Headlines News :
Home » , » တစ္ေက်ာ့ျပန္ အသက္၀င္လာတဲ့ ထား၀ယ္စီမံကိန္းက အိမ္ရွင္ ျမန္မာထက္ ထိုင္းႏိုင္ငံကို ပိုအက်ိဳးရွိေစမွာလား – ေမာင္သုတ

တစ္ေက်ာ့ျပန္ အသက္၀င္လာတဲ့ ထား၀ယ္စီမံကိန္းက အိမ္ရွင္ ျမန္မာထက္ ထိုင္းႏိုင္ငံကို ပိုအက်ိဳးရွိေစမွာလား – ေမာင္သုတ

Written By လြင္႕ေမာင္ေမာင္ on Sunday, May 3, 2015 | 8:52 PM

၃ ႏွစ္ေက်ာ္ ရပ္ဆိုင္းထားၿပီးေနာက္ ၂၀၁၅ခုႏွစ္ထဲမွာ ကနဦးအဆင့္ လုပ္ငန္း ေတြစတင္ အေကာင္ အထည္ ေဖာ္ ဖို႔ ျမန္မာ-ထိုင္း ႏွစ္ႏုိင္ငံ အစိုးရတို႔ သေဘာတူညီ လိုက္ၾကၿပီးေနာက္ ထား၀ယ္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ (Dawei Sepecial Economic Zone -DSEZ) စီမံကိန္း တစ္ေက်ာ့ျပန္ အသက္၀င္လာၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။

ယခုတစ္ႀကိမ္မွာေတာ့ ထား၀ယ္ စီမံကိန္းကို ျမန္မာ – ထိုင္း ႏွစ္ႏိုင္ငံအစိုးရ အတိုင္းအတာ ပူးေပါင္း အေကာင္ အထည္ေဖာ္ၾကမွာ ျဖစ္တဲ့အျပင္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံကလည္း ေငြေၾကးနဲ႔နည္းပညာ ကူညီပံ့ပိုးဖို႔ ကမ္းလွမ္းမႈေတြ ရွိလာ တယ္။ မၾကာေသးမီက ဗန္ေကာက္ပို႔စ္ သတင္းစာမွာ ေဖာ္ျပခ်က္ အရထား၀ယ္စီမံကိန္းမွာ ဂ်ပန္က သေဘာ တူစာခ်ဳပ္ လက္မွတ္ေရးထိုးဖို႔ စီစဥ္ေနၿပီ လို႔ေဖာ္ျပခဲ့တယ္။ ဒါ့အျပင္ အိႏ္ၵိယႏိုင္ငံကလည္း စိတ္၀င္စားမႈရွိ ေၾကာင္း လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ပို႔ေဆာင္ေရး ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဦးဟံစိန္က ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုခဲ့လို႔ ထား၀ယ္အထူး စီးပြားေရးဇုန္ စီမံကိန္းအေပၚ ႏိုင္ငံတကာ စိတ္၀င္စားမႈက အရင္တစ္ ေခါက္ကထက္ ပိုၿပီး က်ယ္ျပန္႔လာတယ္ မဟုတ္ပါလား။…

ထား၀ယ္စီမံကိန္းဟာ ျမန္မာနဲ႔ထိုင္း ႏွစ္ႏုိင္ငံစလံုးရဲ႕ စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈအတြက္ အေရးပါသလို ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ အတြက္လည္း global supply-chain ႐ႈေထာင့္နဲ႔ ပထ၀ီ ႏုိင္ငံေရး႐ႈေထာင့္ ႏွစ္မ်ိဳးစလံုးကေနအေရး ပါေန တယ္။ အထူးသျဖင့္ ဂ်ပန္နဲ႔တ႐ုတ္တို႔ ႏုိင္ငံေရးအရ အဆင္မေျပ ျဖစ္ေနခ်ိန္မွာ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံရဲ႕ ႀကီးထြားလာတဲ့ စီးပြားေရးနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးၾသဇာ သက္ေရာက္မႈကို “က်ားကန္”ေပးဖို႔ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံအတြက္ အာ႐ံုစိုက္ စရာျဖစ္လာ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ယခုတစ္ ေခါက္ျပန္လည္ အသက္၀င္လာတဲ့ ထား၀ယ္စီမံကိန္းဟာ ဂ်ပန္ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈပါ၀င္ လာႏိုင္ျခင္းနဲ႔အတူ ႏုိင္ငံတကာ အတိုင္းအတာမွာပါ အခန္းက႑နဲ႔အေရးပါမႈ ျမင့္တက္လာတယ္။

