကိုေရာ ဆရာတို႔ဘက္က အေရးယူဖို႔ ရွိပါလား။
ေျဖ။ ။ အခု ေလာေလာဆယ္ ပိတ္ထားပါတယ္။ ၃ ရက္ေန႔ကၿပီးေတာ့ သူတို႔ သေဘၤာသားတင္ပို႔ခြင့္ကို ရပ္ဆုိင္းထားပါတယ္။
ေမး။ ။ ဆရာ့၊ နာမည္ေတြမ်ား ဆရာ ေျပာလုိ႔ရပါလားရွင့္။
ေျဖ။ ။ နံပါတ္ (၁) က Asia Wave ၊ နံပါတ္ (၂) ကေတာ့ Top Chance ၊ နံပါတ္ (၃) က Sea Rider ပါ။ နံပါတ္ (၄) က Star Global ပါ။ နံပါတ္ (၅) ကေတာ့ Life Oasis ပါ။
အခု နစ္ျမဳပ္ခဲ့တဲ့ ႐ုရွားငါးဖမ္းသေဘၤာ Dalniy Bostok ကလည္း ပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာနနဲ႔ ေဆာင္ရြက္ထားတာမဟုတ္တာေၾကာင့္ ေလ်ာ္ေၾကး ကိစၥကလည္း မေသမခ်ာ ရွိေနဆဲပါ။ မိသားစုေတြအေနနဲ႔လည္း အခုလို မ႐ိုးေျဖာင့္မႈေတြေတြ႔ရင္ ပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာနကို အေၾကာင္းၾကားဖို႔ လိုတယ္လို႔လည္း သူက ဆက္ေျပာပါတယ္။ အခု သေဘာၤနစ္ျမဳပ္တာမွာပါသြားၿပီး အတည္မျပဳႏုိင္ေသးသူ ကိုေက်ာ္ေနမင္းရဲ႕ မိခင္ျဖစ္သူ ေဒၚသိန္းေက်ာ့ဦး ကေတာ့ သေဘာၤနာမည္နဲ႔ အလုပ္အကိုင္ ကြာျခားတာကို သူ႔သားကေတာ့ ဖုန္းဆက္ေျပာခဲ့တယ္လုိ႔ ေျပာပါတယ္။
“သားႀကီး အလုပ္လုပ္ေတာ့မွ၊ သေဘၤာေပၚေရာက္ေတာ့မွ ဖုန္းဆက္တုန္းကေတာ့ ေျပာပါတယ္။ ‘ေမေမရယ္၊ ေျပာတုန္းကေတာ့ သားတုိ႔ကို ေျပာတုန္းကေတာ့ ဂဏန္းသေဘၤာလို႔ ေျပာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီကိုေရာက္ေတာ့ ငါးသေဘၤာႀကီးျဖစ္ေနတယ္ ေမေမ၊ ေနာက္ၿပီး သေဘၤာ နာမည္လည္း မတူ’- လို႔ ေျပာပါတယ္။ ဘယ္လိုမတူတာလဲေတာ့ အဲဒါလည္း က်မလည္း ေသခ်ာ မေမးပါဘူးရွင့္။ သားႀကီးနဲ႔ ေျပာတဲ့ကိစၥဆိုေတာ့ က်မ အဲလိုမ်ဳိးလည္း ေလွ်ာက္သြားရမယ္၊ ဘယ္သြားရမယ္ဆိုတာ မသိပါဘူးရွင့္။”
ဒီေန႔မွာပဲ ျမန္မာသံကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႔ဟာ ကယ္ဆယ္ေရးသေဘာၤ ၂ စင္းတို႔ ဆိုက္ကပ္လာမယ့္ ဆာခါလင္ၿမိဳ႕က ေကာ္ဆက္ဖ္ေကာ့ ကမ္းေျခဆီကို ထြက္ခြာသြားၾကပါၿပီ။ သေဘၤာကေတာ့ ဒီလ (၈) ရက္ေန႔ေလာက္မွာ ဆုိက္ကပ္မယ္လို႔ ခန္႔မွန္းထားပါတယ္။ ေလ်ာ္ေၾကးကိစၥကေတာ့ မေသခ်ာေသးတဲ့ အေၾကာင္း ႐ုရွားဆိုင္ရာျမန္မာသံ႐ံုးက သံမွဴးဦးေအာင္ေက်ာ္မိုးက ေျပာပါတယ္။
