ဆုေရြးခ်ယ္ေရးအဖြဲ႔ဝင္ အကယ္ဒမီေဒၚခင္ေလးသိမ့္ (ဓာတ္ပံု – ေအးေဇာ္မိုး /
Facebook) ႏွင့္ ျမန္မာ့ ရုပ္ရွင္ အစည္းအရံုး ဒု ဥကၠ႒ ၁ ဒါရိုက္တာ
ညီညီထြန္းလြင္ (ဓာတ္ပံု – ျမတ္သူေအာင္ / ဧရာဝတီ)
အခုက်င္းပေနတဲ့ SEA Games ပြဲႀကီးအၿပီး ဒီဇင္ဘာ ၂၉ ရက္ေန႔မွာ
ရုပ္ရွင္ဝါသနာရွင္ ပရိသတ္မ်ား စိတ္ဝင္စား ေမွ်ာ္လင့္ ေနၾကတဲ့
ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္ ထူးခၽြန္ဆုခ်ီးျမႇင့္ပြဲႀကီးကို က်င္းပေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
မႏွစ္က ဆုေရြးခ်ယ္ေရး စနစ္နဲ႔ ေပးအပ္ခဲ့တဲ့ဆု တခ်ိဳ႕အေပၚ ပရိသတ္ေတြရဲ႕
ဘဝင္မက်တဲ့ ေစာဒကတက္သံေတြ ရွိခဲ့တာမို႔ ဒီႏွစ္အတြက္ ဆုေတြကို
ေရြးခ်ယ္ပံုနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး ဆုေရြးခ်ယ္ေရး အဖြဲ႔ဝင္တခ်ိဳ႕ရဲ႕ ထင္ျမင္ခ်က္၊
မွတ္ခ်က္ေတြနဲ႔ တကြ ရုပ္ရွင္အႏုပညာရွင္ အတတ္ပညာရွင္ မ်ားရဲ႕ အကယ္ဒမီအေပၚ
ႀကိဳတင္ ရင္ခုန္သံမ်ား၊ သေဘာထားအျမင္မ်ားကို ဧရာဝတီက စုစည္း
ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ ဒီေန႔မွာေတာ့ ဆုေရြးခ်ယ္ေရး အဖြဲ႕ဝင္ အကယ္ဒမီ
ေဒၚခင္ေလးသိမ့္နဲ႔ ျမန္မာ့ ရုပ္ရွင္အစည္းအရံုး ဒု ဥကၠ႒ ၁ ဒါရိုက္တာ
ညီညီထြန္းလြင္တုိ႔ရဲ႕ အသံေတြကို ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။
ဆုေရြးခ်ယ္ေရးအဖြဲ႔ဝင္ အကယ္ဒမီေဒၚခင္ေလးသိမ့္
ဇာတ္ကားေတြကုိ ဘုတ္အဖြဲ႕က ေရြးခ်ယ္တဲ့ ေနရာမွာ ပထမ အဆင့္ကေတာ့
ရုပ္ရွင္အစည္းအရုံးနဲ႔ ရုပ္ရွင္လုပ္ငန္းက သင့္ေလ်ာ္တဲ့
ဆင္ဆာအဖြဲ႕ဝင္ေတြထဲကမွ ၁ ႏွစ္လုံး ရုိက္ခဲ႔တဲ႔ ၁၇ ကားကုိ ၾကည့္တာေပါ့။
ဒုတိယ အဆင့္အေနနဲ႔ အေပၚကုိ တင္ေပးတာ ၇ ကားပါ။
အဲဒီ ၇ ကားမွာမွ အကယ္ဒမီ သတ္မွတ္ထားတာက ၁၁ ဆုရွိတယ္။ ဒီႏွစ္က
ထူးထူးျခားျခား မႏွစ္တုန္းက အားလုံးရဲ႕ ေတာင္းဆုိမႈနဲ႔ အထူးဆု ၁ ဆုကုိ
အကယ္ဒမီေပးဖုိ႔ အတြက္ ရည္ရြယ္ထားတယ္။ ေနာက္ႏွစ္ေတြမွာလည္း အထူးဆု ၁ ခုက
ရွိေနမွာပဲ။ ၁၁ ဆုထဲမွာ မပါတဲ့ ကိစၥေတြ ေပၚလာလုိ႔ရွိရင္ ေပးႏုိင္ေအာင္
အဲဒီတဆုကုိ ထပ္ၿပီးလ်ာထားတာေပါ့။ အဲဒီ အထူးဆုက ဒီႏွစ္ကစၿပီးေပးမွာ။
ဟုိးအရင္တုန္းကေတာ႔ ေပးခဲ့ဖူးတယ္။ မေပးတာ ၾကာသြားေတာ့ အဲဒီဆုအတြက္ကုိ
လုိအပ္ေနေသးတယ္ ဆုိတာ လူႀကီးေတြကသိလာေတာ့ အဲဒီဆုကုိထပ္ၿပီး ထည့္တာ။
ေနာက္ႏွစ္ေတြမွာ အၿမဲတမ္းရွိေနေပမယ့္၊ ေပးတဲ႔ဆုကေတာ့ တူခ်င္မွတူမွာေပါ႔။
ဒီ အထူးဆုက ၁၁ ဆုထဲမွာ မပါတဲ့ဆု၊ ေပးသင့္ေပးထုိက္တဲ့ ဆုတခုေပါ႔။ မျဖစ္မေန ေပးရမယ္လုိ႔ေတာ့ မဟုတ္ဘူး။
