Headlines News :
Home » » ပန္းခ်ီေမာင္ႏွံ၏ အိပ္မက္

ပန္းခ်ီေမာင္ႏွံ၏ အိပ္မက္

Written By လြင္႕ေမာင္ေမာင္ on Sunday, July 27, 2014 | 8:03 PM

သားႏွစ္ဦးကုိထိန္းရင္း ပန္းခ်ီဆြဲေနေသာ မေမသူ (ဓာတ္ပံု - ေက်ာ္ဇင္သန္း)
လူေတြ ပ်ားပန္းခပ္သြားလာေနေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဗိုလ္ခ်ဳပ္လမ္းမေပၚက ဂရန္းမီးရထားဟိုတယ္ ေရွ႕ပလက္ေဖာင္းေပၚတြင္ ျဖစ္သည္။ ေရႊတိဂံုေစတီ၊ ထုိင္းအိမ္ေရွ႕မင္းသားအပါအဝင္ ပံုတူပန္းခ်ီကားအခ်ိဳ႕ကို ဟိုတယ္မ်က္ႏွာစာ အုတ္နံရံေပၚတြင္ ဆယ္လိုတိပ္ျဖင့္ ဖိကပ္ထားသည္။ ဟိုတစ္စ၊ သည္တစ္စျပန္႔က်ဲေနသည့္ ေရာင္းလက္စပန္းခ်ီကားေတြ အလယ္မွာ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးက ႏွစ္လအရြယ္ကေလးငယ္ကို ႏို႔တုိက္ရင္း လက္တစ္ဖက္က မၿပီးေသးသည့္ပန္းခ်ီကားခ်ပ္ကို လက္စသတ္ေနသည္။
အသားညိဳညိဳ၊ ပါးလွပ္လွပ္ ခႏၶာကိုယ္ႏွင့္ သနပ္ခါးပါးကြက္က်ား လိမ္းထားေသာ သူမပံုစံက လမ္းေဘးတြင္ ပန္းခ်ီဆြဲေနရသည္ႏွင့္ပင္မတူ။ စိတ္လြတ္လပ္ေပါ့ပါးၿပီး လိုခ်င္သည့္ ဖန္တီးမႈတစ္ခုရဖို႔ကိုသာ အာ႐ံုထားမႈအျပည့္။ ခင္ပြန္းျဖစ္သူကလည္း ေဘးနားတြင္ ပံုတူပန္းခ်ီကားတစ္ခုကို အႏုစိတ္ျခယ္သေနၿပီး (၂)ႏွစ္ခြဲအရြယ္ သားအႀကီးက ပန္းခ်ီကားေရာင္းရသည့္ ပိုက္ဆံမ်ားကို လာဘ္ေခၚသည့္အေနျဖင့္ ပန္းခ်ီကားခ်ပ္ေတြေပၚ ႐ိုက္ခတ္ေနသည္။
ထိုမိသားစုမွာ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္သံုးစြဲသူ ပန္းခ်ီဆရာတစ္ဦးက သူတို႔အေၾကာင္း ေရးသားခဲ့ရာကတစ္ဆင့္ တစ္ရွိန္ထိုး လူသိမ်ားလာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ လူမႈကြန္ရက္အက်ိဳးေက်းဇူးေၾကာင့္ သူတို႔ပန္းခ်ီလက္ရာမ်ားကို လူေတြက တကူးတက လာေရာက္၀ယ္ယူေနၾကၿပီ ျဖစ္သည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ပန္းခ်ီပညာျဖင့္ အသက္ေမြးဖို႔ မေမသူႏွင့္ ခင္ပြန္းတို႔ ၂၀၁၃ တြင္ ျမဝတီၿမိဳ႕ကေန ေရာက္လာခဲ့သည္။ ေငြေၾကးႏွင့္နာမည္ကို အဓိကထားေသာ ရန္ကုန္ပန္းခ်ီေဈးကြက္တြင္ မေမသူတုိ႔လင္မယားအတြက္ ေနရာမရွိ။
