ျပီးခဲ့တဲ့ အပတ္က ျပည္သူ့လြွႊတ္ေတာ္ထဲမွာ တရားစီရင္ေရးဆိုင္ရာ အဆို တခု
ေဆြးေနြးခဲ့ၾကပါ တယ္။ ျပည္သူ့လြွႊတ္ေတာ္အမတ္ သူရဦးေအာင္ကိုက လက္႐ွိ
ျပ႒ာန္းထားဆဲ ျဖစ္တဲ့ စာခၽြန္ေတာ္အမိန့္ဆိုင္ရာ လုပ္ထံုးလုပ္နည္း တခ်ို့ကို
ျပင္ဆင္ဖို့ ဆိုျပီး တင္ျပတဲ့ အဆို ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီအဆိုရဲ့
အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကေတာ့ ဖဲြ့စည္းပံု အေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၃၇၇၊ ၃၇၈ မွာ
နိုင္ငံသားေတြအေနနဲ့ မိမိတို့ရဲ့ နစ္နာခ်က္ေတြနဲ့ ပတ္သက္ျပီး လက္႐ွိ
တရားရံုးေတြရဲ့ ေျဖ႐ွင္းေပးမႈမ်ိုးနဲ့ မလံုေလာက္ဘူးလို့ ယူဆရင္ ျပည္ေထာင္စု
တရားလြွႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ကို စာခၽြန္ေတာ္အမိန့္ေတြ ထုတ္ဆင့္ေပးဖို့
ေလွ်ာက္ထားနိုင္တယ္ လို့ ျပ႒ာန္းထားတယ္။ ဒီ ဖဲြဲ့စည္းပံု အေျခခံဥပေဒပါ
ျပ႒ာန္းခ်က္ အသက္၀င္လာေအာင္ ျပည္ေထာင္စုတရားလြွႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ဟာ
လုပ္ထံုးလုပ္နည္းဆိုင္ရာ နည္းဥပေဒေတြျပ႒ာန္းေပးထားတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီ
လုပ္ထံုးလုပ္နည္း နည္းဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္ တခ်ို့ေၾကာင့္ ျပည္သူေတြကို
ဖဲြ့စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ အရ အခြင့္အေရး ေပးေပမယ့္ လက္ေတြ့မွာ မခံစားရလို့
ဆိုျပီး တခ်ို့ အခ်က္ေတြ ျပင္ဆင္ေပးဖို့ သူရဦးေအာင္ကိုက အဆို တင္ျပတာ
ျဖစ္ပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ လြွႊတ္ေတာ္မွာ အဆိုတခု တင္တယ္၊ အမတ္ေတြက
ျငင္းၾက ခံုၾက ေဆြးေနြးၾကမယ္၊ ျပီးရင္ သက္ဆိုင္ရာ အစိုးရဘက္ ဒါမွမဟုတ္
တရားေရးဘက္ဆိုင္ရာက လာေရာက္ ေျဖ႐ွင္းျပီး ဆံုးျဖတ္ခ်က္တခုခု
ခ်လိုက္တယ္ဆိုရင္ သိပ္မဆန္းပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဒီကိစၥနဲ့ ပတ္သက္ျပီး
လြွႊတ္ေတာ္အတြင္းမွာ သူရဦးေအာင္ကိုနဲ့ လြွႊတ္ေတာ္ အမတ္ေတြ ေျပာဆိုၾကတာေတြ၊
လတ္တေလာ ဖဲြ့စည္းပံု အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခံုရံုးနဲ့ လြွႊတ္ေတာ္အမတ္ေတြ ျပဿနာ
