Headlines News :
Home » » ဘယ္လုိပဲေသေသ၊ဘယ္သူပဲသတ္သတ္ နတ္ကေတာ့နတ္

ဘယ္လုိပဲေသေသ၊ဘယ္သူပဲသတ္သတ္ နတ္ကေတာ့နတ္

Written By လြင္႕ေမာင္ေမာင္ on Thursday, July 12, 2012 | 7:28 PM



(တစ္)
    ကြၽန္ေတာ္ မႏၲေလးကေန ေျမာက္ဘက္တစ္လႊား ၿမိဳ႕ရြာမ်ား ရွိရာဆီသို႔ စာေပေဟာေျပာပဲြကို အေျခခံကာ တစ္ခါတစ္ခါ ခရီး သြားျဖစ္ပါသည္။ ကားက မႏၲေလး ေတာင္ကို၀ိုက္ၿပီး အုတ္က်စ္
ေက်ာ္ေအး မႏၲေလး၊ ရတနာပုံမႏၲေလး၊ စည္မ်က္ႏွာကဲ့သို႔ ညီညာပါေပသည္ဆိုေသာ မႏၲေလး၏ ေျမာက္ ဘက္ကိုထြက္လုိက္ေတာ့ဒ႑ာရီေတြ ဒ႑ာရီေတြက လူကို ေစာင့္ႀကိဳေနလုိက္ၾကတာ။
    မႏၲေလး မတၱရာကားလမ္း အတုိင္း ေျမာက္ယြန္းယြန္းသို႔ ထြက္လာၾကေသာအခါ ငါးမုိင္ ေက်ာ္ေက်ာ္ ေျခာက္မုိင္မရွိတရွိ ေလာက္ေရာက္သည္ႏွင့္ ေတာင္ ေတာ္သခင္မနတ္(သို႔မဟုတ္)မေရႊဥနတ္စံျမန္းရာ မေရႊဥေတာင္ကို လွမ္း၍ျမင္ရပါၿပီ။ ထို႔ေနာက္သုံး၊ေလးမုိင္မရွိတရွိ ဆက္ေမာင္း
လုိက္ျပန္ေတာ့ ကားလမ္း၀ဲဘက္ မွာ ေတာင္ျပဳန္းရြာသို႔ဆိုတဲ့ ေတာင္ျပဳန္းမင္းညီေနာင္ဆီသို႔ သြားရာ လမ္းခဲြကေလး။ ေရွ႕ဆက္တက္ ေတာ့ မတၱရာ။ ေရွ႕ဆက္တက္ ေတာ့ စဥ့္ကူး။ ေရွ႕ဆက္တက္ ေတာ့ သပိတ္က်င္းမုိးကုတ္လမ္း ခဲြ။ ေရွ႕ဆက္တက္ေတာ့ ပန္းပဲ ေမာင္တင့္တယ္ရဲ႕ တေကာင္း။ ၿပီးေတာ့ ျမစ္တစ္ဖက္ကမ္းအ ေနာက္ဘက္သို႔ လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္ လုိက္ေသာအခါ ထီးခ်ဳိင့္တဲ့။ ကသာတဲ့။ သည့္ေနာက္မွာျဖင့္ ကခ်င္ျပည္နယ္က မိႈင္းမို႔ ဆုိင္းညိဳ႕ စြာ ေစာင့္ႀကိဳေနလ်က္။
    ေအာ္..မႏၲေလး မတၱရာ ကားလမ္း၀ဲယာမွာကလည္း ပုဂံ ဘုရင္တို႔ႏွင့္ ပတ္သက္ဆက္စပ္ ရာဒ႑ာရီ အတိုအထြာ အစအန ေတြက ျပန္႔က်ဲလို႔ပါကလား။

