စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနက စီအိုင္အက္ဖ္ တန္ဖိုးမ်ားေျပာင္းလဲမည္ဟု
သတင္းမ်ား ထြက္ေပၚေနသည့္အတြက္ ကားတင္သြင္းသူမ်ားက ကားမ်ားထုတ္ယူရန္ ေစာင့္ဆိုင္း
ေနၾကေသာ္လည္း ကားသေဘၤာမ်ားမွာ ပံုမွန္၀င္ေရာက္ေနၿပီး ဆိပ္ကမ္းမ်ားတြင္ ကားမ်ားစုပံု
ေနေၾကာင္းသိရသည္။
"နဂိုကတည္းကလည္း ဆိပ္ကမ္းမွာ ကားေတြရွိေနေသးတယ္။ ၿပီးေတာ့ အခု စီအိုင္အက္ဖ္
ေျပာင္းမယ္ဆိုေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ ကိုယ္တုိင္ေတာင္ ကားေတြ သြားမထုတ္ေသးဘူး။ ဒါေၾကာင့္ကား
ေတြပိုပံုေနတယ္" ဟု Farmer Auto မွ ဦးစိုးထြန္း က ေျပာသည္။
စီအိုင္အက္ဖ္ ေျပာင္းလဲမည့္ သတင္းေၾကာင့္ ကားအေရာင္း စင္တာမ်ားတြင္ အေရာင္းအ၀ယ္မ်ား
ေအးစက္ခဲ့ၿပီး ၀င္ေငြလည္ပတ္မႈ ေႏွာင့္ေႏွးသြားမႈေၾကာင့္ အပါအ၀င္ ကားမ်ား ေရာင္းမထြက္ေသး
သည့္အတြက္ ကားအေရာင္း စင္တာမ်ားတြင္ ေနရာလြတ္မရွိေသာေၾကာင့္ ထုတ္ယူရန္ ေႏွာင့္ေႏွး
ေနျခင္းျဖစ္သည္။
"ကားထုတ္ရင္ အခြန္က ေဆာင္ရဦးမယ္။ အေရာင္းအ၀ယ္ေအးေတာ့ ပိုက္ဆံကသိပ္မလည္ေသး
ဘူး။ အေရာင္းစင္တာ တစ္ခုက ကားအစီး ၅၀ ဆန္႔တယ္ဆိုရင္ ကားေရာင္း မထြက္ေတာ့
ကားထားစရာ ေနရာမရွိဘူး။ တစ္ေနရာမွာ ထိခိုက္ေတာ့ အကုန္လံုးမွာ ထိခိုက္သြားတဲ့သေဘာပဲ"
ဟု ဦးစိုးထြန္းက ေျပာသည္။
"ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ ကား သြားမထုတ္ခ်င္ေသးဘူး။ စီအိုင္အက္ဖ္ ေျပာင္းလဲၿပီးမွဆိုရင္ ကားတစ္စီး
ကို ေငြ က်ပ္ ၁၄ သိန္းကေန ၁၅ သိန္းၾကားအထိ သက္သာမယ္။ စီအိုင္အက္ဖ္တန္ဖိုးလည္း
ထြက္လာေတာ့မွာဆိုေတာ့ ဇန္န၀ါရီလက်မွပဲ ထုတ္ေတာ့မယ္။ စီအိုင္အက္ဖ္တန္ဖိုးလည္းက်ေတာ့
က်သင့္ေပမယ့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကေတာ့ စလစ္ေဈးက်တာကို ပိုလုိလားတယ္။ ယာဥ္ေဟာင္းအပ္ဖို႔
အကၡရာလည္း ကုန္ေတာ့မယ္ဆိုေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္းမွာ ကားေဟာင္း ေဈးကြက္ကေတာ့ သူ႔ဟာနဲ႔
သူရွိေနဦးမွာပဲ။ လက္ရွိ ကားတင္သြင္းတာကေတာ့ တစ္ဦးခ်င္း ပါမစ္နဲ႕သြင္းတဲ့သူ ပိုမ်ားလာတယ္"
ဟု SKK ကားအေရာင္းစင္တာမွ အမႈေဆာင္အရာရွိခ်ဳပ္ ကိုခ်မ္းေက်ာ္ေက်ာ္က ေျပာသည္။