ေငြေၾကးအရင္းအႏွီးမရွိ၊ နာမည္လည္းမရွိသည့္အျပင္ အဆက္အသြယ္ေကာင္းလည္း မရွာတတ္သျဖင့္ ဘယ္ျပခန္းကမွ သူတုိ႔လက္ရာကို လက္မခံခဲ့။
ႏြမ္းပါးသည့္ သူတုိ႔အသြင္အျပင္ကိုၾကည့္၍ ျပခန္းပိုင္ရွင္ႏွင့္ ပန္းခ်ီဆရာအခ်ိဳ႕၏ အထင္ေသးစြာ ဆက္ဆံျခင္းခံခဲ့ရသည္။ ပန္းခ်ီဆြဲသည့္လက္ေတြျဖင့္ပင္ အုတ္ရြက္ရင္း၊ မဆလာရြက္ရင္းရသည့္ ပိုက္ဆံအရင္းျပဳ၍ ပလက္ေဖာင္းေပၚမွာ ပန္းခ်ီကားေတြခ်ခင္းေရာင္းျဖစ္သည္။
‘‘ေန႔ခင္းကို လင္မယားႏွစ္ေယာက္ ပန္းရန္လုပ္တယ္။ ညပိုင္းပန္းခ်ီဆြဲတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေဈးထဲကို လာပို႔တယ္။ ေဈးထဲကဆုိင္ေတြက ကြၽန္မတို႔ကားေတြကို တစ္ပံုမွသံုးမရဘူး။ စုတ္ျပတ္ေနတာပဲတဲ့။ ၿပီးေတာ့ ကြၽန္မတုိ႔ပံုစံကိုၾကည့္ၿပီး ျပပြဲေတြသြားရင္ေတာင္ စားခ်င္ေသာက္ခ်င္လုိ႔လာတယ္၊ ခိုးေတာ့မလို၊ ဝွက္ေတာ့မလိုၾကည့္တဲ့ မ်က္လံုးေတြကို မခံခ်င္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သူတုိ႔မယူလည္း လမ္းေဘးမွာေရာင္းမယ္ဆုိၿပီး ဆိုင္ခင္းေရာင္းခဲ့တာ’’ဟု မေမသူကဆိုသည္။
ဖခင္ျဖစ္သူ၏ ဗုဒၶဝင္နိပါတ္ေတာ္ပံုတူပန္းခ်ီမ်ားကို ဝိုင္းကူေရးဆြဲရင္း ပန္းခ်ီေရးတတ္ခဲ့သည့္ မေမသူက ပန္းခ်ီသီအိုရီေတြကိုလည္းမသိ၊ အေရာင္အတြဲအစပ္ေတြကိုလည္း နားမလည္ပါ။ သူ႔မ်က္စိထဲမွာ ခံစားနားလည္သည့္ ႐ႈခင္းႏွင့္ ပံုတူမ်ားကို လြတ္လပ္စြာေရးဆြဲသည္။ အိမ္ေထာင္က်ၿပီး ကာလအတန္ၾကာေနထုိင္ခဲ့သည့္ ရွမ္းျပည္ျမင္ကြင္းမ်ားႏွင့္ တုိင္းရင္းသားဓေလ့မ်ားက သူ႔ပန္းခ်ီကားေတြမွာ အမ်ားဆံုးေနရာယူထားသည္။
ပအိုဝ္း၊ အခါတုိင္းရင္းသားပံုတူမ်ားႏွင့္ ေတာင္ေပၚဘိန္းစိုက္ခင္းမ်ားကို ဆီေဆးေရးဆြဲရင္း ၿမိဳ႕ထဲတစ္ေနရာတြင္ ကိုမိုးျမင့္ေဇာ္၏ ပန္းခ်ီကတ္တေလာက္ကို ေကာက္ရခဲ့သည္။ ကိုမိုးျမင့္ေဇာ္၏ ပအိုဝ္းတုိင္းရင္းသားပန္းခ်ီကား ေရးဆြဲဟန္မ်ားကို သေဘာက်၍ ကူးဆြဲမိေၾကာင္း ႐ိုးသားစြာပင္ဝန္ခံၿပီး သူ႔ေၾကာင့္ လူေတြသတိထားမႈရရိွခဲ့သျဖင့္ ကိုမိုးျမင့္ေဇာ္ကို ေက်းဇူးတင္မိသည္ဟု မေမသူကဆုိသည္။