ေပးမယ့္ဆု ၁၁ ဆုထဲမွာ ပါတဲ့ဆုေတြကေတာ့ အဓိကက ရုပ္ရွင္ကား တကားရုိက္ရင္
မျဖစ္မေန ပါ၀င္တဲ့ ဇာတ္ညႊန္းဆု၊ ဒါရုိက္တာဆု၊ အဓိက အမ်ဳိးသား ဇာတ္ေဆာင္၊
အမ်ဳိးသမီး ဇာတ္ေဆာင္၊ အမ်ဳိးသား ဇာတ္ပုိ႔၊ အမ်ဳိးသမီး ဇာတ္ပုိ႔၊ ေနာက္ခံ
ေတးဂီတ၊ တည္းျဖတ္၊ ဇာတ္ကားဆု၊ ဓာတ္ပုံဆု၊ အသံဆုတုိ႔ပါ။
ရည္ရြယ္ထားတဲ့ အထူးဆုကေတာ့ ဘယ္ထဲကရမလဲ ဆိုတာ မသိဘူးေပါ့။ ထူးျခားတဲ့ ဟာမ်ဳိးေတြေပါ့။အတိအက် ေျပာလုိ႔ မရဘူး။
အန္တီက ဇာတ္ညႊန္း အဓိကဆုိေတာ့ ေရြးခ်ယ္တဲ့ေနရာမွာ ဘယ္လုိ အခ်က္မ်ဳိးေတြ အဓိကထား ေရြးခ်ယ္လဲ ဆိုေတာ့
ကားတကား ေကာင္းၿပီ ဆုိရင္ ဒီကားမွာပါတဲ့ ဇာတ္ညႊန္း၊ ဒါရုိက္တာ၊ သရုပ္ေဆာင္
အကုန္လုံး ေကာင္းၾကမွာပဲေလ။ ဇာတ္ညႊန္း မေကာင္းဘဲနဲ႔ေတာ့ ကားတကားက ျဖစ္လာမွာ
မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီေတာ့ က်မတုိ႔က အရင္ဆုံး ေကာင္းတဲ့ကားေတြ ပရိသတ္
ႀကိဳက္တာေရာ၊ အဆင့္အတန္း ရွိတာေရာ ၾကည့္ၿပီး ေရြးလုိက္တာေပါ့။ ဒီကားတကား
ေကာင္းရင္ သူ႔ရဲ႕ ဇာတ္ညႊန္းေၾကာင့္လား၊ ဒါရုိက္တာ ေၾကာင့္လား အဲဒီ
ႏွစ္ခုကုိ ၾကည့္ရတာေပါ့။ ဇာတ္ညႊန္းက ဇာတ္ကားရဲ႕ ပုံစံအတုိင္း သေဘာက
အကုန္လုံး မဟုတ္ဘူး။ ဇာတ္ညႊန္းက တျခား၊ ကားကတျခား ရုိက္ထားတယ္ ဆုိရင္ေတာ့
ဇာတ္ညႊန္းသမားနဲ႔ မဆုိင္ဘူးေပါ့။ ဒါရုိက္တာနဲ႔ပဲ ပတ္သက္မွာေပါ႔။ ပထမဆုံး
ကားအေကာင္းေတြ အကုန္ ေရြးလုိက္တယ္။
ဇာတ္ညႊန္းနဲ႔ ရုိက္ထားတာေတြက ဘယ္လုိအပ္စပ္မႈ ရွိတယ္ မရွိဘူး ဆုိတာကို ၾကည့္ရတာေပါ့။
ဒီႏွစ္ ကားေတြအေပၚမွာ သုံးသပ္ရရင္ ကားေတြရဲ႕ ဇာတ္လမ္းက ရသစုံတယ္။ ေခတ္က
ေျပာင္းလာတဲ့ အခါက်ေတာ႔ ေမာ္ဒန္ ျဖစ္လာတာေတြလည္း ပါတယ္။ ႏုိင္ငံျခားမွာ
သြားရိုက္ၿပီးေတာ့ အားထုတ္မႈေတြလည္း ပါလာတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္
အဆင့္အတန္းရွိတဲ့ ကားေတြ ပါလာတယ္။ ေနာက္ ရုိးရာမပ်က္တဲ့ ကားေတြလည္း
ပါလာတယ္။ ကားေတြစုံေတာ့ အကုန္လုံးက အဆင့္မရွိတဲ့ ကားေတြမဟုတ္ဘူး။
အဆင့္အတန္းရွိတဲ့ ကားေတြပါတယ္။ ေယဘုယ် ကားေတြလည္း ပါတာေပါ့။ အေပၚကုိ
တက္လာတာ ေကာင္းတဲ့အခ်က္ တခုခုပါေနလုိ႔ပဲ။ ဒီ ၁၁ ဆုထဲမွာ ရႏုိင္တဲ့ ဆုတခုခု
ပါရင္လည္း အေပၚ တင္ေပးလုိက္တာပဲ။
ကားေတြ စုံလို႔ ေရြးခ်ယ္ရ ခက္လာတာမ်ဳိးေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အၿမဲတမ္းကေတာ့
ခက္မွာပဲ။ အႏုပညာဆုိတာ ၁ နဲ႔ ၁ ေပါင္းေတာ့ ၂ ျဖစ္တာ မဟုတ္ဘူးေလ။ သူတုိ႔က
အၿမဲတမ္း အားထုတ္ထားတယ္ ဆုိရင္ေတာ့ ကံ၊ ဉာဏ္၊ ၀ီရိယ အက်ဳိးကေတာ့