ဆိပ္ကမ္းသို႔ ေရာက္ရွိလာေသာ ကားမ်ားအတြက္ ကားထားခြင့္ ႏွစ္ပတ္အထိခြင့္ျပဳထားၿပီး
ေက်ာ္လြန္ပါက ဆိပ္ကမ္းမွ ကားရပ္နားခ ေကာက္ခံကာ လာေရာက္ မထုတ္ယူေသးေသာ ကား
မ်ားအတြက္ ရက္ ၆၀ ေက်ာ္ပါက ေလလံစာရင္း သြင္းထားသည္ဟု ဆိုသည္။
သို႔ရာတြင္ ေလလံ စာရင္းပယ္ဖ်က္အျဖစ္ ေလွ်ာက္ထား၍ ျပန္လည္ထုတ္ယူႏုိင္ေၾကာင္းလည္း
သိရသည္။
သို႔ေသာ္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ရက္ ၆၀ ၾကာသည္အထိ လာေရာက္ထုတ္ယူျခင္း မရွိေသာ ကားမ်ားကို
ေလလံတင္သြားရန္ အစီအစဥ္ရွိေၾကာင္း ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္မွ တာ၀န္ရွိသူ တစ္ဦးက
ေျပာသည္။
"ဆိပ္ကမ္းမွာလည္း ကားေတြအမ်ားႀကီး ပံုေနေသးတယ္။ ကားသေဘၤာအ၀င္မ်ားၿပီး မထုတ္တဲ့
ကားမ်ားေတာ့ ကားပိုမ်ားလာတာေပါ့။ ပထမတစ္ႀကိမ္ လုပ္ခဲ့တဲ့ အစည္းအေ၀းအရ ရက္ ၆၀
ေက်ာ္ရင္ ေလလံစပစ္မယ္လို႔ေတာ့ ေျပာထားတာရွိတယ္။ သေဘၤာလိုင္းေတြေခၚၿပီးေတာ့
အစည္းအေ၀းတစ္ခု လုပ္ဦးမယ္။ ၿပီးမွပဲ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ၿပီး ထုတ္ျပန္မယ္လို႔ ေျပာမယ္။
ဆိပ္ကမ္းမွာ ကားေတြ အရမ္းက်ပ္ေနရင္ ေနာက္ထပ္ ကားသေဘၤာေတြ ဆိုက္ဖို႔မျဖစ္ႏုိင္ဘူးေလ"
ဟု အဆိုပါတာ၀န္ရွိသူက ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္ ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ဆူးေလဆိပ္ကမ္းတို႔တြင္ ကားသေဘၤာမ်ား ဆိုက္ေရာက္မႈ
နည္းၿပီး သီလ၀ါဆိပ္ကမ္းမွာ ေနရာက်ယ္သည့္အတြက္ ကားသေဘၤာမ်ား ဆိုက္ေရာက္မႈမ်ားျပား
ကာ ပ်မ္းမွ်အားျဖင့္ ကားစီးေရ ၉,၀၀၀ ႏွင့္ ၁၀,၀၀၀ ၾကားအထိဆံ့ၿပီး အမ္ပီေအ ဆိပ္ကမ္းတြင္မူ
ကားအစီးေရ ၄,၀၀၀ ခန္႔ ဆံ့ကာ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္အတြင္းတြင္ ရက္ ၆၀ ေက်ာ္ေသာ ကားစီးေရ ၃၅၀
၀န္းက်င္ ခန္႔ရွိေၾကာင္းသိရသည္။
၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာလ ၄ ရက္ေန႔တြင္ ရန္ကုန္ ဆူးေလဆိပ္ကမ္းသို႔ ကားသေဘၤာ တစ္စင္း
ဆိုက္ကပ္ခဲ့ၿပီး အစီးေရ ၆၄ စင္းရွိကာ ဒီဇင္ဘာလ ၅ ရက္ေန႔မွ ၁၅ ရက္ေန႔အထိ ကား သေဘၤာ
ေျခာက္စီးေရာက္ရွိခဲ့ကာ ကားစီးေရ ၅,၂၀၀ ေက်ာ္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
ေအးၿငိမ္း၀င္း - (ျမန္မာတုိင္းမ္)