“ေလ်ာ္ေၾကးကိစၥက က်ေနာ္တို႔ လိုက္ၿပီး စံုစမ္းဆက္သြယ္ေနပါတယ္။ ဒီဘက္က labor ministry တို႔၊ emergency ministry တို႔၊ ႏိုင္ငံျခားေရးတို႔၊ အဲဒီေတာ့ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ သူတို႔က ဘာေျပာလဲဆိုေတာ့ …. rescued operation နဲ႔ သေဘၤာေပၚမွာ အသက္ရွင္ ကင္ဆယ္ထားတဲ့လူေတြရဲ႕ က်န္းမာေရးလုပ္ငန္းေတြကိုပဲ ဦးစားေပးေဆာင္ရြက္ေနတယ္။ ေနာက္တခါ dead bodies ေတြထဲမွာလည္း ႏိုင္ငံသားျဖစ္မႈေပါ့ေနာ္၊ ဘယ္ႏိုင္ငံသားလဲ ဆိုတာကုိ Identification လုပ္လို႔ မၿပီးေသးစီးေသးတဲ့အတြက္ သူတို႔ ဒီကိစၥေတြကို ေနာက္မွ ေဆာင္ရြက္ပါမယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ အခုေတာ့ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ကို ဘာအေျဖမွ မေပးႏုိင္ေသးပါဘူးခင္ဗ်။
“ဒီဘက္က သေဘၤာကုမၸဏီက က်ေနာ္တို႔ စံုစမ္းသိရွိရသေလာက္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးကို ေသးေသးမႊားမႊားပါပဲ၊ အထင္ကရမဟုတ္ပါဘူး၊ ဝက္ဆိုက္ေတြ ဘာေတြလည္း မရွိပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔ဆက္သြယ္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း သူတို႔ဆီက က်ေနာ္တို႔လိုခ်င္တဲ့အေျဖမ်ဳိးေပါ့ေနာ္၊ ေမးတဲ့အခါမွာ compensation ေတြ၊ ဘာေတြနဲ႔ ျမန္မာျပည္ျပန္ပို႔ဖို႔ ကိစၥေတြမွာ ဘာမွ တိတိက်က် မသိရပါဘူး။ ဖုန္းေတာင္မွ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ျပန္ေျဖတာမ်ဳိး မရွိပါဘူး။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တို႔က ဒီကိစၥေတြကို တရားဝင္ ႐ုရွား emergency situation ministry နဲ႔ပဲ ဆက္သြယ္လုပ္ေဆာင္ေနပါတယ္။”
နစ္ျမဳပ္ခဲ့တဲ့ ႐ုရွား ငါးဖမ္းသေဘာၤ Dalniy Vostok ေပၚမွာ လိုက္ပါခဲ့တဲ့ သေဘာၤသားေပါင္း ၁၃၂ ဦးထဲမွာ ျမန္မာႏုိင္ငံသား ၄၂ ဦးပါဝင္ခဲ့ပါတယ္။ ျမန္မာ ႏုိင္ငံသား ၂၂ ဦးကို အသက္ရွင္လ်က္ ကယ္တင္ထားႏုိင္ၿပီး ၁ ဦး ေသဆံုးေၾကာင္း အတည္ျပဳထားေပမယ့္ က်န္တဲ့ ၁၉ ဦးတို႔ရဲ႕ကံၾကမၼာကေတာ့ မေရမရာျဖစ္ေနဆဲပါ။ ကယ္ဆယ္လာသူေတြနဲ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံသားေတြရဲ႕ ႐ုပ္အေလာင္းေတြကို ဌာေနျပန္ပို႔ႏုိင္ဖို႔ကို ဦးစားေပးလုပ္သြားမွာျဖစ္ၿပီး ဒီေနာက္မွာ ေလ်ာ္ေၾကးရရွိေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္သြားမယ္လို႔ ႐ုရွားဆိုင္ရာ ျမန္မာသံ႐ံုးက ေျပာဆိုပါတယ္ရွင္။