ရွိေနမွာပဲ။ ကံကေတာ့ က်မတုိ႔ ဗုဒၶဘာသာ အရေပါ့။ အၿမဲတမ္းကေတာ့ ကုိယ့္ဘက္က
ႀကိဳးစားေနဖုိ႔ အေရးႀကီးတာပဲ။
မႏွစ္တုန္းက အကယ္ဒမီ ဆုေတြအေပၚ လူေတြ မေက်နပ္ခ်က္ အသံတခ်ဳိ႕
ရွိခဲ့တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဒီႏွစ္မွာ က်မတုိ႔ ၁၆ ဦးကုိ သူတုိ႔က အိတ္ပိတ္ၿပီး
ေပးလုိက္တဲ့ဟာက လူႀကီးအထိေပါ့၊ ၀န္ႀကီးအဆင့္ မသြားဘူး။ ရုပ္ရွင္လုပ္ငန္းက
တာဝန္အရွိဆံုး သူနဲ႔ က်မတုိ႔ အဖြဲ႔မွာဆုိရင္ ေခါင္းေဆာင္ေပါ့။ အဓိကက
သူတုိ႔ႏွစ္ေယာက္ကုိ တင္ေပးရတယ္။ အဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္ ဆုိရင္လည္း
က်မတုိ႔အားလုံးရဲ႕ ကုိယ္စားေပါ႔။ ပထမ အဆင့္မွာလည္း အဖြဲ႔ေခါင္းေဆာင္
ရွိတယ္၊ ဒုတိယမွာလည္း အဖြဲ႔ေခါင္းေဆာင္ ရွိတယ္။ က်မတို႔အဖြဲ႔
ေခါင္းေဆာင္နဲ႔ သူတုိ႔အေရွ႕မွာ စာအိတ္ကုိ ေဖာက္ၿပီးေတာ့ ဒီအမွတ္ေတြကုိ
အတိအက်ေရြးၿပီးေတာ့ အကယ္ဒမီေပးမယ္လုိ႔ က်မတုိ႔က သိထားတာေပါ့။ အဲဒီေတာ့
အေျဖကုိေတာ့ က်မတုိ႔ ေစာင့္ၾကည့္ရမွာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ က်မတုိ႔ က်ေတာ့
လူႀကီးေတြ ဖြင့္ေဖာက္တဲ့အမွတ္ကုိ မသိေတာ့ဘူးေလ။ က်မတုိ႔ ေပးတဲ့အမွတ္လည္း
ကုိယ့္ဟာကုိယ္ပဲ သိတာေပါ႔။
ကုိယ့္ရဲ႕ သက္ဆုိင္ရာ ဘာသာရပ္ေတြကုိပဲ အကဲျဖတ္ရတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။
အားလုံးကုိေတာ့ အကဲျဖတ္ရတယ္။ က်မ ေပးထားတာခ်ည္းပဲ သိထားရတာ။ ဒါေပမယ့္
ရမ္းသမ္းၿပီး ေပးတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ကုိယ္ကေတာ႔ Specialized သမားကုိေတာ့
ေမးရတာေပါ႔။ ဒီထဲမွာ Specialized သမားေတြ အကုန္လုံး ထည့္ထားတယ္။ သူတုိ႔ကုိ
အဓိကထားေတာ့ ပရမ္းပတာေတာ့ မျဖစ္ဘူးေပါ့။
စိစစ္ေရြးခ်ယ္ေရး Board အဖြဲ႔ထဲမွာ ဒီႏွစ္ စာေပပညာရွင္ ႏွစ္ေယာက္
ပါပါတယ္။ အႏုပညာရွင္ ဘက္ကမဟုတ္ဘဲ စာေပပညာရွင္ ႏွစ္ေယာက္ကုိ ထည့္ထားတာ
အဲဒီအတြက္ နယ္ပယ္ ပုိစုံသြားတာေပါ့။ ဒီႏွစ္ အကယ္ဒမီဆုေပးတာ အရင္ႏွစ္ေတြနဲ႔
မတူဘူး။ လံုး၀ကို မတူတာ။ ဘုတ္အဖြဲ႔မွာ ထည့္တဲ့ မန္ဘာေတြကိုက မပါသေလာက္ပါပဲ။
စာေပပညာရွင္ ႏွစ္ေယာက္ရယ္၊ ဓာတ္ပံုပညာရွင္ ဆိုလည္း ဓာတ္ပံုမွာ
အႀကီးဆံုးကို ထည့္ထားတယ္ ဆိုေတာ့ ေနာင္ဆိုလည္း ဆက္ၿပီး သူတို႔
လုပ္ကိုင္သြားရမွာပဲ။ အန္တီတို႔ အေနနဲ႔ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ရုပ္ရွင္နဲ႔
မပတ္သက္တာ ဒီသံုးေယာက္ပဲလို႔ ေျပာရမွာေပါ့။ အရင္ႏွစ္တုန္းက ဆိုရင္
ရုပ္ရွင္နဲ႔ မဆိုင္တဲ့ ဌာနဆိုင္ရာ ျပင္ပပုဂၢိဳလ္ေတြ ပါတယ္ေလ။ အခုႏွစ္ကေတာ့