ထား၀ယ္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ စီမံကိန္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆဲြထုတ္ျပစရာ ၃ခ်က္ရွိလာတယ္။ ပထမအခ်က္က ဂ်ပန္ဘက္က ႐ႈေထာင့္အခ်ိဳ႕ျဖစ္ၿပီး ဒုတိယအခ်က္က စီမံကိန္း “ေကာက္ေၾကာင္း”နဲ႔ ထုိင္းႏိုင္ငံ ႀကိဳးပမ္းမႈျဖစ္ပါ တယ္။ တတိယအခ်က္က ျမန္မာဘက္က ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းရမယ့္ အပိုင္းက႑အခ်ိဳ႕ ျဖစ္ပါတယ္။

၂၀၁၅ ခု၊ ဇန္န၀ါရီ ၇-ရက္ေန႔ထုတ္ ကမၻာေက်ာ္ ေ၀ါစထရိဂ်ာနယ္က ဂ်ပန္ႏိုင္ငံအေနနဲ႔ သီလ၀ါအထူး စီးပြား ေရးဇုန္မွာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံျခင္းဟာ မွားယြင္းတဲ့ စြန္႔စားမႈလို႔ေဖာ္ျပခဲ့လို႔ အေတာ္ေလး ဂယက္႐ိုက္သြားတယ္။

ဂ်ပန္ႏိုင္ငံဟာ ျမန္မာျပည္ကို JICA လို အဖဲြ႕အစည္းေတြကတစ္ဆင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးစီမံကိန္းေတြကို ကူညီေထာက္ပံ့ ေပး ရင္း တစ္ဖက္ကလည္း ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံဖို႔အတြက္ အေျခအေနေကာင္းေတြ တည္ေဆာက္ျခင္း၊ ေဖာ္ထုတ္ျခင္း ေတြကို လုပ္ေဆာင္ေနတယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဘဏ္လုပ္ငန္းလိုင္စင္ရရွိထားတဲ့ တိုက်ိဳမစ္ဆူဘီရွီဘဏ္ (Bank of Tokyo-Mitsubishi UFJ) ရဲ႕ စီမံခန္႔ခဲြမႈ အမႈေဆာင္အရာရွိ ဂို၀ါတာနာဘဲက အခ်က္ႏွစ္ခ်က္ကို “ဆဲြထုတ္” ျပခဲ့တယ္။ ပထမအခ်က္ က ျမန္မာျပည္မွာ လည္ပတ္ေနတဲ့ လုပ္ငန္းေတြရဲ႕ သေဘာသဘာ၀ ကို ရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္မႈမရွိသလို ျမန္မာလုပ္ငန္း ရွင္ေတြရဲ႕ “အထာ”ကို ဂ်ပန္ေတြ အကၽြမ္းတ၀င္ မရွိေသးျခင္းျဖစ္ၿပီး ဒုတိယ အခ်က္က ျမန္မာႏုိင္ငံ မွာ ေဒ၀ါလီ ခံျခင္း ဥပေဒ (Bankruptcy law) အပါအ၀င္ ဘဏ္လုပ္ငန္းနဲ႔ ဆက္စပ္တဲ့ ဥပေဒေတြ မရွိျခင္းတို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ထား၀ယ္စီမံကိန္းမွာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံဖို႔ အတြက္ ဂ်ပန္ဘက္က စီးပြားေရးအရ သာမက ပထ၀ီႏိုင္ငံေရး႐ႈေထာင့္၊ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပဲြအလြန္ ျမန္မာျပည္ အေျခအေန အစရွိတ့ဲ အခ်က္ေတြကိုပါ ထည့္သြင္းတြက္ခ်က္စရာ ေတြ ရွိတယ္။

တစ္ဖက္ကလည္း ထိုင္းႏိုင္ငံမွာဆိုရင္ ဂ်ပန္က အမ်ားဆံုး ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံထားတယ္။ ထိုင္းအစိုးရ ထုတ္ျပန္ခ်က္ အရ ထိုင္းႏုိင္ငံမွာ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈရဲ႕ ၃၀ရာခိုင္ႏႈန္း ေလာက္ကဂ်ပန္ႏုိင္ငံမွ စီး၀င္လာတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဂ်ပန္အေနနဲ႔ ထား၀ယ္စီမံကိန္းမွာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံလိုက္ရင္ အနာဂတ္ အက်ိဳးစီးပြားနဲ႔ အလားအလာ ဘယ္လို ေျပာင္းလဲ သြားမလဲဆိုတာ ေသေသခ်ာခ်ာတြက္ခ်က္ဖို႔ လိုအပ္လာတယ္။ တစ္ဖက္ကလည္း ႏုိင္ငံေရးအရ ဆက္ႏႊယ္မႈကိုလည္း ထည့္တြက္ရလို႔ ေနာက္ဆံုးမွာ ေဒၚလာ ၇သိန္း အကုန္အက်ခံၿပီး သုေတသန စီမံကိန္း ၃-ခုကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္တယ္။

