ေက်ာင္းသားသပိတ္တပ္ မေကြးကေန ေတာင္တြင္းႀကီးကိုသြားတဲ့လမ္းမွာ ေဟာေျပာေနပံု- သတင္းဓာတ္ပံု-စည္သူ(VOA)
06.02.2015
အားလံုးသိၾကျပီးျဖစ္တဲ့အတိုင္း ေက်ာင္းသားေတြေတာင္းဆိုခ်က္အရ
က်င္းပတဲ့ အစိုးရ၊ လႊတ္ေတာ္၊ ေက်ာင္းသား နဲ႔ NNER ပညာေရး
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ႏုိင္ငံလံုးဆုိင္ရာ ကြန္ယက္တို႔ ပါ၀င္တဲ့ ေနျပည္ေတာ္က
ေလးပြင့္ဆိုင္ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးေရး ပ်က္ျပားသြားခဲ့ျပီျဖစ္ပါတယ္။ အျပီးတိုင္
ပ်က္သြားတာမ်ိဳး မဟုတ္ပဲ လာမယ့္ ျပည္ေထာင္စုေန႔ ေဖေဖၚ၀ါရီ ၁၂
ရက္ေနာက္ပိုင္းက်မွ ေဆြးေႏြးပြဲေတြ ျပန္စႏုိင္မယ္လို႔ အစိုးရဘက္က
ေၾကျငာထားပါတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြကေတာ့ နဂို စီစဥ္ထားတဲ့အတိုင္း
ဆႏၵျပခ်ီတက္ပြဲေတြ ဆက္လုပ္ေနၾကျပီး သပိတ္ေမွာက္ စစ္ေၾကာင္းေတြ ရန္ကုန္မွာ
စုႏုိင္ဖို႔ လုပ္ေနၾကပါျပီ။ ျပသနာေတြ ဘယ္လုိ ျဖစ္တာပါလဲ၊ ေက်ာင္းသားသပိတ္
ျပသနာ ဘာေတြ ဆက္ျဖစ္လာႏိုင္မလဲ ဆိုတာ ဒီတစ္ပါတ္ ေဆြးေႏြးတင္ျပသြားပါ့မယ္။
အခုေနာက္ဆံုးျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းသား သပိတ္တိုက္ပြဲကိုၾကည့္ရင္ အဆင့္ ႏွစ္ဆင့္ခြဲျပီး ရွဳျမင္ႏိုင္ပါတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြ ေတာင္းဆိုတဲ့အတုိင္း ေလးပြင့္ဆိုင္ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးပြဲ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အဆင့္က တစ္ဆင့္ျဖစ္ျပီး အဲဒီကမွတဆင့္ ေနာက္ဆံုး ရည္မွန္းခ်က္ ပန္းတိုင္ျဖစ္တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြလိုလားတဲ့ အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒ ျပင္ဆင္ႏုိင္ေရး ျဖစ္ပါတယ္။ ပထမ အဆင့္ျဖစ္တဲ့ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးေရး အဆင့္ထိ ေရာက္လာတာဟာ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ဆႏၵျပပြဲ အေကာင္အထည္ ေဖာ္မွဳ ပံုစံ မွန္ကန္ခဲ့လို႔ ပါ။ ပထမ အေရးအၾကီးဆံုး အခ်က္က ေက်ာင္းသားေတြ ဆႏၵျပဖို႔ အထိ ျဖစ္လာတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ ခုိင္မာတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပညာေရး၀န္ၾကီးဌာနဟာ အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒမူၾကမ္း