လံုး၀မပါဘူး။ အႏုပညာရွင္ သီးသန္႔ပဲ ေပးထားတယ္။ ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္ လုပ္ငန္းဘက္
အပိုင္းကေတာ့ သူတုိ႔ကေတာ့ Leader တစ္ေယာက္ကုိ ထားထားတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီလူက
လုံး၀ ပါ၀င္ပတ္သတ္မႈ မရွိဘူး။ ေဆြးေႏြးျခင္းလည္း မရွိဘူး။ က်မတုိ႔ကုိ
ထမင္းခ်ိန္ ထမင္း၊ ေကာ္ဖီခ်ိန္ ေကာ္ဖီ ေကၽြးေမြးျပဳစုတယ္။ တကယ္လုိ႔
ဇာတ္ကားကုိ က်မ တေယာက္တည္းျဖစ္ေစ၊ အမ်ားနဲ႔ျဖစ္ေစ ၾကည့္ခ်င္ရင္
ျပန္ဖြင့္ေပးတယ္။ ၁ လ လုံးလုံးက တေယာက္ ၾကည့္ခ်င္လည္း ျပေပးတာပဲ၊ ႏွစ္ေယာက္
ၾကည့္ခ်င္ရင္လည္း ျပေပးတာပဲ။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆုိေတာ့ က်မတုိ႔က ဆုတခုကုိ
ေထာက္ခံၿပီဆုိရင္ ဘာအတြက္ဆုိတာ ျပန္ေရးေပးရတဲ့ အတြက္ သူတုိ႔ ျပန္ျပေပးတယ္။
အႏုပညာနဲ႔ မူးယစ္ေဆးမႈေတြ ကိစၥကေတာ့၊ အဲဒါေတြက မဆုိင္ဘူး။ အႏုပညာက
အႏုပညာ သီးသန္႔ပဲ။ က်မတုိ႔ အမွတ္ထဲမွာ ဒီအမွတ္ေတြ မပါဘူး။ ဟုိအရင္တုန္းက
ဆုိရင္ အဲဒီလုိမ်ဳိး ျပႆနာေတြရွိရင္ ဆုမေပးတာတုိ႔ ဘာတုိ႔ ဆိုတာကေတာ့
က်မေျပာတဲ့ ကံ၊ ဉာဏ္၊ ဝီရိယ ထဲကမွ ကံကုိ ေျပာတာေပါ့။ ကံဆုိတာ ဒီလုိအကယ္ဒမီ
ေပးဖုိ႔အတြက္ ဦးေဆာင္တဲ့သူက ခ်မွတ္တယ္ ဆုိရင္ မရေတာ့တာတို႔ ဘာတို႔
ျဖစ္တာေပါ႔။ က်မတုိ႔ကေတာ့ အစကတည္းက အဲဒီအခ်က္ မပါ၀င္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္
ကံလုိ႔ေျပာတာ။ အခုအခ်ိန္မွာ သူရုိက္ထားတာ ကလည္း ရွိေနတယ္။ လူႀကီးေတြ
ခ်မွတ္တဲ့ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းကလည္း တမ်ဳိးျဖစ္ေနရင္ သူ႔ကံပဲေပါ႔။
ဒါမ်ဳိးေတြကလည္း က်မတုိ႔ဘ၀မွာ အမ်ားႀကီးႀကံဳခဲ႔ရတယ္။ ရုပ္ရွင္မွာ
ငါအရမ္းေတာ္တာပဲ ဆုိလုိ႔ ရခ်င္မွရတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆုိေတာ့ ကံတခုက
ရွိေနတာကုိး။ ဒီႏွစ္မွာ ကံဆုိတဲ့ အရာကေတာ့ က်မတို႔ရဲ႕ စည္းမ်ဥ္း
စည္းကမ္းထဲမွာ လုံး၀မပါ၀င္ဘူး။ အထက္ကလူႀကီးေတြလည္း လုံး၀ကုိ ထိန္းခ်ဳပ္မႈ
မရွိဘူး။
ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္ အကယ္ဒမီဆုအတြက္ မႏွစ္တုန္းက ေျပာခဲ့သလို ပရိသတ္
ဆႏၵမဲဆိုတာ ကားေတြအားလံုးက ပရိသတ္ေတြ ေရွ႕ေမွာက္ မေရာက္ဘူး။ အရင္တုန္းက
ဆိုရင္ က်မတုိ႔ကားေတြ အကုန္လုံးျပခဲ့ၿပီးမွပဲ အကယ္ဒမီ ေပးတာေလ။ အခုက
တခ်ိဳ႕ကားေတြက ပရိသတ္ မၾကည့္ရေသးတာ ရွိတယ္။ အဲဒီလို အခက္အခဲေၾကာင့္ သူတို႔က
မထည့္ထားဘူးေပါ့။ အကယ္ဒမီ မတိုင္ခင္မွာ ရန္ကုန္နဲ႔တကြ နယ္ေတြ အားလံုးက