‘‘လမ္းေဘးမွာ ဆုိင္စဖြင့္တုန္းကဆုိ တခ်ိဳ႕ပန္းခ်ီဆရာေတြက ဆုိင္ေရွ႕မွာ ခါးေထာက္ၿပီး ဒီေလာက္လက္ရာေကာင္းတာ အိမ္မွာပဲဆြဲပါလား။ လမ္းေဘးမွာ ဆြဲရတယ္လို႔ ေအာက္တန္းက်လိုက္တာဆုိၿပီး ကဲ့ရဲ႕သြားတယ္။ ရန္ကုန္ကိုအထင္ႀကီးၿပီး လာလိုက္တာ သူတို႔ ဒီလိုဆက္ဆံေတာ့ စိတ္ဓာတ္က်သြားတယ္။ စိတ္ေတာ့မေလွ်ာ့ပါဘူး။ ဒီလိုလမ္းေဘးမွာမွမေရာင္းရင္ ဘယ္မွာသြားေရာင္းရမွာလဲ။ ျပခန္းမွာသြားျပရင္ တစ္ေန႔ကိုငါးေသာင္း။ ကိုယ္မွမတတ္ႏုိင္တာ’’ဟု မေမသူက ခပ္တင္းတင္းဆုိသည္။
အိမ္ေထာင္က်ၿပီး ျမဝတီၿမိဳ႕တြင္ ဆုိင္းဘုတ္ႏွင့္ ပံုတူမ်ားေရးရင္းက ဘန္ေကာက္ေႂကြပန္းကန္ စက္႐ံုပိုင္ရွင္က ပန္းကန္ျပားမ်ားေပၚတြင္ ပန္းခ်ီေရးရန္ငွားသည္။ ဘန္ေကာက္တြင္ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္လုပ္ခဲ့ၿပီးေနာက္ သားအႀကီးေရွ႕ေရးအတြက္ ျမဝတီဘက္ျပန္ဖို႔ ျပင္သည္။ တစ္ႏွစ္စာလုပ္အားခေတာင္းစဥ္ သူေဌးက ေသနတ္ျဖင့္လိုက္ပစ္၍ ထြက္ေျပးခဲ့ရသည္။ ျမဝတီဘက္ျပန္အေရာက္တြင္ ရဲဖမ္းသျဖင့္ DKBA တပ္ထဲဝင္၍ ရန္ကုန္သို႔ေရာက္ရန္ ႀကိဳးစားခဲ့ရေၾကာင္း မေမသူ၏ခင္ပြန္း ပန္းခ်ီဆရာကိုေနမင္းက ေျပာသည္။ သူက ရန္ကုန္ပန္းခ်ီပန္းပုသင္တန္း ေက်ာင္းဆင္းတစ္ဦးလည္းျဖစ္သည္။
ပန္းခ်ီဆရာမိုးျမင့္ေဇာ္က သူ႔ပန္းခ်ီကားမ်ားကို ေကာ္ပီကူးဆြဲေနသည့္ ကိုုယ္ဝန္ေဆာင္ႏွင့္ ကေလးတစ္ေယာက္မိခင္ မေမသူအေၾကာင္းကို လူမႈကြန္ရက္စာမ်က္ႏွာေပၚတင္ခဲ့ရာမွ မေမသူတို႔မိသားစုကို လူေတြသတိထားမိခဲ့သည္။ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္လူမႈကြန္ရက္ေပၚတြင္ လူသိမ်ားလာျခင္းေၾကာင့္ က႐ုဏာသက္သူအခ်ိဳ႕က သူတို႔ကိုလာေရာက္ကူညီၾကသည္။
‘‘အခု ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ေၾကာင့္ အေမရိကန္က ဧည့္သည္ႏွစ္ေယာက္ဆုိ ဆိုင္ကိုလာၾကည့္ၿပီး ေဆးေတြကူညီခ်င္တယ္တဲ့။ ေဆးအေကာင္းစားေလးေတြနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔မေရးဖူးေသးဘူး။ ဝမ္းသာတယ္။ ေရးၾကည့္ခ်င္တယ္။ အခုလိုျဖစ္လာေအာင္ အားေပးတဲ့သူေတြနဲ႔ မခံခ်င္ေအာင္ေျပာတဲ့သူေတြကို ေက်းဇူးတင္တယ္’’ဟု ကိုေနမင္းကေျပာသည္။