ျဖစ္ပြားေနတာေတြမွာ ထူးျခားခ်က္ေတြ ႐ွိေနတာမို့ ဒီအေၾကာင္း ေဆြးေနြး
တင္ျပသြားပါ့မယ္။
အဲဒီေန့မွာ အဆိုပါ အေၾကာင္းအရာျဖစ္တဲ့ စာခၽြန္ေတာ္
အမိန့္ဆိုင္ရာ လုပ္ထံုးလုပ္နည္း တခ်ို့ကို ျပင္ဆင္ သင့္ မသင့္ အမတ္ေတြက
ေဆြးေနြးၾကပါတယ္။
အမတ္ေတြ ေဆြးေနြးအျပီးမွာ ျပည္ေထာင္စု
တရားလြွႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ တရားသူၾကီးက ျပင္ဆင္ဖို့ အဆိုျပုထားတဲ့
လုပ္ထံုးလုပ္နည္း တခ်ို့နဲ့ ပတ္သက္ျပီး ဘာေၾကာင့္ ထည့္သြင္းထားရတယ္၊ ဘယ္လို
အဓိပၸာယ္ ႐ွိတယ္ စသျဖင့္ ေသေသခ်ာခ်ာ ႐ွင္းျပျပီး ျပင္ဆင္ဖို့
မလိုအပ္ေၾကာင္း ႐ွင္းလင္း ေျပာဆိုပါတယ္။ ဒီ ႐ွင္းလင္းတင္ျပခ်က္အျပီး
အဆို႐ွင္ သူရဦးေအာင္ကိုက သူ့ရဲ့ သေဘာထားကို တင္ျပပါတယ္။ သူ့ရဲ့ သေဘာထားကို
ျပန္ျပီး တင္ျပရာမွာ ရိုးရိုးတင္ျပတာမ်ိုး မဟုတ္ပဲ ျပည္ေထာင္စု
တရားလြွႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ကို တိုက္ခိုက္ ပုတ္ခတ္ ေျပာဆိုတာကေန အစ ျပုပါတယ္။
သူက
” ဒီ အေျခအေနဟာ ဒီမိုကေရစီ က်င့္စဥ္နဲ့ အညီ ပြင့္လင္းျမင္သာတဲ့
လက္ေတြ့က်တဲ့ အမ်ားျပည္သူအက်ိုးကို ကာကြယ္ေပးနိုင္မယ့္
တရားစီရင္္ေရးစနစ္ကို လိုလားတဲ့ ျပည္သူ့ လြွႊတ္ေတာ္နဲ့ စနစ္ေဟာင္းေပၚမွာ
ျပန္လည္ ဖက္တြယ္ထားလိုတဲ့ ျပည္ေထာင္စု တရားလြွႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္တို့ရဲ့
အားျပိုင္မႈ တခုလို့ ဆိုလို့႐ွိရင္ မွားနိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး” ဆိုျပီး
ေျပာဆိုခဲ့ပါတယ္။ ခါတိုင္း အမတ္ေတြ စိတ္ပါလက္ပါ ေဆြးေနြးေျပာဆိုရင္း
ဟန္အမူအရာ ပါလာ၊ အသံေတြ က်ယ္သြားတဲ့ အေျခအေန ေအာက္မွာ မၾကာခဏ
သတိ၀င္ေပးေလ့႐ွိတဲ့ ဥကၠ႒ သူရဦးေ႐ြွႊမန္းကလည္း နႈတ္ပိတ္ျပီး ေနတာ
ေတြ့ရပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ ျပည္ေထာင္စု တရားလြွႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္
တရားသူၾကီးေတြ ဆိုတာဟာ ဖဲြ့စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၂၉၉ အရ သမၼတက
နာမည္စာရင္း တင္သြင္းျပီး ျပည္ေထာင္စုလြွႊတ္ေတာ္ရဲ့ အတည္ျပုခ်က္နဲ့
ခန့္အပ္ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခု သူရဦးေအာင္ကို ေျပာသလိုဆိုရင္ ဖဲြ့စည္းပံု
အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခံုရံုးအဖဲြ့၀င္ေတြလိုပဲ တရားလြွႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္
တရားသူၾကီးေတြကိုေတာင္ စြပ္စဲြျပစ္တင္ရမလို ျဖစ္ေနတာ ေတြ့နိုင္ပါတယ္။
ဒါတင္မက သူရ ဦးေအာင္ကိုက ဆက္ေျပာပါေသးတယ္။
“ျပည္ေထာင္စု
လြွႊတ္ေတာ္သည္ ျပည္သူသန္း ၆၀ ရဲ့ ကိုယ္စား အာဏာကုန္ လဲြွႊအပ္ေပးထားတဲ့
ျပည္ေထာင္စုလြွႊတ္ေတာ္ရဲ့ အထက္မွာ မည္သည့္အဖဲြ့အစည္း ခံုရံုးမွ မ႐ွိပါဘူး။
ခက္မသံုးျဖာ အခ်ဳပ္အျခာရဲ့ မူလ ပိုင္႐ွင္ကလည္း ျပည္သူမ်ားကေန
အာဏာကုန္လဲြွႊအပ္ေပးထားတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားနဲ့ ဖဲြ့စည္းထားတဲ့ ျပည္ေထာင္စု
လြွႊတ္ေတာ္ရဲ့ အထက္မွာ မိုးေကာင္းကင္ၾကီးပဲ ႐ွိပါတယ္”လို့ ဆုိပါတယ္။
သူရဦးေအာင္ကိုရဲ့
ျပည္ေထာင္စု လြွႊတ္ေတာ္ရဲ့ အထက္မွာ မိုးေကာင္းကင္ၾကီးပဲ ႐ွိတယ္ ဆိုတဲ့
စကားအဆံုးမွာေတာ့ ျပည္သူ့လြွႊတ္ေတာ္ အမတ္ေတြရဲ့ လက္ခုတ္သံ ညံသြားတာကိုလည္း
ၾကားလိုက္ရပါေသးတယ္။
တကယ္ေတာ့ သူရဦးေအာင္ကို ေျပာလိုက္တဲ့ စကားရဲ့
အဓိပၸာယ္ဟာ ဖဲြ့စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၁၁ (က) မွာပါတဲ့
“နိုင္ငံေတာ္အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာ၏ ခက္မ ၃ ျဖာ ျဖစ္သည့္ ဥပေဒျပုေရးအာဏာ၊
အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာနွင့္ တရားစီရင္ေရး အာဏာတို့ကို တတ္နိုင္သမွ် ပိုင္းျခား
သံုးစဲြျခင္းနွင့္ အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ ထိန္းေက်ာင္းျခင္းတို့ ျပုသည္”
ဆိုတာကို ဥပကၡာ ျပုလုိက္တာလို့ ဆိုရင္လည္း မမွားပါဘူး။ သူတို့
လြွႊတ္ေတာ္ဆိုတာ အျမင့္ဆံုး အာဏာပိုင္ အဖဲြ့အစည္းျဖစ္တယ္၊ ဘယ္ခံုရံုး
ဘယ္တရားရံုး ဘယ္အဖဲြ့အစည္းရဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကိုမွ လိုက္နာစရာ မလိုဘူး ဆိုတဲ့
အဓိပၸာယ္လည္း သက္ေရာက္ပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ လြွႊတ္ေတာ္ဆိုတာ
တိုင္းျပည္နဲ့ နိုင္ငံသားေတြအတြက္ လိုအပ္တဲ့ ဥပေဒေတြ ျပ႒ာန္းမယ္၊ ဒီ
ျပ႒ာန္းတဲ့ ဥပေဒေတြအတိုင္း အုပ္ခ်ဳပ္ေရးနဲ့ တရားစီရင္ေရးအပိုင္းက လိုက္နာ