ျပၿပီးသြားရင္ အဲဒီစနစ္ ျဖစ္လာမွာေပါ့။ အဲဒါမ်ိဳးကလည္း ျဖစ္သင့္တာေပါ့။
ကားေတြက အရမ္းနည္းေတာ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ တေနရာ၀င္တာနဲ႔ အကယ္ဒမီ
စာရင္းဝင္အျဖစ္ သတ္မွတ္လိုက္ တာကိုး။
ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္ လုပ္ငန္းအေနနဲ႔ ဒီႏွစ္လည္း အကယ္ဒမီ ကိစၥမွာ သူတို႔တာ၀န္
ယူထားတယ္ဆိုေပမယ့္ က်မတို႔ကိုပဲ အကုန္လံုး လႊဲေပးထားပါၿပီ။ ဘာမွေတာ့
ထူးျခားမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဆုေပးမွာေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္ကပဲ ဆုေပးမွာေလ။ လုပ္တဲ့
လုပ္ငန္း အားလံုးကိုေတာ့ က်မတို႔ ရုပ္ရွင္အစည္းအရံုးကိုပဲ မႏွစ္ကတည္းက
စခိုင္းထားၿပီ ဆိုေတာ့ ဒီႏွစ္က အကုန္လံုးလိုလို လုပ္တတ္သြားၿပီေပါ့။
အမွားအယြင္း မရွိေတာ့ဘူးေပါ့။ ဒီႏွစ္ကိုက သူတုိ႔ဘက္က မလုပ္သေလာက္ကို
ရွိပါတယ္။ ဆုကေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္ကပဲ ေပးမွာေပါ့။ ဒီဆုက ႏိုင္ငံေတာ္ဆုကိုး။
ပိုေကာင္းေအာင္ေတာ့ ဉာဏ္ကြန္႔ၿပီး လုပ္ထားတယ္။ မႏွစ္တုန္းက ဆိုရင္
ကိုယ့္အခ်င္းခ်င္းပဲ ေပးတယ္။ ဒီႏွစ္ကက်ေတာ့ ရုပ္ရွင္မွာ သဘာရွိတဲ့
သရုပ္ေဆာင္ေတြနဲ႔ ဂ်ာနယ္လစ္ေတြ ေခၚၿပီးေပးခိုင္းတယ္။ ဒါကေတာ့
က်မတို႔သေဘာနဲ႔႔ သူတို႔ေတြက လုပ္ခြင့္ေပးထား တာေပ့ါ။
အကယ္ဒမီပြဲနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး ျဖည့္စြက္ေျပာရမယ္ဆိုရင္
ဒီႏွစ္အကယ္ဒမီေပးပြဲကေတာ့ ထူးျခားမယ္ထင္ပါတယ္။ ေငြေရးေၾကးေရးေရာ၊ တင္ထားတဲ့
တင္ဒါေတြကလည္း ေငြကို အဓိကမထားဘဲ ပိုၿပီးေတာ့ အႏုပညာေျမာက္ေအာင္
အခါတိုင္းႏွစ္ေတြနဲ႔ မတူဘဲ၊ ပိုၿပီးစိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းမယ္လို႔
က်မကယူဆပါတယ္။ ပံုစံကလည္း လံုး၀ေျပာင္းသြားၿပီး ခါတိုင္းလို
ပံုစံံမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ တင္ျပပံုေတြ ေျပာင္းသြားတယ္။ ေပးတာကေတာ့
ႏိုင္ငံေတာ္အဆင့္က ေပးၿပီး က်န္တဲ့ကိစၥေတြ ကိုေတာ့ ရုပ္ရွင္
အစည္းအရံံုးကလို႔ ခြဲျခားေပးလိုက္တာေပါ့။ အခုယူထားတဲ့ တင္ဒါကုမၸဏီကလည္း
လုပ္ခ်င္တာကို ဇြတ္မလုပ္ဘူး။ လူႀကီးေတြကို အကုန္တိုင္ပင္ၿပီးမွ လုပ္တယ္။
ကုမၸဏီကသာ အကုန္လံုး တာ၀န္ယူတယ္ဆိုေပမယ့္ က်မတို႔႔ ရုပ္ရွင္အစည္းအရံုးကပဲ
လုပ္ေပးေနရတာေပါ့။ အခ်ိန္ကလည္း အရမ္းကပ္ေတာ့ သူတို႔အဖို႔မွာ ညတိုင္း