ျပဳစုစဥ္တုန္းက ေက်ာင္းသားေတြ အားထားရတဲ့ ပညာရွင္ေတြနဲ႔ ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့ NNER ကိုယ္စားလွယ္ေတြကို ဟုတ္တိပတၱိ လက္ခံေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးခြင့္ မေပးခဲ့ပါဘူး။ NNER က ကန္႕ကြက္ခဲ့တဲ့ အခ်က္ေတြ ပညာေရးဥပေဒ မူၾကမ္းထဲ ထည့္သြင္းခဲ့သလို၊ တကယ္ ဥပေဒအျဖစ္ အတည္ျပဳ ျပဌာန္းလိုက္ေတာ့လည္း အဲဒီ အခ်က္ေတြ ပါ၀င္လာပါတယ္။ အခု အဲဒါေတြကိုေထာက္ျပျပီး ျပင္ေပးဖို႔ ေက်ာင္းသားေတြက ေတာင္းဆိုတဲ့အတြက္ ဆႏၵျပရတဲ့ အေၾကာင္းအရင္း မွန္ကန္တယ္လို႔ ေျပာရျခင္းပါ။
ဒုတိယ အေနနဲ႔ ဆႏၵျပရာမွာ ေက်ာင္းသားေတြဟာ အခ်က္ (၁၁) ခ်က္ ထုတ္ျပန္ျပီး ေတာင္းဆို ဆႏၵျပခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ အခ်က္ေတြ အားလံုးဟာ ပညာေရးနဲ႔ သက္ဆုိင္တဲ့ အခ်က္ေတြခ်ည္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေျပာရရင္ ေက်ာင္းသားဆႏၵျပ ေတာင္းဆိုခ်က္ထဲမွာ ႏုိင္ငံေရးဆုိင္ရာနဲ႔ အျခား မဆိုင္တဲ့ အေၾကာင္းအခ်က္ေတြ မပါ၀င္ျခင္းဟာလည္း ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးေရး ျဖစ္ေပၚသည္အထိ ေအာင္ျမင္ေစတဲ့ အခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ အေရးၾကီးတဲ့ အခ်က္ကေတာ့ ဆႏၵျပတာကို အကန္႔အသတ္နဲ႔ ျပတာပါ။ ပထမ ရက္တစ္ခ်ိဳ႕ ဆႏၵျပျပီးေနာက္ အစိုးရနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ဘက္ကို ရက္ေပါင္း ၆၀ အခ်ိန္ေပးပါတယ္။ ရက္ေပါင္း ၆၀ အတြင္း အစိုးရနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ဘက္က ျပင္ဆင္စရာရွိတာ ျပင္ဆင္ႏုိင္ေအာင္ပါ။ ဒါေပမယ့္ အစိုးရနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ဘက္က ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ ေတြ႕ဆံုဖို႔ အရိပ္အေယာင္ မျပတာ၊ ေဆြးေႏြးလိုပံု မေပၚေတာ့မွ မႏၱေလးကစ ရန္ကုန္ကို လမ္းေလ်ာက္ ခ်ီတက္မယ္ ဆိုတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳး ျဖစ္ေပၚလာတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလို အကန္႔အသတ္၊ အထိန္း အခ်ဳပ္နဲ႔ ဆႏၵျပတဲ့အတြက္ ေက်ာင္းသားေတြ ေတာင္းဆိုတဲ့ ေလးပြင့္ဆုိင္ ေဆြးေႏြးပြဲ ျဖစ္ေပၚသည္အထိ ေအာင္ျမင္မွဳ ရခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္လည္း