(ႏွစ္)
    ျမန္မာျပည္က နတ္ပဲြေတြ ထဲမွာ ေတာင္ျပဳန္းပဲြကျဖင့္ ေတာ္ ေတာ့ကို စည္ကားၿပီးေတာ္ေတာ္ လည္း နာမည္ႀကီးပါသည္။ ပန္း ဆက္သမားကိုဗ်တၱႏွင့္ ပုပၸါးသူ ပန္းစားဘီလူးမ မယ္၀ဏၰတို႔၏ သားႏွစ္ေယာက္ျဖစ္ေသာ မင္းႀကီးမင္းေလးအျဖစ္ နာမည္ႀကီး ေသာ ေရႊဖ်ဥ္းႀကီး ေရႊဖ်ဥ္းေလးတို႔ ကို ပူေဇာ္ပသၾကသည့္ ပဲြပဲျဖစ္ပါသည္။
    ေတာင္ျပဳန္းမင္းညီေနာင္ ႏွစ္ပါးနတ္ျဖစ္သြားၾကပုံ ဒ႑ာရီ ဇာတ္လမ္းက ကြၽန္ေတာ္တုိ႔လူမ်ဳိး
ႏွင့္ အထိအေတြ႕မ်ားပါသည္။ ငယ္ငယ္တုန္းက အိပ္ရာ၀င္ပုံျပင္ အျဖစ္ နားေထာင္ခဲ့ၾကရသည္။ေနာက္ေတာ့ အသဲခ်ဲ႕စက္ထဲက ေန နားဆင္ခဲ့ၾကရသည္။ ေနာက္ ဇာတ္သဘင္စင္ျမင့္ေပၚက တင္ ဆက္ကျပမႈမ်ားကို ေငးေမာၾကည့္ ႐ႈခဲ့ၾကရသည္။ ထို႔ျပင္ ၀တၳဳကဗ်ာ နတ္ကိုးကြယ္ယုံၾကည္မႈဆုိင္ရာ စာမ်က္ႏွာမ်ား။ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု မတူၾက။ သိုးကာသီကာ အကဲြကဲြ အျပားျပား အျခားျခား အနားနား။
    ဗ်တၱဆီကေန နည္းနည္း ကေလး ျပန္စၾကည့္ၾကပါစို႔။ အ ေနာ္ရတာ၏ ပုဂံတပ္မေတာ္ႀကီး သထုံသို႔၀င္ေရာက္တုိက္ခုိက္စဥ္ ဗ်တၱက်ဆုံးသည္ဟု ဆုိသည္။ တခ်ဳိ႕က အေနာ္ရထာမင္းထံ ပန္း အဆက္ေနာက္က်၍ ကြပ္မ်က္ခံ ရသည္ဟု ဆုိသည္။
ပုပၸါးသူ မယ္၀ဏၰကလည္း ခင္ပြန္းသည္ ဗ်တၱေသဆုံးသည့္ သတင္းၾကား၍ ရင္ကဲြနာက်၍ ေသရသည္
ဟု ဆုိသူက ဆုိသလုိ သားႏွစ္ေယာက္အသတ္ခံရၿပီးကာမွ လင္ေသသားဆုံးျဖစ္ကာ ရင္ကဲြနာ
က်ရေၾကာင္း ဆုိသူက ဆုိျပန္ပါသည္။ ဘာပဲ ျဖစ္ျဖစ္သူက ပုပၸါး မယ္ေတာ္နတ္။
    ပန္းေတာ္ဆက္ ဗ်တၱတို႔ မယ္၀ဏၰတို႔၏ သားႏွစ္ေယာက္ ျဖစ္ေသာ ေရႊဖ်ဥ္းႀကီး ေရႊဖ်ဥ္း ေလးတို႔ကမူ ပုဂံနန္းတြင္းသို႔ ေရာက္ကာ အေနာ္ရထာမင္းထံ ၌ အမႈထမ္းပါသည္။ အေနာ္ရ ထာမင္း တ႐ုတ္ျပည္ ဥတည္ ဘြားဘုရင္ဆီမွအျပန္ ဧရာ၀တီ ကိုစုန္လ်က္ ျပန္ဆင္းလာရာ ေက်ာက္စည္အရပ္ ၀ါးရင္းတုတ္ ေက်းရြာအနီးတြင္ ယုံၾကည္ေတာ္ မမူ၍ ေရႊဖ်ဥ္းညီေနာင္ကို ကြပ္ မ်က္ေၾကာင္း ဦးကုလားတို႔ မွန္ နန္းတို႔ တြင္းသင္းတို႔ ရာဇ၀င္အ ေစာင္ေစာင္က ဆုိပါသည္။ သို႔ေသာ္ အေနာ္ရထာမင္းက ေတာင္