ပင္ပန္းစြာ လုပ္ေပးေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္။
ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္အစည္းအရံုး ဒုဥကၠဌ(၁)၊ ဒါရိုက္တာညီညီထြန္းလြင္
ဒါရိုက္တာ တေယာက္အေနနဲ႔ အကယ္ဒမီ ဇာတ္ကားေတြ ေရြးခ်ယ္ရာမွာ
ဘယ္လိုစည္းမ်ဥ္းေတြနဲ႔ ေရြးခ်ယ္သင့္လဲ ဆိုရင္ သူတို႔မွာ စည္းကမ္းေတြ၊
နည္းလမ္းေတြ မ်ိဳးစံုရွိတယ္။ ဒါရိုက္တာရဲ႕စံက ဇာတ္ေကာင္ ေရြးခ်ယ္တာ၊
တည္ေနရာ ေရြးတာ မွန္ကန္ရမယ္။ ဇာတ္လမ္း တခုလံုးကိုလည္း ကိုင္တြယ္တာ
မွန္ကန္ရမယ္။ ဇာတ္ကားတခုလံုးကို ၿခံဳၾကည့္ရင္ သဘာ၀ က်တာမ်ိဳး ျဖစ္ရမယ္ေပါ့။
အကယ္ဒမီ အရည္အခ်င္းမွာကိုက ဇာတ္လမ္းနာမည္ ေရြးခ်ယ္တာလည္း အဓိကက်တယ္။
ပညာရပ္ပိုင္း ဆိုင္ရာေတြကေတာ့ အမ်ားႀကီး ပါေသးတာေပါ့။
ဇာတ္ကားမွာပါတဲ့ အႏုပညာရွင္ေတြရဲ႕ အရင္တုန္းက၊ လူမႈေရး ႏိုင္ငံေရးျပစ္ခ်က္ တခုခုေၾကာင့္ အကယ္ဒမီမေပးတာ မ်ိဳးက
ဟိုးတုန္း ကေတာ့ ရွိခဲ့တယ္။ ဦးညီ အထင္ကေတာ့ အရင္အစိုးရေတြ လက္ထက္တုန္းကဆို
ႏိုင္ငံေရးၿငိစြန္းတာ မေျပာနဲ႔၊ အကယ္ဒမီေတာင္ တက္ေရာက္လာတဲ့ သူကိုပဲ
ေပးတာ။ မလာတဲ့သူဆိုရင္ မေပးဘူး။ ဦးညီတို႔ သေဘာအရ ဆိုရင္ လာလာ မလာလာ သူ
ရထိုက္ရင္ ေပးရမယ္ေပါ့။ ေသခ်ာ သတိထားၾကည့္ရင္ အကယ္ဒမီပြဲကို မလာတဲ့သူကို
ေပးတယ္ ဆိုတာ ေတာ္ေတာ္ ရွားတယ္။ ကိုယ္စား ယူသြားတယ္ဆိုတာ ရွိေတာ့ ရွိတယ္
ရွားတယ္။ သူက အေတာ္ဆံုး ထိုက္တန္တဲ့သူ ဆိုရင္ ေပးရမွာေပါ့။
အကယ္ဒမီရထိုက္ၿပီး နစ္နာခဲ့တာေတြ ရွိခဲ့တာေပါ့။ ဒီတေယာက္က ျပစ္ခ်က္ကေလးတခု
ရွိသြားတယ္ဆိုရင္ မေပးတာရွိတယ္။ သူက အကယ္ဒမီ တစ္ေျပးတဲ့ စာရင္းထဲမွာ
ပါတယ္ေပါ့။ ဥပမာ ေနျပည္ေတာ္ မဟုတ္ဘဲ ရန္ကုန္မွာ လုပ္တုန္းကဆိုရင္
တခ်ိဳ႕လည္း မသြားမိဘူး၊ အဲဒါကို အိမ္ေတြဘာေတြကို အတင္းလုိက္ေခၚတဲ့
ဟာမ်ိဳးလည္း ၾကားဖူးတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ဦးညီတို႔က ေနာက္တာေပါ့၊ အကယ္ဒမီ
ေပးတာလား၊ အက်င့္စာရိတၱကို ေရြးတာလားေပါ့။ အမွန္ကေတာ့ မဆိုင္ဘူး။
အရည္အခ်င္းရွိၿပီး သရုပ္ေဆာင္တာ ေကာင္းတယ္ဆိုရင္ ေပးရမယ္။ အရင္ကေတာ့
အကယ္ဒမီ ေပးပြဲအေပၚမွာ လူရည္လူရည္မြန္ပဲ ေပးတာလားလို႔ ေမးခြန္းထုတ္စရာေတြ
အမ်ားႀကီး ျဖစ္ခဲ့တယ္။
အခုဆိုရင္ အကယ္ဒမီအနား နီးမွ အရင္ကလုပ္ခဲ့တဲ့ မူးယစ္ေဆးမႈေတြ
ေပၚေပါက္လာတဲ့အေပၚ မွတ္ခ်က္ေပးရမယ္ဆိုရင္ အဲဒါေတြက လြန္ခဲ့တဲ့ငါးႏွစ္က
ကိစၥေတြ facebook မွာ ျပန္႔ေနတာကို ေျပာတာေပါ့ေနာ္။ အဲဒီမွာဆိုရင္ တေယာက္က
ရသင့္တယ္ေပါ့။ ရသင့္တဲ့ အေပၚမွာပဲ လြန္ခဲ့တဲ့ငါးႏွစ္က ကိစၥေတြက ေပၚလာတယ္။