၂၀၁၄ ခု၊ ႏို၀င္ဘာမွာ စတင္ၿပီး ၂၀၁၅ ခု၊ မတ္လမွာ အၿပီးသတ္ခဲ့တဲ့ သုေတသန စီမံကိန္း ၃ – ခုကေန ထြက္ ေပၚလာတဲ့ ရလဒ္ေတြကိုၾကည့္ၿပီး ဂ်ပန္အစိုးရက ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ထား၀ယ္ အထူး စီးပြားေရးဇုန္စီမံကိန္း အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏိုင္ဖို႔ အတြက္ ျမန္မာနဲ႔ထိုင္း ႏွစ္ႏိုင္ငံစလံုး ႀကိဳးပမ္းခဲ့ၾကရာမွာ ထိုင္းအစိုးရဘက္က အေတာ္အားထည့္ ႀကိဳးပမ္းတာကို ေတြ႕ရတယ္။

ထား၀ယ္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ စီမံကိန္းကို ၂၀၀၈ ခုႏွစ္မွာ စတင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့ၿပီး ၂၀၁၀ခုႏွစ္မွာ ထိုင္းႏုိင္ငံက အႀကီးမားဆံုး ေဆာက္လုပ္ေရးကုမၸဏီျဖစ္တဲ့ အီတာလ်ံ-ထိုင္း ကုမၸဏီကို ေဆာင္ ရြက္ခြင့္ေပး ခဲ့တယ္။ အီတာလ်ံ-ထိုင္း ကုမၸဏီက အေျခခံအေဆာက္အအံုအခ်ိဳ႕ကို စတင္လုပ္ကိုင္ရင္း ႏိုင္ငံတကာမွာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူ လိုက္ရွာခဲ့တယ္။ ႏႈိင္းယွဥ္မယ္ဆိုရင္ ထား၀ယ္စီမံကိန္းဟာ သီလ၀ါ စီမံကိန္းထက္ ၈-ဆ နီးပါး ႀကီးမားၿပီး ဗန္ေကာက္ၿမိဳ႕ေတာ္ အေနာက္ဘက္ ကီလိုမီတာ ၃၀၀ အကြာမွာရွိလို႔ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္နဲ႔ ေန႔တစ္ ၀က္ခရီးေလာက္ပဲရွိတယ္။ ကၽြမ္းက်င္သူေတြ ထား၀ယ္စီမံကိန္းဟာ လာမယ့္ ၁၅-ႏွစ္အတြင္း အစည္ကားဆံုး စက္မႈဇုန္ ျဖစ္လာႏိုင္တယ္လို႔ ေဟာကိန္း ထုတ္ထားလို႔ ထိုင္းႏိုင္ငံက စီမံကိန္း အေကာင္အထည္ေပၚလာဖို႔ အထူးအာ႐ံု စိုက္ေနတယ္။

ဒါေပမဲ့ လက္ေတြ႕မွာ ပမာဏႀကီးမားတဲ့ ထား၀ယ္စီမံကိန္းကို အေမရိကန္နဲ႔ အေနာက္ႏိုင္ငံေတြက ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ လိုျခင္း မရွိၾကဘဲ တ႐ုတ္ကလည္း ေက်ာက္ျဖဴစီမံ ကိန္းဘက္ကို စိတ္အားထက္သန္လို႔ ဂ်ပန္ကို “ကြက္ေက်ာ္” ႐ိုက္လို႔ မရႏိုင္ဘူးဆိုတာ ထိုင္းဘက္က သေဘာေပါက္သြားတယ္။ အီတာလ်ံ-ထုိင္းကုမၸဏီဟာ ၂၀၁၀ မွ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္အထိ ၃ ႏွစ္လုပ္ကိုင္ၿပီးေနာက္ ႏိုင္ငံတကာမွ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူေတြကို ဆြဲေဆာင္ရွာေဖြႏိုင္ျခင္း မရွိခဲ့ လို႔ စီမံကိန္း ရပ္နားလိုက္ရတယ္။ တစ္ဖက္ကလည္း ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ စီးပြားေရး တိုးတက္မႈ ေႏွးေကြးက်ဆင္းလာ လို႔ ထိုင္းအစိုးရက စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြ ေဖာ္ေဆာင္ဖို႔ အေျဖရွာခဲ့ၾကတယ္။

– ၂၀၁၃ခု၊ ေမလ ၂၁ ရက္မွာ ထိုင္းအစိုးရ ကက္ဘိနက္ အစည္းအေ၀းက ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရး စီမံကိန္း မွာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံဖို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္တယ္။

– ၂၀၁၃ ခု၊ ႏို၀င္ဘာလမွာ ၂ႏိုင္ငံ အစိုးရ ပူးေပါင္းလုပ္ကိုင္မယ့္ စီမံကိန္း အျဖစ္ေျပာင္းလဲ အေကာင္ အထည္ ေဖာ္ၾကဖို႔ သေဘာတူညီခဲ့တယ္။

– ၂၀၁၃ ခု၊ ဒီဇင္ဘာလမွာ အမ်ိဳးသားစီမံကိန္းႏွင့္ စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ ၀န္ႀကီးဌာနနဲ႔ Japan Bank fo International Cooperation (JBIC) တို႔ အက်ိဳးတူပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ေရး နားလည္မႈ စာခၽြန္လႊာ ေရးထိုးခဲ့ တယ္။

– ၂၀၁၄ ခု၊ ေအာက္တုိဘာ ၂- ရက္မွာ ထိုင္း၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ပရာယြတ္ခ်န္ အိုခ်ာနဲ႔ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံျခားေရး ဒုတိယ ၀န္ႀကီး မီႏို႐ိုကိအုခ်ိတို႔ ထား၀ယ္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးစီမံကိန္းကို အဓိကထား ေဆြးေႏြးခဲ့တယ္။

– ၂၀၁၄ ခု၊ ေအာက္တိုဘာလ၊ ပထမပတ္မွာ ထိုင္း၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ပရာယြတ္ ခ်န္အိုခ်ာနဲ႔ သမၼတဦးသိန္းစိန္တို႔ ေတြ႕ဆံုၿပီး ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္ စီမံကိန္း ျပန္စဖို႔ သေဘာတူခဲ့ၾကတယ္။

– ၂၀၁၄ ခု၊ ေအာက္တိုဘာ ၁၄မွာ အလုပ္သမား၊ အလုပ္အကိုင္နဲ႔ လူမႈဖူလံုေရး၀န္ႀကီး ဦးေအးျမင့္ ဦးေဆာင္တဲ့ ျမန္မာကိုယ္စားလွယ္အဖဲြ႕ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံသို႔ သြားေရာက္ၿပီး ဂ်ပန္စီးပြားေရး၊ ကုန္သြယ္ေရးနဲ႔ စက္မႈလုပ္ငန္း ဒုတိယ ၀န္ႀကီး ဟီရွီေရာဂုနဲ႔ ေတြ႕ဆံုခဲ့တယ္။

– ၂၀၁၅ ခု၊ ဇန္န၀ါရီ ၃၀ ရက္မွာ ထိုင္းႏိုင္ငံ၊ ဗန္ေကာက္ၿမိဳ႕ေတာ္မွာဒုတိယ သမၼတ ဦးၪာဏ္ထြန္း၊ ထိုင္း ဒုတိယ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္တို႔ ဦးေဆာင္ၿပီး တတိယအႀကိမ္ ထိုင္း – ျမန္မာ ပူးတဲြအဆင့္ျမင့္ ေကာ္မတီ အစည္းအေ၀း အၿပီး ကနဦးအဆင့္ကို စတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ ပူးတဲြ သတင္းထုတ္ျပန္ခဲ့တယ္။