ကံမေကာင္း အေၾကာင္းမလွစြာနဲ႔ပဲ ေနျပည္ေတာ္မွာ ေလးပြင့္ဆိုင္ ေဆြးေႏြးပြဲ ပ်က္သြားခဲ့ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး တစ္ဖက္နဲ႔ တစ္ဖက္ အပစ္တင္ေျပာဆုိတာေတာ့ ရွိခဲ့ပါတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ NNER ဘက္က အစိုးရဟာ ေဆြးေႏြးပြဲမွာ သူတို႔ဖာသာ သူတို႔ လူေတြ လိုခ်င္သေလာက္ ထည့္တယ္၊ သူတို႔ဘက္ကိုေတာ့ အရည္အတြက္ ကန္႔သတ္တာမ်ိဳး လုပ္တယ္၊ တရားမွ်တမွဳ မရွိဘူး၊ ေဆြးေႏြးပြဲကို တဖက္သတ္ ဖ်က္သိမ္းပစ္တယ္ ဆိုျပီး ေ၀ဖန္ပါတယ္။ အစိုးရဘက္ကေတာ့ ေဆြးေႏြးပြဲဆုိတာ လူေတြ ၀င္ခ်င္တုိင္း ၀င္လို႔ မရဘူး၊ စနစ္တက် အကန္႔အသတ္ ရွိရတယ္၊ ေနာက္ အခု လာေဆြးေႏြးတဲ့သူေတြဟာလည္း ဆႏၵျပ ေက်ာင္းသားထု အားလံုးကို ကိုယ္စားျပဳရဲ႕လား၊ ဒီအတြက္ ေဆြးေႏြးပြဲေတြကို လာမယ့္ ေဖေဖၚ၀ါရီ ၁၂ ေနာက္ပိုင္းကို ေရႊ႕တယ္၊ ေက်ာင္းသားေတြအေနနဲ႔ တကယ္ကိုယ္စားျပဳသူေတြကို ေရြးခ်ယ္ျပီး၊ ဘာေတြ ေဆြးေႏြးမလဲ ဆိုတာ တိတိက်က် ယူလာပါ၊ အဲဒီအခါက်ရင္ ေက်ာင္းသားေတြ ေရြးခ်ယ္တဲ့ ေနရာမွာ ေလးပြင့္ဆုိင္ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးပြဲ လုပ္ေပးမယ္ ဆိုျပီး အေၾကာင္းျပန္ခဲ့ပါတယ္။
ဒီျပသနာနဲ႔ ပါတ္သက္ရင္ အစိုးရဘက္က လိုအပ္ခ်က္ဟာ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးေရး နဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ေႏြးေထြးမွဳ မရွိတာပါ။ ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ NNER အဖြဲ႕ ေနျပည္ေတာ္ကို ေရာက္ခိုက္ စည္ပင္တည္းခိုရိပ္သာမွာ တည္းခိုဖို႔ အခက္အခဲ ျဖစ္ေပၚခဲ့ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒီလို ၾကီးမားလွတဲ့ ႏုိင္ငံေရးဆုိင္ရာ အၾကပ္အတည္းၾကီးကို ေဆြးေႏြးဖို႔ လာတဲ့သူေတြကို ခုလို အခက္အခဲ အၾကပ္တည္းျဖစ္ေအာင္ လံုး၀ မလုပ္သင့္ပါဘူး။ အစိုးရတာ၀န္ရွိသူေတြဟာ ဒီ ျပသနာ သူ႕ဘက္က ဘာမွ မသိပါဘူးဆိုတဲ့ ဆင္ေျခေပးလို႔လည္း မရပါဘူး။ ေက်ာင္းသားေတြ ဘက္ကလည္း တကယ္ပဲ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးေရးကေန အေျဖတစ္ခု ရွာလိုတယ္ ဆိုရင္ ပထမ ၁၅ ေယာက္၊ ေနာက္ထပ္ ခြင့္ျပဳခ်က္ အေယာက္ ၂၀ ခြင့္ျပဳခ်ိန္ ေဆြးေႏြးပြဲ တက္သင့္ပါတယ္။ တကယ့္ နည္းပညာအရ အေထာက္အကူျဖစ္ေစမယ့္ NNER ထဲမွာ ပညာရွင္ေတြ ပါလာျပီးသားမို႔ အမွားအယြင္းျဖစ္မွာကိုလည္း သိပ္မပူရပါဘူး။ အျခား မေက်နပ္တာ ရွိရင္ ကိုယ္စားလွယ္ အေယာက္ ၂၀ နဲ႔ အရင္ေဆြးေႏြးရင္း ဆက္ျပီး ေျဖရွင္းသြားလို႔ ရနိုင္ပါတယ္။ အခုေတာ့ ႏွစ္ဖက္ အေလ်ာ့မေပးၾကတာေၾကာင့္ လမ္းေလ်ာက္ ဆႏၵျပတဲ့ အေျခအေန ျပန္ေရာက္သြားပါျပီ။