ျပဳန္းရြာ၌ ဂူဘုရားတစ္ဆူတည္ခိုင္းရာ မူး႐ူးေသာင္းက်န္းေပ်ာ္ပါးေန ၾကေသာ ေရႊဖ်ဥ္းညီေနာင္က အုတ္ခဲစီရန္ တာ၀န္လစ္ဟင္း သျဖင့္ အုတ္ႏွစ္ခ်ပ္လပ္ေလရာ က်န္စစ္သားကို ဆုံးမခုိင္းသျဖင့္ က်န္စစ္သားက လည္မ်ဳိကိုတုတ္ တိုျဖင့္ ႐ိုက္သတ္၍ ညီေနာင္ ႏွစ္ ေယာက္ ေသေၾကရေၾကာင္း ေရးၾကသားၾက ကျပတင္ဆက္ၾကသည္ မ်ားကလည္း မ်က္ရည္လြယ္ေသာ ပရိသတ္အတြက္ လြမ္းေမာဖြယ္ ျဖစ္ပါသည္။
    ဆရာမႀကီး ေဒၚခင္မ်ဳိးခ်စ္ ကမူ သူ႔ ပုဂံသူရဲေကာင္းမ်ား ၀တၱဳ ထဲ၌ ကသာေရႊလီသစ္ေတာႀကီး မ်ားထဲ၌ ေမာင္ရင္ေမာင္အမႈ ထမ္းေနစဥ္ ဇနီးသည္ မေရႊဥကို ပါ ေခၚသြားခဲ့ၿပီး အတူေနၾကရာ သစ္ခုိးသူေရႊဖ်ဥ္းညီေနာင္တို႔ႏွင့္ ေတြ႕ဆုံၿပီး ေရႊဖ်ဥ္းေလးက မေရႊဥ ကို အဓမၼႀကံစည္သျဖင့္ ႐ုန္းရင္း ဆန္ခတ္ျဖစ္ကာ ေမာင္ရင္ေမာင္ မေရႊဥလည္းေသ က်န္စစ္သား ႏွင့္ သူ႔စစ္သည္မ်ားေရာက္လာ ကာ ၀င္ေရာက္ထိုးႏွက္မႈေၾကာင့္ ေရႊဖ်ဥ္းညီေနာင္လည္း ေသရ သည့္ဇာတ္ကြက္ကို ထည့္ေရး ထားသည္ကို ေတြ႕ႏုိင္ပါသည္။ ထား။
    မည္သို႔ပင္ေသေသ ေရႊ ဖ်ဥ္း ညီေနာင္တို႔ အစိမ္းေသေသကာ မကြၽတ္မလြတ္ႏွင့္ နတ္ျဖစ္ၾက သျဖင့္ အေနာ္ရထာမင္း ေဖာင္ ေတာ္ျဖင့္ဆက္လက္စုန္ဆင္းစဥ္ တက္မကို ကိုင္ကာတားထားၿပီး အပိုင္စားေတာင္းရာ ေတာင္ျပဳန္း ရြာ ဆုေတာင္းျပည့္ဘုရား၌ နတ္ ကြန္းေဆာက္၍ေနေစ၊ ေက်ာ္ စည္ရြာ တစ္တန္းက လူတုိ႔ပူေဇာ္ ရာျဖစ္ေစ စသည္ စသည္ျဖင့္ အ မိန္႔ခ်မွတ္႐ုံမက အေရွ႕ဘက္ကို ေက်ာက္ဆီမီးလက္ ႏြားလား ေတာင္႐ုိးမအထိ၊ အေနာက္ဘက္ ကို ဧရာ၀တီအထိ၊ ေတာင္ဘက္ ကို ေရႊၾကက္ယက္ဘုရားအထိ အ ပုိင္စားေပးေၾကာင္းလည္း နတ္ သမုိင္း အမ်ဳိးမ်ဳိးတုိ႔က ေရးသား ေလ့ရွိပါသည္။