ယခင္က သူတို႔ပန္းခ်ီကားမ်ားကို လံုးဝသံုးစားမရဟု ေျပာသူေတြကပင္ အခု မေမသူပန္းခ်ီကားေတြကို တကူးတက လာဝယ္ၾကသည္။ ဆာကူရာဟိုတယ္က ျပခန္းႀကီးေတြမွာ သူ႔ပန္းခ်ီကားေတြ တင္ခြင့္ရလာခဲ့သည္။ တခ်ိဳ႕ဆိုလွ်င္ ပန္းခ်ီကို နားမလည္ေသာ္လည္း က႐ုဏာသက္၍ လာေရာက္ဝယ္ယူသြားတာလည္း ရွိသည္။
လမ္းေဘးပန္းခ်ီဆုိင္ေလးကို ၂၀၁၄ ဇန္နဝါရီလက စဖြင့္ခဲ့ၿပီး ပန္းရန္လုပ္ရတာႏွင့္စာလွ်င္ ပိုအဆင္ေျပလာသည္။ မုိးတြင္းမို႔ အေရာင္းအဝယ္သိပ္မေကာင္းေပမယ့္ အခုေတာ့ ပံုတူအပ္သူေတြႏွင့္ ႏုိင္ငံျခားသားဧည့္သည္ေတြေၾကာင့္ သူတုိ႔စားဝတ္ေနေရးအတြက္ သိပ္မပူပင္ရေပ။
 ‘‘ပန္းရန္လုပ္တုန္းက ေယာက်္ားလုပ္တာ တစ္ေန႔မွ ႏွစ္ေထာင္၊ ကြၽန္မအုတ္ရြက္တာမွ ၁,၅၀၀ ပဲ။ ဒီၾကားထဲ မိုးရြာလို႔ အလုပ္မဆင္းရရင္ ပိုက္ဆံကျပတ္ေရာ။ အလုပ္မရွိရင္ ထမင္းစားစရာေတာင္မရွိဘူး။ အခုဆုိ ဆာကူရာဟိုတယ္က ျပခန္းႀကီးမွာ ကြၽန္မကားတစ္ကားတင္ႏုိင္ၿပီ။ ေဒၚလာတစ္ေထာင္နဲ႔။ ျပခန္းမန္ေနဂ်ာအစ္မႀကီးက မနည္းဘူးလားတဲ့။ သူမ်ားေတြ ၂,၅၀၀၊ ၃,၀၀၀ ေဈးတင္ထားတာေလတဲ့။ မနည္းပါဘူး အစ္မရယ္လို႔။ ကိုယ့္ဆိုင္ေလးနဲ႔စာရင္ ဒါကအမ်ားႀကီးေတာင္ရေသးတယ္’’ဟု မေမသူက ႐ိုးသားစြာဆိုသည္။
ပန္းခ်ီကားတြင္ ဆီေဆးမ်ားကို အစက္ကေလးမ်ားခ်၍ သူ႔ရဲ႕ Spotline ေရးဟန္က အပိုအလိုမရွိကြက္တိ။ ေငြေရးေၾကးေရးအဆင္ေျပလာပါက ဘဝတူ႐ုန္းကန္ေနရသည့္ ပန္းခ်ီဆရာေတြအတြက္ မေမသူက ျပခန္းႀကီးတစ္ခု ဖြင့္ေပးခ်င္သည္။ ျပခန္းတြင္ မည္သူ႔ပန္းခ်ီကားမဆို လြတ္လပ္စြာတင္ထားႏုိင္သည္။ ေကာ္မရွင္ႏွင့္ ရာခုိင္ႏႈန္းလည္းမယူ။ အခု သူ႔လမ္းေဘးဆိုင္ေလးမွာေတာင္ အျခားသူေတြရဲ႕ လက္ရာေတြကို သူတို႔လင္မယားက ကူေရာင္းေပးထားေသးသည္။
‘‘အဆင္မေျပတဲ့ ဘဝတူပန္းခ်ီဆရာေတြပံုေတြကိုလည္း အခုလမ္းေဘးမွာ ေရာင္းေပးတယ္။ လူေတြရဲ႕ အခက္အခဲေတြကို တစ္စြန္းတစ္စေလာက္ ေျဖရွင္းေပးႏုိင္ရင္ပဲ ဝမ္းသာတယ္၊ ေက်နပ္တယ္’’ဟု ကိုေနမင္းကေျပာသည္။