ထား၀ယ္စီမံကိန္းဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာင္ဘက္ ကမ္းေျခေဒသကို ထုိင္းႏုိင္ငံ အေရွ႕ပင္လယ္ကမ္းေျခေဒသ၊ ဗန္ေကာက္ ၿမိဳ႕ေတာ္ေတြနဲ႔ ျဖတ္သန္း ဆက္သြယ္ေပးႏိုင္မွာျဖစ္လို႔ ထိုင္းႏုိင္ငံအတြက္ အေရးပါေနတယ္။ ကၽြမ္းက်င္သူေတြ အဆိုအရ ထိုင္းႏိုင္ငံအေရွ႕ပိုင္းကို ဗဟိုျပဳတဲ့ စီးပြားေရး ဆက္သြယ္မႈ လမ္းေၾကာင္းသစ္ ေပၚ ထြက္လာမွာျဖစ္ၿပီး လာအို၊ ထုိင္း၊ ျမန္မာ၊ ကေမၻာဒီးယားနဲ႔ ဗီယက္နမ္ႏိုင္ငံေတြကို ရထားလမ္းနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ေပး မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ထိုင္းႏုိင္ငံမွာ ေမာ္ေတာ္ကားနဲ႔ အီလက္ထရြန္နစ္ ပစၥည္းေတြကိုအဓိက ထုတ္လုပ္ေနတဲ့ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံလည္း ထား၀ယ္စီမံကိန္းရဲ႕ အသီးအပြင့္ေတြကို ရရွိမွာျဖစ္ၿပီး အေရွ႕ေတာင္အာရွမွာ အေရးပါတဲ့ ကုန္သြယ္ေရး ဗဟို ခ်က္တစ္ခုေတာင္ ျဖစ္လာႏိုင္တယ္။ ထား၀ယ္ဆိပ္ကမ္းမွ တစ္ဆင့္ ထား၀ယ္-လမ္ခ်ာဘန္-ဟိုခ်ီးမင္ၿမိဳ႕အထိ ၁၃၀၄ ကီလိုမီတာခရီးကို ရထားလမ္းနဲ႔ တိုက္႐ိုက္ ခ်ိတ္ဆက္ႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ဗန္ေကာက္ၿမိဳ႕မွ ေတာင္အာရွ စီးပြားေရးၿမိဳ႕ေတာ္လို႔ နာမည္ေက်ာ္ေနတဲ့ အိႏိ္ၵယႏိုင္ငံ၊ ခ်င္ႏိုင္းၿမိဳ႕အထိ ေရလမ္းေၾကာင္းလမ္း ေျဖာင့္ျဖဴးသြားၿပီး ယခင္က ၆-ရက္ၾကာ ခရီးကို ၃-ရက္နဲ႔ ေရာက္သြားမွာျဖစ္လို႔ အခ်ိန္၊ ကုန္က်စရိတ္ေတြ ကို ေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္ မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ထား၀ယ္စီမံကိန္းရဲ႕ အဓိကေျမပိုင္ရွင္က ျမန္မာႏိုင္ငံျဖစ္ေနေတာ့ ျမန္မာ အစိုးရဘက္မွာ တာ၀န္ယူမႈ၊ ရင္ဆိုင္ ေျဖရွင္းရမယ့္ ျပႆနာေတြ ရွိေနပါတယ္။ ဒီအတြက္ ျမန္မာအစိုးရရဲ႕ တက္ႂကြမႈ၊ ပူးေပါင္းေဆာင္ ရြက္ေျဖရွင္းမႈ ေတြက အေရးပါေနတယ္။

ပထမဆံုး အေကာင္အထည္ေဖာ္မယ့္ ကနဦး စီမံကိန္းမွာတင္ပဲ ေဒသခံေတြနဲ႔ ထိပ္တိုက္တိုးမယ့္ အေနအထား ေတြရွိေနတယ္။ ကနဦးစီမံကိန္းမွာ –

– ႏွစ္လမ္းသြားေမာ္ေတာ္ကားလမ္း

– LNG ဓာတ္ေငြ႕တင္ပို႔ႏိုင္တဲ့ဆိပ္ကမ္း

– စက္မႈဇုန္

– လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားေပးလုပ္ငန္းႏွင့္ ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္း

– ေရေလွာင္ဆည္ႏွင့္ ေရေပးေရေ၀စနစ္

– ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းေတြ ပါ၀င္ေနတယ္။

စီမံကိန္း အေကာင္အထည္ေဖာ္မယ့္ ဧရိယာက ေျမဧက ငါးေသာင္းေက်ာ္ၿပီး ေျပာင္းေရႊ႕ေပးရမယ့္ ေက်းရြာ ၆ ရြာရွိတယ္လို႔ တရား၀င္ထုတ္ျပန္ထားတယ္။