    ဤတြင္ မေရႊဥ ေသပုံ မူကဲြ တစ္ခုကလည္း စိတ္၀င္စားဖြယ္ ျဖစ္ပါ၏။ သူက မႏၲေလး မတၱရာ ကားလမ္းေဘး အင္က်င္ရြာက သူႀကီးဦးေရႊသီး ေဒၚအိုဇာ၏ သမီး။ ေတာင္ျပဳန္းရြာသားကိုရင္ ေမာင္ႏွင့္ အေၾကာင္းပါ။ ကိုရင္ ေမာင္ မဲဇာသို႔သစ္ေဖာင္ခ်ရန္ အ သြား အစိမ္းေသ ေရႊဖ်ဥ္းေလးက နတ္ဘ၀ႏွင့္ ေရာက္လာကာ ေမတၱာကို အဓမၼေတာင္းဆုိရာ လက္မခံ၍ ေရႊဖ်ဥ္းေလးက စီး ေတာ္က်ားႏွင့္ တုိက္သတ္ရာ ေသ ေသာ္နတ္ျဖစ္သည္ဟု ယုံၾကျပန္ပါ၏။
    မည္သို႔ပင္ ေသသည္ျဖစ္ ေစ မေရႊဥဘက္က စဥ္းစားၾကည့္ ေတာ့ ေတာင္ျပဳန္းမင္းညီေနာင္ က စိတ္နာစရာျဖစ္ပါသည္။ သို႔ ေၾကာင့္ ေတာင္ျပဳန္းပဲြက်င္းပ သည့္ ရက္မ်ားတြင္ မေရႊဥေတာင္ မေရႊဥနတ္ကြန္းထဲက မေရႊဥနတ္ ႐ုပ္ကို ေတာင္ျပဳန္းပဲြက်င္းပရာ ရြာ ကိုေက်ာခိုင္းသည့္အေနအထား မ်ဳိးျဖင့္ ထားေပးၾကရသည္ဟု ဆုိ ပါသည္။
    ''ေအာ္ ...ေတာင္ေတာ္ သခင္မ စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္..  ယံုၾကည္သူေတြက လုပ္ေပးၾကရ တာေပါ့။ အဲဒါနဲ႔ ေျပာရဦးမယ္.. မေရႊဥက သရဖီပန္း သိပ္ႀကိဳက္တာတဲ့ ..ဒါမို႔လို႔ တေပါင္း တန္ခူး သရဖီေတြ ပြင့္ၿပီဆိုမွျဖင့္ ..က်ဳပ္တို႔အရပ္မွာ ပန္းေကာက္ ပဲြဆိုၿပီး လုပ္ၾကသပေတာ္ရယ္''
       ေဒသခံ ရြာသူႀကီးက မႏၲေလး မတၱရာ ကားလမ္းေပၚ မွာ ကြၽန္ေတာ့္ကို သည္လုိေျပာဖူး ပါသည္။ ဆရာႀကီး ေဒါက္တာ သန္းထြန္းတို႔လို တကယ့္သမုိင္း ဆရာႀကီးတို႔ ဘယ္လိုမွ လက္မခံ ႏုိင္ေသာ အေၾကာင္းျခင္းရာေတြ မို႔ ဒ႑ာရီဟု ဆုိရေသာ္လည္း သည္ဒ႑ာရီက ေၾကကဲြလြမ္းဆြတ္ စရာ ဒ႑ာရီျဖစ္၍ ေနပါသည္။
        ေအာ္ မႏၲေလး မတၱရာ ကားလမ္း၀ဲယာက မေရႊဥေတာင္ ႏွင့္ ဟိုးေတာင္ျပဳန္းရြာကေလးက ျမဴေတြထဲမွာ ဆုိင္းမႈိင္းလုိ႔။ တစ္ ခါတစ္ခါ ေလနီၾကမ္းႀကီးေတြ ဆင္လာၿပီဟုဆိုလွ်င္ ေလကပင္ နီရဲေနသေယာင္ ထင္ရတတ္ သည္။ ေအာ္...ေတာင္ျပဳန္း။