ကိုေနမင္း၊ မေမသူတုိ႔လို အႏုပညာအားေကာင္းေသာ္လည္း ေငြေၾကးႏွင့္ ေနာက္ခံအင္အားမျပည့္စံု၊ ပံ့ပိုးေပးမည့္သူလည္းမရွိ၍ ဒုကၡေရာက္ေနသည့္ ပညာရွင္မ်ား ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ဒုႏွင့္ေဒး။ ႏိုင္ငံတကာတြင္ ပညာရွင္ကို ေလးစားတန္ဖိုးထားသေလာက္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ေတာ့ အမ်ားစုက နာမည္ႏွင့္ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားမႈကိုသာ ဦးစားေပးသည္။ ပညာသည္အခ်င္းခ်င္း မေလးစားလွ်င္ေတာင္ အဆင့္အတန္းမခြဲျခားဘဲ အားေပးေစခ်င္ေၾကာင္း ကိုေနမင္းကဆုိသည္။
‘‘အဆင့္အတန္းမခြဲျခားဘဲ အားေပးရင္ ဒါေတြက ခြန္အားေတြပါပဲ။ ျမန္မာလူမ်ိဳးအခ်င္းခ်င္း ျမန္မာ့အႏုပညာကိုေလးစားရင္ ဝမ္းသာပါၿပီ’’
ကုသိုလ္ကံနည္း၍ ဘဝအက်ိဳးေပးႏံုခ်ာေသာ္လည္း မေမသူတို႔လင္မယားက အားမေလွ်ာ့ပါ။ ပန္းခ်ီေရးဆြဲျခင္းျဖင့္သာ ဆက္လက္အသက္ေမြးမည္ျဖစ္ၿပီး သားႏွင့္သမီးႏွစ္ေယာက္စလံုးကိုလည္း ပန္းခ်ီပညာအေမြဆက္ခံဖို႔ သင္ၾကားေပးမည္ဆုိသည္။
ေရးလက္စ ပုသိမ္ထီးပန္းခ်ီကားေပၚတြင္ ဆီေဆးျဖင့္ အစက္ခ်လိုင္းေဖာ္ေနသည့္ မေမသူက သူ ႏွစ္ရွည္လမ်ားႀကံစည္ထားသည့္ ျပပြဲတစ္ခုအေၾကာင္းကို ထုတ္ေျပာသည္။ မထင္မွတ္ဘဲ ေအာင္ျမင္မႈလမ္းေၾကာင္းေပၚ ေရာက္လာသည့္ သူ႔တြင္ ျပပြဲအတြက္ အစီအစဥ္ေတြလည္း ဆြဲထားၿပီးျဖစ္သည္။
‘‘ကိုယ္ပိုင္ျပပြဲလုပ္ႏုိင္တဲ့တစ္ေန႔ ကမၻာမွာရွိတဲ့ သမၼတေတြပံုကို ပံုတူဆြဲၿပီး ကိုယ္ပိုင္႐ႈိးပြဲလုပ္ခ်င္တယ္။ ပံုေတြေတာ့ အခုစုထားတယ္’’ဟု တက္ႂကြရႊင္လန္းစြာ ဖြင့္ဟသည္။
ေအးသူစံ 7Day
Share this article :

တစ္ပတ္အတြင္းသတင္းဒိုင္ယာရီ

email တြင္ဖတ္ရန္ သင္႔ Mail ကို႐ိုက္ထည္႔ပါ

Zawgyi Unicode Font

Download

Total Pageviews

ထား၀ယ္ၿမိဳ႕ဆန္းခ်ီ အ-မ-က ျမတ္ဆရာပူေဇာ္ပြဲ

Mandalay FM Live Radio


Mandalay FM Live Radio


လြင္႔ေမာင္ေမာင္၏ ဒိုင္ယာရီ စာမ်က္ႏွာမ်ား

Followers

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Proudly powered by Blogger
Copyright © 2011. Lwintmgmg Daily News - All Rights Reserved
Template Design by Creating Website Published by Mas Template