တကယ္ေတာ့ ခုလို ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးပြဲေတြ ေအာင္ျမင္ဖို႔ ဆိုရင္ ႏွစ္ဖက္စလံုးဟာ ကိုယ္လိုခ်င္တာကိုပဲ ကိုယ္ မရမက ဆုတ္ကိုင္ထားမယ္ ဆိုတာမ်ိဳးထက္ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြး၊ အေပးအယူ အေလ်ာ့အတင္း လုပ္ဖို႔ ဆႏၵရွိၾကဖို႔ လိုပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ေက်ာင္းသားေတြဘက္မွာ တုိက္ပြဲ၀င္ စြမ္းရည္တင္မက၊ စည္းရံုးေရးစြမ္းရည္၊ ညွိႏွိဳင္းမွဳစြမ္းရည္နဲ႔ ပညာအရည္အေသြး ျပည့္၀ေၾကာင္း ျပသဖို႔ လိုပါတယ္။ ဆႏၵျပ ေက်ာင္းသားေတြအားလံုးကို ကိုယ္စားျပဳႏုိင္တဲ့ အရည္အတြက္ တစ္ခုရွိတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ ေရြးခ်ယ္ထားႏုိင္ရပါမယ္။ ေက်ာင္းသားေတြဟာ အဲဒီ ကိုယ္စားလွယ္ေတြက ညႊန္ၾကားရင္ ဆႏၵျပဆိုျပ၊ ခ်ီတက္ဆို ခ်ီတက္၊ သပိတ္လွန္ ဆိုလွန္ နာခံမယ့္ အေနအထား ျဖစ္ဖို႔လိုပါတယ္။ ေနာက္ ဘာကို ေတာင္းဆိုမလဲ ညွိႏွိဳင္းထားျပီးျဖစ္ရပါမယ္။ ျပီးရင္ ပညာရည္ ျပည့္၀စြာနဲ႔ ညွိႏွိဳင္း အေပးအယူ လုပ္တတ္ရပါမယ္။ ဒီလို အရည္အခ်င္းေတြ ျပည့္၀ မွသာလ်င္ အရင္တုန္းကလို တိုက္ပြဲ ဆင္ရံုမဟုတ္ပဲ၊ ေတာင္းဆို ဆႏၵျပရံုသက္သက္ မဟုတ္ပဲ အေျဖရလာဒ္ တစ္ခု ရတဲ့၊ ေအာင္ပြဲ တစ္ခုဆီ ေရာက္ႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း သံုးသပ္တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။
ဦးစည္သူေအာင္ျမင္႔ ( VOA)
အခုေနာက္ဆံုးျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းသား သပိတ္တိုက္ပြဲကိုၾကည့္ရင္ အဆင့္ ႏွစ္ဆင့္ခြဲျပီး ရွဳျမင္ႏိုင္ပါတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြ ေတာင္းဆိုတဲ့အတုိင္း ေလးပြင့္ဆိုင္ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးပြဲ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အဆင့္က တစ္ဆင့္ျဖစ္ျပီး အဲဒီကမွတဆင့္ ေနာက္ဆံုး ရည္မွန္းခ်က္ ပန္းတိုင္ျဖစ္တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြလိုလားတဲ့ အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒ ျပင္ဆင္ႏုိင္ေရး ျဖစ္ပါတယ္။ ပထမ အဆင့္ျဖစ္တဲ့ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးေရး အဆင့္ထိ ေရာက္လာတာဟာ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ဆႏၵျပပြဲ အေကာင္အထည္ ေဖာ္မွဳ ပံုစံ မွန္ကန္ခဲ့လို႔ ပါ။ ပထမ အေရးအၾကီးဆံုး အခ်က္က ေက်ာင္းသားေတြ ဆႏၵျပဖို႔ အထိ ျဖစ္လာတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ ခုိင္မာတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပညာေရး၀န္ၾကီးဌာနဟာ အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒမူၾကမ္း ျပဳစုစဥ္တုန္းက ေက်ာင္းသားေတြ အားထားရတဲ့ ပညာရွင္ေတြနဲ႔ ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့ NNER ကိုယ္စားလွယ္ေတြကို ဟုတ္တိပတၱိ လက္ခံေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးခြင့္ မေပးခဲ့ပါဘူး။ NNER က ကန္႕ကြက္ခဲ့တဲ့ အခ်က္ေတြ ပညာေရးဥပေဒ မူၾကမ္းထဲ ထည့္သြင္းခဲ့သလို၊ တကယ္ ဥပေဒအျဖစ္ အတည္ျပဳ ျပဌာန္းလိုက္ေတာ့လည္း အဲဒီ အခ်က္ေတြ ပါ၀င္လာပါတယ္။ အခု အဲဒါေတြကိုေထာက္ျပျပီး ျပင္ေပးဖို႔ ေက်ာင္းသားေတြက ေတာင္းဆိုတဲ့အတြက္ ဆႏၵျပရတဲ့ အေၾကာင္းအရင္း မွန္ကန္တယ္လို႔ ေျပာရျခင္းပါ။
ဒုတိယ အေနနဲ႔ ဆႏၵျပရာမွာ ေက်ာင္းသားေတြဟာ အခ်က္ (၁၁) ခ်က္ ထုတ္ျပန္ျပီး ေတာင္းဆို ဆႏၵျပခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ အခ်က္ေတြ အားလံုးဟာ ပညာေရးနဲ႔ သက္ဆုိင္တဲ့ အခ်က္ေတြခ်ည္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေျပာရရင္ ေက်ာင္းသားဆႏၵျပ ေတာင္းဆိုခ်က္ထဲမွာ ႏုိင္ငံေရးဆုိင္ရာနဲ႔ အျခား မဆိုင္တဲ့ အေၾကာင္းအခ်က္ေတြ မပါ၀င္ျခင္းဟာလည္း ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးေရး ျဖစ္ေပၚသည္အထိ ေအာင္ျမင္ေစတဲ့ အခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ အေရးၾကီးတဲ့ အခ်က္ကေတာ့ ဆႏၵျပတာကို အကန္႔အသတ္နဲ႔ ျပတာပါ။ ပထမ ရက္တစ္ခ်ိဳ႕ ဆႏၵျပျပီးေနာက္ အစိုးရနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ဘက္ကို ရက္ေပါင္း ၆၀ အခ်ိန္ေပးပါတယ္။ ရက္ေပါင္း ၆၀ အတြင္း အစိုးရနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ဘက္က ျပင္ဆင္စရာရွိတာ ျပင္ဆင္ႏုိင္ေအာင္ပါ။ ဒါေပမယ့္ အစိုးရနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ဘက္က ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ ေတြ႕ဆံုဖို႔ အရိပ္အေယာင္ မျပတာ၊ ေဆြးေႏြးလိုပံု မေပၚေတာ့မွ မႏၱေလးကစ ရန္ကုန္ကို လမ္းေလ်ာက္ ခ်ီတက္မယ္ ဆိုတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳး ျဖစ္ေပၚလာတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလို အကန္႔အသတ္၊ အထိန္း အခ်ဳပ္နဲ႔ ဆႏၵျပတဲ့အတြက္ ေက်ာင္းသားေတြ ေတာင္းဆိုတဲ့ ေလးပြင့္ဆုိင္ ေဆြးေႏြးပြဲ ျဖစ္ေပၚသည္အထိ ေအာင္ျမင္မွဳ ရခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္လည္း ကံမေကာင္း အေၾကာင္းမလွစြာနဲ႔ပဲ ေနျပည္ေတာ္မွာ ေလးပြင့္ဆိုင္ ေဆြးေႏြးပြဲ ပ်က္သြားခဲ့ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး တစ္ဖက္နဲ႔ တစ္ဖက္ အပစ္တင္ေျပာဆုိတာေတာ့ ရွိခဲ့ပါတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ NNER ဘက္က အစိုးရဟာ ေဆြးေႏြးပြဲမွာ သူတို႔ဖာသာ သူတို႔ လူေတြ လိုခ်င္သေလာက္ ထည့္တယ္၊ သူတို႔ဘက္ကိုေတာ့ အရည္အတြက္ ကန္႔သတ္တာမ်ိဳး လုပ္တယ္၊ တရားမွ်တမွဳ မရွိဘူး၊ ေဆြးေႏြးပြဲကို တဖက္သတ္ ဖ်က္သိမ္းပစ္တယ္ ဆိုျပီး ေ၀ဖန္ပါတယ္။ အစိုးရဘက္ကေတာ့ ေဆြးေႏြးပြဲဆုိတာ လူေတြ ၀င္ခ်င္တုိင္း ၀င္လို႔ မရဘူး၊ စနစ္တက် အကန္႔အသတ္ ရွိရတယ္၊ ေနာက္ အခု လာေဆြးေႏြးတဲ့သူေတြဟာလည္း ဆႏၵျပ ေက်ာင္းသားထု အားလံုးကို ကိုယ္စားျပဳရဲ႕လား၊ ဒီအတြက္ ေဆြးေႏြးပြဲေတြကို လာမယ့္ ေဖေဖၚ၀ါရီ ၁၂ ေနာက္ပိုင္းကို ေရႊ႕တယ္၊ ေက်ာင္းသားေတြအေနနဲ႔ တကယ္ကိုယ္စားျပဳသူေတြကို ေရြးခ်ယ္ျပီး၊ ဘာေတြ ေဆြးေႏြးမလဲ ဆိုတာ တိတိက်က် ယူလာပါ၊ အဲဒီအခါက်ရင္ ေက်ာင္းသားေတြ ေရြးခ်ယ္တဲ့ ေနရာမွာ ေလးပြင့္ဆုိင္ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးပြဲ လုပ္ေပးမယ္ ဆိုျပီး အေၾကာင္းျပန္ခဲ့ပါတယ္။
ဒီျပသနာနဲ႔ ပါတ္သက္ရင္ အစိုးရဘက္က လိုအပ္ခ်က္ဟာ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးေရး နဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ေႏြးေထြးမွဳ မရွိတာပါ။ ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ NNER အဖြဲ႕ ေနျပည္ေတာ္ကို ေရာက္ခိုက္ စည္ပင္တည္းခိုရိပ္သာမွာ တည္းခိုဖို႔ အခက္အခဲ ျဖစ္ေပၚခဲ့ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒီလို ၾကီးမားလွတဲ့ ႏုိင္ငံေရးဆုိင္ရာ အၾကပ္အတည္းၾကီးကို ေဆြးေႏြးဖို႔ လာတဲ့သူေတြကို ခုလို အခက္အခဲ အၾကပ္တည္းျဖစ္ေအာင္ လံုး၀ မလုပ္သင့္ပါဘူး။ အစိုးရတာ၀န္ရွိသူေတြဟာ ဒီ ျပသနာ သူ႕ဘက္က ဘာမွ မသိပါဘူးဆိုတဲ့ ဆင္ေျခေပးလို႔လည္း မရပါဘူး။ ေက်ာင္းသားေတြ ဘက္ကလည္း တကယ္ပဲ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးေရးကေန အေျဖတစ္ခု ရွာလိုတယ္ ဆိုရင္ ပထမ ၁၅ ေယာက္၊ ေနာက္ထပ္ ခြင့္ျပဳခ်က္ အေယာက္ ၂၀ ခြင့္ျပဳခ်ိန္ ေဆြးေႏြးပြဲ တက္သင့္ပါတယ္။ တကယ့္ နည္းပညာအရ အေထာက္အကူျဖစ္ေစမယ့္ NNER ထဲမွာ ပညာရွင္ေတြ ပါလာျပီးသားမို႔ အမွားအယြင္းျဖစ္မွာကိုလည္း သိပ္မပူရပါဘူး။ အျခား မေက်နပ္တာ ရွိရင္ ကိုယ္စားလွယ္ အေယာက္ ၂၀ နဲ႔ အရင္ေဆြးေႏြးရင္း ဆက္ျပီး ေျဖရွင္းသြားလို႔ ရနိုင္ပါတယ္။ အခုေတာ့ ႏွစ္ဖက္ အေလ်ာ့မေပးၾကတာေၾကာင့္ လမ္းေလ်ာက္ ဆႏၵျပတဲ့ အေျခအေန ျပန္ေရာက္သြားပါျပီ။
တကယ္ေတာ့ ခုလို ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးပြဲေတြ ေအာင္ျမင္ဖို႔ ဆိုရင္ ႏွစ္ဖက္စလံုးဟာ ကိုယ္လိုခ်င္တာကိုပဲ ကိုယ္ မရမက ဆုတ္ကိုင္ထားမယ္ ဆိုတာမ်ိဳးထက္ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြး၊ အေပးအယူ အေလ်ာ့အတင္း လုပ္ဖို႔ ဆႏၵရွိၾကဖို႔ လိုပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ေက်ာင္းသားေတြဘက္မွာ တုိက္ပြဲ၀င္ စြမ္းရည္တင္မက၊ စည္းရံုးေရးစြမ္းရည္၊ ညွိႏွိဳင္းမွဳစြမ္းရည္နဲ႔ ပညာအရည္အေသြး ျပည့္၀ေၾကာင္း ျပသဖို႔ လိုပါတယ္။ ဆႏၵျပ ေက်ာင္းသားေတြအားလံုးကို ကိုယ္စားျပဳႏုိင္တဲ့ အရည္အတြက္ တစ္ခုရွိတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ ေရြးခ်ယ္ထားႏုိင္ရပါမယ္။ ေက်ာင္းသားေတြဟာ အဲဒီ ကိုယ္စားလွယ္ေတြက ညႊန္ၾကားရင္ ဆႏၵျပဆိုျပ၊ ခ်ီတက္ဆို ခ်ီတက္၊ သပိတ္လွန္ ဆိုလွန္ နာခံမယ့္ အေနအထား ျဖစ္ဖို႔လိုပါတယ္။ ေနာက္ ဘာကို ေတာင္းဆိုမလဲ ညွိႏွိဳင္းထားျပီးျဖစ္ရပါမယ္။ ျပီးရင္ ပညာရည္ ျပည့္၀စြာနဲ႔ ညွိႏွိဳင္း အေပးအယူ လုပ္တတ္ရပါမယ္။ ဒီလို အရည္အခ်င္းေတြ ျပည့္၀ မွသာလ်င္ အရင္တုန္းကလို တိုက္ပြဲ ဆင္ရံုမဟုတ္ပဲ၊ ေတာင္းဆို ဆႏၵျပရံုသက္သက္ မဟုတ္ပဲ အေျဖရလာဒ္ တစ္ခု ရတဲ့၊ ေအာင္ပြဲ တစ္ခုဆီ ေရာက္ႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း သံုးသပ္တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။
ဦးစည္သူေအာင္ျမင္႔ ( VOA)