ဦးညီသေဘာအရ ဆိုရင္ ဒါေတြက မဆိုင္ဘူး။ အေရးႀကီးတာ ဒီႏွစ္ထဲမွာ
အေတာ္ဆံုးလို႔ သတ္မွတ္ေနရင္ေတာ့ သူ႔ကိုေပးရမွာေပါ့။
ဒီႏွစ္ေရြးခ်ယ္တဲ့ အကဲျဖတ္ဘုတ္အဖြဲ႕ကေတာ့ အဲဒါမ်ိဳးေတြမၾကည့္ပါဘူး။
ဘုတ္အဖြဲ႕ထဲ ပါတဲ့ သူေတြကလည္း ရုပ္ရွင္ သမားေတြဆိုေတာ့ သူတို႔ကေတာ့ အဲဒါေတြ
လုပ္မွာမဟုတ္ဘူး။ အက်င့္စာရိတၱ ေရြးခ်ယ္တဲ့ ပြဲႀကီးလည္း မဟုတ္ဘူးေလ။
ဦးညီအေပၚက ေျပာတာေတြက အရင္တုန္းက ျဖစ္ခဲ့တာေတြေပါ့။ အခုကေတာ့ အဲဒါေတြ
မရွိေတာ့ပါဘူး။ အျပင္လူ အေနနဲ႔ကေတာ့ ဒါေတြက ရိုက္ခတ္ လာႏိုင္မလားေပါ့။
ဘုတ္အဖြဲ႕ထဲမွာ ပါတဲ့ ရုပ္ရွင္သမားေတြ ကေတာ့ ထည့္သြင္း စဥ္းစားမယ္ မထင္ဘူး။
အကယ္ဒမီ ဘုတ္အဖြဲ႕ထဲမွာ ကိုးေယာက္ရွိတယ္ဆိုရင္ ႏွစ္ေယာက္အၿပိဳင္
ျဖစ္ေနရင္ေတာ့ မဲနဲ႔လုပ္မွာေပါ့ေနာ္။ မဲမ်ားတဲ့ သူကို ေရြးေပးတာေပါ့။
ႏွစ္တိုင္းကေတာ့ မဲစနစ္နဲ႔လုပ္ခဲ့တာပဲ။
အကယ္ဒမီ ေရြးခ်ယ္ေရးမွာ ၀ိ၀ါဒေတြ ကြဲေနတာကေတာ့ ဦးညီတို႔သေဘာအရ ေျပာရင္
ရုပ္ရွင္သမားေတြမွာ ၀ိ၀ါဒကြဲတယ္။ ဥပမာ တည္းျဖတ္တို႔၊ အသံစနစ္တို႔၊
အရုပ္တို႔ဆိုရင္ ဒီဘက္က ရုပ္ရွင္ပညာရွင္ေတြ အကဲျဖတ္ေပးေပါ့။ က်န္တဲ့
ဇာတ္ကားကို ခံစားတဲ့ အပိုင္းဆိုရင္ ဦးညီသေဘာအရ အျပင္ စာေပပညာရွင္တို႔ကို
အကဲျဖတ္ ေပးေစခ်င္တယ္။ တခ်ိဳ႕ကေျပာတာ ရုပ္ရွင္ ပညာကိုတတ္မွ အကဲျဖတ္
ခိုင္းရမယ္ေပါ့။ ဦးညီသေဘာအရ ဆိုရင္ အဲဒီလိုမျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ဦးညီကလည္း
ကိုယ့္ရုပ္ရွင္ သမားေတြရဲ႕ အေျခအေနကို သိေနေတာ့ေလ။ သူတို႔က ကားတကားလံုးကို
ေကာင္းတယ္ မေကာင္းဘူး ဆံုးျဖတ္ဖို႔က်ေတာ့ မွန္ပါ့မလားလို႔ ဦးညီကေတာ့
သံသယရွိတယ္။ အျပင္ပရိသတ္၊ ဒါမွမဟုတ္လည္း အျပင္ပညာရွင္ေတြကို
လုပ္ေစခ်င္တယ္။ ဥပမာ ဆရာမဂ်ဴး တို႔လို႔ စာေရးဆရာမေတြက ရုပ္ရွင္ေ၀ဖန္တာ
ေတာ္ေတာ္ေကာင္းေတာ့ အဲဒီလို ပညာရွင္မ်ိဳးေတြ ထည့္သြင္း ပါ၀င္ေစခ်င္တယ္။
ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားကို ေ၀ဖန္ေရး ပညာရွင္ေတြ၊ စာနယ္ဇင္း ပုဂိၢဳလ္ေတြ ေ၀ဖန္ၿပီး
အကဲျဖတ္ ေပးတာကို ႀကိဳက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ရုပ္ရွင္ေလာကထဲက တခ်ိဳ႕ေတြက်ေတာ့လည္း
ရုပ္ရွင္ေလာကထဲက သူေတြ ဆံုးျဖတ္တာ အမွန္ပဲလို႔ ယူဆတယ္။ ဦးညီအေနနဲ႔ က်ေတာ့
တမ်ိဳးျဖစ္ေနတယ္။ ရုပ္ရွင္သမားေတြ ဆံုးျဖတ္တာက မွန္ႏိုင္မယ္ ဆိုတာထက္
ဘက္လိုက္မႈေတြ နည္းနည္း ရွိေနတယ္လို႔ ထင္တယ္။ တကယ္လို႔ ဦးညီသာ
ဒိုင္ျဖစ္ေနရင္ ကိုယ္သံေယာဇဥ္ ရွိတဲ့သူကို ဦးစားေပး မိမယ္။