(သုံး)
    ေတာင္ျပဳန္းပဲြက ၀ါေခါင္ လဆန္း ၈ ရက္ကေန ၀ါေခါင္ လျပည့္အထိ က်င္းပေသာ နတ္ပဲြ ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ပထမေန႔ကန္ ေတာ့ခံ၊ ဒုတိယေန႔ ကန္ေတာ့ခံ၊  တတိယေန႔ ညညီလာခံ၊ စတုတၳ ေန႔ ခ်ဳိးေရေတာ္သုံး၊ ပဥၥမေန႔ နန္း တက္ပဲြ၊ ဆ႒မေန႔ ယုန္ထိုး၊ သတၱမေန႔ ထိန္ခုတ္၊ အ႒မေန႔ ေရႊဘုံဆင္း ဟူ၍က်င္းပေသာ ပဲြ လည္း ျဖစ္ပါသည္။
    တစ္ႏိုင္ငံလုံးက နတ္ကိုး ကြယ္သူေတြ၊ နတ္ကေတာ္ေတြ၊ သူေတာင္းစားေတြ၊ ေစ်းသည္ ေတြ၊ ခါးပိုက္ႏႈိက္ေတြ၊ အမူး သမားေတြ၊ ကေလးေတြ၊ မိန္းမ ေတြ ကားနဲ႔ ရထားနဲ႔ အေရာက္ လာၾကေသာ ပဲြလည္းျဖစ္ပါ သည္။ ယုံၾကည္သူေတြ မ်ားျပား လြန္းလို႔ မႏၲေလး၊ မတၱရာ အထူး ရထားကိုပင္ ေျပးဆဲြခုတ္ေမာင္း ေပးရသည္ မဟုတ္ပါလား။ ၀ါ ေခါင္လ ဇြန္ပန္းပြင့္မ်ားနဲ႔အၿပိဳင္ ကန္ေတာ့ပဲြေရာင္းသည့္ဆုိင္၊ ေဗာင္းေတာ္ေခၚ ပ၀ါေရာင္း သည့္ဆုိင္၊ ကနားတဲေတြ၊ ကေရ ကရာမုန္႔၊   စလူမုန္႔၊  အႏူဆုပ္မုန္႔ ဆုိင္ေတြၾကားထဲမွာ လူေတြ လူ ေတြ။ ကန္ေတာ့ခံဖို႔၊ ကန္ေတာ့ဖို႔၊ နတ္ေမးဖို႔၊ ပသဖုိ႔။
    ေခတ္သစ္ ေတာင္ျပဳန္းပဲြ၏ အေၾကာင္းကို ဘ၀သ႐ုပ္ေဖာ္ စာ ေရးဆရာမ မႏုႏုရည္(အင္း၀)က ၀တၳဳရွည္တစ္ပုဒ္ေရးသားခဲ့ဖူးပါ သည္။ ၿပံဳး၍လည္း ကန္ေတာ့ခံေတာ္မူပါ ရယ္၍လည္း ကန္ ေတာ့ခံေတာ္မူပါ ဆိုေသာ ၀တၳဳ။ Smile As they Bow ဟူေသာ အမည္ျဖင့္ Alfred Barnburm က ဘာသာျပန္ဆုိထားေသာ စာ အုပ္ကေလးကို ကြၽန္ေတာ္ေတြ႕ဖူးပါသည္။ ေတာင္ျပဳန္းကို လွ်ပ္ တစ္ျပက္ေရးျခစ္ထားေသာ ေရး ခ်က္မ်ားဟု ခံစားရပါ၏။
    မိန္းမလ်ာတုိ႔ အဓိကႀကီး စိုးေမာင္းႏွင္ကာ ေတာင္ျပဳန္း ယႏၲရားလည္ပတ္ေနပုံမ်ားကို ရိပ္
