Headlines News :
Home » » ျမန္မာေက်ာင္းဆရာလစာ တိုးျမႇင့္ေသာ္လည္း အိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံမ်ားႏွင့္ ၇ ဆ ခန္႔ ကြာဟေနဆဲ

ျမန္မာေက်ာင္းဆရာလစာ တိုးျမႇင့္ေသာ္လည္း အိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံမ်ားႏွင့္ ၇ ဆ ခန္႔ ကြာဟေနဆဲ

Written By လြင္႕ေမာင္ေမာင္ on Friday, July 13, 2012 | 9:54 AM



လူမႈစီးပြား အက်ပ္အတည္းမ်ားေၾကာင့္ ျမန္မာေက်ာင္းဆရာဆရာမ အမ်ားစုႀကီးမွာ စား၊ ၀တ္၊ ေနေရး အခက္အခဲ မ်ားစြာကို ရင္ဆိုင္ ေနၾကရဆဲ ျဖစ္သည္။ ထို႔အျပင္ အျခားေသာ အျပင္အလုပ္မ်ား လုပ္ကိုင္၍ လည္းေကာင္း၊ က်ဴရွင္ဖြင့္၍လည္းေကာင္း ဘ၀အက်ပ္အတည္းကို ပင္ပန္းႀကီးစြာ ေျဖရွင္းေနရဆဲလည္းျဖစ္၏။

သို႔ျဖစ္ပါ၍ ပထမအႀကိမ္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ စတုတၳ ပံုမွန္အစည္းအေ၀း၏ ပထမဆံုးေန႔တြင္ ပညာေရး ဒု-၀န္ႀကီး ဦးေအးၾကဴက အေျခခံပညာ ၀န္ထမ္းမ်ား၏ လစာ တိုးျမႇင့္မည့္ကိစၥရပ္ကို တင္သြင္းေဆြးျခင္းကို ျမန္မာ ေက်ာင္းဆရာထုက ႀကိဳဆိုလိုက္ေၾကာင္း သတင္းရရွိပါသည္။

ပထမဆံုးအႀကိမ္ ေက်ာင္းဆရာမ်ား၏ လူမႈ ဘ၀အရည္အေသြးအတြက္ စဥ္းစားတင္သြင္းသည့္ အဆိုပါ ေျပာၾကားခ်က္တြင္ ေက်ာင္းအုပ္မ်ား၏ လစာႏႈန္းထားမ်ားကို တိုးျမႇင့္သြားမည္ဟု ဆိုပါသည္။ အလယ္တန္းေက်ာင္းအုပ္ ၂၂၃၁ ဦးကို လက္ရွိလစာႏႈန္း (၅၉၀၀၀-၁၀၀၀-၆၄၀၀၀) မွ (၁၀၀၀၀၀-၂၀၀၀-၁၁၀၀၀၀) သုိ႔ လည္းေကာင္း၊ မူလတန္းေက်ာင္းအုပ္ ၃၆၁၆၈ ဦးကို လက္ရွိ လစာႏႈန္း  (၅၃၀၀၀-၁၀၀၀-၅၈၀၀၀) မွ (၅၉၀၀၀-၁၀၀၀-၆၄၀၀၀) ႏႈန္းသို႔ လည္းေကာင္း တုိးျမႇင့္လုိက္ျခင္းျဖစ္သည္။ မူလတန္းျပဆရာ၊ ဆရာမဦးေရ ၆၀၀၀၀ ကိုလည္း အလယ္တန္းျပ ရာထူးသို႔လည္းေကာင္း စိစစ္ တိုးျမႇင့္ ခန္႔ထားမည္ျဖစ္ေၾကာင္းျဖင္႔ ထုတ္ေဖာ္ ေျပာၾကားသြားခဲ့သည္။

ဤသို႔ လစာႏႈန္းထားတုိးျမႇင့္မႈကို ျမန္မာပညာေရး ေလာကသားမ်ားက ေမွ်ာ္လင့္အားတက္မိေၾကာင္းႏွင့္ ၀မ္း၀ေအာင္ ေထာက္ပံ့ ေပးသင့္ေၾကာင္း ေမာကၡသို႔ တင္ျပေဆြးေႏြးခဲ့ၾကပါသည္။

ဘားအံ ပညာေရးေကာလိပ္မွ နည္းျပဆရာမတစ္ဦးက လစာႏႈန္းထားတုိးျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေမာကၡသို႔ ရွင္းျပခဲ့ပါသည္။ “က်မတို႔အေနနဲ႔ ၀မ္းသာမိပါတယ္။ အရည္အေသြးတိုးတက္လာဖို႔ကို ေမွ်ာ္လင့္ႏုိင္လို႔ပါ။ စာေတြဘယ္လိုပဲ သင္သင္၊ သင္တန္းေတြ ဘယ္လုိေပးေပး၊ ႏုိင္ငံတကာမွာ ဘယ္သို႔ျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ေနၿပီ၊ ဘယ္လို သင္ၾကားၾကတယ္ ဆိုတာကို ေျပာေျပာ၊ ေက်ာင္းဆရာမ်ားရဲ႕ လစာကို လူတန္းေစ့ ေနႏုိင္ေအာင္ မေပးသ၍ ပညာေရးဟာ မတိုးတက္လာႏုိင္ပါဘူး။ ထပ္တိုးေပးဖို႔လည္း လိုအပ္ပါေသးတယ္။ စားလို႔မွ မေလာက္တာ။ က်မတို႔မွာလည္း ေက်ာင္းဆရာ ဆရာမေလာင္းေတြကို စာသာ သင္ေနရတာ အားေပးဖို႔ ကိုယ္တိုင္က အားမရွိလွဘူး။”

