အ႐ွိန္ထိန္းကိရိယာ အလုပ္လုပ္ပံုအဆင့္ဆင့္ ႐ွင္းျပေနစဥ္ |
အေ၀းေျပး လမ္းေတြေပၚမွာ ယာဥ္သတ္ မွတ္မိုင္နႈန္းထက္ ပိုေမာင္းတဲ့ ယာဥ္ေတြကို လက္ဆုပ္ လက္ကိုင္ ဖမ္းဆီး အေရးယူဖို့ အတြက္ ေရဒါစနစ္ကို အသုံးျပုေတာ့ မယ္လို့ အျမန္ လမ္းမၾကီး ရဲတပ္ဖြဲ့မႉး ရဲမႉးၾကီးေန၀င္းက ေျပာပါတယ္။
ေနျပည္ေတာ္ ၁၉၅ မိုင္စခန္းမွာ ႐ွင္းလင္းပြဲမွာ ရဲမႉးၾကီးက ေျပာဆိုလိုက္တာ ျဖစ္ျပီး အဲဒီ REDFLEX Traffic System လို့ေခၚတဲ့ အ႐ွိန္ထိန္းတိုင္းကိရိယာဟာ သတ္မွတ္႐ွိန္ထက္ ပိုေမာင္းတဲ့ယာဥ္ေတြကို တိုင္းတာမွတ္သားနိုင္ျပီး အေရးယူနိုင္မယ္လို့ ႐ွင္းျပပါတယ္။
ဒီကိရိယာဟာ ၆ လမ္းသြား အသုံးျပုလမ္းေတြအထိ သတ္မွတ္မိုင္နႈန္းထက္ ပိုေမာင္းတဲ့ယာဥ္ေတြကို ဓာတ္ပုံ၊ သတ္မွတ္မိုင္နႈန္း၊ ကားအျမန္နႈန္း၊ သတ္မွတ္လမ္းပိုင္း၊ ရက္စြဲ၊ အခ်ိ္န္၊ ေ႐ွး႐ႈရာအရပ္နဲ့ တည္ေနရာေတြကို မွတ္တမ္းတင္ အသုံးျပုနိုင္တယ္လို့ ဆိုပါတယ္။
နိုင္ငံတကာက တိက်မႈပိုင္းဆိုင္ရာ အာမခံခ်က္ရထားတဲ့ ဒီကိရိယာဟာ ေနရာေ႐ြွႊ့ေျပာင္းရ လြယ္ကူျပီး ကားငယ္ေလးေတြေပၚမွာ တင္ေဆာင္ အလုပ္ လုပ္နိုင္ပါတယ္။ တစုံကို အေမရိကန္ေဒၚလာ ၇ ေသာင္း က်သင့္တဲ့ ဒီကိရိယာကို ျမန္မာနိုင္ငံက ၂ လုံး ၀ယ္ယူထားျပီး မၾကာခင္ သုံးေတာ့မယ္လို့ ရဲမႉးၾကီးက ေျပာပါတယ္။
အ႐ွိန္နႈန္းဖမ္းေတြ သုံးရတာဟာ အေ၀းေျပးလမ္းေတြေပၚ ယာဥ္ထိခိုက္မႈေတြ အနက္ သတ္မွတ္မိုင္နႈန္းထက္ အ႐ွိန္ပိုေမာင္းလို့ျဖစ္ရတဲ့ ယာဥ္ထိခိုက္မႈေတြက ပိုမ်ားလို့ ျဖစ္တယ္လို့ ရဲမႉးၾကီးက သတင္းေထာက္ေတြကို႐ွင္းျပပါတယ္။
ဒီနွစ္ ဇြန္၊ ဇူလိုင္နဲ့ ၾသဂုတ္လေတြမွာ ယာဥ္တိမ္းေမွာက္မႈ ၄၅ ခုျဖစ္ပြားျပီး ၁၇ ဦးေသဆုံး၊ ၄၇ ဦးဒဏ္ရာရတဲ့အနက္မွာ တ၀က္ေက်ာ္က မိုင္နႈန္း ပိုျမင့္တဲ့အတြက္ ျဖစ္ပြားခဲ့တာလို့ ဆိုပါတယ္။
အဲဒီကိရိယာ အလုပ္လုပ္ပုံအဆင့္ဆင့္ကို နိုင္ငံျခားသားပညာ႐ွင္တဦးက ရန္ကုန္ – မနၱေလး အေ၀းေျပးလမ္းမေပၚ စမ္းသပ္ျပရာမွာ ဓာတ္ပံုေရာ၊ မိုင္နႈန္းနဲ့ တည္ေနရာပါ ႐ုိက္ကူးမွတ္တမ္းတင္ျပီး ကြန္ျပူတာဒိုင္ခြက္မွာ ျပသတယ္္လို့ ဆိုပါတယ္။
ကင္မရာကလည္း 12.0M pixel အရည္အေသြး႐ွိျပီး ကင္မရာ အျမန္နႈန္းျမင့္လို့ ၁ နာရီကို 400 KM/H နဲ့ ေမာင္းရင္ေတာင္ ဓာတ္ပံု ၂ ခါ ရိုက္နိုင္တဲ့အထိ အရည္အေသြး႐ွိတယ္လို့ ဆိုပါတယ္။
ယာဥ္ငယ္တစီးေပၚ တင္ေဆာင္သယ္ယူဖို့ လြယ္ကူတာေၾကာင့္ အျမန္လမ္းမ တေၾကာ ေ႐ြွႊ့ေျပာင္း စစ္ေဆးနိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အရင္က ျမန္မာျပည္မွာ သုံးတဲ့ ေလဆာ စနစ္က အမွားအယြင္း ႐ွိနိုင္တယ္လို့ ဆိုပါတယ္။
by ေအးနိုင္ (ဒီဗီြဘီ)