ရန္ကုန္ၿမဳိ႕တြင္းခရီးသြားျပည္သူေတြ အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႔လံုျခံဳစြာ
ခရီးသြားလာႏိုင္ေရး အျမန္ဘတ္စ္ကားမ်ားေျပးဆြဲရန္ ရန္ကုန္ ဘတ္စ္ကား
အမ်ားပိုင္ကုမၸဏီကို ဖြဲ႔စည္းလိုက္ၿပီလို႔ စီးပြားကူးသန္း၀န္ၾကီးဌာန
အၾကံေပး ေဒါက္တာ ေမာင္ေအာင္က ဒီဗြီဘီကို ေျပာပါတယ္။
အမ်ားပိုင္ကုမၸဏီကို အစိုးရက ၄၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ပုဂၢလိကက ၆၀
ရာခိုင္ႏႈန္းထည့္၀င္မွာျဖစ္ၿပီး ကနဦး မတည္ေငြအျဖစ္ အစိုးရက က်ပ္ေငြ ၁၀
ဘီလီယံ ပုဂၢလိကက က်ပ္ ၁၅ ဘီလီယံ စုစုေပါင္း က်ပ္ ၂၅ ဘီလီယံနဲ႔
မတည္မွာျဖစ္ပါတယ္။
ကုမၸဏီဖြဲ႔စည္းေဆာင္ရြက္ရျခင္း ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး
ေဒါက္တာေမာင္ေအာင္က “အမ်ားျပည္သူ သြားလာမႈ အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕ေစေရး၊ နံပတ္
တစ္ပဲ၊ ေနာက္တခုက အမ်ားပိုင္ကုမၸဏီေပါ့ေနာ္၊
ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ရဲ႕ုသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးမွာ အမ်ားပိုင္ကုမၸဏီနဲ႔ စနစ္တခုကို
ေျပာင္းတာေပါ့။ ေနာက္တခုက ႏိုင္ငံတကာမွာလို ဘတ္စ္ကားအျမန္စနစ္
စတင္ႏိုင္ေရးဒါက အဓိက ” လို႔ ဒီဗြီဘီကိုေျပာပါတယ္။
အစုရွယ္ယာေတြကိုေတာ့ လာမယ့္ သီတင္းပတ္ေလာက္မွာ ျပည္သူလူထုကို
စၿပီးေရာင္းေပးသြားမွာျဖစ္ၿပီး အေသးစိတ္အခ်က္အလက္ေတြ
ထုတ္ျပန္ေပးသြားမယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
ေမလ(၄) ရက္က ရန္ကုန္တိုင္းအစိုးရအဖြဲ႕ရံုးမွာ က်င္းပသြားတဲ့ ကုမၸဏီ
မိတ္ဆက္ အခမ္းအ နားမွာေတာ့ ရန္ကုန္တိုင္း၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးျမင့္ေဆြက
“က်ေနာ္တို႔ အမ်ားျပည္သူအတြက္ အခုေျပးဆြဲေပးမယ့္ အမ်ားပိုင္
ကုမၸဏီယာဥ္လိုင္းဟာ အသင့္ေတာ္ဆံုးေစ်ႏႈန္းနဲ႔ ေျပးဆြဲႏိုင္ေအာင္
စီစဥ္ေပးမွာျဖစ္ပါတယ္။ ေျပးဆြဲေပးမယ့္ ကားေတြအေနနဲ႔လည္း လိုအပ္တဲ့
စြမ္းအင္႑ကိုလံုေလာက္ေအာင္ ျဖည့္ဆည္းေပးဖို႔ ညွိႏႈိင္းလုပ္ေဆာင္သြားမွာပါ၊
ဒီစနစ္ေအာင္ျမင္သြားရင္ေတာ့ ရန္ုကုန္ၿမိဳ႕ အေနနဲ႔ ယာဥ္ေၾကာ က်ပ္တည္းမႈေရာ
ခရီးသြားျပည္သူေတြ အတြက္ေရာ ယာဥ္ေမာင္းနဲ႔ ယာဥ္ပိုင္ရွင္ေတြအတြက္ပါ
ေက်နပ္စရာျဖစ္လာမွာပါ “ လို႔ ေျပာပါတယ္။