စားမိႏိုင္ေသာ ၀တၳဳဟု ဆိုႏုိင္ပါ ၏။ ဟိုးတုန္းကေတာ့ နတ္က ေတာ္ဆိုတာ မိန္းမသားေတြ။ အခုမူ မဟုတ္ပါေလေတာ့။
    ''ဟုိးတုန္းက ေတာ္႐ုံ သည္းခံ စိတ္နဲ႔ ေတာင္ျပဳန္းကို သြားလို႔မရ ဘူး...ဖ႐ုႆ၀ါစာကို လြတ္ လြတ္ လပ္လပ္ ေျပာလို႔ရတဲ့ ပဲြေပါ့ မိန္းကေလးေတြမ်ားဆို သားေျပာ မယားေျပာ ႀကိဳက္ရာ ေျပာလို႔ရ တယ္။ ကေလးအ႐ုပ္ကို လုိက္ေပး ၿပီး ကိုယ့္မိန္းမလို ေျပာရင္လည္း ခံႏုိင္ရတယ္ ...ညစ္ညစ္ပတ္ ပတ္ေတြ အယုတၱ အနတၱေတြ ဆဲ ၾကဆိုၾကနဲ႔ ဒါ သူု႔သဘာ၀ေပါ့''
    ေတာင္ျပဳန္းအေတြ႕အႀကံဳ ရွည္လ်ားသူတစ္ေယာက္က ကြၽန္ေတာ့္ကို ေဖာက္သည္ခ်ရင္း ယခုေတာ့သည္လို မဟုတ္ေတာ့ ေၾကာင္း သူ႔စကားကို ဆက္ပါ သည္။ ဟုိတုန္းက ေတာင္ျပဳန္း ပဲြ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းရွိပုံကို ဆရာၿမိဳ႕မၿငိမ္းက ပ်ဳိ႕ေတာင္ျပဳန္း သီခ်င္း ျဖင့္ မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ဖူးပါသည္။
    အစ အေနာက္သန္တာကို ခြင့္လႊတ္ဖို႔ ဆုိထားေသာ သီခ်င္း ပဲျဖစ္ပါ၏။
    ပထမေန႔ ကန္ေတာ့ခံ၊ ဒုတိယေန႔ ကန္ေတာ့ခံ၊ တတိယ ေန႔ ညညီလာခံ၊ စတုတၱေန႔ ခ်ဳိး ေရေတာ္သုံးမွာ မင္းညီေနာင္ႏွစ္ ပါး ေတာင္ျပဳန္းေခ်ာင္းထဲ ေရခ်ဳိး ဆင္း၊ ပဥၥမေန႔ နန္းတက္၊ ဆ႒မ ေန႔ ယုန္ထိုး၊ သတၱမေန႔ ထိန္ခုတ္၊ အ႒မေန႔ ေရႊဘုံဆင္း။
    ''မင္းညီေနာင္က နတ္ဘ၀ မွာ လူေယာင္ဖန္ဆင္းၿပီး ထန္း ရည္နဲ႔ ယုန္သားနဲ႔ လာလာၿပီး သုံးေဆာင္တတ္တာေလ အဲဒါ ေၾကာင့္ ယုန္ထုိးေန႔မွာ ယုန္သား ဆက္ရတာ''