ကနဦး စီမံကိန္းကို ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံခဲ့သူ အျဖစ္မွ ႏုတ္ထြက္ခဲ့တဲ့ အီတာလ်ံ-ထိုင္း ကုမၸဏီကပဲ ျပန္ၿပီးအေကာင္ အထည္ေဖာ္မွာျဖစ္လို႔ ေဒသခံေတြဘက္က မရွင္းလင္းမႈ၊ စိုးရိမ္မကင္းမႈေတြ ရွိေနတယ္။ အထူးသျဖင့္ စီမံကိန္း ေၾကာင့္ လက္စမျပတ္ေသးဘဲ ေလ်ာ္ေၾကးေပးရမယ့္ သိမ္းဆည္း ေျမယာေတြ ရွိေနတယ္။

အရင္ေဆာင္ရြက္သြားတဲ့ အီတာလ်ံ-ထုိင္းကုမၸဏီက ေျမယာသိမ္းမႈ အတြက္ ေလ်ာ္ေၾကးေပးတဲ့အခါ ညီမွ်မႈ မရွိ၊ ပြင့္လင္းမႈမရွိ ဘူးလို႔ ေဒသခံေတြဘက္က ထုတ္ေဖာ္ခဲ့သလို ကုမၸဏီဘက္ကလည္း အစိုးရထံမွ လံုေလာက္ တဲ့ ကူညီပံ့ပိုးမႈေတြ မရရွိခဲ့ဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္။

ထား၀ယ္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအဖဲြ႕ (DDA)က ေဒသခံေတြရဲ႕ လူမႈစီးပြားဘ၀ေတြ ထိခိုက္မႈရွိလို႔ ေဒသတြင္း ျပႆနာေ တြ ေျပလည္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပး ဖို႔ ေတာင္းဆိုထားတယ္။

ေဒသခံေတြ ေတာင္းဆိုခ်က္ထဲမွာ ကနဦး စီမံကိန္းအေကာင္ အထည္မေဖာ္မီ ၿပီးခဲ့တဲ့ ၃-ႏွစ္အတြင္း ျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ ျပႆနာေတြကို အရင္းဆံုးေျဖရွင္းေပးဖို႔ ေတာင္းဆိုခ်က္တစ္ခု ပါ၀င္ေနတယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ အီတာလ်ံ-ထိုင္း ကုမၸဏီ လက္ထက္က စီမံကိန္းလုပ္ငန္းခြင္ ကို ေဒသခံအနည္းငယ္သာ ၀င္ေရာက္လုပ္ကိုင္ခြင့္ ရခဲ့တယ္လို႔ ေဒသခံေတြ ဘက္က ေထာက္ျပၾကတယ္။ ဒါ့အျပင္ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ပ်က္စီးဆံုး ႐ႈံးမႈ႐ႈေထာင့္ကိုပါ ထည့္သြင္း စဥ္းစား လိုက္ရင္ ေျဖရွင္းရမယ့္ ျပႆနာေတြက တိမ္မေယာင္နဲ႔ နက္ေနတဲ့ သေဘာရွိတယ္။

အားလံုးကို ျပန္ခ်ဳပ္ရရင္ စီမံကိန္း ေျမရွင္ျဖစ္တဲ့ ျမန္မာအစိုးရရဲ႕ ကိုင္တြယ္ ေျဖရွင္းပံု၊ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ပံုေတြက သိမ္ေမြ႕ညင္သာစြာ နဲ႔ ေဒသခံေတြ လက္ခံႏိုင္တဲ့ အေနအထား ေရာက္သြားဖို႔တယ္။ ဒါမွ သာေဒသခံေတြ ကိုယ္ တိုင္ ပူးေပါင္းပါ၀င္လာတဲ့ စီမံကိန္း တစ္ခု ျဖစ္လာမယ္ မဟုတ္ပါလား။

  ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သတင္းဌာန
Share this article :

တစ္ပတ္အတြင္းသတင္းဒိုင္ယာရီ

email တြင္ဖတ္ရန္ သင္႔ Mail ကို႐ိုက္ထည္႔ပါ

Zawgyi Unicode Font

Download

Total Pageviews

ထား၀ယ္ၿမိဳ႕ဆန္းခ်ီ အ-မ-က ျမတ္ဆရာပူေဇာ္ပြဲ

Mandalay FM Live Radio


Mandalay FM Live Radio


လြင္႔ေမာင္ေမာင္၏ ဒိုင္ယာရီ စာမ်က္ႏွာမ်ား

Followers

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Proudly powered by Blogger
Copyright © 2011. Lwintmgmg Daily News - All Rights Reserved
Template Design by Creating Website Published by Mas Template