သိဂႌထိုက္ VOA
ၾကာသပေတးေန႔ မနက္ပိုင္းက ႐ုရွားကမ္းလြန္ပင္လယ္ျပင္မွာ နစ္ျမဳပ္ခဲ့တဲ့ ငါးဖမ္းသေဘာၤမွာ လိုက္ပါခဲ့သူ ျမန္မာႏုိင္ငံသား ၄၂ ဦးတို႔ကို ျမန္မာျပည္တြင္း ကုမၸဏီ ၅ ခုတို႔က တာဝန္ယူ ေစလႊတ္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ သေဘာၤသား အားလံုးတို႔ဟာ အစိုးရအသိအမွတ္ျပဳ သေဘာၤသား လိုင္စင္ေတြ ရွိၾကၿပီး တာဝန္ယူ ေစလႊတ္တဲ့ ကုမၸဏီ ၅ ခုတို႔ဟာလည္း ျမန္မာ အစိုးရ ပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနက အသိအမွတ္ျပဳထားတဲ့ ကုမၸဏီေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီ ကုမၸဏီ ၅ ခုတို႔က သေဘာၤသားေတြကို ပို႔ေဆာင္ပါမယ္လို႔ ပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနကို ေျပာဆိုထားတဲ့ သေဘာၤကုမၸဏီကိုမပို႔ဘဲ ႐ုရွား ငါးဖမ္း သေဘာၤဆီကို လိမ္လည္ပို႔ေဆာင္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခုေတာ့ ဒီကုမၸဏီ ၅ ခုတို႔ကို ႏုိင္ငံျခား သေဘာၤသား ေစလႊတ္မႈ ေခတၱရပ္နားထားတယ္လို႔ ျမန္မာႏုိင္ငံ ပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန သေဘာၤသား ဌာနခြဲက ညႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးတိုးျမင့္က ေျပာပါတယ္။
“က်ေနာ္တို႔ ဒီမွာရွိတဲ့အခက္အခဲက ဘာလဲဆိုေတာ့ အခုထြက္သြားတဲ့လူေတြက က်ေနာ္တို႔ ကုမၸဏီ ၅ ခုက ထြက္တဲ့လူေတြက က်ေနာ္တို႔ဌာနမွာ တကယ္ေတာ့ ထြက္သြားတုန္းက ေျပာတဲ့သေဘၤာနဲ႔ အခု တကယ္ေရာက္တဲ့သေဘၤာနဲ႔က လဲြေနတယ္ဗ်။ လဲြေနေတာ့ က်ေနာ္တို႔က ေလာေလာဆယ္ အဲဒီ ကုမၸဏီ ၅ ခုကို ႏိုင္ငံျခားသေဘၤာသား ျပန္တင္ခြင့္ကို ယာယီရပ္ထားပါတယ္။ ကုမၸဏီက က်ေနာ္တုိ႔ဌာနမွာ မွတ္ပံုတင္ထားတဲ့သေဘၤာေပၚတင္တာ မဟုတ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ လက္ရွိ သေဘၤာနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အာမခံတဲ့ကိစၥတို႔၊ ဒီက အာမခံအဖြဲ႔အစည္းေတြေပါ့ေလ- အဲဒါေတြ က်ေနာ္တို႔ ေမးျမန္းေနပါတယ္။”
ေမး။ ။ ဆရာတို႔ကို ေျပာထားတဲ့ သေဘၤာက တခု၊ သူတို႔တင္ေပးလိုက္တာ တခုဆိုေတာ့ ဒီကုမၸဏီေတြကိုေရာ ဆရာတို႔ဘက္က အေရးယူဖို႔ ရွိပါလား။