ကေလးဗဟိုျပဳ ခ်ည္းကပ္သင္ၾကားနည္းကို ကိုင္တြယ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သူ အၿငိမ္းစားၿမိဳ႕နယ္ပညာေရးမွဴး ဦးျမင့္ေမာင္သက္ကလည္း ေမွ်ာ္လင့္အားတတ္မိေၾကာင္း ရင္ဖြင့္ေျပာျပခဲ့သည္။ “ကေလးဗဟိုျပဳ ဆိုၿပီး လႈပ္ရွားခဲ့ဖူးပါတယ္။ လစာက မေလာက္။ စိတ္ဓါတ္ေတြ က်ဆင္းေနေလေတာ့ ထင္သေလာက္ ခရီး မေပါက္ခဲ့ပါဘူး။ တို္င္းနဲ႔ ၿမိဳ႕နယ္အဆင့္ေတြကလည္း စီမံ ႀကီးႀကပ္တာ မလုပ္ႏုိင္။ ေက်ာင္းအုပ္ေတြ ကိုယ္တုိင္ကလည္း တြန္းအား မရွိခဲ့တာ။ ပညာေရး အရည္အေသြး ျပႆနာရွိခဲ့တာေပါ႔။ အခုေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ေရာင္ျခည္သန္းၿပီေပါ႔ဗ်ာ။ ၀မ္း၀မွ စာသင္ႏုိင္မယ္ေလ။ သင္နည္းေတြခ်ည္း စြတ္ေပးေနရံုနဲ႔ေတာ့ မရပါဘူး။ ဟုိႏုိင္ငံက ဒီလုိသင္တယ္၊ ဒီလုိ လုပ္တယ္ဆိုရံုေလာက္နဲ႔ေတာ့ ပညာေရး အဆင္မေျပႏုိင္ပါဘူး။”

အထူးသျဖင့္ ေက်ာင္းဆရာအေျခခံလစာႏႈန္းကို လူတန္းေစ့ေနထုိင္ႏုိင္ရန္ ခံစားခြင့္ ေပးႏုိင္မွသာလွ်င္ ေက်ာင္းပညာေရး တိုးတက္ ေအာင္ျမင္မည္ဟု ကခ်င္ျပည္နယ္ အၿငိမ္းစားပညာေရးမွဴး ႏုိင္ေငြသိမ္းက ဆိုပါသည္။

ျမန္မာေက်ာင္းဆရာ လစာႏႈန္းထားမ်ား တုိးျမႇင့္ေသာ္လည္း အိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံမ်ား၏ အေျခခံပညာေရး ေက်ာင္းဆရာလစာႏွင့္ အဆ မ်ားစြာ ကြာျခားေနေၾကာင္း ေတြ႔ရွိရပါသည္။ လစာႏႈန္းထား ၇ ဆခန္႔အထိ ကြာျခားေနဆဲျဖစ္သည္။

လူေနမႈစရိတ္ အတူတူခန္႔ျဖစ္သည့္ အိမ္နီးခ်င္း ထုိင္းႏွင့္ တရုတ္ႏုိင္ငံတို႔၏ ေက်ာင္းဆရာ လစာႏႈန္းထားမ်ားကို ေလ့လာတင္ျပအပ္ပါသည္။

ေက်ာင္းဆရာဦးေရ သန္း ၁၂၀ ေက်ာ္ရွိသည့္ တရုတ္ႏုိင္ငံတြင္ မူလတန္း ေက်ာင္းဆရာတစ္ဦး၏ လစာမွာ တရုတ္ယြမ္ေငြ ၃၀၀၀ ခန္႔ ( ျမန္မာက်ပ္ေငြ ၄ သိန္း ၂ ေသာင္းခန္႔) ၀င္ေငြ ရရွိပါသည္။

ထုိင္းႏုိင္ငံ အေျခခံပညာေရး၀န္ထမ္းမ်ားလစာမွာ ငါးႏွစ္ေအာက္ လုပ္သက္ရွိသူမ်ားသည္ပင္လွ်င္ ဘတ္ေငြ ၁၂၀၀၀ ခန္႔ (ျမန္မာက်ပ္ေငြ ၃ သိန္းခန္႔) ခံစားခြင့္ ရွိေနပါသည္။ လုပ္သက္ ၁၀ ႏွစ္ အထက္ရွိ ထုိင္းမူလတန္း ေက်ာင္းအုပ္ တစ္ဦးအေနျဖင့္ လစာမွာ ဘတ္ေငြ ၃၀၀၀၀ (ျမန္မာက်ပ္ေငြ ၇ သိန္း ၈ ေသာင္းခန္႔) အထိ ခံစားခြင့္ ရွိၾကပါသည္။

Written by ေမနဒီလိႈင္း
ေမာကၡပညာေရးသတင္း

1
Share this article :

တစ္ပတ္အတြင္းသတင္းဒိုင္ယာရီ

email တြင္ဖတ္ရန္ သင္႔ Mail ကို႐ိုက္ထည္႔ပါ

Zawgyi Unicode Font

Download

Total Pageviews

ထား၀ယ္ၿမိဳ႕ဆန္းခ်ီ အ-မ-က ျမတ္ဆရာပူေဇာ္ပြဲ

Mandalay FM Live Radio


Mandalay FM Live Radio


လြင္႔ေမာင္ေမာင္၏ ဒိုင္ယာရီ စာမ်က္ႏွာမ်ား

Followers

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Proudly powered by Blogger
Copyright © 2011. Lwintmgmg Daily News - All Rights Reserved
Template Design by Creating Website Published by Mas Template