ရုပ္ရွင္သမားခ်င္း ဆိုေတာ့ ကိုယ္နဲ႔ပတ္သက္ရာ ပတ္သက္ေၾကာင္း ကလည္း ရွိေနတယ္။
အဲဒါေၾကာင့္ ရုပ္ရွင္သမားေတြကို ဦးညီကေတာ့ မပါေစခ်င္ဘူး။ ေနာက္တခုက
ပရိသတ္ရဲ႕ ေရြးခ်ယ္မႈေပါ့။ ႏိုင္ငံျခားမွာလို ဆႏၵခံယူတာ နည္းနည္း
မွန္ႏိုင္တယ္ေပါ့။ ျမန္မာျပည္မွာကားက ၁ ႏွစ္ကို ၁၅ ကားေလာက္ပဲ ထြက္ေတာ့
သိပ္လည္း ေခါင္းစားစရာ မရွိပါဘူး။
အခု အကယ္ဒမီေပးတာက ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္လုပ္ငန္းက ေပးတာကိုး။ ဦးဇင္၀ိုင္း
လက္ထက္တုန္းကေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံ ရုပ္ရွင္ အစည္းအရံုးက ေပးဖို႔
ေတာင္းထားတာေတာ့ ရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒါက ျမန္မာႏိုင္ငံ အမ်ိဳးသား
ရုပ္ရွင္ေကာင္စီ ေပၚလာရင္ အဲဒီက ေပးသင့္တယ္လို႔ ေတာင္းထားတယ္။ ဒါေပမယ့္
အမ်ိဳးသားရုပ္ရွင္ ေကာင္စီဆိုတာလည္း မေပၚလာ ေသးဘူးေလ။ ဒါေၾကာင့္
ေနာက္ႏွစ္ေတြမွာလည္း အစည္းအရံုးက ေတာင္းထားတာကို မေပးဘဲ ျမန္မာ့
ရုပ္ရွင္လုပ္ငန္းကပဲ ေပးေစခ်င္ ပါတယ္။ အဲဒါက ရုပ္ရွင္သမားေတြမွာ ၀ိ၀ါဒ
ကြဲလြဲေနတာပဲ။ တခ်ိဳ႕က ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ေပးမယ္ေပါ့။ ဦးညီအေနနဲ႔ က်ေတာ့လည္း
မေပးေစခ်င္ဘူး။ မေပးေစခ်င္ဘူး ဆိုတာက ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာန
ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္လုပ္ငန္း ကပဲ ေပးေစ ခ်င္တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့
စာေပဗိမာန္ဆုနဲ႔ အမ်ိဳးသားစာေပ ဆုေတာင္ မတူဘူးေလ။ ဘယ္ဟာျမင့္တာလဲ
မေျပာခ်င္ဘူး။ စာေပဗိမာန္ဆုက စာေပဗိမာန္ကေပးတာ။ အမ်ိဳးသားစာေပဆုက
အစိုးရကေပးတာလို႔ နားလည္တာကိုး။ အကယ္ဒမီကိုလည္း အစိုးရကေပးတာ
ပိုေကာင္းမယ္လို႔ ထင္တယ္။ အစည္းအရံုးက ေပးတာေတာ့ မျဖစ္ေစခ်င္ဘူး။ ဦးညီ
ကေတာ့ မျဖစ္ေစခ်င္ဘူး ဘက္ကရွိတယ္။
ဒီႏွစ္မွာ အကယ္ဒမီနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာခ်င္တာကေတာ့ ေရွးႏွစ္ကျဖစ္ခဲ့တဲ့
မေက်နပ္ခ်က္ အေသးအမႊား ေလးေတြ၊ အမွားေလးေတြ၊ အလြဲေလးေတြကို
သင္ခန္းစာယူၿပီး လုပ္ၾကမွာပါ။ မႏွစ္ကေတာ့ ေျပာစရာေလးေတြ ရွိခဲ့ေတာ့ ေျပာစရာ
မျဖစ္ေအာင္ လူႀကီးေတြက ဆင္ျခင္မွာပါ။
- ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။
ဧရာဝတီ သတင္းေထာက္ ေမျမန္မာ စုစည္းေဖာ္ျပသည္။
http://burma.irrawaddy.org/entertainment/2013/12/19/52453.html မွတိုက္႐ုိက္ကူးယူေဖာ္ျပသည္။