ေျဖ။ ။ အခု ေလာေလာဆယ္ ပိတ္ထားပါတယ္။ ၃ ရက္ေန႔ကၿပီးေတာ့ သူတို႔ သေဘၤာသားတင္ပို႔ခြင့္ကို ရပ္ဆုိင္းထားပါတယ္။
ေမး။ ။ ဆရာ့၊ နာမည္ေတြမ်ား ဆရာ ေျပာလုိ႔ရပါလားရွင့္။
ေျဖ။ ။ နံပါတ္ (၁) က Asia Wave ၊ နံပါတ္ (၂) ကေတာ့ Top Chance ၊ နံပါတ္ (၃) က Sea Rider ပါ။ နံပါတ္ (၄) က Star Global ပါ။ နံပါတ္ (၅) ကေတာ့ Life Oasis ပါ။
အခု နစ္ျမဳပ္ခဲ့တဲ့ ႐ုရွားငါးဖမ္းသေဘၤာ Dalniy Bostok ကလည္း ပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာနနဲ႔ ေဆာင္ရြက္ထားတာမဟုတ္တာေၾကာင့္ ေလ်ာ္ေၾကး ကိစၥကလည္း မေသမခ်ာ ရွိေနဆဲပါ။ မိသားစုေတြအေနနဲ႔လည္း အခုလို မ႐ိုးေျဖာင့္မႈေတြေတြ႔ရင္ ပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာနကို အေၾကာင္းၾကားဖို႔ လိုတယ္လို႔လည္း သူက ဆက္ေျပာပါတယ္။ အခု သေဘာၤနစ္ျမဳပ္တာမွာပါသြားၿပီး အတည္မျပဳႏုိင္ေသးသူ ကိုေက်ာ္ေနမင္းရဲ႕ မိခင္ျဖစ္သူ ေဒၚသိန္းေက်ာ့ဦး ကေတာ့ သေဘာၤနာမည္နဲ႔ အလုပ္အကိုင္ ကြာျခားတာကို သူ႔သားကေတာ့ ဖုန္းဆက္ေျပာခဲ့တယ္လုိ႔ ေျပာပါတယ္။
“သားႀကီး အလုပ္လုပ္ေတာ့မွ၊ သေဘၤာေပၚေရာက္ေတာ့မွ ဖုန္းဆက္တုန္းကေတာ့ ေျပာပါတယ္။ ‘ေမေမရယ္၊ ေျပာတုန္းကေတာ့ သားတုိ႔ကို ေျပာတုန္းကေတာ့ ဂဏန္းသေဘၤာလို႔ ေျပာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီကိုေရာက္ေတာ့ ငါးသေဘၤာႀကီးျဖစ္ေနတယ္ ေမေမ၊ ေနာက္ၿပီး သေဘၤာ နာမည္လည္း မတူ’- လို႔ ေျပာပါတယ္။ ဘယ္လိုမတူတာလဲေတာ့ အဲဒါလည္း က်မလည္း ေသခ်ာ မေမးပါဘူးရွင့္။ သားႀကီးနဲ႔ ေျပာတဲ့ကိစၥဆိုေတာ့ က်မ အဲလိုမ်ဳိးလည္း ေလွ်ာက္သြားရမယ္၊ ဘယ္သြားရမယ္ဆိုတာ မသိပါဘူးရွင့္။”
ဒီေန႔မွာပဲ ျမန္မာသံကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႔ဟာ ကယ္ဆယ္ေရးသေဘာၤ ၂ စင္းတို႔ ဆိုက္ကပ္လာမယ့္ ဆာခါလင္ၿမိဳ႕က ေကာ္ဆက္ဖ္ေကာ့ ကမ္းေျခဆီကို ထြက္ခြာသြားၾကပါၿပီ။ သေဘၤာကေတာ့ ဒီလ (၈) ရက္ေန႔ေလာက္မွာ ဆုိက္ကပ္မယ္လို႔ ခန္႔မွန္းထားပါတယ္။ ေလ်ာ္ေၾကးကိစၥကေတာ့ မေသခ်ာေသးတဲ့ အေၾကာင္း ႐ုရွားဆိုင္ရာျမန္မာသံ႐ံုးက သံမွဴးဦးေအာင္ေက်ာ္မိုးက ေျပာပါတယ္။