    အေနာ္ရထာမင္းေစာက ေတာင္ျပဳန္းနားက ထိန္ပင္ကို ဓား ျဖင့္ခုတ္မိသျဖင့္ ထိန္ပင္ေစာင့္ နတ္က မေက်နပ္ရာက ကြၽဲႏွင့္ တုိက္၍ အေနာ္ရထာ နတ္ရြာစံရ ေလသတဲ့။ ထို႔ေၾကာင့္ အေနာ္ ရထာႏွင့္ မင္းႀကီး မင္းေလးတို႔က နတ္ဘ၀တြင္ ထိန္ပင္ေတြကို ဓား ျဖင့္ ခုတ္တတ္ေလသတဲ့။ ဒါ့ ေၾကာင့္ ထိန္ပင္မ်ားကို ေျမတြင္ စိုက္ကာ နတ္၀င္သည္မ်ားက ထိန္ခုတ္ပဲြကို တစ္ရက္က်င္းပရ ျခင္းပါတဲ့။
    ေအာ္..ေတာင္ေတာ္ သခင္မ မေရႊဥေက်ာခုိင္းထားရ တဲ့ ေတာင္ျပဳန္းပဲြ။
    အေနာ္ရထာကပဲ သတ္ သတ္၊ က်န္စစ္သားကပဲ သတ္ သတ္၊ ဗ်တၱႏွင့္မယ္၀ဏၰတို႔၏ သား ႏွစ္ေယာက္ကျဖင့္ ေတာင္ ျပဳန္းမင္းညီေနာင္ေခၚ မင္းႀကီး မင္းေလးအျဖစ္ နတ္ကိုးကြယ္သူ တုိ႔၏ ကမၻာထဲမွာ ႀကီးစိုး၍ေနပါ သည္။ သားေတာ္ႏွစ္ပါး၏ နတ္ပဲြ သို႔ လာေရာက္ေသာ ပုပၸားမယ္ ေတာ္ မယ္၀ဏၰပုပၸားသို႔ အျပန္ ခရီးတစ္ေထာက္နားရာ အမရပူ ရ ငယ္တိုးေက်းရြာအုပ္စု ေရႊလြန္း ရြာ ရတနာ့ဂူဘုရားမွာလည္း ၀ါေခါင္လဆုတ္ ၈ ရက္ကေန ၁၄ ရက္အထိ နတ္ပဲြေတြ ဆက္ၾကပါလိမ့္ဦးမည္။
    ပုဂံဒ႑ာရီဟာသည္ေလာက္ က်ယ္ျပန္႔ခိုင္ခံ့တည္တံ့ေနခဲ့သည္မွာ အံ့ေတာ့ အံ့ၾသစရာ ေကာင္းလွ ပါရဲ႕။ ပုံေျပာေကာင္း သူဟာ ဘယ္သူမ်ားပါလိမ့္မလဲ။

ေရးသားသူ-ေမာင္သာခ်ဳိ   -  7Day News Journal
Share this article :

တစ္ပတ္အတြင္းသတင္းဒိုင္ယာရီ

email တြင္ဖတ္ရန္ သင္႔ Mail ကို႐ိုက္ထည္႔ပါ

Zawgyi Unicode Font

Download

Total Pageviews

ထား၀ယ္ၿမိဳ႕ဆန္းခ်ီ အ-မ-က ျမတ္ဆရာပူေဇာ္ပြဲ

Mandalay FM Live Radio


Mandalay FM Live Radio


လြင္႔ေမာင္ေမာင္၏ ဒိုင္ယာရီ စာမ်က္ႏွာမ်ား

Followers

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Proudly powered by Blogger
Copyright © 2011. Lwintmgmg Daily News - All Rights Reserved
Template Design by Creating Website Published by Mas Template