မလိုက္နာ ေစာင့္ၾကပ္ ၾကည့္႐ွႈသလို လြွႊတ္ေတာ္ရဲ့ လုပ္ကိုင္ေဆာင္႐ြက္ပံုေတြ
ဟာလည္း ဖဲြ့စည္းပံု အေျခခံဥပေဒနဲ့ ညီ မညီ၊ ျပ႒ာန္းထားတဲ့ ဥပေဒေတြကို
လိုက္နာ မလိုက္နာ စတာေတြကိုလည္း တရားစီရင္ေရးနဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းက
ေစာင့္ၾကပ္ ၾကည့္႐ွႈေနမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကို လက္မခံတာဟာ မ႑ိုင္ေတြ
အခ်င္းခ်င္း ထိန္းေက်ာင္းတဲ့ ဒီမိုကေရစီက်င့္စဥ္ကို လက္မခံရာလည္း
ေရာက္ပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ သူရဦးေ႐ြွႊမန္း ဦးေဆာင္ေနတဲ့ လြွႊတ္ေတာ္ထဲက
ၾကံ့ခိိုင္ေရး အမတ္ေတြ ခုလို ျဖစ္ေနတာဟာ ဆန္းေတာ့ သိပ္မဆန္းပါဘူး။ ၂၀၁၀
ေ႐ြးေကာက္ပဲြ ျဖစ္စဥ္္ေတြကို ျပန္ၾကည့္ရင္ ဒီ အမတ္ေတြ လြွႊတ္ေတာ္ထဲ ဘယ္လို
ေရာက္လာတယ္ ဆိုတဲ့ အေျဖ ေပၚလာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျပည္သူေတြက တကယ့္ကို
ေ႐ြးခ်ယ္လိုက္တဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ေတြ မဟုတ္တာ၊ တိုင္းျပည္နဲ့ ျပည္သူေတြရဲ့
အက်ိုးဆိုတာထက္ ကိုယ့္အက်ိုး၊ ကိုယ္ပါ၀င္တဲ့ အဖဲြ့အစည္း အက်ိုးစီးပြားေတြ
လုပ္ရင္း ခုလို အေျခအေန ဆိုက္လာတာ ျဖစ္ပါတယ္။
အျခားတဖက္ကို
ျပန္ၾကည့္လိုက္ရင္ သမၼတ ရံုးညြွႊန္ၾကားေရးမႉး ေဖ့ဘုတ္ခ္ စာမ်က္နွာမွာ
ထိုင္းနိုင္ငံက အာဏာသိမ္းပဲြေတြအေၾကာင္း ေဖာ္ျပလာတာ သတိထားမိနိုင္ပါတယ္။
သမၼတရံုးဘက္က ေျပာခ်င္တဲ့ မက္ေဆ့ခ်္ ကေတာ့ ၾကံ့ခိုင္ေရး အမတ္ေတြ လက္႐ွိ
လုပ္ေနတာကို လြွႊတ္ေတာ္ထဲက တပ္မေတာ္သား အမတ္ေတြ သေဘာ မတူၾကဘူး၊ ဒီ
အက်ပ္အတည္း ဟာ ေခတၱခဏ ျဖစ္ေစ စစ္တပ္က တိုင္းျပည္ကို ၀င္ထိန္းရမယ့္ အေျခအေန
ေရာက္သြားနိုင္တယ္ ဆိုျပီး သတိေပးလိုက္တဲ့ သေဘာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအတြက္
တိုင္းျပည္မွာ ဒီမိုိကေရစီ အေရးလႈပ္႐ွားေနသူေတြ၊ တိုင္းျပည္ တိုးတက္ရာ
တိုးတက္ေၾကာင္း ေဆာင္႐ြက္ေနသူေတြ အေနနဲ့ လက္႐ွိ လြွႊတ္ေတာ္ထဲက
ၾကံ့ဖံြ့အမတ္ေတြရဲ့ လုပ္ရပ္ကို ေ၀ဖန္ ေထာက္ျပတာ ၊ ေကာင္းမြန္တဲ့
အၾကံေပးမႈေတြ လုပ္တာ စတာေတြကို အခ်ိန္မဆိုင္း လုပ္သင့္ေနျပီ ျဖစ္ပါေၾကာင္း
တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။
by တိုင္းေက်ာ္ (ဒီဗီြဘီ)