ကုမၸဏီအေနနဲ႔ ဘတ္စ္ကားအျမန္သယ္ယူပို႔ေဆာင္မႈ BRT စနစ္နဲ႔ မဂၤလာဒံုမွာ
ကားေတြထားၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ျပည္လမ္းနဲ႔ ကမၻာေအးဘုရားလမ္းေတြမွာ
လာမယ့္ ၄လေလာက္ကာလအတြင္း ပထမဆံုး စတင္ေျပးဆြဲဖို႔ ရည္မွန္းထားၿပီး
ပထမအဆင့္အေနနဲ႔ ေတာင္ကိုရီးယားႏုိင္ငံက အဆင့္ျမင့္ ေခတ္မီ အဲကြန္းဘတ္စ္ကား
အစီးေရ ၆၀ ကေန ၁၀၀ ၾကားေလာက္၀ယ္ယူေျပးဆြဲဖို႔ အစီစဥ္ရွိတယ္လို႔ သိရပါတယ္။
ၿပီးခဲ့တဲ့ ေမလ ၃ ရက္ေန႕က လည္း ရန္ကုန္မွာ စန္းေရာင္နီ
ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ကုမၸဏီ လီမိတက္နဲ႔ ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး (ကပရ)
တို႔ အက်ိဴးတူ ပူးေပါင္းၿပီး SRT(1) အျမန္ ယာဥ္လိုင္းကို ဘတ္စ္ကား ၂၅
စီးနဲ႔ စတင္ေျပးဆြဲေနပါတယ္။
လတ္တေလာ ဗိုလ္တေထာင္ လင္းစေဒါင္းကေန ေအာင္မဂၤလာ အေ၀းေျပးအထိ
ေျပးဆြဲေပးေနတဲ့ အဆိုပါအျမန္ဘတ္စ္ကားယာဥ္လိုင္းသစ္အတြက္ ယာဥ္စီးခေတြကေတာ့
ခရီးစဥ္တပိုင္းကို ေငြက်ပ္ ၅၀ ႏႈန္းနဲ႔ ခရီးစဥ္ အစအဆံုးထိ ေငြက်ပ္ ၂၀၀
သတ္မွတ္ထား တာျဖစ္ပါတယ္။
စန္းေရာင္နီ ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ကုမၸဏီလီမိတက္ မန္ေနဂ်ာ
ဦးျမင့္ေ၀ကေတာ့ ခရီးသည္ေတြအေနနဲ႔ ယာဥ္စီးခကို ေငြသားနဲ႔ ေပးေဆာင္လို႔မရဘဲ
iPay ကတ္စနစ္နဲ႔ ေပးရတာျဖစ္ၿပီး ယာဥ္ေျပးဆြဲရာမွာ
အခက္အခဲတခ်ဳိ႕ရွိေနေသးတယ္လို႔ ဒီဗြီဘီကိုေျပာပါတယ္။
“ဒီလုပ္ငန္း လုပ္တဲ့ဟာကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ခရီးသည္၀န္ေဆာင္မႈေကာင္းေကာင္း
ေပးခ်င္တာေပါ့ဗ်ာ။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔လုပ္ရတဲ့ အေနအထားမွာေတာ့
ကန္႔သတ္ခ်က္ေတာ့ရွိတယ္။ စီအန္ဂ်ီကန္႔သတ္ခ်က္ရွိတယ္၊ ေမာင္းတဲ့အေၾကာင္းေရနဲ႔
ရတဲ့စီအန္ဂ်ီက ျပည့္စံုမႈမရွိဘူး။ ေနာက္ ဘတ္စ္ကားခကို iPay ကတ္ စနစ္
စက္နဲ႕က်င့္သံုးတဲ့အခါမွာ ၅၀၊ ၁၀၀၊ ၁၅၀ ခရီးသည္ ယာဥ္စီးခ
ျဖတ္ပိုင္းေတြျဖတ္တဲ့အခါမွာ ယာဥ္အကူေတြအေနနဲ႔ တဦးထဲ တေယာက္ထဲ
လုပ္တဲ့အခါမွာ ခရီးသည္က်ပ္တည္းမႈရွိတဲ့အခ်ိန္ ျဖတ္ရတာ နည္းနည္း ခက္ခဲတယ္ ”
လို႔ေျပာပါတယ္။
လက္ရွိ ရန္ကုန္မွာ ေန႔စဥ္ခရီးသြား ၂ သန္းေလာက္အတြက္
ဘတ္စ္ကားလိုင္းေပါင္း ၃၆၀ ေလာက္က ဘတ္စ္ကားအစီး ေရ ၃၅၀၀ ေက်ာ္နဲ႔ ေန႔စဥ္နဲ႔
ေျပးဆြဲေနတယ္လို႔ အစိုးရတရား၀င္ ထုတ္ျပန္တဲ့စာရင္းအရ သိရပါတယ္။
DVB