“ေလ်ာ္ေၾကးကိစၥက က်ေနာ္တို႔ လိုက္ၿပီး စံုစမ္းဆက္သြယ္ေနပါတယ္။ ဒီဘက္က labor ministry တို႔၊ emergency ministry တို႔၊ ႏိုင္ငံျခားေရးတို႔၊ အဲဒီေတာ့ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ သူတို႔က ဘာေျပာလဲဆိုေတာ့ …. rescued operation နဲ႔ သေဘၤာေပၚမွာ အသက္ရွင္ ကင္ဆယ္ထားတဲ့လူေတြရဲ႕ က်န္းမာေရးလုပ္ငန္းေတြကိုပဲ ဦးစားေပးေဆာင္ရြက္ေနတယ္။ ေနာက္တခါ dead bodies ေတြထဲမွာလည္း ႏိုင္ငံသားျဖစ္မႈေပါ့ေနာ္၊ ဘယ္ႏိုင္ငံသားလဲ ဆိုတာကုိ Identification လုပ္လို႔ မၿပီးေသးစီးေသးတဲ့အတြက္ သူတို႔ ဒီကိစၥေတြကို ေနာက္မွ ေဆာင္ရြက္ပါမယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ အခုေတာ့ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ကို ဘာအေျဖမွ မေပးႏုိင္ေသးပါဘူးခင္ဗ်။
“ဒီဘက္က သေဘၤာကုမၸဏီက က်ေနာ္တို႔ စံုစမ္းသိရွိရသေလာက္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးကို ေသးေသးမႊားမႊားပါပဲ၊ အထင္ကရမဟုတ္ပါဘူး၊ ဝက္ဆိုက္ေတြ ဘာေတြလည္း မရွိပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔ဆက္သြယ္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း သူတို႔ဆီက က်ေနာ္တို႔လိုခ်င္တဲ့အေျဖမ်ဳိးေပါ့ေနာ္၊ ေမးတဲ့အခါမွာ compensation ေတြ၊ ဘာေတြနဲ႔ ျမန္မာျပည္ျပန္ပို႔ဖို႔ ကိစၥေတြမွာ ဘာမွ တိတိက်က် မသိရပါဘူး။ ဖုန္းေတာင္မွ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ျပန္ေျဖတာမ်ဳိး မရွိပါဘူး။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တို႔က ဒီကိစၥေတြကို တရားဝင္ ႐ုရွား emergency situation ministry နဲ႔ပဲ ဆက္သြယ္လုပ္ေဆာင္ေနပါတယ္။”
နစ္ျမဳပ္ခဲ့တဲ့ ႐ုရွား ငါးဖမ္းသေဘာၤ Dalniy Vostok ေပၚမွာ လိုက္ပါခဲ့တဲ့ သေဘာၤသားေပါင္း ၁၃၂ ဦးထဲမွာ ျမန္မာႏုိင္ငံသား ၄၂ ဦးပါဝင္ခဲ့ပါတယ္။ ျမန္မာ ႏုိင္ငံသား ၂၂ ဦးကို အသက္ရွင္လ်က္ ကယ္တင္ထားႏုိင္ၿပီး ၁ ဦး ေသဆံုးေၾကာင္း အတည္ျပဳထားေပမယ့္ က်န္တဲ့ ၁၉ ဦးတို႔ရဲ႕ကံၾကမၼာကေတာ့ မေရမရာျဖစ္ေနဆဲပါ။ ကယ္ဆယ္လာသူေတြနဲ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံသားေတြရဲ႕ ႐ုပ္အေလာင္းေတြကို ဌာေနျပန္ပို႔ႏုိင္ဖို႔ကို ဦးစားေပးလုပ္သြားမွာျဖစ္ၿပီး ဒီေနာက္မွာ ေလ်ာ္ေၾကးရရွိေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္သြားမယ္လို႔ ႐ုရွားဆိုင္ရာ ျမန္မာသံ႐ံုးက ေျပာဆိုပါတယ္ရွင္။
သိဂႌထိုက္ VOA